Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS pulma ***Ratkaistu vihdoin***

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #31
    Originally posted by Hemi View Post
    Pitäisikö systeemi saada nyt nollattua/kalibroitua?
    Pitäiskö..mikä sen olisi alunalkaen muuttanut..eihän ton pitäisi muuttua miksikään yhden laakerin vaihdolla....kait:think
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • viksa
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 137
      • Jyväskylä

      #32
      Käykö kumminkin 98/9 vanhemmat ja uudemmat boksit toisiinsa, jos vaan on sama asc luistonesto?

      tilailin tossa juuri itelle käytettyä boksia..( molemmat etuanturit vaihtaneena)
      ALPINA D10
      Ex: e39 530D -98

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #33
        Lueskeltiin vikakoodeja BMW Scannerilla Rahun kanssa ja tultiin siihen lopputulokseen että taitaa olla tosiaan se boksi pimeänä. Etupyörät ei anna mitään pulsseja nopeudesta ja heti perään ohjelma ilmoittaa että ei yhteyttä boksiin. Eli nyt sitten uutta boksia kokeilemaan. Jos nyt jollain nurkissa pyörii ylimääräinen asc boksi -96 vuotiseen niin voisin kokeilla auttaako se ja jos auttaa niin voisihan mokoman sitten lunastaakin omaksi.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          #34
          Itellä ihan samanlaiset oireet omassa -97 e39
          Jostain jos sais ehjän boxin niin vois sellaista kokeilla. Pitäis saada noi valot hiljenemään että sais ton roskan vaihdettua pois. Ei voi käsittää kuinka paljon voi vikoja olla moisessa rytöläjässä. airbagin tunnistin matto,johtosarja,abs anturit,boxi jne. kohta kaikki vaihtaneena odottelen innolla pumppuvikaa jonka välkeen menee varmasti ahdin ja viimeiseks sitten kansi=)
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Benkku TDS
            Newbiemmer
            • Jan 2008
            • 2
            • Klaukkala

            #35
            ABS anturin vaihto

            Jos vaihtaa ABS anturin eteen, tarviiko nollata vikamuisti ? Vaihdoin anturin eikä valot ABS ja luistonesto sammu. Piti käydä tänään katsastuksessa mut ei viissiin kande mennä jos valot palaa näytössä.
            Löytyykö apuja, E39 525 TDS farkku

            Comment

            • Vehkis
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1441
              • Turku

              #36
              Originally posted by Benkku TDS View Post
              Jos vaihtaa ABS anturin eteen, tarviiko nollata vikamuisti ? Vaihdoin anturin eikä valot ABS ja luistonesto sammu. Piti käydä tänään katsastuksessa mut ei viissiin kande mennä jos valot palaa näytössä.
              Löytyykö apuja, E39 525 TDS farkku
              Silloin kun itselle vaihdoin abs anturin, niin piti käydä kerrran tekemässä lukkojarrutus ennen kuin alkoi toimimaan abs ja luistonesto.
              Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
              ex E39 535iA -97
              sekä x määrä riisikippoja


              Kesäautona toimii vw kupla -65

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                #37
                Onko Robi saanut omansa selville??:think
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1968
                  • Seinäjoki

                  #38
                  mistä tiesit mikä niistä antureista oli rikki? Ite kanssa vaihdoin mrkkiliikkeen vikakoodin luvun jälkeen vialliseksi osoittautuneen oikean etupyörän anturin> valot paloi edelleen, sitten irrotin vasemman anturin ja se oli jo hiukan kärsineen näköinen, joten laitoin sen vanhan oikean anturin sitten vasemmalle puhdistettun ja tän jälkeen ei ole valoja näkynyt enää taulussa. Eli ei tietääkseni vaadi koodien nollausta.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    #39
                    Originally posted by Bouma View Post
                    Onko Robi saanut omansa selville??:think
                    En..on kokeiltu toisella boksilla...vaihdeltu laakereita yms...pitäisi jossain välissä taas jaksaa keskittyä tohon.
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • Benkku TDS
                      Newbiemmer
                      • Jan 2008
                      • 2
                      • Klaukkala

                      #40
                      Originally posted by joko View Post
                      mistä tiesit mikä niistä antureista oli rikki? Ite kanssa vaihdoin mrkkiliikkeen vikakoodin luvun jälkeen vialliseksi osoittautuneen oikean etupyörän anturin> valot paloi edelleen, sitten irrotin vasemman anturin ja se oli jo hiukan kärsineen näköinen, joten laitoin sen vanhan oikean anturin sitten vasemmalle puhdistettun ja tän jälkeen ei ole valoja näkynyt enää taulussa. Eli ei tietääkseni vaadi koodien nollausta.
                      No kävin lukees vikakoodit ja se ilmoitti ton anturin, vanha oli jo tosin sen näköinen et se oli ollut irti jo aikaisemmin. Voisko toi uusi anturi olla huonommin lukeva, vanha näytti olevan syvemmällä.
                      Koitin tota lukkojarrutusta, se ei auttanut. Prkl. täytyy varmaan ottaa molemmat puolet auki ja vaihtaa ristiin. Huono homma, tallikin on täys romua et joutuu pihalla duunaan.

