Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d -02 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #31
    Originally posted by jsr85 View Post
    Löytyisikö apua vai lähdetäänkö kiipeämään perse-edellä puuhun

    -Janne
    Siirtopaine startatessa about 3.5bar -/+0.4 paikkeilla.

    Rail paine about 300-350

    Tsekkaa se anturi siitä korkeapainepumpun takaosasta, sieltä se vikakoodikin muistaakseni tulee.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9139
      • Oulu

      #32
      Tarkista käynnistäessä rail-paine ~300 bar ja siirtopaine >3 bar. Kulkeeko PA-linjassa ilmakuplia, kun virrat laittaa 2-asentoon.

      Jos antaa toistuvasti ainoastaan "1195 Rail pressure control valve", niin tuosta (Nr 20) on tietysti lähdettävä liikkeelle.

      Tuo Rahun mainitsema paineanturi on tosiaan siitä metka, että ei välttämättä anna vikakoodia, vaikka sille onkin omansa.
      Last edited by Clavurion; 11-11-2008, 19:31.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #33
        kävin tuossa lukemassa livedataa. tylyt lukemat: pre supply pressure 3.81bar, rail pressure 61.41bar startattaessa (testasin omat vastaavat heti perään 3.94bar/298bar) eiköhän se kaverien tankaama bensa tehnyt tehnyt nyt tehtävänsä... auto nimittäin oli lainassa ja siihen oli tankattu bensaa jolla ajettu 50km, siis raakalla bensalla n.1000km pelas tämän jälkeen dieselillä...

        -Janne

        Edit. outo suhina kuului raili pumpulta ku laitto virrat päälle.. ei kuitenkaan vuoda mitään.
        Last edited by jsr85; 11-11-2008, 20:38.
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9139
          • Oulu

          #34
          Originally posted by jsr85 View Post
          kävin tuossa lukemassa livedataa. tylyt lukemat: pre supply pressure 3.81bar, rail pressure 61.41bar startattaessa (testasin omat vastaavat heti perään 3.94bar/298bar) eiköhän se kaverien tankaama bensa tehnyt tehnyt nyt tehtävänsä... auto nimittäin oli lainassa ja siihen oli tankattu bensaa jolla ajettu 50km, siis raakalla bensalla n.1000km pelas tämän jälkeen dieselillä...

          -Janne

          Edit. outo suhina kuului raili pumpulta ku laitto virrat päälle.. ei kuitenkaan vuoda mitään.
          Kokeile vaihtaa omasta tuo paineensäädin. Hyvällä tuurilla voi olla pelkästään tuo säädin jumittanut. Muuten kuulostaa kyllä mukavan kalliilta tankkaukselta.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #35
            Originally posted by Clavurion View Post
            Kokeile vaihtaa omasta tuo paineensäädin. Hyvällä tuurilla voi olla pelkästään tuo säädin jumittanut. Muuten kuulostaa kyllä mukavan kalliilta tankkaukselta.
            Tarkoittanet tuota Rahun linkittämää osaa?
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9139
              • Oulu

              #36
              Originally posted by jsr85 View Post
              Tarkoittanet tuota Rahun linkittämää osaa?
              Tuossa minun aikaisemmassa viestissä oli linkki osalistaukseen, josta säädin löytyy. Perskeles ei taida ollakaan ihan näin yksinkertainen tuo kokeilu. Ei taida päästä säätimeen käsiksi mitenkään ilman imusarjan irrotusta.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • jsr85
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1375
                • Oulainen

                #37
                yritettiinkin räpeltää sitä liitintä ku aluksi ajateltiin siel olevan kosketushäiriö... voikohan sitä testata/mitata?? kuitenkin olis oletettavampaa et se olis juurikin tää säädin koska oli käynnistynyt ihan normaalisti ja 5min käynyt jonka jälkeen sammunut aivan yllättäen.

                ps. tosiaan se olikin sinun postaus eikä rahun
                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9139
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by jsr85 View Post
                  yritettiinkin räpeltää sitä liitintä ku aluksi ajateltiin siel olevan kosketushäiriö... voikohan sitä testata/mitata?? kuitenkin olis oletettavampaa et se olis juurikin tää säädin koska oli käynnistynyt ihan normaalisti ja 5min käynyt jonka jälkeen sammunut aivan yllättäen.
                  Voipi olla aika mahdoton testattava irtonaisenakin, vaikka autodatasta löytyisikin siihen lepotilan arvoja.

