Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Ajovalojen korkeussäätö epäkunnossa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcus_108
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2012
    • 578
    • Hyllykallio

    #61
    Kun vaihdan nuo faceliftit niin tarviinko ton nro 10 osan?
    Taviiko jotain muuta ylimäärästä? Johtosarja adapterit on.

    Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
    Ford Mondeo 1.8 Stw -01

    Ex:
    E39 523i touring -99
    Opel kadett E 1.6 -89
    Seat Toledo 1.8 -92
    Toyota corolla Lb 1.6 -87
    Vw passat farkku 1.8 -99

    Comment

    • marcus_108
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2012
      • 578
      • Hyllykallio

      #62
      No kun tuon facelift umpion purkaa niin mitä "liimaa" sinne väliin kasaus vaihees kannattaa laittaa? Ei varmaankaan mitään sikaa kumminkaan...?:think
      Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
      Ford Mondeo 1.8 Stw -01

      Ex:
      E39 523i touring -99
      Opel kadett E 1.6 -89
      Seat Toledo 1.8 -92
      Toyota corolla Lb 1.6 -87
      Vw passat farkku 1.8 -99

      Comment

      • Jii5
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 39
        • Suomi

        #63
        Faceliftin halogen umpiossa pitkien ja lyhkästen puolet kiikkuvat lähemmäs ja kauemmas lasista sivuttais suunnassa polttimon kannasta heiluttaen. Eli mikäs siellä on vaihtokunnossa?

        Comment

        • Gedd
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 479
          • Tampere

          #64
          Originally posted by Jii5 View Post
          Faceliftin halogen umpiossa pitkien ja lyhkästen puolet kiikkuvat lähemmäs ja kauemmas lasista sivuttais suunnassa polttimon kannasta heiluttaen. Eli mikäs siellä on vaihtokunnossa?
          Joku kolmesta säätötangoista poikki, joko ne kaksi manuaalisäätöä varten tai se yksi sähkösäädölle. Facelift umpiossa varsin vittumainen vaihtaa, prefaceliftissä aukeavat ihan klipseistä nyppäämällä ja uudet paikalleen ihan vaan painamalla. Facelift umpion joutuu paistamaan että saa liimat pehmeneen.

          Comment

          • Jii5
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 39
            • Suomi

            #65
            Originally posted by Gedd View Post
            Joku kolmesta säätötangoista poikki, joko ne kaksi manuaalisäätöä varten tai se yksi sähkösäädölle. Facelift umpiossa varsin vittumainen vaihtaa, prefaceliftissä aukeavat ihan klipseistä nyppäämällä ja uudet paikalleen ihan vaan painamalla. Facelift umpion joutuu paistamaan että saa liimat pehmeneen.
            Sellaiset Ebay setit sisältävät siis yleensä molemmat manuaali tangot? Käynnistäessa jotain umpiossa tapahtuu eli varmaankin manuaali säätö rikki? Kumpa tanko on sivuttais säätö? Ennen katsastusta varmaankin korjattava?

            Comment

            • heht
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 63
              • HYVINKÄÄ

              #66
              Terve

              Mikähän on, kun nyt on vaihdettu säätötangot oikeaan umpioon, ja man. korkeudensäätö alkoi pelata. Automaattinen korkeudensäätö valoille toimii käynnistäessä eli molemmat valot heiluu, mutta oikea puoli jää liian alas asettuessaan. Oikean puolen manuaalisäätö siis toimii samoten kuin vasemman!
              530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
              530xd E61 Lci -07 M-Sport
              Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #67
                Originally posted by heht View Post
                Terve

