Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tutinoista ja tärinöistä, jälleen kerran...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by petterihi View Post
    Mitens rätin muttereiden kanssa, realoemin mukaan olisivat nyloc tjsp itselukittuvia? Uudet vai vanhat lukitteen kanssa?
    Itse laitoin vanhoilla nyloceilla ilman lukitetta kardaanin 3-pulttia. Olivat tosi tiukassa avata ja kiristäessäkin vielä. Jos haluaa pelata varmanpäälle niin hakee vaikka marmorilta uudet pultit ja mutterit ja asentaa lukitteen kanssa.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • BenDilde
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 127
      • Kotka

      Mä en ole oikein päässyt kärryille et onko muilla samanlaisia jyristystä kun mulla, mut mulla turisti autoa alaväännöillä ja jossain about +120km/h nopeuksissa. Tänään autoon on vaihdettu rättinivel ja pum, tutinat ja jyrinät on poissa! On aika unelma ajella kun ei enää perse tutise 😀
      '01 E39 520iA

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by BenDilde View Post
        Mä en ole oikein päässyt kärryille et onko muilla samanlaisia jyristystä kun mulla, mut mulla turisti autoa alaväännöillä ja jossain about +120km/h nopeuksissa. Tänään autoon on vaihdettu rättinivel ja pum, tutinat ja jyrinät on poissa! On aika unelma ajella kun ei enää perse tutise 😀
        Hyvä että tutinat häipyi. Oliko vanhassa rätissä jotain selvää vikaa?Tarkistettiinko kardaanin laakeria/ristikkoa?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • BenDilde
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 127
          • Kotka

          Originally posted by janke View Post
          Hyvä että tutinat häipyi. Oliko vanhassa rätissä jotain selvää vikaa?Tarkistettiinko kardaanin laakeria/ristikkoa?
          Nivelen vaihdosta ei ole tietoa, autolla on ajettu 312tkm. Ei se vielä ihan rikkipaskana ollut, mutta täynnä halkeamia ja muutamasta kohtaa hieman murtunu, eli ihan vaihtoa vaille 😀 Laakeri ja ristikot näytti ehjältä eikä laakerissa tuntunu väljää olevan.
          '01 E39 520iA

          Comment

          • BenDilde
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 127
            • Kotka

            Voihan perse. Ei se pelkkä rätin vaihto sitten ainakaan kokonaan auttanu 😢 Tärinää ilmenee vieläkin jossain 80 vauhdissa kun kierrokset on about 1500-2000 välillä kun antaa vääntöä. Sitten kun vaihtaa pienemmälle niin vatkaus häviää. Mikähän perkele siellä vielä on vikana. Ens viikolla saan vaihdettua viallisen maffin uuteen ja pitäisi vielä nokka-akselin tunnistin vaihtaa. Voiko näillä olla mitään osaa tärinään?
            '01 E39 520iA

            Comment

            • BenDilde
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 127
              • Kotka

              Mikähän tälle autolle nyt tuli. Vaihdoin maffin ja ensinnäkin sytyttää vikavalon kun lähtee ajamaan ja tyhjäkäynti vaeltelee. Vikakoodeissa näytti maf vikaa, mutta vanhalla tyhjäkäynti oli tosi tasainen, ehkä hieman puhditon oli kone. Ja nyt auto saatana täristää about 100 vauhdissa ja kun kierrokset on 2000-3000 välillä. Aiemmin tärinää oli väännöillä, nyt se on jatkuvaa. Pitääkö se vika sieltä kuitata että lähtee pelaamaan vai tuliko mulla väärä mittari? Siemens oli näyttävästi vanha ja maf-shopin kautta tilasin uuden mikä Löwe merkkinen, koska sivu ei tuohon '01 520i:hin muuta vaihtoehtoa antanut. Mikä perkele tätä nyt taas vaivaa 😀
              '01 E39 520iA

