Pitäsköhän tässä vaiheessa viedä auto johonkin asiantuntevaan paikkaan tutkittavaksi, loppuu arpominen ja rahanmeno hakuammuntaan.
Kukahan olisi asiantuntia Tule itse katsomaan ja toteamaan? Viisi asiantuntiaa on autoa ihmetellyt, toki ei bemareihin erikoistuneita mutta silti. Nähdään loput funktiot vasta suuntauksen jälkeen!
Jokohan Jankella on alla kesärenkaat, jotta kuultaisiin mikä nyt on vikana. Tilanne on voinut muuttua taas toisenlaiseksi ja nyt on sitten etupään ongelmat esillä.
Jea. Kesärenkaat nyt alla ja näyttäisi tilanne rauhoittuvan Toki kulmat pitää käydä vielä tarkistamassa lähinnä auraukset. Settihän on nyt Hankookit takana ja Ns-2 edessä.
Pitäisköhän palata etupään ongelmiin tosiaankin seuraavaksi... seuraavat 4-vuotta sitä arvoten.
Pitäsköhän tässä vaiheessa viedä auto johonkin asiantuntevaan paikkaan tutkittavaksi, loppuu arpominen ja rahanmeno hakuammuntaan.
Jokohan Jankella on alla kesärenkaat, jotta kuultaisiin mikä nyt on vikana. Tilanne on voinut muuttua taas toisenlaiseksi ja nyt on sitten etupään ongelmat esillä.
Näin ne asiat muuttuu, vittu se työkaveri ollut nähnyt mitään vääntymää vain kuullut helvetin moista narinaa vasenmalta ja itsekin kuulee kun ajaa jostain seinän vierestä, eli uusi narina vissiin heti paskana, kun laitoin tyhmyyksissä tarvikemallin, kun heti sain!
:think
Pitäsköhän tässä vaiheessa viedä auto johonkin asiantuntevaan paikkaan tutkittavaksi, loppuu arpominen ja rahanmeno hakuammuntaan.
Oman auton etupään kolina johtui öljynsuodattin kotelon kiinnityskumin pettämisessä, eli juuri tutisi mutkissa... onko muilla tullut v koneissa tätä samaa ongelmaa? Kutosissa kiinnitetty erillä tavalla?
Näin ne asiat muuttuu, vittu se työkaveri ollut nähnyt mitään vääntymää vain kuullut helvetin moista narinaa vasenmalta ja itsekin kuulee kun ajaa jostain seinän vierestä, eli uusi narina vissiin heti paskana, kun laitoin tyhmyyksissä tarvikemallin, kun heti sain!
Sekään vain ei oikeasti vaikuta niihin ajettavuuden ongelmiisi ennen kuin välystä on todella reippaasti(sitähän ei siis löytynyt).
Näin ne asiat muuttuu, vittu se työkaveri ollut nähnyt mitään vääntymää vain kuullut helvetin moista narinaa vasenmalta ja itsekin kuulee kun ajaa jostain seinän vierestä, eli uusi narina vissiin heti paskana, kun laitoin tyhmyyksissä tarvikemallin, kun heti sain!
Joo, kun tässä repii jostain aikaa, niin laitan kaverin puikkoihin ja koitan ajella hänen autolla perässä ja yritää samalla tutkia, että mikä siellä vääntyilee.
Vielä parempi kun laitat siihen takana tulevankin auton ohjaimiin jonkun toisen kuskiks nii saat kyytiläisenä seurata ihan rauhassa oman autosi pyörien liikkeitä. Ei tartte keskittyä liikenteen menoon. Suosittelen.
Vaikea on kyllä uskoa, mutta enihän tässä vielä 100% varmuutta ole, mutta toivon että olet oikeassa! Huomenna tiedustelen, että mitä siellä oikein näkyi.
Oikeasti...mietippä nyt hieman itsekkin?
Jos et löydä raudoilla vääntelemällä mitään normaalista poikkeavaa välystä aikaiseksi, puhutaan tuentojen joustoista jotka ovat maksimissaan joitan millejä.
Tätä ei todellakaan näe auton takan ajaessaan "nuljuamisena", varsinkaan kun tuollainen 15" kitkarengas nuljuaa pahimmillaan e39:n alla senttitolkulla.
Eli siellä alustassa/tuennoissa nyt yksinkertaisesti EI VOI OLLA mitään niin paljon hajalla joka vaikuttaisi näin radikaalisti ajettavuuteen.
En nyt oikein käsitä miksi jumppaat joidenkin nykyisten 15" "nuljukumien" kanssa jotka eivät todellakaan millään muotoa sovellu e39:iin...sanoi tämän vannekoon "besservisserit" mitä tahansa.
Eli laita sinne nyt ihan oikeat renkaat alle ja aletaan vasta sen jälkeen miettimään mahdollisia "hifistelyjä" ajettavuuden suhteen.
Tätä on siis ihan turha jauhaa viikosta toiseen kun ratkaisu on päivänselvä.
Usko nyt herran tähden että on....(eli kumpikohan siellä nyt myötää, 15" kitkarengas vai alustan ehjiksi moneen kertaan todetut tuennat/puslat?).
Vaikea on kyllä uskoa, mutta enihän tässä vielä 100% varmuutta ole, mutta toivon että olet oikeassa! Huomenna tiedustelen, että mitä siellä oikein näkyi.
