Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54b22 cylinder 3 misfire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Venyttelijä
    Newbiemmer
    • Jul 2024
    • 16
    • Juuka

    #16
    Originally posted by azlakki View Post
    Tuolla bensan syötöllä katit aika pian entiset, eikä ihme että hehkuu punaisena. Vaihtaisin kaikki suuttimet uusiin (orkkis) koska rough running arvot jokaisella yli ohjearvon. Olisikohan trimmit jo pidempään olleet reippaammin rikkaalla ja sitten antautui 3-suutin kunnolla. Maffi kyllä tarjoilee ilmaa ihan ok sen 4g/s idlenä. Misfiret tulee kun löpöä on vaan aivan liikaa suhteessa ilmaan ja kipinään.
    Veikkaan kans että katit saattaa aika tukossa olla. Reipas kuukausi sitten kun hommasin auton, vaihdoin ccv uuteen nii auto pelitti hyvin, oli siis leimaamaton auto joten hirveitä koelenkkejä ei pystynyt ajamaan. Eiku leimalle ja meni heittämällä päästöistä läpi, läpihän se ei ekalla menny ku tukivarsissa väljää. Viikko myöhemmin kun oli uusinta katsastus niin heitti nuo activation ignition koodit just ennen leimaa, leima tuli ja ajelin kotiin (80km) nii kotipihassa rupesi tyhjäkäynti ryskyttämään ja siitä alkoin tämä misfiren etsintä. Suuttimet olen vaihtanut bank1 -> bank2, eilen pyöritin autoa nii rough arvot oli 1 ja 2 pytyssä 1 kieppeillä, 3 pytty pyöri siellä 8-9, 4-5 pytty pyöri 7-8 ja 6 pytty 1. Auton ku antaa tyhjäkäynnillä hyrskyttää vähän aikaa niin kaikki rough arvot hyppää sinne 7-8, voisko katit olla niin tukossa? Täytyy vähän raottaa putkistoa että näkee katteihin minkä näköiset ovat. Auto tuntuu jotenki erittäin tukkoiselta, ihan ku peruna olisi pakoputkessa.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16418
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by Venyttelijä View Post

      Veikkaan kans että katit saattaa aika tukossa olla. Reipas kuukausi sitten kun hommasin auton, vaihdoin ccv uuteen nii auto pelitti hyvin, oli siis leimaamaton auto joten hirveitä koelenkkejä ei pystynyt ajamaan. Eiku leimalle ja meni heittämällä päästöistä läpi, läpihän se ei ekalla menny ku tukivarsissa väljää. Viikko myöhemmin kun oli uusinta katsastus niin heitti nuo activation ignition koodit just ennen leimaa, leima tuli ja ajelin kotiin (80km) nii kotipihassa rupesi tyhjäkäynti ryskyttämään ja siitä alkoin tämä misfiren etsintä. Suuttimet olen vaihtanut bank1 -> bank2, eilen pyöritin autoa nii rough arvot oli 1 ja 2 pytyssä 1 kieppeillä, 3 pytty pyöri siellä 8-9, 4-5 pytty pyöri 7-8 ja 6 pytty 1. Auton ku antaa tyhjäkäynnillä hyrskyttää vähän aikaa niin kaikki rough arvot hyppää sinne 7-8, voisko katit olla niin tukossa? Täytyy vähän raottaa putkistoa että näkee katteihin minkä näköiset ovat. Auto tuntuu jotenki erittäin tukkoiselta, ihan ku peruna olisi pakoputkessa.
      Tukkoinen = putki tukossa tai reilusti liikaa bensaa -> paha haju.

      Comment

      • azlakki
        Bimmer Rookie
        • Oct 2015
        • 88
        • Tampere

        #18
        Originally posted by Venyttelijä View Post

        Voimakas bensahaju käydessä, ja negatiiviset fuel trimmit ainaki netin mukaan viittaa rikkaalla käymiseen? Ja noin 6km lenkki sekä pihamaalla kaasuttelun jälkeen hohki katit. Auto minulle tuli ccv vikaisena, eli jonku aikaa kerkesi öljyä polttaa. Post o2 antureiden arvot on bank1 0.4v - 0.7v ja bank2 0.8v. Pre o2 anturit siinä 0.6-0.9v hujakoilla molemmissa bankeissa, unohtui tämä mainita.
        Post O2 bank2 piirtää 0.8V kuten pitääkin joten tämä katti puhdistaa ihanteellisesti. Bank1 post O2 näyttäisi seuraavan pre anturin arvoja ja se kertoo palamaton tavaraa tulee läpi (jossa suutin kolme syöttää eniten). Jos ei vikakoodeja P0420/P0430 kattien heikentyneestä tehosta ole ilmestynyt niin en vielä olisi huolissani niiden kunnosta. Suuttimet vaihtaisin edelleen ja kaikki.

        Comment

        • Venyttelijä
          Newbiemmer
          • Jul 2024
          • 16
          • Juuka

          #19
          Originally posted by azlakki View Post

          Post O2 bank2 piirtää 0.8V kuten pitääkin joten tämä katti puhdistaa ihanteellisesti. Bank1 post O2 näyttäisi seuraavan pre anturin arvoja ja se kertoo palamaton tavaraa tulee läpi (jossa suutin kolme syöttää eniten). Jos ei vikakoodeja P0420/P0430 kattien heikentyneestä tehosta ole ilmestynyt niin en vielä olisi huolissani niiden kunnosta. Suuttimet vaihtaisin edelleen ja kaikki.
          Töistä tullessa seurasin nuita lambda arvoja nii bank 2 post sensori heitti 0.2v ja vähän ajan päästä hyppäsi 0.8v. Mistähän nuita vakiosuuttimia löytyisi uutena, Googlella vähän kiven alla tuntuu olevan, tai sitten helvetin kalliilla per kpl. Täytyy kokeilla vaihtaa 3 pytyn suutin jonku toisen pytyn kanssa ristiin ja kahtoo vaikuttaako. Pitää katsoa endoskoopilla katit missä kunnossa, ennen ku rupeaa purkamaan.

          Comment

          • Rattiukko
            BTCF Member
            • Nov 2022
            • 503
            • Uusimaa

            #20
            Mitä suuttimien tarkalleen tarvitset, osanumero?

            Comment

            • Venyttelijä
              Newbiemmer
              • Jul 2024
              • 16
              • Juuka

              #21
              Originally posted by Rattiukko View Post
              Mitä suuttimien tarkalleen tarvitset, osanumero?
              Suuttimissa lukee siemens deka 1911 Googlen mukaan osanumero on: 1427240

              Comment

              • Rattiukko
                BTCF Member
                • Nov 2022
                • 503
                • Uusimaa

                #22
                Tilasin tuolta äskettäin kunnostetut suuttimet Volkkariin, oli siistit, edulliset ja toimivat ja paketti oli ovella 1,5 vuorokauden kuluttua tilauksesta https://www.ebay.com/itm/113744876511
                Last edited by Rattiukko; 30-08-2024, 19:50.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5257
                  • Pirkkala

                  #23
                  Ota ykköslambdat irti, sillä saat ylimääräsen reiän tehtyä putkeen. Jos käynti paranee, tutki katit ihan kunnolla.

                  Rikkinäiset suuttimet on tosi harvinaisia mutta ei se mahdotonta ole
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Venyttelijä
                    Newbiemmer
                    • Jul 2024
                    • 16
                    • Juuka

                    #24
                    Siinä on bank1 ja bank2 katalysaattorit. Näyttäisi aika tukossa olevan
                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