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Originally posted by BenDilde View Post
                Mikähän tälle autolle nyt tuli. Vaihdoin maffin ja ensinnäkin sytyttää vikavalon kun lähtee ajamaan ja tyhjäkäynti vaeltelee. Vikakoodeissa näytti maf vikaa, mutta vanhalla tyhjäkäynti oli tosi tasainen, ehkä hieman puhditon oli kone. Ja nyt auto saatana täristää about 100 vauhdissa ja kun kierrokset on 2000-3000 välillä. Aiemmin tärinää oli väännöillä, nyt se on jatkuvaa. Pitääkö se vika sieltä kuitata että lähtee pelaamaan vai tuliko mulla väärä mittari? Siemens oli näyttävästi vanha ja maf-shopin kautta tilasin uuden mikä Löwe merkkinen, koska sivu ei tuohon '01 520i:hin muuta vaihtoehtoa antanut. Mikä perkele tätä nyt taas vaivaa ��
                Olikos näissä filmit noissa maffeissa? Ettei Löwe olisi kasattu vastuksilla ja näinollen ei toimi. Tapahtuuko notkahdussa käynnissä kun otat liittimen irti maffista auto käynnissä?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • BenDilde
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 127
                  • Kotka

                  Nonniin. Autosta kuitattiin eilen vika pois, se maffin vika olikin ainoa. Tyhjäkäynti tasottui, tärinät hävisi ja auto pelasi taas kuin unelma. Noh, tänään sitten lähdin liikkeelle kylmällä autolla, kaikki pelaa ja hymy on herkässä. Sitten kun moottori alkaa saavuttamaan normaalilämpöjä, niin hupsista. Vikavalo syttyi, tärinät alkoi ja tyhjäkäynti jumputtaa. Mikä saatana tossa nyt on? Onko kellään kokemusta tuosta Löwestä merkkinä? Tosiaan maf-shop ei muuta mallia mittarille antanut, mutta onko se joku saksan tarvikemalli?
                  '01 E39 520iA

                  Comment

                  • hietase
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 543
                    • Espoo

                    Viimeisen reilun vuoden aikana on vaihtunut eteen

                    - kaikki tukivarret
                    - koiranluut
                    - kallistuksenvakaajan tukikumit
                    - iskarit
                    - iskarin yläpään laakerit

                    ja taakse

                    - iskarit
                    - iskarin yläpään laakerit
                    - kallistuksenvakaajan tukikumit
                    - pallonivelet ja integral linkit

                    Iskarit Sachs, tukikumit alkuperäisosat ja loput Lemförder. Näillä toimenpiteillä alustan tutinat vähenivät huomattavasti, mutteivät kokonaan poistuneet.

                    Sitten uusin kaikki jarrut, levyt ja palat, Aten osilla. Tutinat vähenivät yhä. Lopulta viimeisen viikon aikana vaihtoon menivät takaa koiranluut ja kaikki neljä tukivartta. Nämä Lemförderiä. Päälle nelipistesuuntaus ja voin ilokseni todeta, että olen ensimmäistä kertaa elämässäni täysin tutinattomassa E39:ssä. Ei mitään vapinoita, tärinöitä tms., ainakaan 0 - 130 km/h nopeuksissa. Aivan mahtavaa!

                    Autohan on ilmaperäinen sportjousitettu 530da touring.

                    Comment

                    • JipJip
                      Newbiemmer
                      • May 2017
                      • 7
                      • Pirkanmaa/Birkala

                      terve,alko ajon aikana kuuluun jostain perästä päin sellanen äänni ku tikka olis nakuttanu pelti lampun kupua, matkaa takana joku 100km kun ääni ilmeni ekan kerran ,naputti jonkun aikaa pätkissä sitten loppu kun ajelin jotain 40 km/h ja sitten alko taas pärinkytä kilsan päästä samainen naputus kun vauhdin nosti 60km/h,onko kellään kokemusta/tiatoo mistä ääni vois tulla?risteyksestä lähtiessä täristi sillai et perseessä tuntu.:think:think auto 528i touring automaatti vm99.

                      Comment

                      • PacoCrunz
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2016
                        • 82
                        • Vantaa

                        Tulee ekana mieleen, että vetari olisi hajoamassa. Nosta auton perä ilmaan ja pyörittele takarenkaita että kuuluuko ääntä.

