Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tutinoista ja tärinöistä, jälleen kerran...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Cell View Post
    Höpö höpö, kardaaneja on maailma pullollaan ja jos koko maassa olisi vain yksi firma, saattaisi se olla "hieman" ylityöllistetty. Kyllä pajoja löytyy, omani korjautin Laitilassa.

    "Meistaamalla" ne ristikot on muissakin kiinni, ei mitenkään erikoista.
    e39:n omasi?
    No, siis edelleenkin kirjoitin että IHAN joka pulju e39:n kardaania ei saa keskitettyä+painoitettua, vaikka varmasti monikin putiikki sen lupaa tehdä.
    Niitä liikkeeitä jossa tämä oikeasti onnistuu 100%:sti, ei ihan joka kylästä kuitenkaan löydy.

    Comment

    • Exami
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 986
      • Hyvinkää, Tuusula

      Originally posted by micci View Post
      Mielenkiinnolla tätäkin keskustelua lukeneena odottelen edelleen sitä ratkaisua millä nuo helvetin tutinat 110 vauhdista saisi pois. Tuli tänään ajettua 750km ja v*tuttaa kun ei voi ajaa tuota 110 vauhtia vaan pakko ajaa 120 ja tai vaihtoehtoisesti "alinopeutta".
      Tervetuloa kerhoon.. omassani miettiny takapään helat.. lähteekö sulla auto ohjaamaan kallistuksen mukaan? tai onko takacamperia liikaa? omassani tiedossa ainekin rättinivel vaihto + takapään narinahelat ja näillä toivottavasti loppuu samanen täristys :p
      sigpic
      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

      Comment

      • micci
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 95

        Kulmia ei ole mitattu joten ei tietoa. Eteen pitäisi nyt uusia iskarit ja ajattelin että kun etupään joutuu kuitenkin suuntaamaan sen jälkeen että jos tekis vähän kattavammankin remontin tuonne alustaan mutta kun tietäisi vaan mitä vaihtaa?
        525TDS A -98 Touring

        Comment

        • KATKU
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 230
          • Vaasa

          Originally posted by micci View Post
          Kulmia ei ole mitattu joten ei tietoa. Eteen pitäisi nyt uusia iskarit ja ajattelin että kun etupään joutuu kuitenkin suuntaamaan sen jälkeen että jos tekis vähän kattavammankin remontin tuonne alustaan mutta kun tietäisi vaan mitä vaihtaa?

          Ootko vaihtanut taakse apurungon puslat ? Mulla poistui tua 108-110 tutina puslien vaihdolla.

          Comment

          • micci
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 95

            En ole vielä vaihtanut mutta todennäköisesti niistä täytyy aloittaa. Onhan tuossa kiesissä jo mittarissa pian 240ktm mutta nyt tuo tutina on ruvennut tympimään niin että tekis jo mieli vaihtaa Audiin.
            525TDS A -98 Touring

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Nyt on moottorin kumityynyt vaihdettu, aika helppo homma kun oli tuo lankku & jenkatanko-viritelmä jolla sai moottoria nostettua.

              Uudet kumityynyt ovat hiukan erilaiset kuin entiset, entisissä oli ylemmän holkin sisällä kumiset lisätuet auton pituussunnassa. Moottorin korkeus nousi 2mm/3mm, tyynyissä oli irrallaan mitattuna uusiin verrattuna eroa 3mm/5mm paksuudessa ja toinen oli painunut hiukan vinoon. Noiden alemmat kiinnitysmutterit oli muuten aika löysästi kiinni, kannattaa testata miten ne teillä muilla on kiinni.

              Tämä remontti vaikutti siihen, että ratissa tyhjäkäynnillä tuntunut kevyt tärinä katosi (ja ihan kuin, toisessa viestiketjussa kertomani, voimansiirron nykäisy nopeassa kaasunpainalluksessa olisi taas vähentynyt, nyt jo lähes olemattomaksi). Tutinat oli ennallaan, siis nyt on taas vain ne "normaalit" tutinat eikä lainkaan ihmetutinaa. Huomenna taidan katsoa/säätää vielä kardaanin asennon ja sitten pitää ensi viikon ajan testata pysyykö tuo nyt samanlaisena. Tuskin pysyy, joten sitten varmaankin pitää katsella mitä vetoakseleille tekisi...
              E39 528iA

              Comment

              • Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

                Noniin poijat, eli auto e39 530da M-sport -99 ja ratti vatkaa 80-100km/h nopeudessa ja myös sillonkun jarruttaa, mitä osaa vaihtoon? :think
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

