memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Lakeson View Post
    Kuusipyttyinen prefacelift sedan painaa alle 1500kg, näin ainakin 523i.
    Sellanenhan mulla on, 1550 kg lukee otteessa, eikä tuossa ihmeellisempia painavia varusteitakaan ole.

    Leave a comment:


  • Lakeson
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Hyvä pointti, kevein vanne e39:siin taitaa olla orkkis teräsalu = 6,245kg+pöläri.
    Itselleni hommasin nuo talvikumeille. Nokian 195/65-15 kitkoilla sutii (vahingossa) asfaltilla kakkosella
    Jotenkin vaan kalskahtaa korvaan kun puhutaan vannekoon suurentamisen yhteydessä mukavuudesta ja suorituskyvystä. Katu-uskottavilla ylikokoisilla tinavalsseilla kadotetaan varsin paljon 'herkkyyttä' ajotuntumasta.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jaakala View Post


    Aihehan vähän poikkes alkuperäsestä mutta tossa toi.
    Ihan liikaa sulla edessä camberia kun pitäisi olla siinä ~ -0.35´ astetta ja takana sitten likimain ~ -1.30´ Auraustakin on edessä liikaa ja takana liian vähän.
    Last edited by janke; 26-03-2014, 15:53.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by Lakeson View Post
    Jos 17" on minimikoko, niin paljonko on kooltaan mukavin ja suorituskykyisin kokoluokka? Mitä suuremmat vanteet, sitä enemmän on jousittamatonta massaa pilaamassa mainostamaasi mukavuutta ja etenkin suorituskykyä (kiihtyvyys, hidastuvuus).
    Hyvä pointti, kevein vanne e39:siin taitaa olla orkkis teräsalu = 6,245kg+pöläri.
    Itselleni hommasin nuo talvikumeille. Nokian 195/65-15 kitkoilla sutii (vahingossa) asfaltilla kakkosella

    Leave a comment:


  • jaakala
    replied


    Aihehan vähän poikkes alkuperäsestä mutta tossa toi.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    keskiviivan kohdalle laitettu joku paikkaus mömmö/asfaltti rantu joka on varmaan 3cm korkea.. ...sitä pitkin ajaessa.
    Älä aja keskellä tietä

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Kävin tuossa hiukan pitenmällä reissulla ajelemassa ja kyllä helvetti toi minun työmatkalla oleva 30km pikitie on suurin syy tuohon auton rauhattomuuteen. Nimittäin, tuossa on koko matkan keskiviivan kohdalle laitettu joku paikkaus mömmö/asfaltti rantu joka on varmaan 3cm korkea.. ei ihme että auto vetelee mihin sattuu sen ylittäessä taikka sitä pitkin ajaessa.
    Nyt kun ajelin ihan paikkaamatonta asfalttia, niin ei mitään levottomuuksia mihkään suuntaan:think Ohitukset menivät ihan leikiten ja sai jopa hymyn huulelle kun kerrankin sai nauttia tasaisesta menosta Ainut että, takapää reagoi liian hitaasti ohjaukseen joten vieläkin sitä korjausliikettä piti harrastaa, mistä joskus kirjoitinkin. Toivon, että uusilla kesäpyörillä ja suuntauksella tämä ongelma saataisiin eliminoitua. Menee vain hermot, kun ei osaa päättää mitkä renkaat olisivat juuri minun ajooni sopivat. Lukenut noita rengas-keskusteluja ihan Simona, mutta vaikeaa tämä on ja mielipiteeni muuttuvat vähän väliä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jaakala View Post
    Pitää kattoa siitä lapusta mitä ne oikeasti oli... ja laittaa tänne ni saa mielipiteen niistä. Ennen noita maxxikseja oli herculekset 265 koossa ja ainakin niihin verrattuna viimekesänä oli hyvät. Talven aikana tuntuis jotain tapahtuneen. Perää kun painelee niin kuuluu omituinen rutina kyllä jostain. Pitää tutkia niitä iskareita, mutta oliskohan mitää keinoa niitä todeta irroittamatta ja ilman leimalla käyntiä? Tietty korjaamolla mistä löytyy testeri. Harmi kun ei oo aiemmin tullu paineltua niin ei tiedä mitä ne on ollu joskus. Tosi tunnottomalta kylläkin tuntuu tolla perän painelu tekniikalla.
    Voit aloittaa lukemalla tuolta threadista hyviä yleis neuvoja alusan tutkimiseen! E39:ssä On pirun vaikea arvioida nivelien väljyyttä ilman niiden irroittamista.

    Leave a comment:


  • jaakala
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Joo, siis tällaisia kulmia ei ole olemassakaan, joten tsekattava on jos halutaan se laskea ongelmista pois.
    Tosin tuo Kinkki Maxxis ei ole todellakaan mikään suuntavakavuuden eikä uriin tunnottomipien joukossa, joten jo osa johtuu ainakin kesällä kyllä ihan renkaasta.
    Pitää kattoa siitä lapusta mitä ne oikeasti oli... ja laittaa tänne ni saa mielipiteen niistä. Ennen noita maxxikseja oli herculekset 265 koossa ja ainakin niihin verrattuna viimekesänä oli hyvät. Talven aikana tuntuis jotain tapahtuneen. Perää kun painelee niin kuuluu omituinen rutina kyllä jostain. Pitää tutkia niitä iskareita, mutta oliskohan mitää keinoa niitä todeta irroittamatta ja ilman leimalla käyntiä? Tietty korjaamolla mistä löytyy testeri. Harmi kun ei oo aiemmin tullu paineltua niin ei tiedä mitä ne on ollu joskus. Tosi tunnottomalta kylläkin tuntuu tolla perän painelu tekniikalla.

