Originally posted by janne1974
View Post
E39:n tutinoista ja tärinöistä, jälleen kerran...
Collapse
X
-
Tämä luulis olevan helppo varmistaa siten, että jos tärinää ilmenee, niin menee auton alle ja koittaa puristella niitä vetareiden suojakumeja ja näin saada vaseliinit leviämään tasaisesti. Jos tärinät loppuu tähän niin syyllinen on löytynyt. Eikö vaan?"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
-
noni.. nyt on vaihdettu osia.. http://www.realoem.com/bmw/showparts...19&hg=33&fg=30 elikkä osat 2,4,14,18
nyt ainakin tuntuu paremmalta, pientä tutinaa 110km/h vauhdissa. mutta uskon ja toivon että kulmien säädöllä siitäkin päästään eroon
apukuskin takapyörä selvästi enemmän kallellaan.. camperit kuntoon niin eiköhän se siitä
e39 530d -99 257hv/579nm
vw kupla -57
ex. e34 525tdsa -95
ex. mb 123 300tdta -81
ex. e34 540ia -93
ex. e34 524td
ex. e38 740ia
ex. e30 320 cabrio
Comment
-
Millä logiikalla väärä camber-arvo aiheuttaa täristystä?
Monestako vetarista on löytynyt niin vetelää vaseliinia, että se valuisi painovoiman vaikutuksesta pohjalle? Ja tämä samainen vaseliini olisi kuitenkin niin jäykkää, ettei se pyöriessä leviä?
Kardaanin ristinivel voi olla finito noilla kilometreillä ihan hyvin, onko se tarkistettu näistä autoista?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Itse en jaksa uskoa muutaman "vaseliinitipan" saavan koko autoa tutisemaan, kyseessä täytyy olla jokin hieman raskaampi asia..:thinkOriginally posted by janne1974 View PostTuli tuossa mieleen että voisiko tuo vaeltava täristys johtua murroksessa olevasta vaseliinista. Ainakin minun auto ravistaa enemmän silloin kun auto seisoo paikallaan pitemmän aikaa. Eli jospa vaseliini valuu alaspäin ja siten täristää. :think
Eiköhän ne vaseliinit tasoitu parin pyörähdyksen jälkeen.
Comment
-
Minä tutkin tänään vetoakseleita. Miten herkästi ne teillä liikkuu sivuttain?
Minulla vasemmanpuoleinen liikkuu aika herkästi ja tasaisesti, siis tuntee kuinka akseli liikkuu rasvan sisällä eli kyse ei ole välyksestä. Mutta oikeanpuoleinen takertelee ja lisäksi huomasin, että sisemmässä nivelessä on sivuttain välystä.
Lisäsin haitarikumin kautta lisää rasvaa (nivelessä oli kyllä rasvaa), mutta eipä se silläkään yhtä hyväksi tullut kuin tuo toinen. Kun vetoakselin sisempi pää oli irti, liikkui akseli sivuttain ihan hyvin ulommassa nivelessä.
Mutta vaikka tuota nyt tuli rasvattua, ja käänneltyä niveliä eri asentoihin, niin koeajossa auto kuitenkin oli ennallaan, siis tärisi kuten aikaisemminkin tänään.
Comment
-
eihän se pelkkä camperi tee sitä.. vaan kun se on pielessä niin voihan sieltä muutakin löytyä. ei sen renkaan tarvitse paljoa vastaan hangata kun jo vaikuttaa.
itsellä 190tkm ajettu ja juurikin tarkastettu kardaanin nivelet ja kumit. ehjältä tuntuivat ainakine39 530d -99 257hv/579nm
vw kupla -57
ex. e34 525tdsa -95
ex. mb 123 300tdta -81
ex. e34 540ia -93
ex. e34 524td
ex. e38 740ia
ex. e30 320 cabrio
Comment
-
Kaverin E-mese teki vastaavaa täristystä mistä täällä on ollut keskustelua ja tänään pirssistä irtosi kardaani tarkempiin tutkimuksiin. Voin antaa infoa kun hilut on takaisin kiinni ja mitä uusittiin. Ainakin tukilaakerissa oli selvää välystä..
Comment
-
Tätä minäkin mietin ja pitää seuraavaksi kokeilla tehdä jotain (vääntää/lämmittää) perän kannatinkumeille. Kun minulla tuli muutoksia tutinaan, niin molemmilla kerroilla nostin auton ilmaan tunkilla perästä. Onko joku jo kokeillut vaihtaa noita?Originally posted by Stone View PostItse en jaksa uskoa muutaman "vaseliinitipan" saavan koko autoa tutisemaan, kyseessä täytyy olla jokin hieman raskaampi asia..:think
Eiköhän ne vaseliinit tasoitu parin pyörähdyksen jälkeen.
Tosin, minullahan ongelma taisi alkaa kardaaniremontista. En vaan tajua miten se voi vaihdella ja onko se nyt kuitenkin sama ongelma kuin muillakin ja sattumalta sain sen nyt itselleni. Ei kannattaisi ylihuoltaa...
Comment
-
Eli kardaani oli irti? Meinaan tuo ristinivelen kuluma on pirullinen, sitä ei huomaa kuin ottamalla käteen koko möykyn ja tunnustelemalla liikkuuko se tasaisesti.Originally posted by citi524td View Postitsellä 190tkm ajettu ja juurikin tarkastettu kardaanin nivelet ja kumit. ehjältä tuntuivat ainakin325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Tuo em. mesen kardaanissa ei tuntunut ristinivelessä väljää kun sitä käsin pyöriteltiin. Saa nyt sitten nähdä mikä on "kardaanipajan" tuomio.Originally posted by Cell View PostEli kardaani oli irti? Meinaan tuo ristinivelen kuluma on pirullinen, sitä ei huomaa kuin ottamalla käteen koko möykyn ja tunnustelemalla liikkuuko se tasaisesti.
Comment
-
Ainakin minulla se liikkui ilman ongelmia eikä ollut välystä. Millainen laakeri tuossa nivelessä on? Mietin vaan, että onko se nyt voinut jotenkin vahingoittua minun remontissa enkä edes tajunnut sitä...Originally posted by Cell View PostEli kardaani oli irti? Meinaan tuo ristinivelen kuluma on pirullinen, sitä ei huomaa kuin ottamalla käteen koko möykyn ja tunnustelemalla liikkuuko se tasaisesti.
Comment
-
Minulla jarrut on huollettu toissa kesänä, siis vaihdettu levyt ja palat. Mutta liukutapit ja kenkien liukupinnat on puhdistettu/rasvattu viikko sitten ja käsijarru myös samalla huollettu. Myös pyörännavat on puhdistettu. Noilla ei ollut mitään vaikutusta asiaan.Originally posted by Hemi View PostKuika tarkkaan jarrut on viimeksi huollettu/koska?
Comment
Comment