Miten laitoit ne puslat paikalleen? Et kai laittanut jotain rasvaa sinne väliin ja kelkka pääseekin siksi liikkumaan? Tuskin laakerit voi noin kulua, siis ettei mitään outoa huomaisi jo muutenkin. Luulisi ABS-pulssienkin sekoilevan.
Mutta jospa se työkaveri näki kuitenkin renkaan taipuvan? Se 15" renkaan taipuminen ja liikehän on aivan järkyttävän näköistä kun sitä aikoinaan katsastusaseman heilutuspenkissä katselin. Minusta se näytti siltä, että rengas lähtee kohta vanteelta.
En tiedä mitä se "työtoveri" todella näki ja tiedän että noi renkaat kyllä elävät aika vammasesti, mutta pitää huomenna tiedustella tarkkaan ja yrittää itsekkin tutkia tuon sontaläjän takapään vittumaista elämistä sivusta.
Laitoin pusliin tiskiainetta muistaakseni? Noita kameroita olisi kyllä hyvä laitella sinne tänne autoa ja näkisi todella, että mikä siellä mättää. Voisin kyllä teipata työpuhelimenkin johkin kuvaamaan renkaan elämistä.
Vittu kun voi ottaa päähän tällähetkellä yksi sun toinenkin asia!!!!!!
Kieltämättä hieman mietityttää kans tuo, että miksi noita taka-alatukivarsia ei kans vaihdella (janken haarukat), vaikka niissäkin puslat on. No, onhan ne pirun kalliit häkkyrät, kun ei niihin saa orkkispuslia erikseen. Eilen lueskelin täällä jotain toista threadia ja jollain oli ollut paskana joku niistä puslista. Kuinkahan moni niitäkin puslapäitä käyttää auki, kun laittaa madallusjousia autoonsa. Se camber-säädön pusla pääsee pyörähtämään tietty suuntauksessa oikeaan asentoon, mutta se toinen jää ropelille.
Tuli mieleen takakelkan puslat vaikka ne kirrasin silloin vaihtaessa kunnolla, mutta onko sittenkään kunnolla kirrattu lopuksi, joten täytyy noi tsekata ensiksi. Jos ei mitään saa selville, niin kait se on vaihdettava noi takahaarukat tai niihin laitettava uretaanipuslat.
Mites noiden laakereiden kanssa on? voiko ne olla paskana ilman että renkaat heiluvat paikallaan, mutta ajossa voimat vääntävät niitä?
Miten laitoit ne puslat paikalleen? Et kai laittanut jotain rasvaa sinne väliin ja kelkka pääseekin siksi liikkumaan? Tuskin laakerit voi noin kulua, siis ettei mitään outoa huomaisi jo muutenkin. Luulisi ABS-pulssienkin sekoilevan.
Mutta jospa se työkaveri näki kuitenkin renkaan taipuvan? Se 15" renkaan taipuminen ja liikehän on aivan järkyttävän näköistä kun sitä aikoinaan katsastusaseman heilutuspenkissä katselin. Minusta se näytti siltä, että rengas lähtee kohta vanteelta.
Se kamera muuten on nimeltään MD80, niitä näyttää saavan eBaysta 5 eurolla. Tilasin 4 kpl, kun kerta halvalla sai...
Eikö se työkaveri tarkemmin osannut kuvata mitä tuo "miten sattuu" hänen mielestään tarkoittaa? Siis myös vanne meni minne sattuu vai pelkkä rengas taipui? Onko sinulla jo kesärenkaat?
Sinun pitäisi ostaa joku halpa minikamera, kiinnittää se taka-akselistoon ja käydä ajamassa testilenkki. Täällähän oli jossain siitä jo juttua, DealExtremessä se ei tainnut paljon maksaa.
Joo, kun tässä repii jostain aikaa, niin laitan kaverin puikkoihin ja koitan ajella hänen autolla perässä ja yritää samalla tutkia, että mikä siellä vääntyilee. Huomenna kyselen töissä tuolta kaverilta, että mitä se oikein siellä näki ja kummalla puolella.
Jos en saa selville tarkemmin, niin käyn katsurilla siellä vääntö penkissä jos jotain sillä selviäisi.
Tuli mieleen takakelkan puslat vaikka ne kirrasin silloin vaihtaessa kunnolla, mutta onko sittenkään kunnolla kirrattu lopuksi, joten täytyy noi tsekata ensiksi. Jos ei mitään saa selville, niin kait se on vaihdettava noi takahaarukat tai niihin laitettava uretaanipuslat.
Mites noiden laakereiden kanssa on? voiko ne olla paskana ilman että renkaat heiluvat paikallaan, mutta ajossa voimat vääntävät niitä?
Työkaiffari tuossa matkalla sanoi, että yksi toinen työkaveri oli meidän perässä ajaneena huomannut, että autossani on jokin pusla vissiin paskana, kun takarenkaat tai rengas oli kuulemma mennyt ihan miten sattuu bimmerin alla
Eikö se työkaveri tarkemmin osannut kuvata mitä tuo "miten sattuu" hänen mielestään tarkoittaa? Siis myös vanne meni minne sattuu vai pelkkä rengas taipui? Onko sinulla jo kesärenkaat?
Sinun pitäisi ostaa joku halpa minikamera, kiinnittää se taka-akselistoon ja käydä ajamassa testilenkki. Täällähän oli jossain siitä jo juttua, DealExtremessä se ei tainnut paljon maksaa.
Leave a comment: