Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä osa kuvassa (E39/M54B25)? (V: lisäilmapumpun venttiili)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7438
    • Oulu

    Mikä osa kuvassa (E39/M54B25)? (V: lisäilmapumpun venttiili)

    Sattui silmään teropa:n auton M54B25-moottorissa tälläinen osa, jota mulla ei M52B25TU:ssa ole:



    Mikähän kun keskellä näkyvä mötikkä oikein on? Mulla on siinä vain tyhjä paikka.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 08-02-2008, 08:04.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 938
    • Espoo

    #2
    "AIR PUMP F VACUUM CONTROL"
    Realoem:


    Joku alipainehässäkkähän tuo on, mutta mitä sillä ohjataan? Enpä ole tullut katsoneeksi, onko omassa M54:ssa tuollaista.

    Edit: Ei ainakaan Realoem:m mukaan ole samanikäisessä M54B30:ssä (no matching parts...). Miksiköhän se sitten M54B25:sta löytyy? Alla kuva M54B30:stä


    Ei ole tästä kysyjälle iloa, mutta pitää liittyä ihmettelijöiden kuoroon.
    Attached Files
    Last edited by E39-530A; 04-02-2008, 20:45. Reason: kuva
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Tuolta mötikältä menevä iso letku mennee mustaan muovipömpeliin joka on renkaan edessä ja pitää kylmäkäynnistyksessä metakkaa jonkin aikaa...?

      Lisäilman puhallus pakosarjaan katalysaattorin saamiseksi nopeammin toimintaan, tuo on sen alipaineohjattu venttiili. Näyttäisi ainakin kovasti semmoiselta.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7438
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Tuolta mötikältä menevä iso letku mennee mustaan muovipömpeliin joka on renkaan edessä ja pitää kylmäkäynnistyksessä metakkaa jonkin aikaa...?

        Lisäilman puhallus pakosarjaan katalysaattorin saamiseksi nopeammin toimintaan, tuo on sen alipaineohjattu venttiili. Näyttäisi ainakin kovasti semmoiselta.
        Sinnepäinhän se letku näytti menevän.

        Eli tuosta kautta menee ilman sitten jotenkin pakosarjaan käyden ensin mutkan kannen sisällä?
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 938
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Tuolta mötikältä menevä iso letku mennee mustaan muovipömpeliin joka on renkaan edessä ja pitää kylmäkäynnistyksessä metakkaa jonkin aikaa...?

          Lisäilman puhallus pakosarjaan katalysaattorin saamiseksi nopeammin toimintaan, tuo on sen alipaineohjattu venttiili. Näyttäisi ainakin kovasti semmoiselta.
          Järkeenkäypää. Nurinkurisesti Haynesin manuaali kertoo, että M52TU-koneissa voi olla järjestelmä, joka on tarkoitettu lyhentämään aikaa, jonka katalysaattorin lämpeäminen ottaa. "Secondary air injection" siis. Sitä ei opuksen mukaan pitäisi olla M54:ssä. Mutta kun Realoem:ia selaa lisää, niin huomaa että tuosta mötikästä johtaa letku sinne systeemin. ja nimenomaan M54B25:ssa, mutta ei esim. M52TU28:ssa tai M54B30:ssä. Miksimiksi?

          Tuossa itse päähärveli ja kuvassa pienellä ilman osanumeroa se mötikkä padan kyljessä.
          Last edited by E39-530A; 04-02-2008, 21:05. Reason: lisäys
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7438
            • Oulu

            #6
            Originally posted by E39-530A View Post
            ... nimenomaan M54B25:ssa, mutta ei esim. M52TU28:ssa tai M54B30:ssä. Miksimiksi?
            Täyttikös nuo M54-koneet jo jonkun tiukemman päästönormin kuin M52-koneet? Lämpiääköhän isommalla motilla katit tarpeeksi nopsaan muutenkin? :think

            Originally posted by E39-530A View Post
            Tuossa itse päähärveli ja kuvassa pienellä ilman osanumeroa se mötikkä padan kyljessä.
            http://www.realoem.com/bmw/showparts...50&hg=11&fg=50
            Tuosta ilmapumpusta olikin täällä joskus puhetta, en vain tiennyt että se löytyisi vain M54B25:stä.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • E39-530A
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 938
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Lämpiääköhän isommalla motilla katit tarpeeksi nopsaan muutenkin? :think
              Voihan se olla näin, varsinkin jos katit ovat samat.
              E92 335iA -08

