Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d -00 kone kilahti? (kilahti se) ***vian selvitys aloitettu***

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

    #46
    Originally posted by bmwbmw View Post
    jep.. ja tosiaan vain automaateissa. manuaalivaihteisissa läppiä ei ole..
    E60 nuitakaan ei saa enää pois Voi olla että tulee ongelmia myöhemmin niitten kans jos ei ole jo tullut
    E39 M5 -00

    Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #47
      Originally posted by 10+ View Post
      E60 nuitakaan ei saa enää pois Voi olla että tulee ongelmia myöhemmin niitten kans jos ei ole jo tullut
      onko e60:ssä myöskin optiona imusarjan vaihto 100tkm:n välein vai onko se rakennettu jo viisaammin siihen?
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • Tomppa111
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 92

        #48
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Ehkä tyhmä kysymys, mutta jos korkeapainepumpun oletettu kiinnileikkaaminen katkaisee sen kampuralta sille tulevan ketjun, niin mikä sitten on katkonut nuo nokka-akselit?
        Mä veikkaan, että nokka-akseli ei jostain syystä ole ollut oikeassa linjassa. Joko nokka-akselissa laakeripinnat ei ole samankeskiset tai sitten laakeripesät eivät ole samankeskiset. Silloin jokaisella kierroksella akseli vääntyy hieman ja ajankuluessa väsyy ja napsahtaa poikki. Jos joku olisi iskenyt sen nokka-akselin pätkiksi niin vauriot näkyisi kyllä ulospäinkin.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #49
          Originally posted by 10+ View Post
          E60 nuitakaan ei saa enää pois Voi olla että tulee ongelmia myöhemmin niitten kans jos ei ole jo tullut
          Mielenkiinnosta, mitäs tuohon on sitten muutettu siten ettei poisto onnistu?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #50
            Originally posted by Cell View Post
            Mielenkiinnosta, mitäs tuohon on sitten muutettu siten ettei poisto onnistu?
            Tätä kyllä itsekin kovasti ihmettelin. Lisätietoa kaivataan!
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2194
              • kaustinen

              #51
              Originally posted by 10+ View Post
              E60 nuitakaan ei saa enää pois Voi olla että tulee ongelmia myöhemmin niitten kans jos ei ole jo tullut
              Joo tää oli väärää tietoa, työkaveri väitti et menee vikatilaan mut testattiin tos viimeviikolla 535d kans ja ei mitään ongelmaa, letku vaan irti ja tulppaus. Egr:n tukkiminen kuulemma aiheuttaa tehojen tippumisen nollaan e60:sessä.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • 10+
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2084
                • Nivala

                #52
                Originally posted by sirkus View Post
                Joo tää oli väärää tietoa, työkaveri väitti et menee vikatilaan mut testattiin tos viimeviikolla 535d kans ja ei mitään ongelmaa, letku vaan irti ja tulppaus. Egr:n tukkiminen kuulemma aiheuttaa tehojen tippumisen nollaan e60:sessä.
                Jahas, mulle sano toi Erkkilän Heikkikin alkuviikosta että läppien poisto ei onnistu? Oli kuulemma kokeillu johonkin :think Tuopa ois kiva jos se tosiaan onnistus. Laskeppa urakka mulle siitä nii poistetaan ne
                E39 M5 -00

                Ex E60 530Da M-Sport -04
                Ex E39 M5 -00
                Ex E39 M5 -00 Individual
                Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                Ex E36 3.0 M3 -93
                Ex E36 2.5 Cabrio -94
                Ex E36 3.2 M3 -97
                Ex E36 2.5 Coupe -93

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #53
                  Läppien poisto M57N koneissa onnistuu mekaanisesti ihan yhtä helposti kuin M57-koneissa mutta moottorinohjaus hoksaa sen jonkin ajan kuluttua (ei heti), tosin tämä liittyy aina EGR:ään joka pyritään tulppaamaan samalla.. Ohjelman voi myös muokata hyväksymään tuo mutta se vie vähän perehtymisaikaa, ei ole niin simppeli kuin vanhempiin.
                  ---

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #54
                    Originally posted by -Tapi View Post
                    Läppien poisto M57N koneissa onnistuu mekaanisesti ihan yhtä helposti kuin M57-koneissa mutta moottorinohjaus hoksaa sen jonkin ajan kuluttua (ei heti), tosin tämä liittyy aina EGR:ään joka pyritään tulppaamaan samalla.. Ohjelman voi myös muokata hyväksymään tuo mutta se vie vähän perehtymisaikaa, ei ole niin simppeli kuin vanhempiin.
                    Voiko M57N/N2 DDE:n(5.0/6.0/6.2) ohjelmoinnin yhteydessä EGR-pyynnin kuitenkin asettaa minimiin, kuten E39 M57:ssa? Eli ohjelmallisesti "sulkee" EGR:n.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #55
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Voiko M57N/N2 DDE:n(5.0/6.0/6.2) ohjelmoinnin yhteydessä EGR-pyynnin kuitenkin asettaa minimiin, kuten E39 M57:ssa? Eli ohjelmallisesti "sulkee" EGR:n.
                      Jotten kirjoittele pehmoisia, yritän muistaa huomenna kysellä maestrolta kun siellä joudun kuitenkin juoksemaan.
                      ---

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #56
                        Onnistuu, eli ohjelmoitaessa myös uudemmat moottorinohjaukset muutetaan pienentämään/lopettamaan EGR:n käyttö.
                        ---

                        Comment

                        • Ter0
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 297
                          • Tampere

                          #57
                          Onko selvinny että mikä aiheutti ketjun katkeamisen?

                          Jos se on kiinni narahtanut pumppu, niin sellaisen varoiksi vaihtaminenkin on aika hintavaa, pumppu varmaan maksaa suomessa vitusti. (nettietk:n hinta ~500e +alv +lisät jne http://bmwfans.info/original/E39/tou/530d-M57/ECE/L/A/1999/02/mg-13/ill-13_0802/ )

                          Ketjut taas näyttää olevan halpaa vaihtaa, työn osuus varmaan suurin.

                          Nimim. yksityiseltä ostamassa..
                          Last edited by Ter0; 03-03-2008, 20:08. Reason: linkki
                          ______________________________
                          BP-2010 burnismestari \o/
                          ______________________________
                          -Ter0
                          [email protected]
                          TT-Speed Oy

                          Comment

                          • Jariiii
                            Newbiemmer
                            • Feb 2005
                            • 12

                            #58
                            Samanten kanssa kiinostaa, että mitähän kannattaa ihan ekaks tehä jos tollasen -00 530Da ostamaan menen....

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              #59
                              Originally posted by Jariiii View Post
                              Samanten kanssa kiinostaa, että mitähän kannattaa ihan ekaks tehä jos tollasen -00 530Da ostamaan menen....
                              Poistaa läpät imusarjasta jos sellaiset löytyy...
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • Arnolds
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3310
                                • Kajjjaani

                                #60
                                Originally posted by Jariiii View Post
                                Samanten kanssa kiinostaa, että mitähän kannattaa ihan ekaks tehä jos tollasen -00 530Da ostamaan menen....
                                Ja läpät tuli 3/00 alkaen.
                                F26 xDrive20d TwinPower

                                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