                Mikähän on, kun nyt on vaihdettu säätötangot oikeaan umpioon, ja man. korkeudensäätö alkoi pelata. Automaattinen korkeudensäätö valoille toimii käynnistäessä eli molemmat valot heiluu, mutta oikea puoli jää liian alas asettuessaan. Oikean puolen manuaalisäätö siis toimii samoten kuin vasemman!
                No ootko manuaalisesti säätäny sen kohdalleen?
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  #68
                  Tuli tuossa korjattua apukuskinpuoleinen umpio tiivistesilikonilla ympäri kiertämällä, ettei kosteus pääse sisälle. Korjaus näkyi toimivan, mutta kiinnitin nyt huomiota valojen suuntaukseen. Onko normaalia, että lyhyet valot on suunnattu likimain samalle korkeudelle, mutta apukuskinpuoleinen pitkä valo näyttää jonkin verran korkeammalle kuin kuskinpuoleinen? Tietty senhän pitääkin näyttää pidemmälle / korkeammalle kuin kuskinpuoleinen, mutta nyt vasta kiinnitin huomiota tuohon, kun tähtäilin seinää vasten valoja parkkiksella. Eli jos on jossakin about 10 metrin päässä seinästä tasasella alustalla, niin apukuskinpuoleisen pitkän muodostama valaistu läiskä seinällä on n. 10-20 cm korkeammalla kuin kuskinpuoleinen. Valojen automaattisäätö toimii autoa käynnistäessä normaalisti. Kuinkahan tarkkoja katsastuksessa ne on näistä? Lyhyiden valojen ei ainakaa pitäs häikästä ketään. Kyseessä perinteiset halogeenipolttimot ja hellan alkuperäiset umpiot.
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

                    #69
                    Originally posted by Bomb5 View Post
                    Tuli tuossa korjattua apukuskinpuoleinen umpio tiivistesilikonilla ympäri kiertämällä, ettei kosteus pääse sisälle. Korjaus näkyi toimivan, mutta kiinnitin nyt huomiota valojen suuntaukseen. Onko normaalia, että lyhyet valot on suunnattu likimain samalle korkeudelle, mutta apukuskinpuoleinen pitkä valo näyttää jonkin verran korkeammalle kuin kuskinpuoleinen? Tietty senhän pitääkin näyttää pidemmälle / korkeammalle kuin kuskinpuoleinen, mutta nyt vasta kiinnitin huomiota tuohon, kun tähtäilin seinää vasten valoja parkkiksella. Eli jos on jossakin about 10 metrin päässä seinästä tasasella alustalla, niin apukuskinpuoleisen pitkän muodostama valaistu läiskä seinällä on n. 10-20 cm korkeammalla kuin kuskinpuoleinen. Valojen automaattisäätö toimii autoa käynnistäessä normaalisti. Kuinkahan tarkkoja katsastuksessa ne on näistä? Lyhyiden valojen ei ainakaa pitäs häikästä ketään. Kyseessä perinteiset halogeenipolttimot ja hellan alkuperäiset umpiot.
                    Kyllä noissa nelivaloumpioissa lähi- ja kaukovalojen näyttämä on varmaan suunniteltu symmetrisesti samaan paikkaan vasemmassa ja oikeassa umpiossa. Veikkaan että sulta saattaa toisessa umpiossa kaukovalopolttimo olla huonosti paikallaan tms vastaavaa.

                    Katsastuksessa tutkivat vain lähivalon ja sumareiden suuntauksen.
                    Last edited by Havis; 05-01-2014, 22:09.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Ivl
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 216
                      • Oulunsalo

                      #70
                      Saako faceliftiin vaihdettua pelkkiä pleksejä?

                      Mulla vänkärin puolen pleksi rikki pienen kolarin takia, tosin jenkkimallin auto, orggista vastaavaa ei varmaan löydy mistään? Missä olis ne sivukylkivalot?



                      T Jukka
                      Bmw X5 2011
                      Vw caddy 2019

                      Comment

                      • Jeba
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 128
                        • Nurmes

                        #71
                        Leimalla tuli sanomista kun ei korkeudensäätö toimi. Edestä on toi säätö tsydeemi näköjään rikki. Minne toi mini koiranluu pitäs kiinnittyy?


                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #72
                          Tilaa osa numero #6 31 12 1 092 883


                          Näkyis olevan sulla rikki tuo alapään kiinnitys, se kiinnittyy semmosella pelliklipisillä alatukivarteen, noiden nystyröiden väliin.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