Kiitoksia neuvoista. 4 - 5 A meni kun ovet auki. Ovet kiinni ja hetki odottelua niin tippu sinne 20 mA tasolle.
Samanmoiset jännitteet minullakin eli nyt aamulla 11,8 V mutta auto jaksoi silti startata. Ajossa 13,8 V mikäli ajotietokonetta on uskominen. Pitää vielä akun kapasiteetti mitata kunhan ehtii. Todennäköisesti mun tapauksessa se on nyt syypää.
Oli muuten tuossa kesällä moottoripyörän akun kanssa melkoista taistelua. Alkuperäinen akku hyytyi ja tilalle hain halvimman vastaavan. Se halpa MGM:n akku toimi kunnes kelit kylmeni. Sain uuden takuuna tilalle mutta eipä sekään jaksanut startata hiukankaan viileämmissä keleissä. Yuasan akku tilalle ja johan käynnistyi iloisesti jopa pakkasilla. Kylmäkäynnistysvirraltaan (CCA) nuo akut todennäköisesti siis aivan eri planeetalta. Tiedä sitten onko autojen akuissa vastaavia eroja?
Samanmoiset jännitteet minullakin eli nyt aamulla 11,8 V mutta auto jaksoi silti startata. Ajossa 13,8 V mikäli ajotietokonetta on uskominen. Pitää vielä akun kapasiteetti mitata kunhan ehtii. Todennäköisesti mun tapauksessa se on nyt syypää.
Oli muuten tuossa kesällä moottoripyörän akun kanssa melkoista taistelua. Alkuperäinen akku hyytyi ja tilalle hain halvimman vastaavan. Se halpa MGM:n akku toimi kunnes kelit kylmeni. Sain uuden takuuna tilalle mutta eipä sekään jaksanut startata hiukankaan viileämmissä keleissä. Yuasan akku tilalle ja johan käynnistyi iloisesti jopa pakkasilla. Kylmäkäynnistysvirraltaan (CCA) nuo akut todennäköisesti siis aivan eri planeetalta. Tiedä sitten onko autojen akuissa vastaavia eroja?
Comment