                Comment

                • Exami
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 986
                  • Hyvinkää, Tuusula

                  Originally posted by Marko.K View Post
                  Noniin poijat, eli auto e39 530da M-sport -99 ja ratti vatkaa 80-100km/h nopeudessa ja myös sillonkun jarruttaa, mitä osaa vaihtoon? :think
                  Veikkaus keskus kuittaa: koiraan luut/kallistuksenvajaakan puslat/reaktiotangot
                  sigpic
                  Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                  Comment

                  • Marko.K
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1193
                    • Helsinki

                    Originally posted by Exami View Post
                    Veikkaus keskus kuittaa: koiraan luut/kallistuksenvajaakan puslat/reaktiotangot
                    Luin paljon juttua noista jarrutärinöistä että ois reaktiotangon puslat josta se tulee, onko jollain kokemuksia niitten vaihdon jälkeisistä ajoista että auttoko? :think
                    F11 535d -11 367hv/728nm
                    E39 M5 -99 Alpine White II
                    E65 730da -02
                    E60 530da -03
                    E39 530da -03 240hv/600nm
                    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                    E38 740iaL -95
                    E39 530d -99 245hv/528nm

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      Originally posted by Marko.K View Post
                      Luin paljon juttua noista jarrutärinöistä että ois reaktiotangon puslat josta se tulee, onko jollain kokemuksia niitten vaihdon jälkeisistä ajoista että auttoko? :think
                      On kokemusta, auttoi ja toimii edelleen kun vaihdosta jokunen 10 tkm.
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • Marko.K
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1193
                        • Helsinki

                        Originally posted by Kentsu View Post
                        On kokemusta, auttoi ja toimii edelleen kun vaihdosta jokunen 10 tkm.
                        Laitoitko ihan orkkikset vai ihan powerflexit? Vaihdoitko samalla jotain muuta?
                        F11 535d -11 367hv/728nm
                        E39 M5 -99 Alpine White II
                        E65 730da -02
                        E60 530da -03
                        E39 530da -03 240hv/600nm
                        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                        E38 740iaL -95
                        E39 530d -99 245hv/528nm

                        Comment

                        • Kentsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1397
                          • Tuusula

                          Originally posted by Marko.K View Post
                          Laitoitko ihan orkkikset vai ihan powerflexit? Vaihdoitko samalla jotain muuta?
                          Original teile, en vaihtanut muuta kuin reaktiotangon puslat eteen. Puslat lähtee kätevimmin irti & uudet paikalleen kun kiikuttaa tangot pajalle jossa on prässi.

                          Sekaannusten välttämiseksi tarkennuksena vielä että tämä auttoi ratin vispaukseen, koko auton tutinan kanssa tällä ei ole tekemistä.
                          Ex: 523iA '97, 520iA '89
                          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                          Comment

                          • Marko.K
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1193
                            • Helsinki

                            Originally posted by Kentsu View Post
                            Original teile, en vaihtanut muuta kuin reaktiotangon puslat eteen. Puslat lähtee kätevimmin irti & uudet paikalleen kun kiikuttaa tangot pajalle jossa on prässi.

                            Sekaannusten välttämiseksi tarkennuksena vielä että tämä auttoi ratin vispaukseen, koko auton tutinan kanssa tällä ei ole tekemistä.
                            Itellä ei oo taas tota perus tutinaa mistä kans puhutaan paljon, auttoiko puslien vaihto jarrutärinään vai 80-100km/h tärinään?
                            F11 535d -11 367hv/728nm
                            E39 M5 -99 Alpine White II
                            E65 730da -02
                            E60 530da -03
                            E39 530da -03 240hv/600nm
                            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                            E38 740iaL -95
                            E39 530d -99 245hv/528nm

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7397
                              • Oulu

                              Originally posted by Marko.K View Post
                              Itellä ei oo taas tota perus tutinaa mistä kans puhutaan paljon, auttoiko puslien vaihto jarrutärinään vai 80-100km/h tärinään?
                              Ainakin mulla auttoi. Tosin samalla vaihtui koko reaktiotangot ja toinen alatukivarsikin.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Kentsu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1397
                                • Tuusula

                                se vapina alkoi kevyestä jarrutuksesta. Muistaakseni siinä vaiheessa kun vaihdoin keveämmät talvirenkaat + vanteet raskaimpiin kesäkiekkoihin tuli vatkaus kuvaan mukaan jossain baut 80 km/h nopeuksissa myös ilman jarrutusta.
                                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