Originally posted by petterihi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n tutinoista ja tärinöistä, jälleen kerran...
Collapse
X
-
Mä en ole oikein päässyt kärryille et onko muilla samanlaisia jyristystä kun mulla, mut mulla turisti autoa alaväännöillä ja jossain about +120km/h nopeuksissa. Tänään autoon on vaihdettu rättinivel ja pum, tutinat ja jyrinät on poissa! On aika unelma ajella kun ei enää perse tutise 😀'01 E39 520iA
Comment
-
-
Originally posted by BenDilde View PostMä en ole oikein päässyt kärryille et onko muilla samanlaisia jyristystä kun mulla, mut mulla turisti autoa alaväännöillä ja jossain about +120km/h nopeuksissa. Tänään autoon on vaihdettu rättinivel ja pum, tutinat ja jyrinät on poissa! On aika unelma ajella kun ei enää perse tutise 😀Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostHyvä että tutinat häipyi. Oliko vanhassa rätissä jotain selvää vikaa?Tarkistettiinko kardaanin laakeria/ristikkoa?'01 E39 520iA
Comment
-
-
Voihan perse. Ei se pelkkä rätin vaihto sitten ainakaan kokonaan auttanu 😢 Tärinää ilmenee vieläkin jossain 80 vauhdissa kun kierrokset on about 1500-2000 välillä kun antaa vääntöä. Sitten kun vaihtaa pienemmälle niin vatkaus häviää. Mikähän perkele siellä vielä on vikana. Ens viikolla saan vaihdettua viallisen maffin uuteen ja pitäisi vielä nokka-akselin tunnistin vaihtaa. Voiko näillä olla mitään osaa tärinään?'01 E39 520iA
Comment
-
-
Mikähän tälle autolle nyt tuli. Vaihdoin maffin ja ensinnäkin sytyttää vikavalon kun lähtee ajamaan ja tyhjäkäynti vaeltelee. Vikakoodeissa näytti maf vikaa, mutta vanhalla tyhjäkäynti oli tosi tasainen, ehkä hieman puhditon oli kone. Ja nyt auto saatana täristää about 100 vauhdissa ja kun kierrokset on 2000-3000 välillä. Aiemmin tärinää oli väännöillä, nyt se on jatkuvaa. Pitääkö se vika sieltä kuitata että lähtee pelaamaan vai tuliko mulla väärä mittari? Siemens oli näyttävästi vanha ja maf-shopin kautta tilasin uuden mikä Löwe merkkinen, koska sivu ei tuohon '01 520i:hin muuta vaihtoehtoa antanut. Mikä perkele tätä nyt taas vaivaa 😀'01 E39 520iA
Comment
-
-
Originally posted by BenDilde View PostMikähän tälle autolle nyt tuli. Vaihdoin maffin ja ensinnäkin sytyttää vikavalon kun lähtee ajamaan ja tyhjäkäynti vaeltelee. Vikakoodeissa näytti maf vikaa, mutta vanhalla tyhjäkäynti oli tosi tasainen, ehkä hieman puhditon oli kone. Ja nyt auto saatana täristää about 100 vauhdissa ja kun kierrokset on 2000-3000 välillä. Aiemmin tärinää oli väännöillä, nyt se on jatkuvaa. Pitääkö se vika sieltä kuitata että lähtee pelaamaan vai tuliko mulla väärä mittari? Siemens oli näyttävästi vanha ja maf-shopin kautta tilasin uuden mikä Löwe merkkinen, koska sivu ei tuohon '01 520i:hin muuta vaihtoehtoa antanut. Mikä perkele tätä nyt taas vaivaaBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Nonniin. Autosta kuitattiin eilen vika pois, se maffin vika olikin ainoa. Tyhjäkäynti tasottui, tärinät hävisi ja auto pelasi taas kuin unelma. Noh, tänään sitten lähdin liikkeelle kylmällä autolla, kaikki pelaa ja hymy on herkässä. Sitten kun moottori alkaa saavuttamaan normaalilämpöjä, niin hupsista. Vikavalo syttyi, tärinät alkoi ja tyhjäkäynti jumputtaa. Mikä saatana tossa nyt on? Onko kellään kokemusta tuosta Löwestä merkkinä? Tosiaan maf-shop ei muuta mallia mittarille antanut, mutta onko se joku saksan tarvikemalli?'01 E39 520iA
Comment
-
-
Viimeisen reilun vuoden aikana on vaihtunut eteen
- kaikki tukivarret
- koiranluut
- kallistuksenvakaajan tukikumit
- iskarit
- iskarin yläpään laakerit
ja taakse
- iskarit
- iskarin yläpään laakerit
- kallistuksenvakaajan tukikumit
- pallonivelet ja integral linkit
Iskarit Sachs, tukikumit alkuperäisosat ja loput Lemförder. Näillä toimenpiteillä alustan tutinat vähenivät huomattavasti, mutteivät kokonaan poistuneet.
