Tässä nyt loppusyksystä E39:llä ajaneena voisin vähän kysäistä tuosta automaagi-ilmastoinnista.
Eli auto on -96, pienellä OBC:llä (jos merkitystä). Tässä näkyy AUTO-moodilla jatkuvasti palkit tuuletinnopeudesta ja tietokone selvästi ohjaa tätä eli automatiikka myös toimii. Ajoin samanikäistä 540:stä isolla OBC:llä niin tässä ei näkynyt mitään palkkeja, vasta kun manuaalilla. Miksi näin? -00 manuaali (se netissä oleva) sanoo myös että "kun palkit näkyvät on automaatti kytketty pois"
En muutenkaan ole ihan kärryillä tuosta. Kun käynnistän kylmän auton, yleensä puhallusnopeus on ihan minimipäässä, n. 1km jälkeen puhallin alkaa puhaltamaan nopeammin, mutta silti vain n. ½ teholla? (Aluksi ei puhalla koska se olisi kuitenkin kylmää ilmaa, eli ominaisuus?) Yleensä puhutaan että n. 3/4 teholla auto lämpiää nopeiten, joillain lämppäreillä täysilläkin.
Jos säädän puhallinnopeutta AUTO moodilla (auto moodi pysyy ledin mukaan päällä) en ole ihan varma mitä se tekee. Josse on oikeasti automaatilla senhän pitäisi laskea puhallusnopeutta aika piankin? Mielestäni se jää huutamaan. En mielelläni muuta tuuletinnopeutta, koska tuntuu että ainoa keino saada järjestelmä "bootattua" on sammuttaa klimatronic (eli miinukset tappiin) ja sitten painaa se Auto napilla taas käyntiin. Vikaa vai ominaisuutta?
Oikeasti mitään ongelmaa ei ole. Koko "talven" olen hienosti pärjännyt samoilla lämpötilasetuksilla auto moodilla. Jos joskus tulee hieman lämmin syystä tai toisesta (esim turhan hurja sladi
) laitan keskisuulakkeeseen yhden sinisen pallon, sitten taas yhden punaisen jos kylmää. Näillä menty koko talvi käytännössä ja on kyllä uskomattoman hyvä ilma ollut autossa. Kaikissa muissa olen kärsinyt kun limakalvot nenässä kuivuu ja muuta paskaa.
Eli auto on -96, pienellä OBC:llä (jos merkitystä). Tässä näkyy AUTO-moodilla jatkuvasti palkit tuuletinnopeudesta ja tietokone selvästi ohjaa tätä eli automatiikka myös toimii. Ajoin samanikäistä 540:stä isolla OBC:llä niin tässä ei näkynyt mitään palkkeja, vasta kun manuaalilla. Miksi näin? -00 manuaali (se netissä oleva) sanoo myös että "kun palkit näkyvät on automaatti kytketty pois"
En muutenkaan ole ihan kärryillä tuosta. Kun käynnistän kylmän auton, yleensä puhallusnopeus on ihan minimipäässä, n. 1km jälkeen puhallin alkaa puhaltamaan nopeammin, mutta silti vain n. ½ teholla? (Aluksi ei puhalla koska se olisi kuitenkin kylmää ilmaa, eli ominaisuus?) Yleensä puhutaan että n. 3/4 teholla auto lämpiää nopeiten, joillain lämppäreillä täysilläkin.
Jos säädän puhallinnopeutta AUTO moodilla (auto moodi pysyy ledin mukaan päällä) en ole ihan varma mitä se tekee. Josse on oikeasti automaatilla senhän pitäisi laskea puhallusnopeutta aika piankin? Mielestäni se jää huutamaan. En mielelläni muuta tuuletinnopeutta, koska tuntuu että ainoa keino saada järjestelmä "bootattua" on sammuttaa klimatronic (eli miinukset tappiin) ja sitten painaa se Auto napilla taas käyntiin. Vikaa vai ominaisuutta?
Oikeasti mitään ongelmaa ei ole. Koko "talven" olen hienosti pärjännyt samoilla lämpötilasetuksilla auto moodilla. Jos joskus tulee hieman lämmin syystä tai toisesta (esim turhan hurja sladi

Comment