Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d Akku purkaantuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jkew
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 37
    • Liminka

    E39 530d Akku purkaantuu

    Tänään teki kolmannen kerran...

    Osaisiko joku auttaa/onko tuttua? Webastoa käytetty n. 10-15 min joko ajastimella tai suoraan (autossa alkuperäinen weba jota ohjataan ajotietokoneelta), tämän jälkeen auto ei lähde käyntiin. Akussa ei riitä potku starttaamaan. Lisävirralla sitten lähtee.
    Akku on viikon vanha 100Ah ja siili vaihdettiin eilen. Akussa (Hankook Silver) on varausilmaisin joka näyttää joka tilanteessa että akussa on täysi lataus.
    Mistähän etsitään sitten vikaa? Piuhan nokkaan ajattelin viedä heti kun saan ajan mutta jos jollain välähtäisi. Thanks.
    Auto on -02 530 daT ja paikkakunta on Liminka (sitä täällä halutaan tietää kun ongelmia on .
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Mulla sama juttu vaimon 540 -01. Tutkin ja tutkin ja hutkin. Vikakoodia antoi että lisävesipumppu vuotaa + puolelta?! No ei muuta kuin mittari kouraan ja tosiaan, ~4,5V puskee pistokkeeseen koko ajan niin kauan kun auto "nukahtaa". Pitänee testata toisella IHKA:n ohjain panelilla sillä sehän sen pumpun käynnistääkin ainakin WDS:n mukaan. En ole mitannut vielä kuinka paljon Amppeereita pakenee akulta kun webasto päällä. Paljonko se saa viedä, jos joku ystävällisesti kertoisi?
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #3
      Originally posted by jkew View Post
      Tänään teki kolmannen kerran...

      Osaisiko joku auttaa/onko tuttua? Webastoa käytetty n. 10-15 min joko ajastimella tai suoraan (autossa alkuperäinen weba jota ohjataan ajotietokoneelta), tämän jälkeen auto ei lähde käyntiin. Akussa ei riitä potku starttaamaan. Lisävirralla sitten lähtee.
      Akku on viikon vanha 100Ah ja siili vaihdettiin eilen. Akussa (Hankook Silver) on varausilmaisin joka näyttää joka tilanteessa että akussa on täysi lataus.
      Mistähän etsitään sitten vikaa? Piuhan nokkaan ajattelin viedä heti kun saan ajan mutta jos jollain välähtäisi. Thanks.
      Auto on -02 530 daT ja paikkakunta on Liminka (sitä täällä halutaan tietää kun ongelmia on .

      No voisiko olla ihan vaan vika siinä akussa? -ei meinaan ole mitään kovin ihmeellisiä noi hankookin tekeleet.....
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Kuinka pitkää matkaa ajat? Webasto kuluttaa jonkin verran, eikä auta vaikka olisi 500 ah. akku jos sitä ei ajeta täyteen. Muistaakseni vartti lämmitystä vaatii sen vartin ajon latautuakseen takaisin, eli jos ajetaan 10 min. ja lämmitetään vartti.................keväällä sanoo startti.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • jkew
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 37
          • Liminka

          #5
          Originally posted by casino View Post
          No voisiko olla ihan vaan vika siinä akussa? -ei meinaan ole mitään kovin ihmeellisiä noi hankookin tekeleet.....
          Myyjän mielestä se on parasta mitä saa .
          Teki edelliselläkin akulla saman siksi vaihdoinkin. Nyt on tietenkin jo selvennyt ettei akussa se vika ollut.

          Comment

          • jkew
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 37
            • Liminka

            #6
            Originally posted by TFV View Post
            Kuinka pitkää matkaa ajat? Webasto kuluttaa jonkin verran, eikä auta vaikka olisi 500 ah. akku jos sitä ei ajeta täyteen. Muistaakseni vartti lämmitystä vaatii sen vartin ajon latautuakseen takaisin, eli jos ajetaan 10 min. ja lämmitetään vartti.................keväällä sanoo startti.
            60 km työmatkaa joka aamu ja ilta. Eli pitäisi riittää latautumiseen?

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #7
              No kyllä pitäisi riittää. Paljonko laturi pukkaa?
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by jkew View Post
                Myyjän mielestä se on parasta mitä saa .
                No sittenhän sen täytyy olla hyvä
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9142
                  • Oulu

                  #9
                  Mittaa nyt alkuun akun napajännite ja latausjännite. Voidaan tuota vaikka tarkemmin ihmetellä, jos vaikka Samppa suo niin Kempeleessä tallissa. Voidaan kurkata koodia ja mitata virrankulutus lepotilassa.

