Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mittaristo ongelma e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Susi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 473
    • Kuopio, Suomi

    #46
    Hieno homma Hemi!

    Jos liike olisi jatkanut vastuustalaistamistaan, niin aina on hyvänä vaihtoehtona yhteydenotto suoraan valmistajaan.

    Itse olen näin menetellyt (en kuitenkaan autojen kanssa) ja joka kerta liikkeestä otettu jonkin ajan kuluttua yhteyttä korvauksien merkeissä.

    Valmistajat pyrkivät nykyään pitämään merkkiliikkeittensä ja
    -korjaamoittensa imagoita korkealla kilpailun kiristyessä.

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #47
      Hyvä että diplomatialla selvisit, ja toivotaan että pelkällä mittaristolla alkaa toimia! Niin ja jatkaa toimimista ettei vikakierre ala...
      ...

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #48
        Siis sopimukseen kuuluu että kaikki hoidetaan. Eli mikäli sieltä on mennyt jotain muutakin, ne vaihdetaan. Pointti tuon mittariston vaihtoon ensiksi, on että sen jälkeen päästään testerillä myös käsiksi airbagin, valojenohjauksen ja ajoneston hengenelämään kiinni. Niihin kun menään sisään tuon mittariston kautta. Toivotaan nyt kuitenkin että näissä mittariston "takaa löytyvistä" komponenteissa ei olisi vikaa.

        Comment

        • Guest's Avatar

          #49
          Originally posted by Hemi
          Siis sopimukseen kuuluu että kaikki hoidetaan. Eli mikäli sieltä on mennyt jotain muutakin, ne vaihdetaan. Pointti tuon mittariston vaihtoon ensiksi, on että sen jälkeen päästään testerillä myös käsiksi airbagin, valojenohjauksen ja ajoneston hengenelämään kiinni. Niihin kun menään sisään tuon mittariston kautta. Toivotaan nyt kuitenkin että näissä mittariston "takaa löytyvistä" komponenteissa ei olisi vikaa.
          Niin ja sopii toivoa ettei niissä ole vikaa joka ei heti ilmaannukkaan... Ikävä sitten parin viikon päästä taas taistella liikkeessä siitä mikä aiheutti uuden vian... :|

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #50
            Onnekksi nämä systeemit ei toimi niin, vaan kysymys on "on/off mekaniikasta". Jos/kun jotain tulee joskus tulevaisuudessa sen jälkeen kun vehkeet on nyt saatu takaisin toimimaan, aukeaa luonnollisesti enään oma "piikkini".

            Comment

            • BMWE39
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 134

              #51
              Originally posted by Hemi
              Onnekksi nämä systeemit ei toimi niin, vaan kysymys on "on/off mekaniikasta". Jos/kun jotain tulee joskus tulevaisuudessa sen jälkeen kun vehkeet on nyt saatu takaisin toimimaan, aukeaa luonnollisesti enään oma "piikkini".
              Joo, mikäli ylijännitesuoja ei suojannut komponenttia viimeistä kertaa, eikä suojaa enää uudemman kerran virtapiikiltä.
              Tokkopa kuitenkaan, hyvä siitä vielä tulee!
              Mielenkiinnolla odotan, mikä on matkamittarin lukema/reaktio uuden mittarin kanssa...
              Laita infoa miten käy, kun mittaristo on vaihdettu; onnistuuko lukeman palautus, jääkö "mittarilukemavirhe" ledi palamaan, voiko lukeman varastointipaikat synkronoida uudellen jne.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #52
                Joo, eli sain auton tänään mittariston vaihdosta ja kaikki ok. Eli selvittiin pelkällä mittariston vaihdolla. Ei herjoja, ja kilometritkin on ne mitkä pitääkin. Tosin bensamittari näyttää vieläkin aika ajoin liikaa, mutta se nyt on ainakin selvää että kysymys on tankinpuoleisesta viasta. Mitään vikakoodia se ei sinnekkään anna, mutta pitääpi tsekata. Lasku mittaristosta ja töistä lähti "ongelman" aiheuttaneelle huoltoliikkeelle niin kuin oli sovittu. Eli homma ok vaikka tulihan siinä omaan piikkiin ajelua, soittelua ym. mutta näitähän sattuu jos omalla autolla meinaa ikänsä liikkua.

