Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d -02 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    #16
    Originally posted by Dunky View Post
    Vanha rele pois ja "ohitat" rautalangalla sen niin näet toimiiko rele... Rautalangan pätkä kulkenut siitä asti autossani kun pelasti kesälomareissun aikoinaan, korvaten polttoaine pumpun releen
    Miksei tietysti niinkin :think mutten taida vielä rautalangasta vääntää, Penari sais taas yhden vikakoodin lisää.
    Vartoilen vielä jos joku tietäis sen osanumeron, huomenna sitten väännän itseni kojelaudan alle...uuhhh
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9142
      • Oulu

      #17
      Originally posted by schwarze View Post
      Katselin tuosta Realoem:lta siirtopumpun releelle numeroa mutta ei mulla ottanut silmään ainakaan, eikä KL:ssä kuulemma ole tietoa myöskään. Löytyykö Clavu sun lähteistäs? Vahan releen purkaminen paikaltaan on niin vastoin mun liikeratoja, että teen sen mieluiten vasta sitten kun voi tökätä uuden samalla.
      En kyllä minäkään sitä osanumeroa suoraan löytänyt. Paikka ei kyllä ole mikään mukavin tutkiskeluun, mutta ei se auta kuin vääntäytyä. Kyseessä lienee perusrele, joka on helposti irtonaisena testattavissa. Samoin DDE:ltä tulevan aktivointijännitteen voi testata, räppäämällä virtoja 2 asentoon.
      Ja niiden PA-pumppujen tosiaan kuuluukin sammua 1 min jälkeen, mikäli autoa ei käynnistetä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #18
        Originally posted by Clavurion View Post
        En kyllä minäkään sitä osanumeroa suoraan löytänyt. Paikka ei kyllä ole mikään mukavin tutkiskeluun, mutta ei se auta kuin vääntäytyä. Kyseessä lienee perusrele, joka on helposti irtonaisena testattavissa. Samoin DDE:ltä tulevan aktivointijännitteen voi testata, räppäämällä virtoja 2 asentoon.
        Ja niiden PA-pumppujen tosiaan kuuluukin sammua 1 min jälkeen, mikäli autoa ei käynnistetä.
        Ja koska releestä ei tule vikakoodia, voisi luulla että se vetää, muuta kärjet ei päästä jännitystä pumpulle.
        Lisäksi tässä on vielä sekin, että kyseessä on tähän asti ollut aina päivän ensimmäinen startti jolloin häiriö ilmenee, lämpimänä rokkaa joka startilla! (kop,kop)
        Pitääpä tutkiskella tuota WDS:ää releen tunnistusta varten ja lukee asentokirjaa tuonne jalkatilaan vääntäytymistä varten.
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #19
          Siirtopumppujen releen numero on 61368373700 väri: vaalean vihreä, löytyy tuolta RealOem:sta myös, hintaa kikkareella on n.10€.
          Paikkahan tuolla releellä on aika hankala, mutta ainakin itse onnistuin pääsemään käsiksi ottamalla hansikaslokeron ja sen takana olevan muovin pois.
          Sitten vääntää itsensä siltaan ja olkapäänsä sijoiltaan, jolloin saa releen ylöspäin vetämällä pois.
          En tehnyt mitään muuta kuin otin numeron ylös ja panin releen takaisin, pistin virrat päälle ja siirtopumppu käynnistyi välittömästi.
          On täysin mahdollista että kyseessä oli kontaktihäiriö joka kuntoutui "pitelemällä" mutta hommaan uuden releen varalle silti.
          Mitä laatua tuo releen pin4:n (musta/violet) ohjaus on, maata vai jännitettä
          Last edited by schwarze; 30-05-2009, 09:19.
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • Exami
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 986
            • Hyvinkää, Tuusula

            #20
            Eli startti vika ko releestä... jos kuvia olis mahdollista saada kyseisestä paikasta olis aika kova.. miettien tulevaisuutta näitä topiceja pitäs melkeen siirtää tonne jonnekki E39 FAQ osioon ... aineki löytää jos jotain vikaa kipossa.. nyt ainekin noi suutin johtosarja + tää rele on aika korkeella suosiossa vaikuttaen käyntiin / käynnistykseen...
            sigpic
            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9142
              • Oulu