              ---
              ex E34 540iA -93
              ex E90 325iA -05
              ex E39 530iA -00
              ex Toyota Avensis
              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Täyttikös nuo M54-koneet jo jonkun tiukemman päästönormin kuin M52-koneet?
                Veikkaus: M52 Euro3 ja M54 Euro4.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Vastaava systeemi löytyy myös femmasta ja itseasiassa ko. osa antanut vikakoodin omassa kuljettimessa. Tuollahan ei ole ilmeisesti muuta merkitystä kuin päästöjen pienentäminen kylmäkäynnistyksen yhteydessä tms.?


                  Mahtaakohan muuten ilmapumpun vikakoodi näkyä OBD2 testissä katsastuksen yhteydessä? Ja jos näkyy niin riittääkö, että nollaa vikakoodit juuri ennen katsastusta, jonka jälkeen lämpinä inssi käynnistää auton eli pumppu ei ole käytössä eikä näin ollen vikakoodiakaan tulisi.. Päästöt on kuitenkin ok, mutta kun ottavat sen obd-testin jossa tuosta voi kaiketi tulla hylky jos pumppu ei toimi 100%. Mahtaakohan moinen teoria pitää paikkansa?
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • harald
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2003
                    • 252
                    • Kaarina

                    #10
                    Originally posted by E39-530A View Post
                    Järkeenkäypää. Nurinkurisesti Haynesin manuaali kertoo, että M52TU-koneissa voi olla järjestelmä, joka on tarkoitettu lyhentämään aikaa, jonka katalysaattorin lämpeäminen ottaa. "Secondary air injection" siis. Sitä ei opuksen mukaan pitäisi olla M54:ssä. Mutta kun Realoem:ia selaa lisää, niin huomaa että tuosta mötikästä johtaa letku sinne systeemin. ja nimenomaan M54B25:ssa, mutta ei esim. M52TU28:ssa tai M54B30:ssä. Miksimiksi?
                    Vilkasin konepellin alle, ja kuten muistelinkin niin löytyyhän sieltä kys. systeemi. Kyseessä M54B30.
                    W204 C350 AMG
                    Toyota Corolla 1.3XI 16V
                    Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7438
                      • Oulu

                      #11
                      Löytyi aika paljon juttua tästä systeemistä jostain Z4/E85:n PDF-dokkareista (kts. http://www.bmwclub.lv/index.php?MODE...uments&MISC=Z4) joissa käsitellään M54-moottoreita:







                      Last edited by Petri.Kekkonen; 06-02-2008, 10:00.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 938
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by harald View Post
                        Vilkasin konepellin alle, ja kuten muistelinkin niin löytyyhän sieltä kys. systeemi. Kyseessä M54B30.
                        Höh? Minkä vuotinen ja miltä kuukaudelta autosi on? Minulla ei tuota ole, ei ainakaan sitä kannen kyljessä olevaa mötikkää, kuten kuvasta näkyy. Omani on 09/2000.
                        E92 335iA -08

                        ---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                        Comment

                        • harald
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 252
                          • Kaarina

                          #13
                          Originally posted by E39-530A View Post
                          Höh? Minkä vuotinen ja miltä kuukaudelta autosi on? Minulla ei tuota ole, ei ainakaan sitä kannen kyljessä olevaa mötikkää, kuten kuvasta näkyy. Omani on 09/2000.
                          04/2002
                          W204 C350 AMG
                          Toyota Corolla 1.3XI 16V
                          Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                          Comment

                          • Hiski
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2006
                            • 33

                            #14
                            Originally posted by E39-530A View Post
                            Höh? Minkä vuotinen ja miltä kuukaudelta autosi on? Minulla ei tuota ole, ei ainakaan sitä kannen kyljessä olevaa mötikkää, kuten kuvasta näkyy. Omani on 09/2000.

                            Ei ole minullakaan...

                            Oma 530iA touring on valmistettu 7/2002.

                            Comment

                            • juster
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 624

                              #15
                              Liittyisikö siihen onko auto manuaali vai automaatti?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