Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 etupää kolisee PRKL!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10046
    • KVLA

    #16
    Originally posted by bemu2000 View Post
    toki... mutta reaktiotangon puslaa on vaikea kuvitella niin paskassa kunnossa ihan muutaman sadan tuhannen ajomäärällä kyllä ne taitaa pallot ensin kulua ja alkaa kolistella. kaikki tietysti joskus menee rikki.
    Eipä ole kauaakaan kuin tuollaiseen Saksanmaalta jostain "nettikaupasta" tilattuun halpis reaktiotankoon törmäsin ja vieläpä suht pienillä kilometreillä.Pultin keskipusla oli vain yhdestä kohtaa kiinni ja tanko kolkatti jo omiaan.Asennusvirhe(kkö?),koska toisellakin puolella oli jo alkavaa repeämää.Vai materiaalivika.Seurasin vaihtotyötä sivusta,eikä ole muistissa minkä puljun tuotteita oli.Oli tullut etupään äänet ja lerjuaminen melkoisen äkisti,eikä pikkuhiljaa kuten yleensä.Varmaan orkkisosat (ainakin) kestää eri tavalla.

    Tuo pallonivelien kolkatus on kyllä tosiasia.Yleensä välykset tosiaan alkaa tuolta pyörän puoleleta.

    Comment

    • waudeville
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 2089
      • Nokia

      #17
      Originally posted by Habi View Post
      Oire itseasiassa häviää kun painaa jarrua montun kohdalla.. Esim alamäessä. Täytyypä käydä nosturin alla kun ehtii.. Ei viitti joka kerta työntää korjaamolle turhista monia satasia.
      voipi olla hyvinkin jarrupala irti samanlailla itellä kolina hävisi kun pala painautui levyä päin.
      e34 540ia -94 Batmobile
      candy-king

      ex: e32 735i -89
      e34 525i -89

      Comment

      • toperi
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 105

        #18
        Originally posted by KYLKAI View Post
        Kato nyt vielä iskarin yläpään kiinnitys,eli otat konehuoneen puolelta
        muoviset suojahatut pois ja tarkastat että nylockmutterit on kiinni.

        mulla oli juurikin näin. helppo ainakin tarkista ja todeta että ei ole siitä kiinni.

        Comment

        • Jukkis30
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 377
          • Oulu

          #19
          Itsellä kans kauhea kolina kuskin puolelta..niinku lekalla hakattas peltiä..Hävettää jo ajaa julkisilla paikoilla..Kolina kuitenki häviää monttuun ajettaessa kun jarrua painaa..

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Ja sitten kun vaihdatte osia, niin reaktiotanko vaihdetaan täydellisenä. Sitä pelkkää puslaa on aivan turha vaihtaa, nivel ei kuitenkaan kestä kahden puslan ikää.

            E39:sin etupään nivelten välyksiä on lähes mahdoton havaita nosturilla tai raudalla vääntelemällä, ainut keino varmistua niiden kunnosta on vaihtaa ne KAIKKI uusiin ja ajaa sitten taas 150tkm tyytyväisenä ilman kolinoita.

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #21
              Nyt kun alkanut tiet oleen tosi paskassa kunnossa niin tullut omassanikin semmoiset oireet et etupää kolisee kohtuullisen voimakkaasti. Hidastetöyssyyn ajessa sisään joustossa ei kolahda mut ulos joustossa kolahtaa. Jääkiharalla ajaessa kolina loppuu kun keveästi painaa jarrua.
              Tukivarret käytetty irti ja pallonivelet tarkastettu, eikä niissä pitäis olla välystä, ruuvipenkissä tarkastin. Reaktiotangon puslat ja koiranluut uudet, vaihdoin myös kallistuksen vakaajan sisemmät puslat. Katsastusmies arveli johtuvan noista koiranluista mut ei se kolina minnekkään hävinnyt niiden vaihdolla.

              edit. Toissapäivänä käytin keulan ilmassa ja puistelin iskareita vaan en välystä löytänyt niistäkään.

              -Janne
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • Jukkis30
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 377
                • Oulu

                #22
                Mulla kans kolisi toi e39 niin pirusti...Vaihdoin tänään reaktiotangot sisäpäineen niin kolinat hävis siihe paikkaan...Ulommaiset päät ihan väljät ja sisemmät myös revenny..siihen vielä koiranluut kaveriksi ni kyllä muuttu ajoominaisuudet huomattavasti..Kl-varaosista osat,reaktiotangoista ja koiranluista oli bmw merkit"viilattu" pois..kallista mut sen arvoista,viittii taas mukulateitä ajella ihmisten ilmoilla...

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10046
                  • KVLA

                  #23
                  Originally posted by Jukkis30 View Post
                  Mulla kans kolisi toi e39 niin pirusti...Vaihdoin tänään reaktiotangot sisäpäineen niin kolinat hävis siihe paikkaan...Ulommaiset päät ihan väljät ja sisemmät myös revenny..siihen vielä koiranluut kaveriksi ni kyllä muuttu ajoominaisuudet huomattavasti..Kl-varaosista osat,reaktiotangoista ja koiranluista oli bmw merkit"viilattu" pois..kallista mut sen arvoista,viittii taas mukulateitä ajella ihmisten ilmoilla...
                  Ja sitten tämän jälkeen asiansa osaavaan liikkeeseen 4-pyörä suuntaukseen.Suosittelen.

