Elikkä m54 moottori on nyt temppuilu reilun kuukauden ja vikaa ei tunnu löytyvän. Elikkä auto antaa misfire koodia 3 pytyltä, ja jos antaa auton pyöriä vikakoodin kanssa tulee myös 1,2,3,5,6 pytyiltä misfire koodit mutta 4 pytyltä ei. Auto käy todella rikkaalla ja tyhjäkäynnillä pyörii todella huonosti, kierroksilla toimii mutta 2000-3000rpm tuntuu tärinää ja lopulta antaa misfiren.
Auto kun pyörii ja ottaa 3 pytyn puolan johdon irti ei tapahdu käynnissä mitään muutosta, mutta kun antaa misfire koodin 3 pytylle ja sillon ottaa 3 pytyn puolan johdon irti nii käynti muuttuu.
stft on tyhjäkäynnillä molemmissa bankeissa -25, ajaessa korkeammilla kierroksilla menevät 0, ltft on molemmissa 0 kokoajan. Maffin arvo näyttää tyhjäkäynnillä ilman ilmastointia 15kg/h.
Listataas tähän mitä on tehty/vaihdettu.
-Tulpat
-Puolat
-Lambdat (purkuautosta mutta ei vaikutusta käyntiin)
-Imuvuodot tutkittu 3 kertaa savutestillä, ei vuotoja
-Puristuspaineet kaikissa ~15bar
-Disa tutkittu ja toimii
-icv puhdistettu
-ccv ohitettu
-kokeiltu kahdella maffilla, ei vaikutusta.
-Polttoaineen suodatin paineensäätimen kera
-ecu tutkittu, ei korroosiota tai palaneita komponentteja
-ecun mosfetit mitattu ja toimivat
-eculta puolille tarkistettu johdotus ja kunnossa ovat
-eculta suuttimille johdot tarkistettu
-suuttimet puhdistettu (diy tyyliin) ja vaihdettu ristiin
-inpalla adaption nollattu useempaan kertaan
-ecun mappi päivitetty, vakio map
-Imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet uusittu
-imupuolen venttiilit tutkittu, ei vuotoja
-maapiuhat ja sulakkeet tutkittu
-engine flush x2 ja öljyt vaihdettu
-jäähdytysnesteen lämpötila anturi vaihdettu
-molempien nokka-akselien anturit vaihdettu
-kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
-venttiilikopan tiiviste
3 pyttyyn tulee kipinä irtaaltaan kyllä, tulppa mustuu tai on bensasta märkä, samoten männän päällinen on bensasta märkä.
Jostain syystä auto työntää liikaa polttoainetta.
Ongelmat alkoivat yht äkkiä, eka antoi joka pytyltä activation ignition koodin ja tämän jälkeen alkoi misfire. Sytytyspuolien johtosarjaan vaihdettu 240ohm vastus, tällä selvisi tuo activation ignition koodit.
Mainitaan vielä että 3 pytyn imusarjan kanava on täysin puhdas kun muut ovat vähän kosteita ja mustia, mistähän tämä johtuu?
Rough running arvot pyörii siellä 7-8 tuntumassa, välillä 3 pytyn arvo menee 12 asti.
Auto käyessään työntää harmaa ja välillä mustaa savua mikä haisee todella pistävälle ja silmät rupeaa vuotamaan. Eilen illalla kävin koelenkin ajamassa ja tämän jälkeen katalysaattorit oli punahehkussa.
Itseltä loppuu tieto ja taito, internetin foorumit luettu useampaan otteeseen.
Auto kun pyörii ja ottaa 3 pytyn puolan johdon irti ei tapahdu käynnissä mitään muutosta, mutta kun antaa misfire koodin 3 pytylle ja sillon ottaa 3 pytyn puolan johdon irti nii käynti muuttuu.
stft on tyhjäkäynnillä molemmissa bankeissa -25, ajaessa korkeammilla kierroksilla menevät 0, ltft on molemmissa 0 kokoajan. Maffin arvo näyttää tyhjäkäynnillä ilman ilmastointia 15kg/h.
Listataas tähän mitä on tehty/vaihdettu.
-Tulpat
-Puolat
-Lambdat (purkuautosta mutta ei vaikutusta käyntiin)
-Imuvuodot tutkittu 3 kertaa savutestillä, ei vuotoja
-Puristuspaineet kaikissa ~15bar
-Disa tutkittu ja toimii
-icv puhdistettu
-ccv ohitettu
-kokeiltu kahdella maffilla, ei vaikutusta.
-Polttoaineen suodatin paineensäätimen kera
-ecu tutkittu, ei korroosiota tai palaneita komponentteja
-ecun mosfetit mitattu ja toimivat
-eculta puolille tarkistettu johdotus ja kunnossa ovat
-eculta suuttimille johdot tarkistettu
-suuttimet puhdistettu (diy tyyliin) ja vaihdettu ristiin
-inpalla adaption nollattu useempaan kertaan
-ecun mappi päivitetty, vakio map
-Imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet uusittu
-imupuolen venttiilit tutkittu, ei vuotoja
-maapiuhat ja sulakkeet tutkittu
-engine flush x2 ja öljyt vaihdettu
-jäähdytysnesteen lämpötila anturi vaihdettu
-molempien nokka-akselien anturit vaihdettu
-kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
-venttiilikopan tiiviste
3 pyttyyn tulee kipinä irtaaltaan kyllä, tulppa mustuu tai on bensasta märkä, samoten männän päällinen on bensasta märkä.
Jostain syystä auto työntää liikaa polttoainetta.
Ongelmat alkoivat yht äkkiä, eka antoi joka pytyltä activation ignition koodin ja tämän jälkeen alkoi misfire. Sytytyspuolien johtosarjaan vaihdettu 240ohm vastus, tällä selvisi tuo activation ignition koodit.
Mainitaan vielä että 3 pytyn imusarjan kanava on täysin puhdas kun muut ovat vähän kosteita ja mustia, mistähän tämä johtuu?
Rough running arvot pyörii siellä 7-8 tuntumassa, välillä 3 pytyn arvo menee 12 asti.
Auto käyessään työntää harmaa ja välillä mustaa savua mikä haisee todella pistävälle ja silmät rupeaa vuotamaan. Eilen illalla kävin koelenkin ajamassa ja tämän jälkeen katalysaattorit oli punahehkussa.
Itseltä loppuu tieto ja taito, internetin foorumit luettu useampaan otteeseen.
Comment