DDE antoi vikakoodin lähes jokaiseen anturiin liittyen, lisäksi niitä ei saanut nollattua. Jäljet johtivat DDE:n sisäiseen vikaan tai DDE:n/antureiden jännitesyöttöön. Ohjausboksien laatikossa on noille omat sulakkeensa. Tämä viiden 30 A sulakkeen paketti on vaalean muovirasian sisällä ja saattaa äkkiseltään näyttää esim. releeltä. Noista yksi sulake oli palanut. Sulakkeen uusimisen jälkeen tärähti ensimmäisellä tulille eikä sulake palanut uudelleen. En sitten ehtinyt jäädä pidempään asiaa tutkailemaan. Muistaakseni tuo sulake oli se, jolta tulee syötöt mm. antureille ja ohjaussolenoideille. Nämä johdotukset kannattaisi varmasti käydä silmämääräisesti läpi ja heilutella johtoja auton käydessä, josko joku olisi käynyt oikosulussa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Soita, niin luetaan vikakoodit siitä joskus. Suuttimien ohivuodot voidaan myös tarkistaa. Vaikka se nyt toimiikin, niin vikamuistista saattaa silti löytyä jotain johtolankoja, ja turha niitä antureitakaan on kaikkia yksitellen vaihdella, jos ei niissä varmasti vikaa ole.
Muutamaa viestiketjua kun täälläkin lukee, niin löytää sellaisia tapauksia, joissa autohin on vaihdettu "korjauksen" edetessä kaikki anturit, ja vika on edelleen päällä.
En ihan kaikki postauksia ole lukenut loppuun saakka .... mutta olen samaa mieltä tämän henkilön kansa joka aikaisemmin kirjoittelikin tässä
Olen kyllä sitämieltä että aluksi kannatta tutkia vika ennenkuin vaihdellaan osia "kristallipallon mukaan"
Testeri kiinni ja sillä liikenteeseen , Suuttimen ohivuodot on helppo mitata , ym ym
Live datakin olisi tässä vaiheessä POP
Voi löytä jo hetikin se vika tehtyään noi yllä mainitut
EDITOINNIN JÄLKEISET KOMMENTIT:
Olisko se sulake joka on siellä E-boxissa ja jos oikein ymmärrän niin sulla on kylmien maiden huohotin?
Epäillys olisi vikakoodien perusteella että tuo kylmienmaiden huohotin on oikosulussa!
Joka polttaa sulakkeen e-boxissa
ja aiheuttaa vikaherjaa ,fan, rail-pressure ym ym , kun takistat livedatana rail.pressure paineen ja huomaat että se nouse ihan siihen lukemiin kun se pitäisi " actua" ja " spesific"
Jos kokeillisit vaikka irroittaa "lämmitettävän huohottimen" pistokkeen irti ja katso sitten että palaakos se sulake uudestaan ....
Last edited by Bm]V[^]V[3; 10-01-2009, 09:56.
Reason: Nyt luin loppuun :D
DDE antoi vikakoodin lähes jokaiseen anturiin liittyen, lisäksi niitä ei saanut nollattua. Jäljet johtivat DDE:n sisäiseen vikaan tai DDE:n/antureiden jännitesyöttöön. Ohjausboksien laatikossa on noille omat sulakkeensa. Tämä viiden 30 A sulakkeen paketti on vaalean muovirasian sisällä ja saattaa äkkiseltään näyttää esim. releeltä. Noista yksi sulake oli palanut. Sulakkeen uusimisen jälkeen tärähti ensimmäisellä tulille eikä sulake palanut uudelleen. En sitten ehtinyt jäädä pidempään asiaa tutkailemaan. Muistaakseni tuo sulake oli se, jolta tulee syötöt mm. antureille ja ohjaussolenoideille. Nämä johdotukset kannattaisi varmasti käydä silmämääräisesti läpi ja heilutella johtoja auton käydessä, josko joku olisi käynyt oikosulussa.
Hienoa että puoskareistakin on joskus apua
Miten tarkalleen ottaen löysit vian?
Minkäslainen "ilmapiiri" pärnäsen korjaamolla vallitsi ennen ja jälkeen?
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Minkäslainen "ilmapiiri" pärnäsen korjaamolla vallitsi ennen ja jälkeen?
Homma sujui ihan hyvässä hengessä korjaamon jamppojen suhteen. Kyselin vähän mitä olivat tehneet ja todenneet. Kun niillä ei ollut sellaista testeriä, mihin olisi voinut 100 presenttisesti luottaa, niin olivat koitanneet tutkia sieltä sun täältä.
Auto oli sammunut lennosta pienessä nopeudessa ilman ennakko-oireita, joten tämä jo ohjasi mahdollisten vikojen suhteen. Antoi tosiaan sellaisen nivaskan vikakoodeja, että ei niissä ollut mitään järkeä. Eli ongelman täytyi olla "yläjuoksulla". Tuollaista mietettä korjaamon pojillakin oli alkanut syntyä. Olivat kaikki perussulakkeet käyneet moneen kertaan läpi. Niinpä kaivoin sen ohjausboksien pienen sulakerasian johtojen alta ja mittasin sulakkeet läpi. No sieltähän se ongelma löytyi. Auto kävi hyvin, eikä sulake palanut uudelleen sinä aikana mitä siinä käytettiin. Eli ainakaan päätelaitteita ei ollut oikosulussa. Vikakoodit sai nyt nollattua ja ainoastaan flektin ohjauksesta antoi tämän jälkeen koodia, mutta tuolla ei pitäisi olla sulakkeen palamisen ja ongelman kanssa mitään tekemistä.
