Originally posted by Harri G
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ongelmia uudella jäsenellä... E39 540ia jäähdytinneste
Collapse
X
-
Originally posted by -=DmR=- View PostEi, vaan nimenomaan niillä ohjeilla, jotka tuossa aikaisemmin kirjoitin. Rupeaa meinaa olemaan se ilmaaminen hankalaa kun M62 rupeaa olemaan normaalissa käyntilämpötilassa.
Kannattaa myös katso, ellet ole jo..Ettei öljytikussa ole "sinappia" tms. keltaista vaahtoa, sama juttu öljyn täyttökorkista..Jos on paljon niin luultavasti vedet ja ölpät menevät sekaisin.
Ja joku tuossa mainitsi konehuoneen pesun, miten jostain on itselle sellainen muistikuva jäänyt, ettei noita M62:sia juurikaan saisi mennä veteen uittamaan..On paljon koloja ja onteloita jonne vesi voi jäädä tekemään tuhojaan, lähinnä sähköille..
Tuo pienen höyryn tuleminen pakoputkesta on viellä normaalia, kylmänä siis..Ainakin pienimmissä kutosissa sinne putkeen tahtoo vettä ihan kohtuu määrät kondensoituakkin jotka sitten höyrynä pikkuhiljaa tulevat pihamaalle.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by -=DmR=- View PostEi, vaan nimenomaan niillä ohjeilla, jotka tuossa aikaisemmin kirjoitin. Rupeaa meinaa olemaan se ilmaaminen hankalaa kun M62 rupeaa olemaan normaalissa käyntilämpötilassa.
ohjeilla.Ainakin oman autoni sain ilmattua kyseisellä tekniikalla..Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Itsekkään en juurikaan raaskisi sitä mennä painepesurilla (mitään konetta) suihkimaan.. joten veisin sen jonnekkin pajalle tähän hommaan.. toisesta autosta öljyvuodon jälkeen ja selvittämiseski piti pestäkonehuone taisi maksaa 40e pesivät liuvottimilla ja räteillä puhdasta tuli ja tähänhän liittyy liikkeessä takuu.. mikäli jotain menee pesussa pieleen... tai näin olen ymmärtänyt...sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Löytyikö tähän nesteitten häviämiseen syytä ikinä?
Itsellä nimittäin samoja oireita, aamulla töihin tultua kun sammutin auton, tuli koneen takaa vesihöyryä ja kasteli koneen vasemman puolen (edestäpäin katsottuna). Viimeviikolla alkoi tosiaan herjailemaan tota jäähdytysnesteen vähyyttä ja olen sinne noin 1l sitä nyt lisäillyt ja ainakaan maahan sitä ei vuoda, pakoputkestakaan ei tule ylimääräisiä savuja yms. Että mihin Vi..uun ne nyt sitten häviää ne nesteet.Ex. E36 328iA Touring -96
Ex. E39 540iA Touring -99
Ex. E87 116i -07
Ex. E61 520D Lci -07
Ex. E39 528iA Individual M-sport -01
F11 520d Touring -11
Comment
-
-
Originally posted by Jefferson View PostLöytyikö tähän nesteitten häviämiseen syytä ikinä?
Itsellä nimittäin samoja oireita, aamulla töihin tultua kun sammutin auton, tuli koneen takaa vesihöyryä ja kasteli koneen vasemman puolen (edestäpäin katsottuna). Viimeviikolla alkoi tosiaan herjailemaan tota jäähdytysnesteen vähyyttä ja olen sinne noin 1l sitä nyt lisäillyt ja ainakaan maahan sitä ei vuoda, pakoputkestakaan ei tule ylimääräisiä savuja yms. Että mihin Vi..uun ne nyt sitten häviää ne nesteet.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostMulla E34:ssa tuollaista "hämärää" nesteiden häipymistä aiheutti hiushalkeama termarinkotelossa (tiputti pisaran kerrallaan auto käynnissä" ja vanha vesipumppu.
Joo,ja kannattaa olla tosi varovainen tota termarikoteloa vaihtaessa,menee tosi helposti halki takaisin laittaessa,jos ei kiristä tasaisesti noita ruuveja(kokemusta on!)Käyttikset:
E61 525D -06
E60 530ia M-sport -06
kesä-auto E21 "316" -82
ex. E21 315 -81 :drive
ex. E34 540ia -93
ex. E34 520i -88
ex. E34 525ia touring -93
ex. E28 518i Bavaria -87
Comment
-
-
selvisi ja ei...
