Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tutinoista ja tärinöistä, jälleen kerran...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1835
    • Kotona/Poissa

    #46
    Originally posted by janne1974 View Post
    Tuli tuossa mieleen että voisiko tuo vaeltava täristys johtua murroksessa olevasta vaseliinista. Ainakin minun auto ravistaa enemmän silloin kun auto seisoo paikallaan pitemmän aikaa. Eli jospa vaseliini valuu alaspäin ja siten täristää. :think
    Tämä luulis olevan helppo varmistaa siten, että jos tärinää ilmenee, niin menee auton alle ja koittaa puristella niitä vetareiden suojakumeja ja näin saada vaseliinit leviämään tasaisesti. Jos tärinät loppuu tähän niin syyllinen on löytynyt. Eikö vaan?
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • citi524td
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 75
      • Porvoo/Lahti

      #47
      noni.. nyt on vaihdettu osia.. http://www.realoem.com/bmw/showparts...19&hg=33&fg=30 elikkä osat 2,4,14,18
      nyt ainakin tuntuu paremmalta, pientä tutinaa 110km/h vauhdissa. mutta uskon ja toivon että kulmien säädöllä siitäkin päästään eroon
      apukuskin takapyörä selvästi enemmän kallellaan.. camperit kuntoon niin eiköhän se siitä
      e39 530d -99 257hv/579nm
      vw kupla -57
      ex. e34 525tdsa -95
      ex. mb 123 300tdta -81
      ex. e34 540ia -93
      ex. e34 524td
      ex. e38 740ia
      ex. e30 320 cabrio

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #48
        Millä logiikalla väärä camber-arvo aiheuttaa täristystä?

        Monestako vetarista on löytynyt niin vetelää vaseliinia, että se valuisi painovoiman vaikutuksesta pohjalle? Ja tämä samainen vaseliini olisi kuitenkin niin jäykkää, ettei se pyöriessä leviä?

        Kardaanin ristinivel voi olla finito noilla kilometreillä ihan hyvin, onko se tarkistettu näistä autoista?
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #49
          Originally posted by janne1974 View Post
          Tuli tuossa mieleen että voisiko tuo vaeltava täristys johtua murroksessa olevasta vaseliinista. Ainakin minun auto ravistaa enemmän silloin kun auto seisoo paikallaan pitemmän aikaa. Eli jospa vaseliini valuu alaspäin ja siten täristää. :think
          Itse en jaksa uskoa muutaman "vaseliinitipan" saavan koko autoa tutisemaan, kyseessä täytyy olla jokin hieman raskaampi asia..:think
          Eiköhän ne vaseliinit tasoitu parin pyörähdyksen jälkeen.
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #50
            Minä tutkin tänään vetoakseleita. Miten herkästi ne teillä liikkuu sivuttain?

            Minulla vasemmanpuoleinen liikkuu aika herkästi ja tasaisesti, siis tuntee kuinka akseli liikkuu rasvan sisällä eli kyse ei ole välyksestä. Mutta oikeanpuoleinen takertelee ja lisäksi huomasin, että sisemmässä nivelessä on sivuttain välystä.

            Lisäsin haitarikumin kautta lisää rasvaa (nivelessä oli kyllä rasvaa), mutta eipä se silläkään yhtä hyväksi tullut kuin tuo toinen. Kun vetoakselin sisempi pää oli irti, liikkui akseli sivuttain ihan hyvin ulommassa nivelessä.