              #21
              Originally posted by schwarze View Post
              Siirtopumppujen releen numero on 6138-8373700 väri: vaalean vihreä, löytyy tuolta RealOem:sta myös, hintaa kikkareella on n.10€.
              Paikkahan tuolla releellä on aika hankala, mutta ainakin itse onnistuin pääsemään käsiksi ottamalla hansikaslokeron ja sen takana olevan muovin pois.
              Sitten vääntää itsensä siltaan ja olkapäänsä sijoiltaan, jolloin saa releen ylöspäin vetämällä pois.
              En tehnyt mitään muuta kuin otin numeron ylös ja panin releen takaisin, pistin virrat päälle ja siirtopumppu käynnistyi välittömästi.
              On täysin mahdollista että kyseessä oli kontaktihäiriö joka kuntoutui "pitelemällä" mutta hommaan uuden releen varalle silti.
              Mitä laatua tuo releen pin4:n (musta/violet) ohjaus on, maata vai jännitettä
              Merkit vaikuttaa ainakin hyvältä homman onnistumisen suhteen. Ei nyt ole toimivaa WDS:ää käsillä, mutta eiköhän se DDE:ltä tuleva aktivointi releelle ole jännite, akkujännite tai DDE:n monelle komponentille käyttämä reguloitu 5V. Pitääkö mun tulla reponoimaan se olkapää takaisin paikalleen, vai saitko itse muljautettua?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #22
                Originally posted by Clavurion View Post
                Merkit vaikuttaa ainakin hyvältä homman onnistumisen suhteen. Ei nyt ole toimivaa WDS:ää käsillä, mutta eiköhän se DDE:ltä tuleva aktivointi releelle ole jännite, akkujännite tai DDE:n monelle komponentille käyttämä reguloitu 5V. Pitääkö mun tulla reponoimaan se olkapää takaisin paikalleen, vai saitko itse muljautettua?
                Ei vielä auta reponaimaan ryhtyä, olkoot nyt sijoiltaan muutaman päivän, kun toi auto on tehotarkkailussa -> tiedä vaikka pitäisi uudestaan ittensä sinne juveta
                Vaihteistoöljyt voitais vaihtaa tuonnempana...
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #23
                  Rele vaihtuu huomenna, koska pitely ei auttanut... pitänee venytellä
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Tontsa
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2003
                    • 201
                    • Uusimaa

                    #24
                    Älä pidä hullua jännityksessä, vaihdoitko releen ? toimiiko ?
                    Audi S3 -07

                    Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
                    Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
                    Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
                    BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
                    BMW 530dA -00, Audi S3 -07

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #25
                      Originally posted by Tontsa View Post
                      Älä pidä hullua jännityksessä, vaihdoitko releen ? toimiiko ?
                      Sorry! Venyttelin itteni ylikuntoon , rele on tuolla tallissa muavipussyssä.
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #26
                        Rele vaihdettu, nyt sitten vaan seuraillaan...
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          #27
                          ....Ja seuraillaan, pirssi lähtee käymään heti kun tarvitaan. Tein siitä vanhasta releestä preparaatin ja totesin silmämääräisesti että kontaktorin kärjet oli hieman sameat. Ton vanhan kontaktorin voisi tietysti laittaa penkkiin, ohjata ja mittoo, mut elämä lyhyt...
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #28
                            Originally posted by 530D M-Sport View Post
                            Esisiirtopumppua ehdottivat huollossa, oli vika koodi kai ollut että paine liian alhainen... KL:ssä 199e, tuolla boch:illa sanoivat 300e + työtunti...
                            En sitten tiedä onko samoja osia...
                            Noissakin on käytetty kahta eri variaatiota, joissakin malleissa on vdo:n pumppu tankin sisällä (135€) ja joissakin pierburgin pumppu tankin ulkopuolella (195€)

                            Comment

                            • jsr85
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1375
                              • Oulainen

                              #29
                              Eli suomennetaan viel ku oli toi edellinen teksti nii sekava. Kyse on kaverin autosta 530d -01. Ongelmaan, eli auto sammui tyhjäkäynniltä niinkuin avaimesta eikä enää käynnisty, starttaa mut ei edes lupaa... Voisko olla kammen asento-anturi(en kyl tiedä onko täs edes sitä?)??? Paljonko normaali siirtopaine startattaessa? rail paine pitäis varmaan olla luokkaa: 300bar...
                              vikakoodi. rail-pressure regulating valve...
                              Last edited by jsr85; 11-11-2008, 18:13.
                              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                              Comment

                              • jsr85
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 1375
                                • Oulainen

                                #30
                                Löytyisikö apua vai lähdetäänkö kiipeämään perse-edellä puuhun

                                -Janne
                                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