Originally posted by Jefferson View PostLöytyikö tähän nesteitten häviämiseen syytä ikinä?
Itsellä nimittäin samoja oireita, aamulla töihin tultua kun sammutin auton, tuli koneen takaa vesihöyryä ja kasteli koneen vasemman puolen (edestäpäin katsottuna). Viimeviikolla alkoi tosiaan herjailemaan tota jäähdytysnesteen vähyyttä ja olen sinne noin 1l sitä nyt lisäillyt ja ainakaan maahan sitä ei vuoda, pakoputkestakaan ei tule ylimääräisiä savuja yms. Että mihin Vi..uun ne nyt sitten häviää ne nesteet.
Juu, siis siitä paisarista lähtevän alaletkun kiristin vaihdettiin. Tämän jälkeen järjestelmä ilmattiin, jonka jälkeen neste ei enää hävinnyt. Kannattaa kokeilla samaa. Itseasiassa kun asiaa miettii, on melko vaikeaa sanoa, mikä vika loppujen lopuksi oli, sillä tein vaikka mitä toimenpiteitä häviämisen ratkaisemiseksi. Melkein suosittelisin kokeilemaan Forten Radiator Stop Leakia, josta voisi olla apua. Tuon nesteen tarkoitus on tukkia pieniä vuotoja, joten ainakin sillä voi eliminoida vuodon osuus pois. Itse siis käytin myös tätä. On vaan kummallista, että sullakaan ei siis näkyvää vuotoa mihinkään työnnä, neste vaan häviää..
Comment
-
-
Tosiaan mitään merkkejä ei näkynyt vuodoista, ennenkuin tänään höyrys/räkäs sitä nestettä sieltä koneen vasemmalta takaa...
Tänään puretaan ja katotaan lähempää tuota konehuonetta ja toivottavasti sitten ollaan viisaampia, nythän tonne ei oikein näe mitään kautta että onko jossain kosteutta/ vuotoja.... Sen verran tossa kattelin että öljypohja ainakin näyttää kostealta ja että öljypohja ei pitäis ainakaan vuotaa, joten tiputtasko sinne sitten hiukan jostain nestettä. Jäähdytin neste haisee auton ulkopuolella kun kone lämpösenä, pakokaasut taasen ei haise tai savuta, joten ei todennäköisesti öljyn sekaan mene ne nesteet.Ex. E36 328iA Touring -96
Ex. E39 540iA Touring -99
Ex. E87 116i -07
Ex. E61 520D Lci -07
Ex. E39 528iA Individual M-sport -01
F11 520d Touring -11
Comment
-
-
eipä mitäänLast edited by waudeville; 30-07-2008, 13:01.e34 540ia -94 Batmobile
candy-king
ex: e32 735i -89
e34 525i -89
Comment
-
-
Do dii... Vika löytyi ja syynä lisälämmittimelle ilmeisesti menevässä letkussa oleva pienen pieni reikä,eli kun moottori lämpesi niin sieltä alkoi ruikkimaan nestettä pihalle, kuitenkin sen verran vähän että kerkesi haihtua taivaantuuliin ennenkuin maahan asti olis valunu. Letku sijaitsee moottorin takana ja siksi todella hankala huomata. Ilmeisesti aamulla tuli sen verran rivakammin töihin päästeltyä kun olin jo valmiiksi myöhässä, että lämmöt nousi enemmän ja paineet sitä myötä että tuli ihan vesihöyrynä pellin alta.
Kivi vierähti sydämeltä kun olikin kyseessä näin pieni vika ja helpolla korjattu. Meinasin jo alkaa ettimään pankinjohtajan numeroa, että nyt luultavasti on kallista. Mutta kerrankin näinEx. E36 328iA Touring -96
Ex. E39 540iA Touring -99
Ex. E87 116i -07
Ex. E61 520D Lci -07
Ex. E39 528iA Individual M-sport -01
F11 520d Touring -11
Comment
-
-
Yks paikka mistä tuo m62 kone sitä nestettä alkaa jossain vaiheessa vuotamaan, on ruiskun alla lohkossa menevä vesikanava, jonkka päällä on alumiininen kansi (osa.nro.1), tulee siitä vesipumpulta. Koneen taka-osasta ku kurkkii lampun kans sinne imusarjan alle nii lohkon päällä näkyy nestettä, ja sinne sitä sopii aika paljon ennen ku maassa asti näkyy, ja tää yleensä vuotaaa vain kylmänä. Itsellä päällä juurikin tuo vika, ja netistä löytyy jopa ohjeet tuohon remonttiin.