            Mutta vaikka tuota nyt tuli rasvattua, ja käänneltyä niveliä eri asentoihin, niin koeajossa auto kuitenkin oli ennallaan, siis tärisi kuten aikaisemminkin tänään.
            E39 528iA

            Comment

            • citi524td
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 75
              • Porvoo/Lahti

              #51
              eihän se pelkkä camperi tee sitä.. vaan kun se on pielessä niin voihan sieltä muutakin löytyä. ei sen renkaan tarvitse paljoa vastaan hangata kun jo vaikuttaa.
              itsellä 190tkm ajettu ja juurikin tarkastettu kardaanin nivelet ja kumit. ehjältä tuntuivat ainakin
              e39 530d -99 257hv/579nm
              vw kupla -57
              ex. e34 525tdsa -95
              ex. mb 123 300tdta -81
              ex. e34 540ia -93
              ex. e34 524td
              ex. e38 740ia
              ex. e30 320 cabrio

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #52
                Kaverin E-mese teki vastaavaa täristystä mistä täällä on ollut keskustelua ja tänään pirssistä irtosi kardaani tarkempiin tutkimuksiin. Voin antaa infoa kun hilut on takaisin kiinni ja mitä uusittiin. Ainakin tukilaakerissa oli selvää välystä..
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #53
                  Originally posted by Stone View Post
                  Itse en jaksa uskoa muutaman "vaseliinitipan" saavan koko autoa tutisemaan, kyseessä täytyy olla jokin hieman raskaampi asia..:think
                  Eiköhän ne vaseliinit tasoitu parin pyörähdyksen jälkeen.
                  Tätä minäkin mietin ja pitää seuraavaksi kokeilla tehdä jotain (vääntää/lämmittää) perän kannatinkumeille. Kun minulla tuli muutoksia tutinaan, niin molemmilla kerroilla nostin auton ilmaan tunkilla perästä. Onko joku jo kokeillut vaihtaa noita?

                  Tosin, minullahan ongelma taisi alkaa kardaaniremontista. En vaan tajua miten se voi vaihdella ja onko se nyt kuitenkin sama ongelma kuin muillakin ja sattumalta sain sen nyt itselleni. Ei kannattaisi ylihuoltaa...
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #54
                    Originally posted by citi524td View Post
                    itsellä 190tkm ajettu ja juurikin tarkastettu kardaanin nivelet ja kumit. ehjältä tuntuivat ainakin
                    Eli kardaani oli irti? Meinaan tuo ristinivelen kuluma on pirullinen, sitä ei huomaa kuin ottamalla käteen koko möykyn ja tunnustelemalla liikkuuko se tasaisesti.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #55
                      Originally posted by Cell View Post
                      Eli kardaani oli irti? Meinaan tuo ristinivelen kuluma on pirullinen, sitä ei huomaa kuin ottamalla käteen koko möykyn ja tunnustelemalla liikkuuko se tasaisesti.
                      Tuo em. mesen kardaanissa ei tuntunut ristinivelessä väljää kun sitä käsin pyöriteltiin. Saa nyt sitten nähdä mikä on "kardaanipajan" tuomio.
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #56
                        Originally posted by Cell View Post
                        Eli kardaani oli irti? Meinaan tuo ristinivelen kuluma on pirullinen, sitä ei huomaa kuin ottamalla käteen koko möykyn ja tunnustelemalla liikkuuko se tasaisesti.
                        Ainakin minulla se liikkui ilman ongelmia eikä ollut välystä. Millainen laakeri tuossa nivelessä on? Mietin vaan, että onko se nyt voinut jotenkin vahingoittua minun remontissa enkä edes tajunnut sitä...
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #57
                          Kuika tarkkaan jarrut on viimeksi huollettu/koska?

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #58
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Kuika tarkkaan jarrut on viimeksi huollettu/koska?
                            Minulla jarrut on huollettu toissa kesänä, siis vaihdettu levyt ja palat. Mutta liukutapit ja kenkien liukupinnat on puhdistettu/rasvattu viikko sitten ja käsijarru myös samalla huollettu. Myös pyörännavat on puhdistettu. Noilla ei ollut mitään vaikutusta asiaan.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • tumppi$
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 457
                              • Päijät-Häme

                              #59
                              .................................................. .................
                              Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 22:13.

                              Comment

                              • tumppi$
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 457
                                • Päijät-Häme

                                #60
                                .................................................. .............................
                                Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 22:12.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