                Comment

                • sand
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 155
                  • palokka

                  #53
                  Originally posted by Hemi
                  Joo, eli sain auton tänään mittariston vaihdosta ja kaikki ok. Eli selvittiin pelkällä mittariston vaihdolla.....
                  Paljonko tämä lysti tuli huoltoliikkeelle maksamaan?

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Jätettäköön se tieto heidän "omaisuudekseen", mutta mittaristohan maksaa 667e ja töitähän tulee selvityksineen väkisinkin muutama tunti. Lähellä tuhatta siis ollaan, mutta mikäli kaikki muukin osisi pimennyt mikä olisi ollut hyvin mahdollista, olisi lasku ollut töineen yli 3000e. Kannattaa muuten tosiaan pitää mielessä annettaessa tai otettaessa vastaan apuvirtaa koska tässähän ei vielä ole mitään moottorin/vaihdelaatikon ohjauspuolelta. Eli jos mykistyy koko kiesi annettaessa naapurin jäätyneeseen akkuun/autoon apuvirtaa, artisti itse maksaa.

                    Comment

                    • Rapamaha
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 683
                      • -

                      #55
                      Originally posted by Hemi
                      Tosin bensamittari näyttää vieläkin aika ajoin liikaa, mutta se nyt on ainakin selvää että kysymys on tankinpuoleisesta viasta. Mitään vikakoodia se ei sinnekkään anna, mutta pitääpi tsekata.
                      Raporttoippa sitten kun saat selville missä oikeasti vika piilee. E39:ssa on käsittääkseni kaksi pa-anturia, joista toinen on integroitu pa-pumppuun. Mittaristo näyttää analogista lukemaa antureilta tulevan resistanssiarvon perusteella ja OBC näyttää testimoodissa noiden antureiden lukemat litroina desimaalin tarkkuudella.

                      Omassa bilikassa bensamittari näyttää ajoittain liikaa - lähes tyhjällä tankilla reilua puolikasta, niin on syytä epäillä että toinen antureista bugittaa. TIS:stä löytyisi nuo resistanssilukemat, mitä niiden pitäisi olla milläkin litkumäärillä - en ole vaan saanut aikaiseksi vian ollessa päällä repiä istuinpenkkiä irti ja mittaamaan
                      :oops:

                      Comment

                      • Wages
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 41
                        • Raasepori

                        #56
                        Neuvoja kaivataan, eli omassa e39:ssä mittaristo tekee seuraavaa.
                        Auton käynnistyttyä jää airbagvalo sekä luistoneston (asc?) valo palamaan, ja kun sen jälkeen kun lähtee ajelemaan niin nopeusmittari on myös pimeänä eli neula pysyy alhaalla?
                        Vika on ns. on/off tyyppinen eli saattaa alkaa ja loppua kun auton sammuttaa ja sen jälkeen käynnistää uudelleen.
                        E39 520iA touring, -01 Schwarz II
                        Ex-,E36 316 touring, -97 Alpinweiss II

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by Wages View Post
                          Neuvoja kaivataan, eli omassa e39:ssä mittaristo tekee seuraavaa.
                          Auton käynnistyttyä jää airbagvalo sekä luistoneston (asc?) valo palamaan, ja kun sen jälkeen kun lähtee ajelemaan niin nopeusmittari on myös pimeänä eli neula pysyy alhaalla?
                          Vika on ns. on/off tyyppinen eli saattaa alkaa ja loppua kun auton sammuttaa ja sen jälkeen käynnistää uudelleen.
                          Nopeusmittarin toimimattomuus ja ASC-valo viittaavat vialliseen ABS-anturiin, taka-vasen. Airbag-valo todennäköisesti erillinen vika (apukuskin tunnistinmatto). Vikakoodeilla eteenpäin.
                          Last edited by Clavurion; 01-11-2010, 11:32.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Wages
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 41
                            • Raasepori

                            #58
                            Ok, pitää taas käyttää töpselissä. Kiitos.
                            Last edited by Wages; 01-11-2010, 14:00. Reason: Aivopieru...
                            E39 520iA touring, -01 Schwarz II
                            Ex-,E36 316 touring, -97 Alpinweiss II

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