Eli jos nesteet häviää, niin tuo kannattaa tarkistaa ennen ku kansia irroittelee.
Comment
-
-
Elvytelläämpäs ja lainaillaan hieman tätä ketjua. Toivottavasti tämä nyt täältä jonkun silmään pistää...
Itsellä potilaana tuo allekirjoituksen masiina ja ongelma samansuuntainen eli jäähdytysnesteet katoavat jonnekin, mutta mihin se olisi kiva tietää.
Nesteet vähenee hälytysrajalle keskimäärin 2500km aikana, mutta välillä riittää kun ajaa putkeen 400-500km ja sitten auton oltua parkissa yön yli aamulla tietokone heittää herjaa ruudulle. Tätä on nyt jatkunut jo kuukausia.
Alta tai pohjamuoveista ei nesteitä löydy. Mitään ulkoisia vuotoja ei myöskään ole löytynyt, öljyn sekaan neste ei ole tullut ja jäähdytysjärjestelmä on paineistettu eikä mitään vuotoja ole tuolloin havaittu.
Molemmat termarit on kertaalleen vaihdettu, termostaattikotelon kansi tarkastettu ja paisuntasäiliön allakaan ei vuotoa näy. Lämpöisenä järjestelmässä on normaalisti painetta. Vuotoja on koitettu tutkia niin kylmänä kuin lämpöisenäkin, kylmällä ja kuumalla kelillä. Kesäkuumilla ei ehkä ihan niin nopeasti tyhjene kuin pakkaskeleillä.
Niin ja sisällä ei haise glykolit ja auto lämpenee hyvin pakkasellakin, lämmöt pysyy tasaisena ja nousee nopeasti normilämpöön kovillakin pakkasilla.
Nyt olis hyvät vinkit tarpeen... mihin piruun tuo neste voi kadota? Järki lähtee kun joutuu koko ajan kyttäämään että nestettä on tarpeeksi.F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Originally posted by Pe-te View PostElvytelläämpäs ja lainaillaan hieman tätä ketjua. Toivottavasti tämä nyt täältä jonkun silmään pistää...
Itsellä potilaana tuo allekirjoituksen masiina ja ongelma samansuuntainen eli jäähdytysnesteet katoavat jonnekin, mutta mihin se olisi kiva tietää.
Nesteet vähenee hälytysrajalle keskimäärin 2500km aikana, mutta välillä riittää kun ajaa putkeen 400-500km ja sitten auton oltua parkissa yön yli aamulla tietokone heittää herjaa ruudulle. Tätä on nyt jatkunut jo kuukausia.
Alta tai pohjamuoveista ei nesteitä löydy. Mitään ulkoisia vuotoja ei myöskään ole löytynyt, öljyn sekaan neste ei ole tullut ja jäähdytysjärjestelmä on paineistettu eikä mitään vuotoja ole tuolloin havaittu.
Molemmat termarit on kertaalleen vaihdettu, termostaattikotelon kansi tarkastettu ja paisuntasäiliön allakaan ei vuotoa näy. Lämpöisenä järjestelmässä on normaalisti painetta. Vuotoja on koitettu tutkia niin kylmänä kuin lämpöisenäkin, kylmällä ja kuumalla kelillä. Kesäkuumilla ei ehkä ihan niin nopeasti tyhjene kuin pakkaskeleillä.
Niin ja sisällä ei haise glykolit ja auto lämpenee hyvin pakkasellakin, lämmöt pysyy tasaisena ja nousee nopeasti normilämpöön kovillakin pakkasilla.
Nyt olis hyvät vinkit tarpeen... mihin piruun tuo neste voi kadota? Järki lähtee kun joutuu koko ajan kyttäämään että nestettä on tarpeeksi.E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
Comment