Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n talviajo-ominaisuudet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    E39:n talviominaisuudet koki just kovan kolauksen kun etuiskarit lakkasivat mystisesti palauttamasta täysin. Keula oli ajon aikana hakannut itsensä pohjaanlyöntikumeihin asti eikä sieltä noussut, ennen kuin seisoi päivän parkkiksella jolloin näytti olevan taas normikorkeudessa. Keula on vaan kova kuin kivi, ja kun apparin puolta tarpeeksi nitkuttaa sen saa hieman alemmas vaan eipä nouse sieltä lainkaan. Täytyy varmaan kokeilla sulattelua parkkihallissa ensiavuksi uusia tolppia odotellessa.

    Ei oo comfortia
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5419
      • Oulu

      Mulla tulee ainoaa negatiivista kommenttia edelleenkin liian herkästä vedonestosta tuolla DSC:llä, tuntuu ettei välillä pääse mihinkään jos on jäätä Pakko napasta pois välillä kiihdytyksen ajaksi. Mutta sitten toi järjestelmä kyllä toimii järkyttävän hyvin jos auto lähtee luisuun, uskaltaisi vaikka äidinki päästää rattiin =)

      Lämminhän tuo on kyllä kun piru. Hyvä talviauto!

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by rizzo View Post
        Mulla tulee ainoaa negatiivista kommenttia edelleenkin liian herkästä vedonestosta tuolla DSC:llä, tuntuu ettei välillä pääse mihinkään jos on jäätä
        Mulla toimii tosi hienosti. Kiihtyy liukkaallakin hyvin. Valonvilkkumisesta huomaa rajoituksen, vedossa sitä ei huomaa hyytymisenä. Johtuisko renkaista? Mulla jäykkärunkoiset pinnatut.

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7060
          • Turenki

          Kyllä se mullakin toimii hyvin, pääsee liikkelle kelillä kun kelillä rivakasti. Renkaina 225/55-16 BS noranza 2 evot, 2.8bar paineilla ja pari tuhatta kilsaa ajettuina..
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5419
            • Oulu

            Hmm täytyypä käydä tsekkaa rengaspaineet :think Kiitoksia vinkeistä.

            Comment

            • tuumas
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2564
              • Lapland, Finland

              en kyllä löydä e39 talviominaisuuksista yhtään mitään vikaa - erittäin hyvä talviauto jossa pitoja löytyy ja on juurikin niin ennalta arvattava ajokäytös kuin olla ja voi.

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                Oon huomannu, että DSC päällä lievään ylämäkeen esim. liikennevaloissa on joskus lähellä sammua, kun DSC leikkaa tehoa juuri liikkeelle lähtiessä. Muuten pelaa hyvin ja rajoittaa kiihdyttäessä tehoa hillitysti.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Minulla tuossa omassa ei tunnu olevan jäisillä Oulun kaduilla risteyksistä lähdettäessä vetopitoa yhtään. ASC+T leikkaa kaikki tehot pois ja tuntuu ettei auto etene yhtään mihinkään. Sitten jos ottaa taasen ASC+T:n pos niin autosta tulee yksivetoinen eikä se etene yhtään paremmin. Huonoin talviauto tuon heikon vetopidon takia tämä e39 on mitä minulla on autoja ollut. E46 eteni paljon paremmin. Tosin renkaat oli 16" talvella.

                  Tiedä sitten onko ne mun iskarit loput jos muilla ei moisia ongelmia ole..Muistelin vain, että E46 ei muuttunut yhtään miksikään kun vuotavat takaiskarit vaihtoi uusiin. Siinä oli vieläpä viimeisenä talvena iha loput hkpl4.
                  Last edited by Antsah; 21-01-2013, 21:46.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Ei kyllä näillä uusilla talvirenkailla voi haukkua liikkeelle lähtöä. Mitkäs paistoleimat noissa sun renkaissa on? Ei ole vielä kertaakaan tullut tunnetta, että jäis jotenkin jalkoihin tms. Lähinnä vituttaa vaan ne siinä edessä sudittelevat, jotka eivät tunnu saavan niitä autojaan millään liikkeelle.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Ei kyllä näillä uusilla talvirenkailla voi haukkua liikkeelle lähtöä. Mitkäs paistoleimat noissa sun renkaissa on? Ei ole vielä kertaakaan tullut tunnetta, että jäis jotenkin jalkoihin tms. Lähinnä vituttaa vaan ne siinä edessä sudittelevat, jotka eivät tunnu saavan niitä autojaan millään liikkeelle.
                      Minusta tuntuu että olen just se joka ei saa autoaan liikkeelle Paistoleimat on jotain -09 viimeisiä Noranza 2 ilmeisesti eli ei pitäs olla vielä kovuttuneet merkittävästi. Nyt on toinen talvi noilla menossa. Muuten tuossa on kyllä sivuttaispitoa ja maantiellä menee tosi vakaasti, tuo heikko vetopito vaan ihmetyttää varsinkin siksi kun osalla ei kuulosta moisia ongelmia olevan ollenkaan.

