Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Webasto, erillisen ajastinkellon asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #16
    Originally posted by _chris_ View Post
    Taitaa itsellä yläpää käydä näin maanantaina hiukan vajaalla. Tarkoittiko tämä sitä että, 3/99 jälkeen ohjaus edelleen toimii 1-pinnin kautta, mutta näissä vaan ei ole liittimeen pistetty sisuskaluja ko. pinnille. Ei siis tarvitse mitään väyläkomentoja, jotta webaston saa heräämään?
    Tuo toimii itse asiassa niin, että Webaston saadessa jänniteaktivoinnin, se lähettää pyynnön ilmastointiyksikölle ja varsinainen käynnistys tapahtuu samalla väyläkomennolla, kuin auton omatoimisessa aktivoinnissa. Loppukäyttäjän osalta tällä käskyn kierrätyksellä ei ole merkitystä muuten, kuin tapauksessa, jossa väyläyhteys ei muutoinkaan toimi.

    Originally posted by marquz View Post
    Kiitoksia näistä, täytyy tieten tällainen alkaa asentamaan ennen kun pahimmat pakkaset yllättää.
    Webastohan myös hoitaa (??) sisätilan viilennyksen kesällä ja tämä valikkohan löytyykin I-Drive valinnoista, joten eihän nämä asennukset vaikuta muuten Webaston toimintaan tai aiheuta minkäänlaisia virheilmoituksia?
    Kysymykset voi olla tyhmiä, mutta en oo perehtyny noihin sähköhommiin sen enempää ja tuntuu näiden nykyajan autojen sähköt jumittavan vähän väliä muutenkin..
    Tuota tuota... Nyt täytyy ottaa hieman takaisin, kun WDS:n tutkailulla en saanut varmuutta, käyttääkö kaukokäynnistys E65:ssa jänniteohjausta vai suoraa väyläkoodia IHKA:lle. :think Eli jos käytännön kokemuksia löytyy, niin niitä otetaan vastaan. Vaihtoehtoisesti toimit pioneerina ja kokeilet toimiiko jänniteohjaus uudemmalla ohjainkortilla.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Powerflash
      Newbiemmer
      • Nov 2008
      • 7
      • Oulu

      #17
      E65 730 dA Webaston muuttaminen esilämmittimeksi ei ole mikään helppo nakki.

      Itse olen pariin otteeseen homman E65:een tehnyt.

      Lämmitin tarvitsee väyläkomennon käynnistyäkseen.
      Lämmittimen käynnistäminen on kuitenkin asennuksessa se pienin ongelma...

      Ensimmäisen asennuksen kanssa tuli painittua 4 päivää. vaikka nämä asennukset kuuluvat sentään työnkuvaan...

      Comment

      • marquz
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 55
        • Tampere

        #18
        Originally posted by Powerflash View Post
        E65 730 dA Webaston muuttaminen esilämmittimeksi ei ole mikään helppo nakki.

        Itse olen pariin otteeseen homman E65:een tehnyt.

        Lämmitin tarvitsee väyläkomennon käynnistyäkseen.
        Lämmittimen käynnistäminen on kuitenkin asennuksessa se pienin ongelma...

        Ensimmäisen asennuksen kanssa tuli painittua 4 päivää. vaikka nämä asennukset kuuluvat sentään työnkuvaan...
        Mitäs muita ongelmia siinä sitte on?
        Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, koska jos se on kovinki työlästä, niin taidan sit vaan käynnistellä autoa kylmänä..

        Merkkihuollossa aiemmin sanoivatkin, että mikäli pärjäät ilman Webaa, niin unohda koko juttu. Ollu tieten melkonen ongelma näissä ja niiden huoltoon ym. on rahaa asiakkailla palanu.

        Comment

        • Noppe
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 535
          • Veneen alla

          #19
          Plus muihin ongelmiin: Ainakin uudessa X5:ssa auto huomaa että jokin vie virtaa (eli lämmitin) ja kun sen on tehnyt, oliko se nyt 100 kertaa, niin alkaa varoitusvalot vilkkua ja pitää käydä liuta vikakoodia poistamassa.

