Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d -02 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530D M-Sport
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 110
    • Tampere

    E39 530d -02 ei käynnisty

    No niin, muija soitteli että baijeri ei käynnisty, siis starttaa mutta ei käynnisty. Ihan normaalisti toiminut tähän asti... Mistähän vois johtua? Ajotietokone ei ilmota mitään eikä pala "kuulemma" mikään merkkivalo, paitsi jarrupalojen joka on vähän aikaa palanut, mutta ei kai vaikuta tähän? Voiskohan olla ajonesto, hehkut? Minkään näköisiä käynnistys ongelmia ei ole ollut ja akkukin on uus.
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

    #2
    Originally posted by 530D M-Sport View Post
    No niin, muija soitteli että baijeri ei käynnisty, siis starttaa mutta ei käynnisty. Ihan normaalisti toiminut tähän asti... Mistähän vois johtua? Ajotietokone ei ilmota mitään eikä pala "kuulemma" mikään merkkivalo, paitsi jarrupalojen joka on vähän aikaa palanut, mutta ei kai vaikuta tähän? Voiskohan olla ajonesto, hehkut? Minkään näköisiä käynnistys ongelmia ei ole ollut ja akkukin on uus.
    Veikkaisin siirtopumppua. Vikakoodien luvulla selviää mikä on vialla.

    Comment

    • 530D M-Sport
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 110
      • Tampere

      #3
      Paljon muuten siirtopumppu tohon maksaa, tai naftapumppu??

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #4
        Originally posted by 530D M-Sport View Post
        Paljon muuten siirtopumppu tohon maksaa, tai naftapumppu??
        Muistaakseni jossain 300e nurkilla taitaa olla. Tarkista toki koodit ennen ostoa.

        Comment

        • 530D M-Sport
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 110
          • Tampere

          #5
          Nyt oli lähtenyt käyntiin, kerran kuulemma jo alkuun mutta sammu heti. Nyt kaks kertaa toiminut peräkkäin normaalisti, käskin peruun hinausauton ja ajaan metroautoon, näkee sitten siellä että mikä on... Vaikuttako noi viat muuten naftan kulutukseen? Maantiellä pääsen 7,5 kun oikeen rauhassa ajelee, muuten 8,5-8,9 ja sekalainen vajaa 12 litraa? Tosin noilla 20" nousi ehkä 4-5 desiä, korkeintaan... Kaveri 730d kun kuluttaa huomattavasti vähemmän, ainakin ajotietokoneen mukaan? Menee vähän off topic...

          Comment

          • Kähmy
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 422
            • Kempele

            #6
            Originally posted by 530D M-Sport View Post
            Nyt oli lähtenyt käyntiin, kerran kuulemma jo alkuun mutta sammu heti. Nyt kaks kertaa toiminut peräkkäin normaalisti, käskin peruun hinausauton ja ajaan metroautoon, näkee sitten siellä että mikä on... Vaikuttako noi viat muuten naftan kulutukseen? Maantiellä pääsen 7,5 kun oikeen rauhassa ajelee, muuten 8,5-8,9 ja sekalainen vajaa 12 litraa? Tosin noilla 20" nousi ehkä 4-5 desiä, korkeintaan... Kaveri 730d kun kuluttaa huomattavasti vähemmän, ainakin ajotietokoneen mukaan? Menee vähän off topic...
            Kuluttaa hieman liikaa mielestäni...ex-530da meni 2 aik+2lasta+kaikki kolot täynnä romua talvinakeilla 6.7l/100 GPS-nopeudella 95km/h. Sekalainen kaupunkiajo oli jotain 10:n pinnassa. Kaverin auto vei kanssa liikaa (noita sun lukuja) ja taispa vielä joskus savuttaakin...olikos maffi mennyt.

            -Kähmy
            e46 325xi
            Yamaha FZR 1000 EXUP
            ex-e39 530i Touring

            Comment

            • 530D M-Sport
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 110
              • Tampere

              #7
              No auto on nyt boch car servicessä niin sieltä ne sit selviää...

              Comment

              • Ter0
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 297
                • Tampere

                #8
                Kerran teki meilläkin -99 530da touringi tuon ettei käynnistyny. Iloisesti pyöritti muttei edes luvannu. (Saas nähdä millon toistuu..)
                edit:tää oli lämpimässä hallissa

                Toisella avaimella sit käynnisty ongelmitta.:think
                Eli voi olla myös jottain käynnistyksenestoon kytköksissä olevaa judanssia.
                Last edited by Ter0; 24-04-2008, 14:36. Reason: tarkennus..
                ______________________________
                BP-2010 burnismestari \o/
                ______________________________
                -Ter0
                [email protected]
                TT-Speed Oy

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #9
                  Täällä myös yksi joka välillä lähtee, välillä ei. Olen ollut huomaavinani että se on liittynyt päivän ekaan starttiin jos on ollu yöpakkasta. Aina se kummikin on lopuksi lähtenyt, starttauskertoja vaan useampi. Tällä hetkellä epäilen hehkuja, koska lämpimänä ei ole kertaakaan käyttäytynyt noin, auto siis -01 530dat.
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • 530D M-Sport
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 110
                    • Tampere

                    #10
                    Esisiirtopumppua ehdottivat huollossa, oli vika koodi kai ollut että paine liian alhainen... KL:ssä 199e, tuolla boch:illa sanoivat 300e + työtunti...
                    En sitten tiedä onko samoja osia...

