Originally posted by JontU
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530i jäähdytys mysteeri
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by Pazi88 View Post
Moottori toimii kuten pitää. M52TU ja M54 on varustettu sähkötermarilla ja laskee lämpötilaa lähelle 80 astetta kuormituksessa. Eli sulla toimii aivan oikein. Mittaristossa viisarin pitäs tököttää tiukasti keskellä koneen lämpöjen ollessa about 70-120 välillä.
Comment
-
-
Originally posted by JontU View Post
Osaatko sanoa tuosta MAF asiasta viisaampana tarkempaa tietoa?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
EDIT: Olikin jo vastattu, katoin vanhaa näkymää tms.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Post
Lambda säädön koodeja nuo, et lähes aina johtuu imuvuodosta. Kannattaa katsoa myös että esim. bensanpaineen säätimen "alipaine"letku menee sinne kaasuläpän etupuolelle, eikä imusarjaan. M54:ssa bensanpaineen säädin ei kuulu saada alipainetta imusarjasta. MAF:ssa vika on oikeesti melko harvoin, mut jos siellä on paikallaan joku muu MAF kuin orggis BMW/Siemens, niin heti vaihtoon.
Ok. Nyt vaihdettu kuitenkin uusi Disa, kun kaverilla pyöri ylimääräisenä. MAF orkkis. Tuntuu että alkaa ideat loppumaan kesken kun vikaa ei löydy mistään.
Comment
-
-
m54b30 tulisi piirtää n 5g/s tyhjäkäynnillä. Nostamalla kierrokset 1000rpm->n 6g/s, 2000 rpm-> 12g/s, 4000rpm-> 24g/s. Peruskaava n. 2g/s 1 litraa moottorin tilavuutta kohden kun kierrokset paikallaan ollen 1000rpm.
Livedataa tutkisin miten trimmit käyttäytyy sekä pre ja post lambdat eri tilanteissa. IAT temp myös vaikuttaa A/F ratioon jos poikkeuksellisen kuumaa jolloin ECU säätää laihemmalle. Imuvuotoa silti veikkaan ja vaihtaisin vielä venakopan tiivisteen ja uudet kumiprikat vaikka savutesti ei paljastanut vuotoja.
Comment
-
-
Ok. Selvennykseksi siis vielä, että vikavalo syttyy usein moottoritiellä, vakkaria käytettäessä. Ikinä ei täydessä vedossa yms ole syttynyt tai oireita ei koskaan ole tehonpuutteesta tms ollut. Tyhjäkäynnillä kylmällä koneella hieman täristää penkkiin vaikka muuten käy tosi tasaisesti ja hienosti
Comment
-
-
Originally posted by JontU View PostOk. Selvennykseksi siis vielä, että vikavalo syttyy usein moottoritiellä, vakkaria käytettäessä. Ikinä ei täydessä vedossa yms ole syttynyt tai oireita ei koskaan ole tehonpuutteesta tms ollut. Tyhjäkäynnillä kylmällä koneella hieman täristää penkkiin vaikka muuten käy tosi tasaisesti ja hienosti
Comment
-
-
Originally posted by azlakki View Post
Tämäkin viittaa imuvuotoon koska tyhjäkäynnillä (ja matalat kierrokset vakkarilla) on suurin alipaine ja imee jostain ilmaa. Jos saat skannerin kiinni ja livedatasta katsot STFT trimmejä niin luulen että ne ovat yli +10% jolloin ECU alkaa puuttumaan asiaan. Max taitaa olla n +27% mitä ECU kykenee näyttämään.
Tutkin niin venakopan tiiviste näyttäis vähän perältä tihkuttavan. Pitää pistää vaihtoon ja jospa sillä nyt sit loppuis herjaaminen. Ja näyttäis skannerissa olevan tuo STFT niin pitää se katsoa.
Comment
-
-
Originally posted by asse21 View PostOma kokemus on, että isompi imuvuoto, jos sytyttää valon.
Mulla venakopassa oli halkeama, kannattaa sekin syynätä tosi tarkkaan, varsinkin jos öljyinen.
Omassa edelleen joku vinkuna ja huohotinkamat, venakoppa, alipaineltkut ym vaihdettu. Savutesti tosin paljastais kaikki.
Comment
-
-
Originally posted by azlakki View Post
Tämäkin viittaa imuvuotoon koska tyhjäkäynnillä (ja matalat kierrokset vakkarilla) on suurin alipaine ja imee jostain ilmaa. Jos saat skannerin kiinni ja livedatasta katsot STFT trimmejä niin luulen että ne ovat yli +10% jolloin ECU alkaa puuttumaan asiaan. Max taitaa olla n +27% mitä ECU kykenee näyttämään.
Shott term fuel trimmit vaihtelee, kiihdyttäessä menee 14% yläpuolellekin, tasaisessa ajossa 3-6% välillä.
Comment
-
-
LTFT:t on liian korkeat thresholdin rajoilla joista ampuu vikakoodit. Molemmissa sama 11,72% viittaa jälleen imuvuotoon. Kaikki muut syyn eliminoimiseksi kokolailla vaihdettu paitsi venakoppa/tiiviste.
Itse vaihdoin hiljakkoin saman ongelman takia venakopan+tiivisteet ja LTFT:t ovat 0%. Houkutus oli suuri ostaa tarvikekoppa hinnan takia, valitsin orkkiksen kun ei tiedä mitä ämpärimuovia tarvikkeet ovat.
Vaihda myös nuo kumiprikat 15 kpl (kuva nro 7, osanro 11121437395)
.
Comment
-
-
Originally posted by azlakki View PostLTFT:t on liian korkeat thresholdin rajoilla joista ampuu vikakoodit. Molemmissa sama 11,72% viittaa jälleen imuvuotoon. Kaikki muut syyn eliminoimiseksi kokolailla vaihdettu paitsi venakoppa/tiiviste.
Itse vaihdoin hiljakkoin saman ongelman takia venakopan+tiivisteet ja LTFT:t ovat 0%. Houkutus oli suuri ostaa tarvikekoppa hinnan takia, valitsin orkkiksen kun ei tiedä mitä ämpärimuovia tarvikkeet ovat.
Vaihda myös nuo kumiprikat 15 kpl (kuva nro 7, osanro 11121437395)
.
Venttiilikopan tiiviste vaihdettu. Ei vaikutusta
Comment
-
Comment