Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Webasto, erillisen ajastinkellon asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    E39 Webasto, erillisen ajastinkellon asennus

    Tuossa työkaverin -99 530d touringissa on tehtaan webasto, mutta siihen on vaihdettu tarvikesoitin eli ajastus sen kautta ei enää pelaa ja nyt pitäisi sitten asentaa erillinen ajastinkello.

    Onko kellään kokemuksia tämän kellon asentamisesta, eli mitä kaikkea tarvitsee kytkeä ja mihin? Kyseessä siis ei ole mikään kaukokäyttöinen versio vaan pelkkä ajastinmokkula kabiiniin.

    Ps.Merkkihuollossa arvioineet asennuksen hinnaksi 200-300e...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Kokeile lukea tuo, josko siitä olisi apua.



    Tässä topicissa on asennettu GSM -ohjaus Webastolle, joten tuostakin selostuksesta on varmasti apua...
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • miczu
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 53

      #3
      Tossa vähän samantapainen ohje, jos haluaa "virallisen". siis 3/99-


      BMW 520 ja 530 diesel (E39) Vm. 2000 -> valmistettu 3/99 jälkeen webaston kellokytkentään riittää ajastin
      (KW 359 67B) ja kellon johtosarja (KW 319 16A) ,webaston liitinrunkoon liitin (KW 84348A) ja tiiviste (KW 84343A) ,Johtosarja KW 319 16A kytkentäohje: punainen +12V ruskea GND musta kellon ohjaus: Kytketään lämmittimen 6 nap. X14 liittimen nastaan 1.
      Last edited by miczu; 03-09-2008, 21:28.

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #4
        Jos asia ei aiemmista linkeistä auennut...

        Mikä tahansa jännitteen antava kello- tai kaukosäädettävä ohjainlaite riittää. Jännite Webaston 1-nastaan (+ maa). 3/99 jälkeisissä Webasto on täysin väyläohjattu. Liittimestä ei löydy nastaa 1-pinnille, ellei jo tehtaalla ole asennettu erillistä kaukokäyttöä. Tarvittava nasta esim. täältä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Ok, kiitokset!
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • pthuone
            Newbiemmer
            • Apr 2007
            • 29

            #6
            gsm ohjaimen asennus

            Originally posted by Clavurion View Post
            Jos asia ei aiemmista linkeistä auennut...

            Mikä tahansa jännitteen antava kello- tai kaukosäädettävä ohjainlaite riittää. Jännite Webaston 1-nastaan (+ maa). 3/99 jälkeisissä Webasto on täysin väyläohjattu. Liittimestä ei löydy nastaa 1-pinnille, ellei jo tehtaalla ole asennettu erillistä kaukokäyttöä. Tarvittava nasta esim. täältä.
            Moi! Olen asentamassa "enskan" tekemää gsm kauko-ohjainta.
            Mistä löytyisi webastolta lyhin tie sisälle, puhelinta tuskin uskaltaa jättää lokarin taakse tai edes konehuoneeseen.Jostain luin että kytkinpolkimen takana olisi joku valmis läpivienti? Puhelimessa on noin metrin mittainen johto liittimineen joten kauhean kaukaa ei voi kiertää, puhelimessa on takakannen alla on-off liukukytkin joten siihen pitäisi ehkä joskus päästä käsiksi.
            Kaikki johtoliitokset webaston liittimeen pitäisi ilmeisesti juottaa.

            Petri

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Originally posted by pthuone View Post
              Moi! Olen asentamassa "enskan" tekemää gsm kauko-ohjainta.
              Mistä löytyisi webastolta lyhin tie sisälle, puhelinta tuskin uskaltaa jättää lokarin taakse tai edes konehuoneeseen.Jostain luin että kytkinpolkimen takana olisi joku valmis läpivienti? Puhelimessa on noin metrin mittainen johto liittimineen joten kauhean kaukaa ei voi kiertää, puhelimessa on takakannen alla on-off liukukytkin joten siihen pitäisi ehkä joskus päästä käsiksi.
              Kaikki johtoliitokset webaston liittimeen pitäisi ilmeisesti juottaa.
              Lyhin ja alkuperäinen johtoreitti tulee Webalta kuskin jalkatilaan. Lepuutustuen kun purkaa irti ja raottaa mattoa, niin läpivienti näkyy. Pinni pysyy kyllä tukevasti paikallaan ilman juottamista, mutta ei siitä haittaakaan ole. Sen liittimen purkaminen ja pinnin saaminen paikalleen vaatii hieman askartelua.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Enska2
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 113
                • Känkkylä

                #8
                Originally posted by pthuone View Post
                Moi! Olen asentamassa "enskan" tekemää gsm kauko-ohjainta.
                Mistä löytyisi webastolta lyhin tie sisälle, puhelinta tuskin uskaltaa jättää lokarin taakse tai edes konehuoneeseen.Jostain luin että kytkinpolkimen takana olisi joku valmis läpivienti? Puhelimessa on noin metrin mittainen johto liittimineen joten kauhean kaukaa ei voi kiertää, puhelimessa on takakannen alla on-off liukukytkin joten siihen pitäisi ehkä joskus päästä käsiksi.
                Kaikki johtoliitokset webaston liittimeen pitäisi ilmeisesti juottaa.