                      Comment

                      • 10+
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2084
                        • Nivala

                        #41
                        Originally posted by Robi View Post
                        En..on kokeiltu toisella boksilla...vaihdeltu laakereita yms...pitäisi jossain välissä taas jaksaa keskittyä tohon.
                        No ompa kyllä outo vika :think Tuossahan alkaa huumorintaju jo loppumaan jos ei mitään vikakoodejakaan ole.
                        E39 M5 -00

                        Ex E60 530Da M-Sport -04
                        Ex E39 M5 -00
                        Ex E39 M5 -00 Individual
                        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                        Ex E36 3.0 M3 -93
                        Ex E36 2.5 Cabrio -94
                        Ex E36 3.2 M3 -97
                        Ex E36 2.5 Coupe -93

                        Comment

                        • hoikkas
                          BTCF Member
                          • Oct 2005
                          • 1579
                          • TURKU

                          #42
                          Mulla kans ei auttanut toisen puolen (vasen) anturin vaihto. Tosin sen selvyys, johtuiko abs ja luistonestovalojen palaminen juuri siitä anturista ei ollut ihan satavarmaan. Mut heti kun vaihdettiin myös toiselle puolelle eteen (oikea), niin kaikki alkoi futaan ihan niin kuin ennenkin. Ei tarvinnut ylimääräisiä lukku tms. jarrutuksia.
                          BMW i4M50

                          Comment

                          • 10+
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2084
                            • Nivala

                            #43
                            Originally posted by hoikkas View Post
                            Mulla kans ei auttanut toisen puolen (vasen) anturin vaihto. Tosin sen selvyys, johtuiko abs ja luistonestovalojen palaminen juuri siitä anturista ei ollut ihan satavarmaan. Mut heti kun vaihdettiin myös toiselle puolelle eteen (oikea), niin kaikki alkoi futaan ihan niin kuin ennenkin. Ei tarvinnut ylimääräisiä lukku tms. jarrutuksia.
                            Siis antoko sulla millasta vikakoodia? Mulla nimittäin samanlainen juttu yhen E39 kans, vikakoodin anto vasemman puolen anturille mutta eipä auttanu sen vaihto. Virrat on ok eli boksin vaihto edessä?
                            E39 M5 -00

                            Ex E60 530Da M-Sport -04
                            Ex E39 M5 -00
                            Ex E39 M5 -00 Individual
                            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                            Ex E36 3.0 M3 -93
                            Ex E36 2.5 Cabrio -94
                            Ex E36 3.2 M3 -97
                            Ex E36 2.5 Coupe -93

                            Comment

                            • goldenm
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 544

                              #44
                              Onko "tarvikemallin" anturit vai orggikset? E39:n tarvikeantureissa on tullut vastaan ongelmia..
                              Ja tosiaan millinkin heitto ABS-kehässä aiheuttaa useinkin ongelmia; anturi ei tunnista kehää..
                              Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                              Comment

                              • hoikkas
                                BTCF Member
                                • Oct 2005
                                • 1579
                                • TURKU

                                #45
                                Originally posted by 10+ View Post
                                Siis antoko sulla millasta vikakoodia? Mulla nimittäin samanlainen juttu yhen E39 kans, vikakoodin anto vasemman puolen anturille mutta eipä auttanu sen vaihto. Virrat on ok eli boksin vaihto edessä?
                                Valtuutetun huoltoliikkeen testeri kertoi vain, että kyseessä on abs-anturi vikakoodi. Ja sit tsiigattiin Robin omalla testerillä, jolloin ekaks antoi vasemman puolen vikakoodin ja sit jälkimmäisellä kerralla oikealle puolelle. Robi muistaa tarkemmin minkä vika koodin se antoi...
                                Musta tuntuu fiiliksellä abs ja luistonestovalot syttyivät herkemmin kuin oikealla puolella oli joku kaivoinkansi tms. Siksi päätin ekaksi vaihtaa oikealle puolelle ja asentaja kertoi, et oli varoen poistanut vanhan eikä mitään mennyt rikki asennusvaiheessa. Mutta tosiaan sit auttoi kun vaihtoi myös vasemman puolen anturin.
                                Anturit oli orkkis kamaa. Asennus ja osa maksoi muuten 114e.
                                BMW i4M50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