Announcement

Collapse
No announcement yet.

530DA E39 - liikut loppui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9139
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Harzzza View Post
    Ettei tossa ois jo vian syy jos soppaa kerran tulee pyttyihin ? Anturi hajalla ?
    Viallinen nokan anturi estää käynnistymisen, mutta sen tieto ei ole dieselissä (ei vanosta) välttämätön käynnistymisen jälkeen, eikä vikaantuessa sammuta konetta.

    Originally posted by tupihepi View Post
    Dataa tutkittu.
    Ei anna vikakoodeja.

    Seuraavia arvoja antoi startatessa:
    ilmamäärämittari 440
    Raise pressure 340 bar
    Rail pressure 92 bar
    Nominal rail pressure 350 bar
    Rail pressure valve frequenca 30
    Engine speed n. 260/min

    Pre injenction quantity 60
    Main injecrtion quantity 60
    injection quantity after EWS 60
    start quantity before EWS 60

    start pre iinjection+time pre injection+start main injection+ start main injection pysyvät nollissa.

    Tällaisia lukemia tuli.

    Vaihteistossa oli joku vikakoodi, mutta poiston jälkeen ei tullut takaisin startatessa.

    Apuja odotellaan.

    Kiitos vielä koodien lukijalle.
    Raise pressure (siirtopaine) on kuitenkin ilmeisesti 3,40 bar, eli riittävä.

    Rail pressure (92 bar) on selvästi alle tavoitteen (350 bar). Tuossa vaiheessa olisi voinut samalla nitkutella sitä jakotukin paineanturin liitintä, voi toki tehdä erikseenkin. Suuttimien ohivuodon testaisin seuraavaksi. Sen voi tosiaan testata ihan käsipelillä, kuten aiemmin mainittu.
    Korkeapainepumpun toiminnasta saa käsityksen ilman merkkiliikkeen testeriä, jos on skooppi käytössä. Luetaan paineanturilta jännitettä. Jos esim. kolmemäntäisen pumpun yksi mäntä on leikannut, joka kolmas aaltohuippu jää muita matalammaksi.
    ...
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • tupihepi
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 100
      • Vesilahti

      #17
      Startattu ja nitkuteltu paine-anturin liitintä. Lisäksi ruiskutettu kontaktispraytä liittimiin. Ei vaikutusta.

      Tietäskö joku tuon paineanturin varaosanumeroa?
      F31 335d x-drive -15

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        #18
        voit etsiä sen osoitteesta www.realoem.com eli valitset auton vuosimallin jne..
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • tupihepi
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 100
          • Vesilahti

          #19
          Originally posted by fraatti View Post
          voit etsiä sen osoitteesta www.realoem.com eli valitset auton vuosimallin jne..
          Kiitos tästä!
          F31 335d x-drive -15

          Comment

          • tupihepi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 100
            • Vesilahti

            #20
            Auto seisoo edelleen pajalla liikkumattomana. Tänään tarkoitus tutkia hieman lisää. Paineanturi varmuuden vuoksi hommattu niin voi testata onko siinä vika.
            Korkeapainpumpunkin hommasin.
            F31 335d x-drive -15

            Comment

            • tupihepi
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 100
              • Vesilahti

              #21
              Eilen tutkittaan taas autoa ja päädyttiin siihen, että vaihdetaan korkeapainepumppu eli syöttöpumppu.
              Vikakoodeja ei tule mistään startatessa ja löpölinjassa on paine ok pumpulle asti. Rail-paine 102bar ja anturi näyttäs ehjältä.
              Auto kulutti ennen lakkoansa n 9-10 litraa satasella vaikka ajeli nätistikin. Voiko se viitata vialliseen pumppuun?
              Last edited by tupihepi; 10-06-2008, 15:18.
              F31 335d x-drive -15

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9139
                • Oulu

                #22
                Originally posted by tupihepi View Post
                Eilen tutkittaan taas autoa ja päädyttiin siihen, että vaihdetaan korkeapainepumppu eli syöttöpumppu.
                Vikakoodeja ei tule mistään startatessa ja löpölinjassa on paine ok pumpulle asti. Rail-paine 102bar ja anturi näyttäs ehjältä.
                Auto kulutti ennen lakkoansa n 9-10 litraa satasella vaikka ajeli nätistikin. Voiko se viitata vialliseen pumppuun?
                Mitenkä päädyitte tuohon ratkaisuun? Testasitteko mahdolliset suuttimien vuodot? Eihän tämä minulta ole pois, mutta olisin aika tarkkaan käynyt läpi kaikki muut paikat ennen kuin olisin pumppua lähtenyt vaihtamaan. No toivotaan, että homma kuitenkin sillä ratkeaa. Rail-paineanturi ilmeisesti vaihtui? Sen pumpussa olevan painesäätimen olisi voinut myös kokeeksi vaihtaa, jos sellainen uuden pumpun mukana oli käsillä.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • tupihepi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 100
                  • Vesilahti