                Petri
                Johtoja saa toki jatkaa. Ei ole väliä onko johdot metrin vai 10 metriä. Jos käytät mukana tulleita rosvoliittimiä, ne pitää juottaa johtoihin kontaktin varmistamiseksi.
                Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

                Comment

                • pthuone
                  Newbiemmer
                  • Apr 2007
                  • 29

                  #9
                  Nopeita on poijaat vastaamaan.
                  Kiitoksia vaan.

                  Petri

                  Comment

                  • marquz
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 55
                    • Tampere

                    #10
                    Kertokaahan viisaammat, että pystyykö tollasen ajastimen asentaan sellaseen Webastoon, jossa ei ole tota esilämmitys ominaisuutta ollenkaan? Eli tällä hetkellä Weba lähtee päälle vasta kun auton käynnistää.. Ja autohan on vm. 2003 E65 730 riisseli mikäli väliä..

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by marquz View Post
                      Kertokaahan viisaammat, että pystyykö tollasen ajastimen asentaan sellaseen Webastoon, jossa ei ole tota esilämmitys ominaisuutta ollenkaan? Eli tällä hetkellä Weba lähtee päälle vasta kun auton käynnistää.. Ja autohan on vm. 2003 E65 730 riisseli mikäli väliä..
                      Kyllä. Esilämmitysominaisuus tarkoittaa auton (ilmastointiyksikön) ohjelmointia Webaston suoraan tai ajastettuun aktivointiin ja mahdollisia letkumuutoksia.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • marquz
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 55
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Kyllä. Esilämmitysominaisuus tarkoittaa auton (ilmastointiyksikön) ohjelmointia Webaston suoraan tai ajastettuun aktivointiin ja mahdollisia letkumuutoksia.
                        Ohjelmoimaan sitä ei pysty, näin ainakin väittivät Metro-Autolla sen jälkeen kun olivat sitä yrittäneet.. Siksi ajattelinkin, että onnistuisiko sitä muuttamaan esilämmittimeksi vetämällä piuhoja koppiin ja asentamalla erillisen kellon?

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by marquz View Post
                          Ohjelmoimaan sitä ei pysty, näin ainakin väittivät Metro-Autolla sen jälkeen kun olivat sitä yrittäneet.. Siksi ajattelinkin, että onnistuisiko sitä muuttamaan esilämmittimeksi vetämällä piuhoja koppiin ja asentamalla erillisen kellon?
                          Kyllä sen pitäisi aivan normaalisti onnistua. Webasto on joka tapauksessa sama ja tehtaan oma kauko-käynistys käyttää samaa 1-pinnin jänniteaktivointia. Ja mikä tahansa jännitteen antava aktivointilaite ajaa saman asian.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • _chris_
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 442
                            • Nokia

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Jos asia ei aiemmista linkeistä auennut...

                            Mikä tahansa jännitteen antava kello- tai kaukosäädettävä ohjainlaite riittää. Jännite Webaston 1-nastaan (+ maa). 3/99 jälkeisissä Webasto on täysin väyläohjattu. Liittimestä ei löydy nastaa 1-pinnille, ellei jo tehtaalla ole asennettu erillistä kaukokäyttöä. Tarvittava nasta esim. täältä.
                            Taitaa itsellä yläpää käydä näin maanantaina hiukan vajaalla. Tarkoittiko tämä sitä että, 3/99 jälkeen ohjaus edelleen toimii 1-pinnin kautta, mutta näissä vaan ei ole liittimeen pistetty sisuskaluja ko. pinnille. Ei siis tarvitse mitään väyläkomentoja, jotta webaston saa heräämään?
                            BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                            Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                            Comment

                            • marquz
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 55
                              • Tampere

                              #15
                              Kiitoksia näistä, täytyy tieten tällainen alkaa asentamaan ennen kun pahimmat pakkaset yllättää.
                              Webastohan myös hoitaa (??) sisätilan viilennyksen kesällä ja tämä valikkohan löytyykin I-Drive valinnoista, joten eihän nämä asennukset vaikuta muuten Webaston toimintaan tai aiheuta minkäänlaisia virheilmoituksia?
                              Kysymykset voi olla tyhmiä, mutta en oo perehtyny noihin sähköhommiin sen enempää ja tuntuu näiden nykyajan autojen sähköt jumittavan vähän väliä muutenkin..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