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by Jukkis30 View Post
                    Mulla kans kolisi toi e39 niin pirusti...Vaihdoin tänään reaktiotangot sisäpäineen niin kolinat hävis siihe paikkaan...Ulommaiset päät ihan väljät ja sisemmät myös revenny..siihen vielä koiranluut kaveriksi ni kyllä muuttu ajoominaisuudet huomattavasti..Kl-varaosista osat,reaktiotangoista ja koiranluista oli bmw merkit"viilattu" pois..kallista mut sen arvoista,viittii taas mukulateitä ajella ihmisten ilmoilla...
                    Oliko autossa tärinöitä vai oliko kolina ainut seuraus vioittuneista reaktiotangoista? Itse vähän painin tärinäongelmien kanssa mistä on myös paljon juttua foorumilla. Ihmetyttää vain, että voiko tärinät tulla etupäästä siten, ettei ratissa ole yhtään ravistusta?
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1375
                      • Oulainen

                      #25
                      Sehän tässä itseänikin ihmetyttää kun ratissa ei tunnu minkäänlaista tärinää, entisessä e34 oli nuo reaktiotangon nivelet loppu, tuntu kyl aika selvasti rattiin.

                      -Janne
                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                      Comment

                      • Jukkis30
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 377
                        • Oulu

                        #26
                        Ei kyllä ollu minkäänlaisia tärinöitä havaittavissa..Ainoastaan järjetön kolina..Hyvin näki ne ulompien päiden välykset ku katasastuksessa vemputti sillä koneella..Sisemmät päät oli vähän repeilly sisältä..

                        Comment

                        • Mikseri
                          Newbiemmer
                          • Jun 2006
                          • 12

                          #27
                          E39:n alustaongelmat alkavat turhauttaa

                          Noh niin!

                          Auto: 530Dm Touring-99. Ajettu 240tkm.

                          Ongelma: lievä kolina jäänypyissä ja tärinä jarrutuksessa suuremmilla nopeuksilla.

                          Luetut topicit: perkeleesti...

                          Rempattu:
                          -kaikki koiranluut
                          -iskarit
                          -etupään tukivarret 4kpl (Motonet) + 4-pyöräsuuntaus.
                          -reaktiotankojen puslat (Motonet)
                          -jarrulevyt + palat (Brembo)
                          -taka-apurungon puslat 4kpl (Merteil)
                          -etukallistuksenvakaajan runkokumit.

                          Oireet:
                          -tukivarsien ja helojen vaihdon jälkeen tärinä katosi, kunnes palasi takaisin 10tkm jälkeen.
                          -jarrut rempattiin ja värinä jarrutuksessa katosi hetkeksi, kunnes palasi 3tkm jälkeen takaisin.
                          -pieni kolina nypytyksessä jatkunut kokoajan.
                          -tällä hetkellä menossa vielä uudelleensuuntaukseen: ratti hiukan vinossa ja ohjaus vetää oikealle.

                          Itselläni alkaa jo mennä huumorintaju ja ymmärrys koko asiaa kohtaan. Voisiko Motonetin laatu olla niin heikko, että puslat jälleen sökönä?

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #28
                            Originally posted by Mikseri View Post
                            Itselläni alkaa jo mennä huumorintaju ja ymmärrys koko asiaa kohtaan. Voisiko Motonetin laatu olla niin heikko, että puslat jälleen sökönä?
                            Voihan se olla mahdollista. Onko raidetangot vaihdettu? Jos ei niin ne nyt kannattaisi vaihtaa aluksi ennen suuntausta.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #29
                              Etujarrusatulat jumittaa.

                              Ja on se motonetin laatu heikko, n. 10tkm välein meni tukivarsista pallot paskaksi ja/tai puslat repesi, ei siis reaktiotanko vaan se toinen tukivarsi. Olisi saattanut kestää kauemmin jos olisi jaksanut rasvata nivelet paremmin kuin tehtaan jäljiltä on, muttei jaksanut kun se pusla repesi jos pallo kesti. Tuli muutamia kappaleita kokeiltua...
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Convertible
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2638
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by Mikseri View Post
                                Noh niin!

                                Auto: 530Dm Touring-99. Ajettu 240tkm.

                                Ongelma: lievä kolina jäänypyissä ja tärinä jarrutuksessa suuremmilla nopeuksilla.

                                Luetut topicit: perkeleesti...

                                Rempattu:
                                -kaikki koiranluut
                                -iskarit
                                -etupään tukivarret 4kpl (Motonet) + 4-pyöräsuuntaus.
                                -reaktiotankojen puslat (Motonet)
                                -jarrulevyt + palat (Brembo)
                                -taka-apurungon puslat 4kpl (Merteil)
                                -etukallistuksenvakaajan runkokumit.

                                Oireet:
                                -tukivarsien ja helojen vaihdon jälkeen tärinä katosi, kunnes palasi takaisin 10tkm jälkeen.
                                -jarrut rempattiin ja värinä jarrutuksessa katosi hetkeksi, kunnes palasi 3tkm jälkeen takaisin.
                                -pieni kolina nypytyksessä jatkunut kokoajan.
                                -tällä hetkellä menossa vielä uudelleensuuntaukseen: ratti hiukan vinossa ja ohjaus vetää oikealle.

                                Itselläni alkaa jo mennä huumorintaju ja ymmärrys koko asiaa kohtaan. Voisiko Motonetin laatu olla niin heikko, että puslat jälleen sökönä?

                                Mulla kesti tasan kaksi viikkoa motonetistä ostettu tukivarsi, orkkista tilalle, niin varmaan toimii paremmin.
                                F25 X3 35d
                                E87 118i
                                E46 330ti
                                E46 M3
                                E30 M3
                                E30 M3 Convertible
                                Z3 Roadster

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