                      Tänään sattui sopivasti joku e60 valoissa vierelle. Eipä sekään kyllä yhtään rivakammin lähtenyt. Tiedä sitten yrittikökään Takana oli vielä sopivasti joku uudehkolla X5:lla, mahtoi pistää vihaksi kun joku töpeksii edessä vanhalla vajaavetoisella
                      Last edited by Antsah; 21-01-2013, 21:55.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Antsah View Post
                        Minusta tuntuu että olen just se joka ei saa autoaan liikkeelle Paistoleimat on jotain -09 viimeisiä Noranza 2 ilmeisesti eli ei pitäs olla vielä kovuttuneet merkittävästi. Nyt on toinen talvi noilla menossa.
                        Outoa, kyllä minullakin on enimmäkseen samat fiilikset mitä HTK12 kuvaili. Tosin yleensähän automaatilla on jo risteyksen toisella puolella ennen kuin takana oleva saa edes vaihteen päälle ja lähtee liikkeelle, nyt talvella ei ehdi ihan niin kauas. Poikkeuksena tietenkin x, q ja 4 kirjaimia sisältävät autot, varsinkin q-autoilla tuntuu olevan suuri tarve esittää miten hyvin auto etenee.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Toisaalta tässä ketjussa monella on myös samoja kokemuksia kuin minulla, että vetopitoa ei ole yhtään. Parantaako tomaatti sitten vetopitoa jotenkin?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Antsah View Post
                            Minusta tuntuu että olen just se joka ei saa autoaan liikkeelle Paistoleimat on jotain -09 viimeisiä Noranza 2 ilmeisesti eli ei pitäs olla vielä kovuttuneet merkittävästi. Nyt on toinen talvi noilla menossa.

                            Tänään sattui sopivasti joku e60 valoissa vierelle. Eipä sekään kyllä yhtään rivakammin lähtenyt. Tiedä sitten yrittikökään
                            Kyllähän noilla alkaa ikää olemaan jo kohta 4 vuotta, jos ovat alkuvuodesta valmistetut, joten paras pito voi hyvinkin olla jo kadonnut. Tähän tosin vaikuttaa paljon miten niitä on säilytetty, ajotapa jne.

                            Tuli viikko sitten serkun A6:lla ajettua ja kyllä oli ero kuin yöllä ja päivällä. Jäisissä risteyksissä audi lähti todella hitaasti liikkeelle verrattuna omaani, enemmän kun yritti kaasua tarjota niin luistonesto vihelsi pelin poikki. Renkaiden paistoleimoja en katsonut, mutta pintaa niissä oli vielä ihan hyvin.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Paras pito katoaa jo varmasti ekana talvena oli rengas mikä hyvänsä. Ei noita vaan joka talvi raski uusia Renkaitahan saa myydä vielä 5v vanhoina uusina, mutta hyvän kauppatavan mukaista on ilmoittaa asiakkaalle jos renkaat ovat yli 3v vanhat.



                              Tuolla myös mainitaan,että 5v jopa säilyisi ominaisuudet.
                              Last edited by Antsah; 21-01-2013, 22:13.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Antsah View Post
                                Toisaalta tässä ketjussa monella on myös samoja kokemuksia kuin minulla, että vetopitoa ei ole yhtään. Parantaako tomaatti sitten vetopitoa jotenkin?
                                Automaatti lähtee 2. vaihteella ja muutenkin varmaan tasaisemmin (kuminauha-efekti) kuin manuaali.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