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #11
                      Päivitetääs hieman, nyt on vaihdettu siirtopumppu eikä auttanut tuohon käynnistyvyyteen. Edelleen virtoja pitää käyttää päälle ja pois lukuisia kertoja ennenkuin siirtopumppu "herää". Ehdottaako raati pumpun relettä seuraavaksi vai mitä?
                      Vikakoodeja oli seuraavasti:
                      13573 glow device, Vihdoin releen ja mittasin hehkut, jotka oli kunnossa -> nogo, herja tulee edelleen lämpimäksikäytön aikana.
                      4704 Pre-supply pressure monitoring
                      2550 Rail pressure control at start -> näitä varten vaihdoin siirtopumpun.
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9142
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by schwarze View Post
                        Päivitetääs hieman, nyt on vaihdettu siirtopumppu eikä auttanut tuohon käynnistyvyyteen. Edelleen virtoja pitää käyttää päälle ja pois lukuisia kertoja ennenkuin siirtopumppu "herää". Ehdottaako raati pumpun relettä seuraavaksi vai mitä?
                        Vikakoodeja oli seuraavasti:
                        13573 glow device, Vihdoin releen ja mittasin hehkut, jotka oli kunnossa -> nogo, herja tulee edelleen lämpimäksikäytön aikana.
                        4704 Pre-supply pressure monitoring
                        2550 Rail pressure control at start -> näitä varten vaihdoin siirtopumpun.
                        Jos selvästi kuulet, että siirtopumppu ei käynnisty virrat 2-asennossa, siitä releestä asiaa on hyvä lähteä purkamaan. Rele (K96) taitaa sinulla löytyä hanskalokeron takaa. Aktivointi tulee DDE:ltä ja syöttö samalla releellä molemmille pumpuille. Oletuksena, että 2 asennossa muut komponentit käynnistyvät normaalisti (virtalukon pohja).

                        Jos pumppu kuitenkin toimii, viallinen siirtopaineanturi (PA-suodattimen päällä) voi antaa virheellistä painetietoa ja estää käynnistymisen. Live-datalla PA-paineet käynnistyksessä. Samalla siirtopaineita voi kokeilla nostaa puristamalla linttaan kirkkaasta letkusta suotimen jälkeen lähtevästä T-haarasta (haara paluulinjaan, kuristin painerajoittimena).
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          #13
                          Jepsistä "kaikki" muut komponentit kyllä aktivoituvat virtalukon 2 -asennossa, merkkivalot, puhallin, startti ja yleensäkin kaikki mitä päälle kokeilee.
                          Pitääpä katsella mitä tuo rele kustantaa ja törsiä seuraavaksi semmoinen. Livedataa katselin sillä edellisellä pumpulla ja paineet oli hyvät, eikös se siirtopumppu käy aina sen minuutin kun virrat kytkee oli paineet järjestelmässä mitkä hyvänsä.
                          Joo, eli selvästi kuulen kun siirtopumppu ei lähde päälle, 2-asennossa, sitten kun muutaman kerran käyttää virtoja päälle/pois se aloittaa vinkunansa, starttaan ja auto käynnistyy heti.
                          Last edited by schwarze; 19-05-2008, 20:39. Reason: modis
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #14
                            Katselin tuosta Realoem:lta siirtopumpun releelle numeroa mutta ei mulla ottanut silmään ainakaan, eikä KL:ssä kuulemma ole tietoa myöskään. Löytyykö Clavu sun lähteistäs? Vahan releen purkaminen paikaltaan on niin vastoin mun liikeratoja, että teen sen mieluiten vasta sitten kun voi tökätä uuden samalla.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by schwarze View Post
                              Katselin tuosta Realoem:lta siirtopumpun releelle numeroa mutta ei mulla ottanut silmään ainakaan, eikä KL:ssä kuulemma ole tietoa myöskään. Löytyykö Clavu sun lähteistäs? Vahan releen purkaminen paikaltaan on niin vastoin mun liikeratoja, että teen sen mieluiten vasta sitten kun voi tökätä uuden samalla.
                              Vanha rele pois ja "ohitat" rautalangalla sen niin näet toimiiko rele... Rautalangan pätkä kulkenut siitä asti autossani kun pelasti kesälomareissun aikoinaan, korvaten polttoaine pumpun releen
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