                        Kun vetari hajoaa, niin matka katkeaa. Itse en ajelisi enää tuolla autolla, ennen kuin vika on varmistettu ja korjattu.
                        E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                        Ex: E39 520i Sedan -99'

                        Comment

                        • JipJip
                          Newbiemmer
                          • May 2017
                          • 7
                          • Pirkanmaa/Birkala

                          Originally posted by JipJip View Post
                          terve,alko ajon aikana kuuluun jostain perästä päin sellanen äänni ku tikka olis nakuttanu pelti lampun kupua, matkaa takana joku 100km kun ääni ilmeni ekan kerran ,naputti jonkun aikaa pätkissä sitten loppu kun ajelin jotain 40 km/h ja sitten alko taas pärinkytä kilsan päästä samainen naputus kun vauhdin nosti 60km/h,onko kellään kokemusta/tiatoo mistä ääni vois tulla?risteyksestä lähtiessä täristi sillai et perseessä tuntu.:think:think auto 528i touring automaatti vm99.

                          Perä käytetty ylhäällä,vetareissa ei tunnu välyksiä,laakereissa ei tunnu välyksiä,ainoo kun rengasta pyörättää hitaasti ni kardaanin ja perän liitoksesta kuuluu kolahdus,ajellessa kopissa humina mikä alkaa 40km/h jälkeen kovenevana,voi johtua humina renkaista mut mistä kolahdus johtuu?:think:think

                          Comment

                          • petterihi
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2015
                            • 622
                            • Kerava

                            Mikäköhän omalle tullut, alkanut täristelemään normaalia enemmän 120-130km/h vauhdeissa. Tänään Kerava-IKEA väli mentiin täristen, mutta takaisin kotiin mentiin sukkasillaan. Olisiko muutama IKEA ostos palauttanut balanssin?
                            E39 523iA Touring -00
                            --
                            E39 523 osia edullisesti
                            Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                            Comment

                            • gedu
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 94
                              • Helsinki

                              Originally posted by petterihi View Post
                              Mikäköhän omalle tullut, alkanut täristelemään normaalia enemmän 120-130km/h vauhdeissa. Tänään Kerava-IKEA väli mentiin täristen, mutta takaisin kotiin mentiin sukkasillaan. Olisiko muutama IKEA ostos palauttanut balanssin?
                              Oma 540 teki epämääräistä tärräystä silloin tällöin... noh purettuani etujarrut en enään ihmetellyt. Kumpikin satula tuhannen jumissa. Edellinen omistaja oli arvellut olevan kardaanista johtuvaa, no kardaanin rättinivel ja muutkin valmiiksi tilatut osat ovat edelleen hyllyssä odottelemassa.

                              Uudet satulat eteen, jarrunesteiden vaihto ja mukavaa ajelua sen jälkeen.
                              Last edited by gedu; 28-06-2017, 20:50.
                              Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

                              -01 E39 540iA touring
                              Ex -94 E34 540iA touring

                              Comment

                              • petterihi
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2015
                                • 622
                                • Kerava

                                Originally posted by petterihi View Post
                                Mikäköhän omalle tullut, alkanut täristelemään normaalia enemmän 120-130km/h vauhdeissa. Tänään Kerava-IKEA väli mentiin täristen, mutta takaisin kotiin mentiin sukkasillaan. Olisiko muutama IKEA ostos palauttanut balanssin?
                                Tuo tärinä on taas kadonnut itsekseen, 80-90km/h kumina on edelleen tallella. Öljyjä vaihtaessa katsoin isot puslat läpi, pientä hiusmurtumaa oli osassa pultinreiän ympärillä mutta noi Meyle HD:t lienee umpiainetta joten ei haitanne? Vetarit liikkuivat molemmat sisään-ulos ok eikä käsin löytynyt niistä klappia. Kardaanin kumilimppu on ehkä aavistuksen pehmeä verrattuna tarvikelimppuun, mutta mitään selkeää vikaa siinä ei ollut. Etujarrut on ollut auki kertaalleen, takaa putsattu vain liukutapit. Navat putsattu kiiltäväksi.

                                Kardaani ja sen vakionopeusnivel pitäisi katsoa varmaan seuraavaksi. Samaten narinanivelet lienevät väsyneet, koska vanhoissa suuntauslapuissa oikean puolen takacamberia ei ole saatu -2 pystymmäksi... :think
                                E39 523iA Touring -00
                                --
                                E39 523 osia edullisesti
                                Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