                  Kokeilitteko varoiksi nitkutella myös sitä jakotukin päässä olevan paineanturin liitintä, jos vaikuttaa painelukemaan.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Muuli
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 115

                    #39
                    Jos railinpaine anturi on rikki/viallinen niin lähtee käymään kun ottaa pistokkeen
                    irti paineanturilta.

                    Toi bensalla ajo on kyllä mahdollisesti voinut rikkoa korkeapainepumpun.

                    Comment

                    • jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1375
                      • Oulainen

                      #40
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Voipi olla aika mahdoton testattava irtonaisenakin, vaikka autodatasta löytyisikin siihen lepotilan arvoja.

                      Kokeilitteko varoiksi nitkutella myös sitä jakotukin päässä olevan paineanturin liitintä, jos vaikuttaa painelukemaan.
                      Kyllä me noita kaikkia liittimiä nitkuteltiin mut ei vaikutusta. Pitääpäs tosiaan katsoa autodatasta noita arvoja.

                      ps. eipäs mun autodata antanut mitään arvoja tuolle
                      Last edited by jsr85; 12-11-2008, 22:14.
                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                      Comment

                      • juhani87
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 95
                        • Lohtaja city!

                        #41
                        330d ongelma

                        Elikkäs pistetään nyt tähän samaan topikkiin tääkin... Eli tuossa 330d:ssä on sellanen ongelma kans, että joutuu starttaan todella kauan että lähtee käyntiin. Joskus joutuu myös yrittään uudelleen... Tuntuu jotenkin, että kylmänä lähtee paremmin käyntiin, ku noin puoli lämpimänä. Tällanen vikakoodi ainaki löyty, rail-pressure monitoring on engine start - Currently not present - Sporadic fault - Rail pressure control B1361_D4HDR. Mitäs tuo sitten meinaa....
                        BMW F11 520da -12

                        EX: BMW E91 320da -06
                        EX: BMW E46 330dt -02
                        EX: BMW E36 325I -92

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9139
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by juhani87 View Post
                          Elikkäs pistetään nyt tähän samaan topikkiin tääkin... Eli tuossa 330d:ssä on sellanen ongelma kans, että joutuu starttaan todella kauan että lähtee käyntiin. Joskus joutuu myös yrittään uudelleen... Tuntuu jotenkin, että kylmänä lähtee paremmin käyntiin, ku noin puoli lämpimänä. Tällanen vikakoodi ainaki löyty, rail-pressure monitoring on engine start - Currently not present - Sporadic fault - Rail pressure control B1361_D4HDR. Mitäs tuo sitten meinaa....
                          Jos herjaa ainoastaan rail-paineesta (ei siirtopaineesta), todennäköisesti vuotava suutin pudottaa rail-paineen käynnistyksessä. Suuttimien korjausarvot ja paluuvuodot syyniin.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • juhani87
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 95
                            • Lohtaja city!

                            #43
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Jos herjaa ainoastaan rail-paineesta (ei siirtopaineesta), todennäköisesti vuotava suutin pudottaa rail-paineen käynnistyksessä. Suuttimien korjausarvot ja paluuvuodot syyniin.
                            Elikkäs vuotava suutin siis voi aiheuttaa tollasia käynnistys vaikeuksia? Nämä vikakoodit kyllä eivät ole ihan tuoreet, mutta kumminkin kuukauden sisältä. Tuo vika on hiljalleen pahentunut...
                            BMW F11 520da -12

                            EX: BMW E91 320da -06
                            EX: BMW E46 330dt -02
                            EX: BMW E36 325I -92

                            Comment

                            • jsr85
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1375
                              • Oulainen

                              #44
                              Piuhannokkaan livedataa tutkimaan...
                              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                              Comment

                              • juhani87
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 95
                                • Lohtaja city!

                                #45
                                Originally posted by jsr85 View Post
                                Piuhannokkaan livedataa tutkimaan...
                                Juu ei kai siinä muukaan oikeen auta Sulta ilmeisesti siihen löytyy vehkeet...? ei tuo matkakaan ihan älytön ois... Kust carilla kokkolassa eivät pysty lukeen livedataa. Nyt tuo vika alkaa oleen niin paha ettei meinaa saada enään kirveelläkään käyntiin pienen seisottamisen jälkeen....
                                Last edited by juhani87; 15-11-2008, 13:47.
                                BMW F11 520da -12

                                EX: BMW E91 320da -06
                                EX: BMW E46 330dt -02
                                EX: BMW E36 325I -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