Ehkä tyhmä kysymys, mutta jos korkeapainepumpun oletettu kiinnileikkaaminen katkaisee sen kampuralta sille tulevan ketjun, niin mikä sitten on katkonut nuo nokka-akselit?
Mä veikkaan, että nokka-akseli ei jostain syystä ole ollut oikeassa linjassa. Joko nokka-akselissa laakeripinnat ei ole samankeskiset tai sitten laakeripesät eivät ole samankeskiset. Silloin jokaisella kierroksella akseli vääntyy hieman ja ajankuluessa väsyy ja napsahtaa poikki. Jos joku olisi iskenyt sen nokka-akselin pätkiksi niin vauriot näkyisi kyllä ulospäinkin.
Mielenkiinnosta, mitäs tuohon on sitten muutettu siten ettei poisto onnistu?
Tätä kyllä itsekin kovasti ihmettelin. Lisätietoa kaivataan!
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
E60 nuitakaan ei saa enää pois Voi olla että tulee ongelmia myöhemmin niitten kans jos ei ole jo tullut
Joo tää oli väärää tietoa, työkaveri väitti et menee vikatilaan mut testattiin tos viimeviikolla 535d kans ja ei mitään ongelmaa, letku vaan irti ja tulppaus. Egr:n tukkiminen kuulemma aiheuttaa tehojen tippumisen nollaan e60:sessä.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Joo tää oli väärää tietoa, työkaveri väitti et menee vikatilaan mut testattiin tos viimeviikolla 535d kans ja ei mitään ongelmaa, letku vaan irti ja tulppaus. Egr:n tukkiminen kuulemma aiheuttaa tehojen tippumisen nollaan e60:sessä.
Jahas, mulle sano toi Erkkilän Heikkikin alkuviikosta että läppien poisto ei onnistu? Oli kuulemma kokeillu johonkin :think Tuopa ois kiva jos se tosiaan onnistus. Laskeppa urakka mulle siitä nii poistetaan ne
Läppien poisto M57N koneissa onnistuu mekaanisesti ihan yhtä helposti kuin M57-koneissa mutta moottorinohjaus hoksaa sen jonkin ajan kuluttua (ei heti), tosin tämä liittyy aina EGR:ään joka pyritään tulppaamaan samalla.. Ohjelman voi myös muokata hyväksymään tuo mutta se vie vähän perehtymisaikaa, ei ole niin simppeli kuin vanhempiin.
Läppien poisto M57N koneissa onnistuu mekaanisesti ihan yhtä helposti kuin M57-koneissa mutta moottorinohjaus hoksaa sen jonkin ajan kuluttua (ei heti), tosin tämä liittyy aina EGR:ään joka pyritään tulppaamaan samalla.. Ohjelman voi myös muokata hyväksymään tuo mutta se vie vähän perehtymisaikaa, ei ole niin simppeli kuin vanhempiin.
Voiko M57N/N2 DDE:n(5.0/6.0/6.2) ohjelmoinnin yhteydessä EGR-pyynnin kuitenkin asettaa minimiin, kuten E39 M57:ssa? Eli ohjelmallisesti "sulkee" EGR:n.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Voiko M57N/N2 DDE:n(5.0/6.0/6.2) ohjelmoinnin yhteydessä EGR-pyynnin kuitenkin asettaa minimiin, kuten E39 M57:ssa? Eli ohjelmallisesti "sulkee" EGR:n.
Jotten kirjoittele pehmoisia, yritän muistaa huomenna kysellä maestrolta kun siellä joudun kuitenkin juoksemaan.
Comment