En sitten ehtinyt jäädä johdotuksia tarkemmin tutkimaan, josko sieltä olisi löytynyt selitys sulakkeen palamiseen. Turbon johdesiipien säätösolenoidin ja mahdollisen huohottimen lämmittimen johdotukset olisivat ensimmäisenä tarkistettavien listalla. Näistä on muutama tapausselostuskin tullut vastaan.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Näin ne hommat hoituu. Btw. MarTan, millaisen laskun ko. paja löi kouraan?
Aikansa jutusteltua ja kuunneltua niiden valtavaa työmäärää, maksoin 4:stä työtunnista.
2 asentajaa sitä oli työstänyt ja kuulemma jos kaikkien asentajien tunnit laittais ketkä siinä olivat pähkäilleet niin hinta ois moninkertainen.
Myös wetteriltä olivat ostaneet uuden nokka-anturin(110e) ja kokeilleet sillä, niin tuumasi että: "emme sitä nyt kuitenkaan sulta laskuta"
Harvemminhan sitä laskutetaan siitä mitä autoon ei vaihdeta.
Onneksi nyt ei kuitenkaan ohjainboksi tms. kalliimpi osa ollut hajonnut(vaikka Clavu säikäyttikin puhelimessa), niin pysyi ihan siedettävissä lukemissa korjuu..
eniten tässä harmitti tuo aikataulu, että auto seisoi hallissa 2 päivää, eikä siihen tartuttu toden teolla.
Lopuksi Y-m jantunen tokas, että: "jos me kaikki oltais oltu niin päteviä kavereita, kun tämä joka kävi paikalla niin ei tässä näin kauaa ois mennyt".
Edelleenkin ihmetyttää tuo taikinointi nokka-akselin asentoanturin kimpussa. Totesin pojille, että nokka-anturia käytetään näissä dieseleissä ainoastaan käynnistäessä, eikä sen vikaantuminen voi sammuttaa autoa käynnistä. Puljun vetäjä oli heti myötäilemässä kommenttia, että kyllä me tämä tiedetään. No minkä helvetin takia, ne on sitä sitten säätäneet, jos tuo oli kerran tiedossa?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Edelleenkin ihmetyttää tuo taikinointi nokka-akselin asentoanturin kimpussa. Totesin pojille, että nokka-anturia käytetään näissä dieseleissä ainoastaan käynnistäessä, eikä sen vikaantuminen voi sammuttaa autoa käynnistä. Puljun vetäjä oli heti myötäilemässä kommenttia, että kyllä me tämä tiedetään. No minkä helvetin takia, ne on sitä sitten säätäneet, jos tuo oli kerran tiedossa?
Pakkohan se oli kato vähän yrittää pelastaa omaa nahkaa ettei vaikuttais niin tyhmältä, mutta tosiasiassa noilla kommenteilla saa yleensä itsensä kuullostamaan vielä tyhmemmältä. Mitä ei ole pakko myöntää niin sitä ei myönnetä prkl!
..Ja juuri noilla asenteilla se uusien asioiden oppiminen on miltei mahdotonta
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
En ihan kaikki postauksia ole lukenut loppuun saakka .... mutta olen samaa mieltä tämän henkilön kansa joka aikaisemmin kirjoittelikin tässä
Olen kyllä sitämieltä että aluksi kannatta tutkia vika ennenkuin vaihdellaan osia "kristallipallon mukaan"
Testeri kiinni ja sillä liikenteeseen , Suuttimen ohivuodot on helppo mitata , ym ym
Live datakin olisi tässä vaiheessä POP
Voi löytä jo hetikin se vika tehtyään noi yllä mainitut
EDITOINNIN JÄLKEISET KOMMENTIT:
Olisko se sulake joka on siellä E-boxissa ja jos oikein ymmärrän niin sulla on kylmien maiden huohotin?
Epäillys olisi vikakoodien perusteella että tuo kylmienmaiden huohotin on oikosulussa!
Joka polttaa sulakkeen e-boxissa
ja aiheuttaa vikaherjaa ,fan, rail-pressure ym ym , kun takistat livedatana rail.pressure paineen ja huomaat että se nouse ihan siihen lukemiin kun se pitäisi " actua" ja " spesific"
Jos kokeillisit vaikka irroittaa "lämmitettävän huohottimen" pistokkeen irti ja katso sitten että palaakos se sulake uudestaan ....
Missä on myös ne johdotukset huohottimelle ja turbon solenoidille?
Vois tarkastella mistä ottaa kontaktia, sulake paloi taasen
Ite olen käräyttänyt ne johdot siitä muistaakseni EGR-putken vierestä(sulaneet ja oikosessa siihen putkeen) Ne menee sinne turbon suuntaan siitä moottorin etupäästä ja ovat aika hyvin piiloutuvat sinne putkien joukkoon...
Ite olen käräyttänyt ne johdot siitä muistaakseni EGR-putken vierestä(sulaneet ja oikosessa siihen putkeen) Ne menee sinne turbon suuntaan siitä moottorin etupäästä ja ovat aika hyvin piiloutuvat sinne putkien joukkoon...
OK. Kiitti tiedosta. Vielä kun sais kuvaa niin homma alkais käynnistymään..
Et ole sitten vaivautunut maksamaan pyytämääni varsin inhimillistä korvausta aikaisemmasta korjauksesta.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Et ole sitten vaivautunut maksamaan pyytämääni varsin inhimillistä korvausta aikaisemmasta korjauksesta.
Out of memory! Ei oo tosi tätä muistia..ehkä vähän hävettää
Hoidin tuon nyt.
Ois näköjään pitänyt olla kirjeen muodossa niinku muutkin, vanhaksiko tässä tulee..
Comment