                  #23
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Mitenkä päädyitte tuohon ratkaisuun? Testasitteko mahdolliset suuttimien vuodot? Eihän tämä minulta ole pois, mutta olisin aika tarkkaan käynyt läpi kaikki muut paikat ennen kuin olisin pumppua lähtenyt vaihtamaan. No toivotaan, että homma kuitenkin sillä ratkeaa. Rail-paineanturi ilmeisesti vaihtui? Sen pumpussa olevan painesäätimen olisi voinut myös kokeeksi vaihtaa, jos sellainen uuden pumpun mukana oli käsillä.
                  Järkeiltiin miehissä
                  Vuotoja ei havaittu suuttimissa-löpökään ei haissut.
                  Rail-anturia ei vaihdettu, mutta kun otti johdon irti siitä niin antoi heti vikakoodin. Anturin johto näytti ehjältä ja liitin oli siisti.Pumpussa olevaa painesäädintä ei tutkittu.
                  F31 335d x-drive -15

                  Comment

                  • tupihepi
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 100
                    • Vesilahti

                    #24
                    Tänään aloiteltiin pumpun vaihtoa.

                    Pari kysymystä:

                    Voiko konetta lukita muuten kuin merkkiliikkeen kaluilla?
                    Onko jollain lainata em. työkalua?
                    Miten suuttimet saa irti?
                    Onko mitään niksejä vaihtotyössä?

                    Saa soittsskin 0405331100
                    F31 335d x-drive -15

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9139
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by tupihepi View Post
                      Tänään aloiteltiin pumpun vaihtoa.

                      Pari kysymystä:

                      Voiko konetta lukita muuten kuin merkkiliikkeen kaluilla?
                      Onko jollain lainata em. työkalua?
                      Miten suuttimet saa irti?
                      Onko mitään niksejä vaihtotyössä?
                      Eihän konetta tarvi lukita korkeapainepumpun irrotuksen takia. Se on kiilaliitoksella hammaspyörässä, mutta ei ole millään tavalla riippuvainen ajoituksesta.

                      Suuttimien irrotukseen tarvitsee sovitteen liukuvasaralle.

                      Jos sinulla ei ole TIS:n ohjeistusta ko. toimenpiteistä, voin laittaa PDF:t sähköpostiin.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • tupihepi
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 100
                        • Vesilahti

                        #26
                        Tosi hieno homma kun jaksat vastailla. Laita vain mailia tulemaan osoitteeseen [email protected]

                        ja jos kehtaat niin liitä siihen puh. numerosikin
                        F31 335d x-drive -15

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9139
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by tupihepi View Post
                          Tosi hieno homma kun jaksat vastailla. Laita vain mailia tulemaan osoitteeseen [email protected]

                          ja jos kehtaat niin liitä siihen puh. numerosikin
                          Laitoin ohjeet matkaan.

                          Haluatko samalla tilinumeron ja avoimen valtakirjan?
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • tupihepi
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 100
                            • Vesilahti

                            #28
                            Korkeapainepumppu vaihdettu. Vika ei selvinnyt. Eli ei starttaa edelleenkään.
                            Jatketaan selvitystä.
                            F31 335d x-drive -15

                            Comment

                            • tupihepi
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2005
                              • 100
                              • Vesilahti

                              #29
                              Tänään vaihdettu siirtopumppu ja alkuperäinen vika korjattu
                              Rail-paineet nyt startatessa yli 300bar.

                              TULI KUITENKIN UUSI VIKA PÄÄLLE! Antaa vikakoodin ajonestosta. 1DF5 on koodi.
                              Seuraavat arvot oli nollaa startatessa kun viimeksi mitatut arvot suluissa.
                              Pre injenction quantity 0 (60)
                              Main injecrtion quantity 0 (60)
                              injection quantity after EWS 0 (60)
                              Last edited by tupihepi; 18-06-2008, 15:42.
                              F31 335d x-drive -15

                              Comment

                              • tupihepi
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2005
                                • 100
                                • Vesilahti

                                #30
                                Ennen tuota totaalistoppia reilu pari viikkoa sitten autohan sammui muutaman kerran kun laittoi valoja päälle. Asennettuna on jälkikäteen xenonit. Tuo edellisessä viestissä postaamani vikakoodi on nyt siis ainoa mikä löytyi.
                                Kun käytettiin irti nokan asentoanturin piuhaa, näytti edelleen kierrokset, mutta herjasi sitten sitä anturia.
                                F31 335d x-drive -15

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