                  Dunky: Webasto itsessään kuluttaa muistaakseni 3-4 A, sisäpuhallin pienelläkin nopeudella tuplasti tuon.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Hebbu ///M3
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 1627
                    • Dallas

                    #10
                    Mulla e36 325i latas 13,5-13,9 volttia, enkä ajele kun kylä piliksen pari kolme kertaa viikkoon eli jonku 25-40km ja eeberi pöhisi 5-15asteen pakkasissa 15-30min niin pirulainen oli akku aina tyhjä ellei ollu laturissa yön yli, ja kerran oli 4päivää putkeen ja lähti kuin palmun alta käyntiin. Noh seuraavana päivänä ei ollu ja hikisesti käymään, ajoin parkkiin ja pirulainen ei puolen tunnin mankan kuuntelun jälkeen jaksa startata ollenkaan. Jaksoin latailla akkua pari kk ennen ku parkkiin jätti koska ei ollu niin iso homma ja akkua en raskinu ostaa. Sitten alko laturin valo palaa viimme viikolla, vaihoin hiilet ja nyt pelaa ku vessanpönttö. Ei mitään ongelmia vaikka 45min eberi pöhisee ja pakkasta -22c.

                    Mullon 100a bossin silveri ihan mainitakseni, oliskohan sullakki hiilet menny? Mutta elä tuu puukottaa mua jos ei ookkaan.
                    Last edited by Hebbu ///M3; 15-01-2009, 23:58.
                    Sotkamo Connection

                    Comment

                    • jkew
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2008
                      • 37
                      • Liminka

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Mittaa nyt alkuun akun napajännite ja latausjännite. Voidaan tuota vaikka tarkemmin ihmetellä, jos vaikka Samppa suo niin Kempeleessä tallissa. Voidaan kurkata koodia ja mitata virrankulutus lepotilassa.

                      Dunky: Webasto itsessään kuluttaa muistaakseni 3-4 A, sisäpuhallin pienelläkin nopeudella tuplasti tuon.
                      Ok, en ole vielä mittaillut. Yön yli oli nyt akku laturissa paikallaan. Koko yön oli ja vielä aamulla laturi näytti että 2 A menee. Eikö laturin mittari pitäisi mennä nolliin kun akku täynnä? Ihan näin maalaisjärjellä (en ole sähköhommissa kuin vastuksena ollut) ajateltuna. Eli joku purkaa koko ajan akkua?

                      Ja tiistaiksi on Wetterille aika, jospa jotain selviäisi. Ajanvarauksessa meinasi huoltomies että 2h menee kun kaikki käydään läpi ja vika löytyy? + sitten se mahdollinen korjaus + osat. Elämä on...

                      Comment

                      • Hebbu ///M3
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1627
                        • Dallas

                        #12
                        Sama juttu, 4päivää laturissa ja vielä vajaan pari amppeeria meni akkuun.
                        Sotkamo Connection

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9142
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by jkew View Post
                          Ok, en ole vielä mittaillut. Yön yli oli nyt akku laturissa paikallaan. Koko yön oli ja vielä aamulla laturi näytti että 2 A menee. Eikö laturin mittari pitäisi mennä nolliin kun akku täynnä? Ihan näin maalaisjärjellä (en ole sähköhommissa kuin vastuksena ollut) ajateltuna. Eli joku purkaa koko ajan akkua?

                          Ja tiistaiksi on Wetterille aika, jospa jotain selviäisi. Ajanvarauksessa meinasi huoltomies että 2h menee kun kaikki käydään läpi ja vika löytyy? + sitten se mahdollinen korjaus + osat. Elämä on...
                          Jos auto oli ulkona laturissa, niin näillä pakkasilla akku ei välttämättä pysty ottamaan vastaan paria ampeeria enempää.

                          Tutkimisen osalta vaihtoehtokin on tarjottu.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Kentsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1397
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                            Sama juttu, 4päivää laturissa ja vielä vajaan pari amppeeria meni akkuun.
                            Eipä kannata tuollaisen perinteisen harrastelaturin mittareihin paljon luottaa, nollille se näyttö tuskin koskaan menee. 4 päivää laturissa kiinni on 3 päivää liikaa, haihduttaa akusta nesteet pois kun se lataus ei pysähdy missään vaiheessa.

                            Esim. pari viikkoa sitten jouduin elvyttämäään yhtä jäätynyttä akkua, sulattelun jälkeen 6 tuntia laturissa ja laturi näytti edelleen 6 A:n latausvirtaa. Akku kiinni autoon ja auto helposti käyntiin.
                            Ex: 523iA '97, 520iA '89
                            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                            Comment

                            • jkew
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2008
                              • 37
                              • Liminka

                              #15
                              Akussa virtaa 12.5V ja käynnissä karvan yli 14 V. Eli lataa normaalisti?
                              Bilteman kympin yleismittarilla -17 asteen pakkasessa. Luotettavaa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