Faceliftin halogen umpiossa pitkien ja lyhkästen puolet kiikkuvat lähemmäs ja kauemmas lasista sivuttais suunnassa polttimon kannasta heiluttaen. Eli mikäs siellä on vaihtokunnossa?
Faceliftin halogen umpiossa pitkien ja lyhkästen puolet kiikkuvat lähemmäs ja kauemmas lasista sivuttais suunnassa polttimon kannasta heiluttaen. Eli mikäs siellä on vaihtokunnossa?
Joku kolmesta säätötangoista poikki, joko ne kaksi manuaalisäätöä varten tai se yksi sähkösäädölle. Facelift umpiossa varsin vittumainen vaihtaa, prefaceliftissä aukeavat ihan klipseistä nyppäämällä ja uudet paikalleen ihan vaan painamalla. Facelift umpion joutuu paistamaan että saa liimat pehmeneen.
Joku kolmesta säätötangoista poikki, joko ne kaksi manuaalisäätöä varten tai se yksi sähkösäädölle. Facelift umpiossa varsin vittumainen vaihtaa, prefaceliftissä aukeavat ihan klipseistä nyppäämällä ja uudet paikalleen ihan vaan painamalla. Facelift umpion joutuu paistamaan että saa liimat pehmeneen.
Sellaiset Ebay setit sisältävät siis yleensä molemmat manuaali tangot? Käynnistäessa jotain umpiossa tapahtuu eli varmaankin manuaali säätö rikki? Kumpa tanko on sivuttais säätö? Ennen katsastusta varmaankin korjattava?
Mikähän on, kun nyt on vaihdettu säätötangot oikeaan umpioon, ja man. korkeudensäätö alkoi pelata. Automaattinen korkeudensäätö valoille toimii käynnistäessä eli molemmat valot heiluu, mutta oikea puoli jää liian alas asettuessaan. Oikean puolen manuaalisäätö siis toimii samoten kuin vasemman!
Mikähän on, kun nyt on vaihdettu säätötangot oikeaan umpioon, ja man. korkeudensäätö alkoi pelata. Automaattinen korkeudensäätö valoille toimii käynnistäessä eli molemmat valot heiluu, mutta oikea puoli jää liian alas asettuessaan. Oikean puolen manuaalisäätö siis toimii samoten kuin vasemman!
No ootko manuaalisesti säätäny sen kohdalleen?
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Tuli tuossa korjattua apukuskinpuoleinen umpio tiivistesilikonilla ympäri kiertämällä, ettei kosteus pääse sisälle. Korjaus näkyi toimivan, mutta kiinnitin nyt huomiota valojen suuntaukseen. Onko normaalia, että lyhyet valot on suunnattu likimain samalle korkeudelle, mutta apukuskinpuoleinen pitkä valo näyttää jonkin verran korkeammalle kuin kuskinpuoleinen? Tietty senhän pitääkin näyttää pidemmälle / korkeammalle kuin kuskinpuoleinen, mutta nyt vasta kiinnitin huomiota tuohon, kun tähtäilin seinää vasten valoja parkkiksella. Eli jos on jossakin about 10 metrin päässä seinästä tasasella alustalla, niin apukuskinpuoleisen pitkän muodostama valaistu läiskä seinällä on n. 10-20 cm korkeammalla kuin kuskinpuoleinen. Valojen automaattisäätö toimii autoa käynnistäessä normaalisti. Kuinkahan tarkkoja katsastuksessa ne on näistä? Lyhyiden valojen ei ainakaa pitäs häikästä ketään. Kyseessä perinteiset halogeenipolttimot ja hellan alkuperäiset umpiot.
Tuli tuossa korjattua apukuskinpuoleinen umpio tiivistesilikonilla ympäri kiertämällä, ettei kosteus pääse sisälle. Korjaus näkyi toimivan, mutta kiinnitin nyt huomiota valojen suuntaukseen. Onko normaalia, että lyhyet valot on suunnattu likimain samalle korkeudelle, mutta apukuskinpuoleinen pitkä valo näyttää jonkin verran korkeammalle kuin kuskinpuoleinen? Tietty senhän pitääkin näyttää pidemmälle / korkeammalle kuin kuskinpuoleinen, mutta nyt vasta kiinnitin huomiota tuohon, kun tähtäilin seinää vasten valoja parkkiksella. Eli jos on jossakin about 10 metrin päässä seinästä tasasella alustalla, niin apukuskinpuoleisen pitkän muodostama valaistu läiskä seinällä on n. 10-20 cm korkeammalla kuin kuskinpuoleinen. Valojen automaattisäätö toimii autoa käynnistäessä normaalisti. Kuinkahan tarkkoja katsastuksessa ne on näistä? Lyhyiden valojen ei ainakaa pitäs häikästä ketään. Kyseessä perinteiset halogeenipolttimot ja hellan alkuperäiset umpiot.
Kyllä noissa nelivaloumpioissa lähi- ja kaukovalojen näyttämä on varmaan suunniteltu symmetrisesti samaan paikkaan vasemmassa ja oikeassa umpiossa. Veikkaan että sulta saattaa toisessa umpiossa kaukovalopolttimo olla huonosti paikallaan tms vastaavaa.
Katsastuksessa tutkivat vain lähivalon ja sumareiden suuntauksen.
Mulla vänkärin puolen pleksi rikki pienen kolarin takia, tosin jenkkimallin auto, orggista vastaavaa ei varmaan löydy mistään? Missä olis ne sivukylkivalot?
Comment