No niin, muija soitteli että baijeri ei käynnisty, siis starttaa mutta ei käynnisty. Ihan normaalisti toiminut tähän asti... Mistähän vois johtua? Ajotietokone ei ilmota mitään eikä pala "kuulemma" mikään merkkivalo, paitsi jarrupalojen joka on vähän aikaa palanut, mutta ei kai vaikuta tähän? Voiskohan olla ajonesto, hehkut? Minkään näköisiä käynnistys ongelmia ei ole ollut ja akkukin on uus.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d -02 ei käynnisty
Collapse
X
-
Originally posted by 530D M-Sport View PostNo niin, muija soitteli että baijeri ei käynnisty, siis starttaa mutta ei käynnisty. Ihan normaalisti toiminut tähän asti... Mistähän vois johtua? Ajotietokone ei ilmota mitään eikä pala "kuulemma" mikään merkkivalo, paitsi jarrupalojen joka on vähän aikaa palanut, mutta ei kai vaikuta tähän? Voiskohan olla ajonesto, hehkut? Minkään näköisiä käynnistys ongelmia ei ole ollut ja akkukin on uus.
-
-
Nyt oli lähtenyt käyntiin, kerran kuulemma jo alkuun mutta sammu heti. Nyt kaks kertaa toiminut peräkkäin normaalisti, käskin peruun hinausauton ja ajaan metroautoon, näkee sitten siellä että mikä on... Vaikuttako noi viat muuten naftan kulutukseen? Maantiellä pääsen 7,5 kun oikeen rauhassa ajelee, muuten 8,5-8,9 ja sekalainen vajaa 12 litraa? Tosin noilla 20" nousi ehkä 4-5 desiä, korkeintaan... Kaveri 730d kun kuluttaa huomattavasti vähemmän, ainakin ajotietokoneen mukaan? Menee vähän off topic...
Comment
-
-
Originally posted by 530D M-Sport View PostNyt oli lähtenyt käyntiin, kerran kuulemma jo alkuun mutta sammu heti. Nyt kaks kertaa toiminut peräkkäin normaalisti, käskin peruun hinausauton ja ajaan metroautoon, näkee sitten siellä että mikä on... Vaikuttako noi viat muuten naftan kulutukseen? Maantiellä pääsen 7,5 kun oikeen rauhassa ajelee, muuten 8,5-8,9 ja sekalainen vajaa 12 litraa? Tosin noilla 20" nousi ehkä 4-5 desiä, korkeintaan... Kaveri 730d kun kuluttaa huomattavasti vähemmän, ainakin ajotietokoneen mukaan? Menee vähän off topic...
-Kähmye46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Kerran teki meilläkin -99 530da touringi tuon ettei käynnistyny. Iloisesti pyöritti muttei edes luvannu. (Saas nähdä millon toistuu..)
edit:tää oli lämpimässä hallissa
Toisella avaimella sit käynnisty ongelmitta.:think
Eli voi olla myös jottain käynnistyksenestoon kytköksissä olevaa judanssia.______________________________
BP-2010 burnismestari \o/
______________________________
-Ter0
[email protected]
TT-Speed Oy
Comment
-
-
Täällä myös yksi joka välillä lähtee, välillä ei. Olen ollut huomaavinani että se on liittynyt päivän ekaan starttiin jos on ollu yöpakkasta. Aina se kummikin on lopuksi lähtenyt, starttauskertoja vaan useampi. Tällä hetkellä epäilen hehkuja, koska lämpimänä ei ole kertaakaan käyttäytynyt noin, auto siis -01 530dat.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Päivitetääs hieman, nyt on vaihdettu siirtopumppu eikä auttanut tuohon käynnistyvyyteen. Edelleen virtoja pitää käyttää päälle ja pois lukuisia kertoja ennenkuin siirtopumppu "herää". Ehdottaako raati pumpun relettä seuraavaksi vai mitä?
Vikakoodeja oli seuraavasti:
13573 glow device, Vihdoin releen ja mittasin hehkut, jotka oli kunnossa -> nogo, herja tulee edelleen lämpimäksikäytön aikana.
4704 Pre-supply pressure monitoring
2550 Rail pressure control at start -> näitä varten vaihdoin siirtopumpun.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostPäivitetääs hieman, nyt on vaihdettu siirtopumppu eikä auttanut tuohon käynnistyvyyteen. Edelleen virtoja pitää käyttää päälle ja pois lukuisia kertoja ennenkuin siirtopumppu "herää". Ehdottaako raati pumpun relettä seuraavaksi vai mitä?
Vikakoodeja oli seuraavasti:
13573 glow device, Vihdoin releen ja mittasin hehkut, jotka oli kunnossa -> nogo, herja tulee edelleen lämpimäksikäytön aikana.
4704 Pre-supply pressure monitoring
2550 Rail pressure control at start -> näitä varten vaihdoin siirtopumpun.
Jos pumppu kuitenkin toimii, viallinen siirtopaineanturi (PA-suodattimen päällä) voi antaa virheellistä painetietoa ja estää käynnistymisen. Live-datalla PA-paineet käynnistyksessä. Samalla siirtopaineita voi kokeilla nostaa puristamalla linttaan kirkkaasta letkusta suotimen jälkeen lähtevästä T-haarasta (haara paluulinjaan, kuristin painerajoittimena).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Jepsistä "kaikki" muut komponentit kyllä aktivoituvat virtalukon 2 -asennossa, merkkivalot, puhallin, startti ja yleensäkin kaikki mitä päälle kokeilee.
Pitääpä katsella mitä tuo rele kustantaa ja törsiä seuraavaksi semmoinen. Livedataa katselin sillä edellisellä pumpulla ja paineet oli hyvät, eikös se siirtopumppu käy aina sen minuutin kun virrat kytkee oli paineet järjestelmässä mitkä hyvänsä.
Joo, eli selvästi kuulen kun siirtopumppu ei lähde päälle, 2-asennossa, sitten kun muutaman kerran käyttää virtoja päälle/pois se aloittaa vinkunansa, starttaan ja auto käynnistyy heti.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Katselin tuosta Realoem:lta siirtopumpun releelle numeroa mutta ei mulla ottanut silmään ainakaan, eikä KL:ssä kuulemma ole tietoa myöskään. Löytyykö Clavu sun lähteistäs? Vahan releen purkaminen paikaltaan on niin vastoin mun liikeratoja, että teen sen mieluiten vasta sitten kun voi tökätä uuden samalla.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostKatselin tuosta Realoem:lta siirtopumpun releelle numeroa mutta ei mulla ottanut silmään ainakaan, eikä KL:ssä kuulemma ole tietoa myöskään. Löytyykö Clavu sun lähteistäs? Vahan releen purkaminen paikaltaan on niin vastoin mun liikeratoja, että teen sen mieluiten vasta sitten kun voi tökätä uuden samalla.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Comment