    Leave a comment:


  • Lakeson
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli, tämä suurempi vannekoko tulee toki osin isommista jarruista, mutta pointti on siinä että niitä jarruja ei tarvitse rakentaa enään 15" kokoluokan museopyörille, koska 17" nykyinen 17" kokoluokka tarjoaa joka suhteessa parempaa mukavuutta ja suorituskykyä.
    Perus F10:kin menee kyllä useimmat 16" vanteet, mutta silti vakiorengaskooksi on valittu 17", joka tietenkin tänä päivänä, tämän päivän renkailla kuuluisi olla miniminä myös e39 ja e60.
    Jos 17" on minimikoko, niin paljonko on kooltaan mukavin ja suorituskykyisin kokoluokka? Mitä suuremmat vanteet, sitä enemmän on jousittamatonta massaa pilaamassa mainostamaasi mukavuutta ja etenkin suorituskykyä (kiihtyvyys, hidastuvuus).

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jaakala View Post
    Esiintyy kesä ja talvirenkailla. Kesärenkailla pahemmin. Molemmat lähes uutta vastaavassa kunnossa. Kulmat on säädetty foorumin ohjeita silmällä pitäen 19 renkaille ja on suunnilleen näin ulkomuistista etu camber lähellä 1vähän alle, ja taka 1,8. Auraukset lähes nollassa edessä ja takana, karvan aurauksen puolella. Kulkukulma 0. Voin tarkistaa lapusta myöhemmin jos tarvii tarkempaa?

    Kesärenkaat maxxis ma-z1 245/35-19
    Talvirenkaat bridgestone blizzak ws-jotain kitkat 215/60-16
    Rengaspaineet edessä 2.8 takana 3.
    Madallettu alimpaan lailliseen asentoon.
    Joo, siis tällaisia kulmia ei ole olemassakaan, joten tsekattava on jos halutaan se laskea ongelmista pois.
    Tosin tuo Kinkki Maxxis ei ole todellakaan mikään suuntavakavuuden eikä uriin tunnottomipien joukossa, joten jo osa johtuu ainakin kesällä kyllä ihan renkaasta.

    Leave a comment:


  • Lakeson
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Millä moottoreilla noi keveimmät painot toteutuu? Mä olen aina ollut siinä uskossa että E39 ei paina koskaan merkittävästi alle 1500kg. Oma auto on aika perusvarustein 1550kg. Samoin F10:lle 1595kg kuulostaa äkkiseltään kevyeltä kun joskus olin katsovani että painaa selvästi enemmän kuin E39 tai E60.
    Kuusipyttyinen prefacelift sedan painaa alle 1500kg, näin ainakin 523i.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Kannatta kokeilla vielä iskarien vaihtoa. Kummasti parani suuntavakavuus.

    Leave a comment:


  • jaakala
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Renkaiden merkki ja malli? Kuinka kuluneet? Onko alustakulmat säädetty 19" vannekoolle?
    Esiintyy kesä ja talvirenkailla. Kesärenkailla pahemmin. Molemmat lähes uutta vastaavassa kunnossa. Kulmat on säädetty foorumin ohjeita silmällä pitäen 19 renkaille ja on suunnilleen näin ulkomuistista etu camber lähellä 1vähän alle, ja taka 1,8. Auraukset lähes nollassa edessä ja takana, karvan aurauksen puolella. Kulkukulma 0. Voin tarkistaa lapusta myöhemmin jos tarvii tarkempaa?

    Kesärenkaat maxxis ma-z1 245/35-19
    Talvirenkaat bridgestone blizzak ws-jotain kitkat 215/60-16
    Rengaspaineet edessä 2.8 takana 3.
    Madallettu alimpaan lailliseen asentoon.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jaakala View Post
    Oiskohan takaiskareista syytä lähteä ettimään vikaa näihin suuntavakaus ongelmiin? Eteen vaihettu powerflexiä, korkeussäädettävää alustaa ja uutta osaa paljon. Takana on ilmajousitus sporttialusta ja iskarit näyttää ainekin alkuperäiseltä, tai on bmw merkit mutta en usko että olisi vaihdettu.
    Sivutuuli herkkyys ja urien hakeminen tuntuu lisääntyneen huomattavasti ja kesärenkailla (19")ajo tuntui jotenki kamalalta. Koko ajan saa ohjata eikä sitä kultaista keskiasentoa löydy kun aina yhtäkkiä nappaa johonki suuntaa. Pompuissa menee ihan kivuttomasti mutta välillä tuntuu niinku perällä olisi oma tahto. Perästä paineltuna tuntuu melko tunnottomalta ja löysältä. Vuoden takasessa leimalla näytti muistaakseni jotain 30% molemmille takasille.
    Ja joku sanoo niistä takakelkan puslista niin foorumi opiskelujen perusteella en lähtis niitä veikkaamaan...
    Renkaiden merkki ja malli? Kuinka kuluneet? Onko alustakulmat säädetty 19" vannekoolle?

    Leave a comment:

Working...
X