Sitten uusin kaikki jarrut, levyt ja palat, Aten osilla. Tutinat vähenivät yhä. Lopulta viimeisen viikon aikana vaihtoon menivät takaa koiranluut ja kaikki neljä tukivartta. Nämä Lemförderiä. Päälle nelipistesuuntaus ja voin ilokseni todeta, että olen ensimmäistä kertaa elämässäni täysin tutinattomassa E39:ssä. Ei mitään vapinoita, tärinöitä tms., ainakaan 0 - 130 km/h nopeuksissa. Aivan mahtavaa!
Autohan on ilmaperäinen sportjousitettu 530da touring.
Comment
-
-
terve,alko ajon aikana kuuluun jostain perästä päin sellanen äänni ku tikka olis nakuttanu pelti lampun kupua, matkaa takana joku 100km kun ääni ilmeni ekan kerran ,naputti jonkun aikaa pätkissä sitten loppu kun ajelin jotain 40 km/h ja sitten alko taas pärinkytä kilsan päästä samainen naputus kun vauhdin nosti 60km/h,onko kellään kokemusta/tiatoo mistä ääni vois tulla?risteyksestä lähtiessä täristi sillai et perseessä tuntu.:think:think auto 528i touring automaatti vm99.
Comment
-
-
Tulee ekana mieleen, että vetari olisi hajoamassa. Nosta auton perä ilmaan ja pyörittele takarenkaita että kuuluuko ääntä.
Kun vetari hajoaa, niin matka katkeaa. Itse en ajelisi enää tuolla autolla, ennen kuin vika on varmistettu ja korjattu.E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
Ex: E39 520i Sedan -99'
Comment
-
-
Originally posted by JipJip View Postterve,alko ajon aikana kuuluun jostain perästä päin sellanen äänni ku tikka olis nakuttanu pelti lampun kupua, matkaa takana joku 100km kun ääni ilmeni ekan kerran ,naputti jonkun aikaa pätkissä sitten loppu kun ajelin jotain 40 km/h ja sitten alko taas pärinkytä kilsan päästä samainen naputus kun vauhdin nosti 60km/h,onko kellään kokemusta/tiatoo mistä ääni vois tulla?risteyksestä lähtiessä täristi sillai et perseessä tuntu.:think:think auto 528i touring automaatti vm99.
Perä käytetty ylhäällä,vetareissa ei tunnu välyksiä,laakereissa ei tunnu välyksiä,ainoo kun rengasta pyörättää hitaasti ni kardaanin ja perän liitoksesta kuuluu kolahdus,ajellessa kopissa humina mikä alkaa 40km/h jälkeen kovenevana,voi johtua humina renkaista mut mistä kolahdus johtuu?:think:think
Comment
-
-
Originally posted by petterihi View PostMikäköhän omalle tullut, alkanut täristelemään normaalia enemmän 120-130km/h vauhdeissa. Tänään Kerava-IKEA väli mentiin täristen, mutta takaisin kotiin mentiin sukkasillaan. Olisiko muutama IKEA ostos palauttanut balanssin?
Uudet satulat eteen, jarrunesteiden vaihto ja mukavaa ajelua sen jälkeen.Last edited by gedu; 28-06-2017, 20:50.Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"
-01 E39 540iA touring
Ex -94 E34 540iA touring
Comment
-
-
Originally posted by petterihi View PostMikäköhän omalle tullut, alkanut täristelemään normaalia enemmän 120-130km/h vauhdeissa. Tänään Kerava-IKEA väli mentiin täristen, mutta takaisin kotiin mentiin sukkasillaan. Olisiko muutama IKEA ostos palauttanut balanssin?
Kardaani ja sen vakionopeusnivel pitäisi katsoa varmaan seuraavaksi. Samaten narinanivelet lienevät väsyneet, koska vanhoissa suuntauslapuissa oikean puolen takacamberia ei ole saatu -2 pystymmäksi... :think
Comment
-
Comment