          Liekkö sitten muissakin malleissa..:think

          Comment

          • Powerflash
            Newbiemmer
            • Nov 2008
            • 7
            • Oulu

            #20
            Originally posted by marquz View Post
            Mitäs muita ongelmia siinä sitte on?
            Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, koska jos se on kovinki työlästä, niin taidan sit vaan käynnistellä autoa kylmänä..

            Merkkihuollossa aiemmin sanoivatkin, että mikäli pärjäät ilman Webaa, niin unohda koko juttu. Ollu tieten melkonen ongelma näissä ja niiden huoltoon ym. on rahaa asiakkailla palanu.
            No mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa ei ole.

            Harmaita hiuksia saattaa aiheuttaa mm sisäpuhallinkytkentä, vesikierrossa olevat mangnettiventtiilit sekä älykäs virranhallintajärjestelmä.

            Comment

            • Noppe
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 535
              • Veneen alla

              #21
              Originally posted by Powerflash View Post
              No mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa ei ole.

              Harmaita hiuksia saattaa aiheuttaa mm sisäpuhallinkytkentä, vesikierrossa olevat mangnettiventtiilit sekä älykäs virranhallintajärjestelmä.
              Eikö venttiilit ole auki virrattomina? Ja ilmanohjaus läpät pitää ilmeisesti myös saada auki?

              Ainakin vanhemissa ei lämpötilansäätö vaikuta mitään koska venttiilit ovat auki virrattomina, ainakin manuaali-ilmastonneissa ja ei-ilmastoiduissa.

              Comment

              • Powerflash
                Newbiemmer
                • Nov 2008
                • 7
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Noppe View Post
                Eikö venttiilit ole auki virrattomina? Ja ilmanohjaus läpät pitää ilmeisesti myös saada auki?

                Ainakin vanhemissa ei lämpötilansäätö vaikuta mitään koska venttiilit ovat auki virrattomina, ainakin manuaali-ilmastonneissa ja ei-ilmastoiduissa.
                E65 sulkee venttiilit auton sammuttamisen jälkeen hetkeksi.
                Jos venttiilien sulkeutiumista ei estetä lämmitin ylikuumenee ja menee vikatilaan.

                Comment

                • Noppe
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 535
                  • Veneen alla

                  #23
                  Originally posted by Powerflash View Post
                  E65 sulkee venttiilit auton sammuttamisen jälkeen hetkeksi.
                  Jos venttiilien sulkeutiumista ei estetä lämmitin ylikuumenee ja menee vikatilaan.
                  No ei se vikatilaan taida kuitenkaan heti ekalla kerralla mennä.

                  Onko webastolla/eberillä olemassa ohjetta E65:een? Vois mielenkiinnosta töissä katella.

                  Comment

                  • Jisv
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 461
                    • Pori

                    #24
                    Lainaan törkeästi topiccia vaikka kysymys on täysin päinvastaisesta asiasta kuin alkuperäisellä kirjoittajalla.
                    Aion asentaa autoon lämmittimen (ei marmorilta ostetun) ja tuli mieleen, että saisko sen toimimaan ton navin näytön kautta, kuten tehdasasenteinen toimii?

                    Ilmeisesti alkuperäistä ohjataan väylän kautta, mutta mahtaisko jostain saada kätevästi jonkun palikan millä onnistuis jälkiasenteisen lämmittimen ohjaus.

                    Oikeasti taidan tyytyä normaaliin kelloon ja mahdollisesti gsm:ään, mutta tulipahan vaan mieleen.
                    e46 non m-sport touring
                    Dieselin kulutus

                    Comment

                    • Powerflash
                      Newbiemmer
                      • Nov 2008
                      • 7
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Noppe View Post
                      No ei se vikatilaan taida kuitenkaan heti ekalla kerralla mennä.

                      Onko webastolla/eberillä olemassa ohjetta E65:een? Vois mielenkiinnosta töissä katella.
                      Ei tiada olla ohjeita E65:een.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #26
                        Originally posted by Jisv View Post
                        Lainaan törkeästi topiccia vaikka kysymys on täysin päinvastaisesta asiasta kuin alkuperäisellä kirjoittajalla.
                        Aion asentaa autoon lämmittimen (ei marmorilta ostetun) ja tuli mieleen, että saisko sen toimimaan ton navin näytön kautta, kuten tehdasasenteinen toimii?

                        Ilmeisesti alkuperäistä ohjataan väylän kautta, mutta mahtaisko jostain saada kätevästi jonkun palikan millä onnistuis jälkiasenteisen lämmittimen ohjaus.

                        Oikeasti taidan tyytyä normaaliin kelloon ja mahdollisesti gsm:ään, mutta tulipahan vaan mieleen.
                        Riippuu autosi mallista. Meillä on noita bmw:n väyläohjausta tottelevia ohjainkortteja kunnostettuina, voidaan vaihtaa ilman väyläohjausta olevaan weban korttiin. Lisäksi vaatii vielä ohjelmoinnin.

                        Comment

                        • marquz
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2007
                          • 55
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Powerflash View Post
                          E65 730 dA Webaston muuttaminen esilämmittimeksi ei ole mikään helppo nakki.

                          Itse olen pariin otteeseen homman E65:een tehnyt.

                          Lämmitin tarvitsee väyläkomennon käynnistyäkseen.
                          Lämmittimen käynnistäminen on kuitenkin asennuksessa se pienin ongelma...

                          Ensimmäisen asennuksen kanssa tuli painittua 4 päivää. vaikka nämä asennukset kuuluvat sentään työnkuvaan...
                          Kauankos sulta nykyään tällaseen työhön sitte kuluu? :think
                          Ja paljonkos se mahtaa kustantaa?
                          Vai mennäänkö perus merkkihuolto velotuksella, että tuli sutta tai paskaa niin kaikki tunnit velotetaan ja vähä päällekin..

                          Comment

                          • Powerflash
                            Newbiemmer
                            • Nov 2008
                            • 7
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by marquz View Post
                            Kauankos sulta nykyään tällaseen työhön sitte kuluu? :think
                            Ja paljonkos se mahtaa kustantaa?
                            Vai mennäänkö perus merkkihuolto velotuksella, että tuli sutta tai paskaa niin kaikki tunnit velotetaan ja vähä päällekin..

                            Melkeempä 2 päivää menee kun huolella tekee.
                            Meillä on kiinteä hinnoittelu.

                            Hinnat yv:llä.....

                            Comment

                            • _chris_
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 442
                              • Nokia

                              #29
                              Tarkennetaas vielä tuon 1-pinnin toimintaa. Onko Webasto päällä niin kauan kuin tuossa pinnissä pitää jännitettä vai annetaanko siihen pelkkä liipaisu ja sen jälkeen webasto on päällä sen normaalit 30 min? Mikäli jälkimmäinen, niin onko mitään mahdollisuutta sammuttaa sitä jollain jänniteohjauksella vai tarvitseeko siihen generoida jo väyläkomentoja?
                              BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                              Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by _chris_ View Post
                                Tarkennetaas vielä tuon 1-pinnin toimintaa. Onko Webasto päällä niin kauan kuin tuossa pinnissä pitää jännitettä vai annetaanko siihen pelkkä liipaisu ja sen jälkeen webasto on päällä sen normaalit 30 min? Mikäli jälkimmäinen, niin onko mitään mahdollisuutta sammuttaa sitä jollain jänniteohjauksella vai tarvitseeko siihen generoida jo väyläkomentoja?
                                Aktivoituna niin kauan kuin pinnissä on jännite, ilman jännitettä sammuu.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