Juu se M62TU koneiden diesel raksutus tulee ihan vanos yksiköiden kuluneisuudesta. Täytyy vaihtaa kun tulee eteen edullisesti uudet yksiköt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540, jokin hankaava ääni???(Selvitetty)mutta ongelmia lisää. (Kaikki "hanskassa".
Collapse
X
-
Originally posted by Stroop View PostJa kolina on ehdottoman varmasti laatikosta? Ei kai se sitten voi iso vika olla kun ei ole vielä päreiksi mennyt?
Puritkos sen jakopään osiksi ja löytyikö vikaa sieltä?E39 540iA Touring
Comment
-
-
TU on single vanos ja omassa autossa tankin huohottimen venttiili pitää varsinkin kylmällä kelillä selkeästi kuuluvaa naputusta.
Tuossa rallattaa S62 eli M5:sen kone (tupla vanos). M62:kin on joku postannut, mutta en löytänyt tällä kertaa. Ääni on videossa selkeämmästä päästä.BMW 740iA '97 E38 M62B44 - A5S440Z/5HP24
Comment
-
-
Olipas karski rallatus. Onneksi ei omassa ole tuota luokkaa. Enemmänkin sellaista pehmeää konklotusta. Jotenkin vielä toivo elää ettei jakopäätä tarvitsisi avata. Tai voihan se olla että vaurio on vasta alkuvaiheessaan. Mutta olisko visiota miten tuo kylmänä käynti on kuitenkin lähes virheetöntä?
Vika koodina pukkaa cs:lla "141 Activation electrical ventilation" ja INPA:lla " muistaakseni "141 Engine output fan". Ei tullut seivattua tuota INPAN herjaa. En ole saanut vielä selville noita vikailmoitusten merkityksiä enkä sitä oliskos niillä jotain tekemistä tuon äänen kanssa.
Voisko joku imu/alipainevuoto sotkee seoksia niin että alkais paikat kalisemaan?
Comment
-
-
"Sanovat että", yleinen syy vanoksen rallatukseen on ajan myötä pettävät o-renkaat vanos-yksikön männässä. Ei mitään poikkeuksellista verraten vinkkelin venakoppien tiivisteisiin. Öljyn notkistuessa lämmetessään, se pääsee helpommin väljien tiivisteiden ohi. Tietty, laitteen voi olettaa väljistyvän kun metalli antaa käytön myötä periksi.
Lisää kuvaa vanoksesta. Mäntä, jonka mainitsin tuuppii tuota rihlattua holkkia tuossa nokka-akselin päässä. Onkohan periaate aivan sama M62:ssa...
Sanovat myös, että bemarin käyttämä kumilaatu ei olisi paras mahdollinen kuumaan ja öljyiseen moottoriin, joten tarjolla on paranneltuja versioita:
... mutta ajaahan noilla alkuperäisillä sohloillakin aika taipaleen
vertaa S62:
BMW 740iA '97 E38 M62B44 - A5S440Z/5HP24
Comment
-
-
Homma ei todellakaan ole mikää pikku juttu, jos ei koskaan ole tehnyt mikäänlaista moottori korjauksia, niin suosittelen jättämään remontin jollekin kuka sen osaa hoitaa. Itse en esim, löysännyt isoa öljypohjaa ollenkaan, vaikka se olisi suotavaa/ohjeistettu. Mutta ei "omasta mielestä" pakollista. Ja toisekseen vanos yksiköiden ajoitus on suuri ongelma, kenelläkään ei ole oikeita työkaluja siihen, hyvä että edes merkkiliike saa ne työkalut hommattua, kokemusta on. Erikkseen vanoksien säätö maksaa sen 500-600€. Että jos jollakulla olisi mahiksia saada kyseiseen moottoriin kyseiset orggis työkalut "lainaan", niin nehän voisi kopioida jne,,,,,E39 540iA Touring
Comment
-
-
Mitäs kaikkea tuosta M62b44tu koneesta joutuu purkamaan että pystyy tsekkaamaan tuon v:n mallisen ohjurin kunnon? Onnistuuko jotenkin jostakin pienellä purkamisella vai onko vaan osattava epäillä tarpeeksi tuota ohjurin kuluneisuutta ja lähdettävä suoraan jakopääremonttiin ilman sen kummempaa varmuutta?
Comment
-
-
Originally posted by Kiree äMMä View PostMitäs kaikkea tuosta M62b44tu koneesta joutuu purkamaan että pystyy tsekkaamaan tuon v:n mallisen ohjurin kunnon? Onnistuuko jotenkin jostakin pienellä purkamisella vai onko vaan osattava epäillä tarpeeksi tuota ohjurin kuluneisuutta ja lähdettävä suoraan jakopääremonttiin ilman sen kummempaa varmuutta?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Keke71 View PostKyllähän auto on jokapäiväisessä ajossa, laatikko kolisee edelleen Tarkoitus oli hommata vaihtolaatikko, mutta tuli muita rahallisia menoja. Joten ajattelin että mun puolesta saa laatikko kolista, ajetaan niin pitkään ku kulkee. Toisaalta kokeilen uusia vielä ton öljyn lauhduttimen tässä lähiaikoina, josko se olisi osittain tukossa ja aiheuttaisi kyseistä ongelmaa. Kyllähän tohon autoon on uponnut senverran euroja, että ei tee mieli myydä/vaihtaa autoo, ja mitäpä sitä hyvää vaihtamaanE39 540iA Touring
Comment
-
-
Terveppä terve...
Tälläsen ketjun löysin ku tossa selailin niiin olisinki kyselly että kuuluko sulla ääni heti kun auton löit tulille vai vasta pienen ajon jälkeen? Itellä vaan ruvennu nyt viikonlopun aikana pitää saman tyylistä metallista helinää tai sellasta jännän kuullosta ääntä nimenomaa kuskin puolelta mutta ääni tulee vasta ku autolla on ajettu jonkin matkaa ja vähän ku on polkenu enempi niin ääni alkaa. Moniurahihna ja kiristin vaihettu viikko sitten... Voin kyllä yrittää saada äänestä jonkun videon pätkän tossa kuvattuu niin tietää äänen paremmin.
Comment
-
Comment