Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 vaeltelee motarilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #31
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ei edessä E39:ssä eikä vajaalla kuormalla edes E60:ssä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=460


    Näin on väitetty, mutta itse olen katellut tämän takia myös E60 525i:n painesuosituksia, eli 225/50R17 Q,T,H M+S vajaalla kuormalla 2.2 ja 2.7. Ei noilla paineilla ole mikään tuhoutunut vielä. Painavammalla autolla kannattaa tietysti ottaa vertailukohdaksi vastaavasti painavampi E60/1-variantti, jo E60 530xi oli selvästi korkeammat painesuositukset.

    Se mitä tarkoitin oli juuri tuossa listassa noi 205/65-15" M+S täydellä lastilla edessä 2,5bar, takana 3,0bar
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • jonne
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 248
      • Rusko

      #32
      Takapään ongelmat

      Originally posted by Second View Post
      Itsellä sama ongelma vaivaa ja pientä kolinaa välillä etupäästä kuuluu. Reaktiotangot+puslat ja koiranluut kun vaihtaisi voisi ongelma poistua. http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05
      Kuvasta osat 5, 4 ja 11. Näin ainakin isot pojat meinanneet....




      Auto on voinut olla pyörien suuntauksessa vaikka linkin

      osa numero 14 voi olla ulommasta päästään välyksellinen (se pallonivelosa)

      Välyksen huomaaminen vaatii oikeaoppisen akseliston kevennyksen tukivarren alta ja juuri oikean otteen renkaasta. Oliko muistaakseni klo 19 ja 13.

      Taka-akseliston välykset pilaavat takuuvarmasti suuntavakavuuden.
      Samoin suuntaus menee perseelleen kaikilta osin, jos takana on välystä.
      Mikä laulaen tulee, se tulee.

      BMW E39 M5, vm. 2002

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        #33
        Originally posted by Ha2 View Post
        Muuta en osaa kommentoida, mutta minusta rengaspaineet vaikuttaa liian alhaisilta. Ainahan talvirenkaissa on löysemmät rungot kuin kesärenkaissa ja siihen lisättynä vielä noin alhaiset paineet. Itse ajan koko ajan niillä kullekin rengaskoolle määritellyllä heavy load -paineilla. Mulla on 225/55R16 Conti WinterViking 2 -nastarenkaissa 2,8 ja 3,3. Löytyy ovenpielen tarrasta.

        Ehdottasin, että odota kesärengaskelit ja laita oikeat paineet kesärenkaisiin ja tuomitse vasta sitten, onko alustassa jotain kulunut/vialla. Onko pyöränkulmat säädetty millon?
        Joo pistin eilen lisää paineita eteen 2.6 ja taakse 3.0 bar, mun mielestä muuttu kyllä paremmaks mutta välillä taas tuntuu että ei auttanu. Täytyy kyllä varmaa tässä lähipäivinä ne uudet Kumhot vaihtaa alle ja tosin kattoa sitten uudestaan. Voi myös johtua toki noista 5v vanhoista hakkapeliitoista toi vaeltelu, eikös siitä oo ollu paljon juttua että ei oikee sovi takavetosen raskaan auton alle, ja siltä kyllä on tuntunukki. Niin tosta alustasta vielä että mulla tulee rattiin aina semmonen vasen-oikea heilahdus ja ajaa epätasasuuksiin ja jäisellä pyykkilaudalla ja Helsingin keskustassa on yhtä ratin vatkausta :( Eli voipi olla että sieltä etupäässä sitten jotain häikkää on ???
        Last edited by Marko.K; 02-04-2009, 15:40.
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by makkis View Post
          Eikös jo 205/65-15" kumeillakin ole tehtaan antamat painesuositukset 2,6bar luokkaa:think

          Onko pyöränkulmia tarkastettu? Jos pielessä ni ne rupeaa ainakin viskomaan autoa.
          Pyöränkulmat säädettiin tossa talvella, eli ei kyllä puolla kumpaakaan suuntaan mutta jatkuvaa korjausliikettä melkeen täytyy motarilla tehä, tosin se paineiden nosto eilen mielestäni autto ainakin vähän
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by Marko.K View Post
            .... tosin se paineiden nosto eilen mielestäni autto ainakin vähän
            Jos näin, niin viittaa kuitenkin liialliseen takapään camberiin.

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #36
              Tuli tossa viikko sitten vaihatettua narinahelat ja koiranluut taakse, ja eipä sitten vaikuttanu ei sitten yhtään toi toimenpide toho vaelteluun. Tänään taas motarilla 140km/h lasissa ja aivan järjetöntä vaeltelua, auto menee täysin mihi itse vaan haluaa, hyvä jos kaistalla pysyy, oikeen hävettää ajaa...takana ajavat varmaa luulevat että kännissäkö mä ajan. Jatkuvasti joutuu tekemään korjausliikettä. Ja ei muka katsastus setä löytäny välystä ei sitten mistään. Kyllä tässä nyt varmaan alkuviikosta täytyy tilata ebaysta se Meylen setti eteen mihin tulee reaktiotangot, tukivarret, koiranluut ja raidetangonpäät ja sitten vielä uudet reaktiotangon puslat...en sitten tiedä mikä noista osista poistaisi ton levottomuuden? Jos ei mikään niin mikäs sitten??? :think
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • Lakeson
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 649
                • Jyväskylä

                #37
                Onko e39:n rattiakselissa löystyvää 'liukua', kuten on e34:ssa?
                Ei mopolla mahottomia..

                Comment

                • Keke71
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 340
                  • Kiiminki

                  #38
                  Originally posted by Marko.K View Post
                  Tuli tossa viikko sitten vaihatettua narinahelat ja koiranluut taakse, ja eipä sitten vaikuttanu ei sitten yhtään toi toimenpide toho vaelteluun. Tänään taas motarilla 140km/h lasissa ja aivan järjetöntä vaeltelua, auto menee täysin mihi itse vaan haluaa, hyvä jos kaistalla pysyy, oikeen hävettää ajaa...takana ajavat varmaa luulevat että kännissäkö mä ajan. Jatkuvasti joutuu tekemään korjausliikettä. Ja ei muka katsastus setä löytäny välystä ei sitten mistään. Kyllä tässä nyt varmaan alkuviikosta täytyy tilata ebaysta se Meylen setti eteen mihin tulee reaktiotangot, tukivarret, koiranluut ja raidetangonpäät ja sitten vielä uudet reaktiotangon puslat...en sitten tiedä mikä noista osista poistaisi ton levottomuuden? Jos ei mikään niin mikäs sitten??? :think
                  :think:think:thinkHmmmm,,, onko varmasti pyöränkulmat tsekattu "oikein", on varmaan montakertaan tästä sanottu, mut sanon edelleen. Ja sit RENKAAT vaikuttaa hirveesti, testata eri renkailla. Jos ei sittenkään tunnu tulevan muutosta, niin suosittelisin viemään merkkikorjaamoon testattavaksi,(edellyttäen että ne osaa) Kokemuksia on että jotkut liikkeet sanoo että on kriteerien sisällä, mut silti pyöränkulmat on ihan perseellään. Mut ku niille sanoo että laittaa ne kulmat siihen mihin haluu, niin ne laittaa. En nyt muista että mitkä pyöränkulmat pitäis olla edessä ja takana, (ehkä hemi muistaa)
                  E39 540iA Touring

                  Comment

                  • Marko.K
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1193
                    • Helsinki

                    #39
                    Originally posted by Lakeson View Post
                    Onko e39:n rattiakselissa löystyvää 'liukua', kuten on e34:ssa?
                    Mitäs tää niinku meinaa suomeks
                    F11 535d -11 367hv/728nm
                    E39 M5 -99 Alpine White II
                    E65 730da -02
                    E60 530da -03
                    E39 530da -03 240hv/600nm
                    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                    E38 740iaL -95
                    E39 530d -99 245hv/528nm

                    Comment

                    • Marko.K
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1193
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by Keke71 View Post
                      :think:think:thinkHmmmm,,, onko varmasti pyöränkulmat tsekattu "oikein", on varmaan montakertaan tästä sanottu, mut sanon edelleen. Ja sit RENKAAT vaikuttaa hirveesti, testata eri renkailla. Jos ei sittenkään tunnu tulevan muutosta, niin suosittelisin viemään merkkikorjaamoon testattavaksi,(edellyttäen että ne osaa) Kokemuksia on että jotkut liikkeet sanoo että on kriteerien sisällä, mut silti pyöränkulmat on ihan perseellään. Mut ku niille sanoo että laittaa ne kulmat siihen mihin haluu, niin ne laittaa. En nyt muista että mitkä pyöränkulmat pitäis olla edessä ja takana, (ehkä hemi muistaa)
                      Vianorilla säädettiin kulmat tossa talvella. Samanlaista vaeltelua teki nokian hkpl 4:silla ja niin näköjään myös noilla Kumhon Ecsta kesärenkailla
                      F11 535d -11 367hv/728nm
                      E39 M5 -99 Alpine White II
                      E65 730da -02
                      E60 530da -03
                      E39 530da -03 240hv/600nm
                      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                      E38 740iaL -95
                      E39 530d -99 245hv/528nm

                      Comment

                      • Keke71
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 340
                        • Kiiminki

                        #41
                        Niinku tää esim,,,
                        E39 540iA Touring

                        Comment

                        • Keke71
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 340
                          • Kiiminki

                          #42
                          Luulenpa että ei oo merkittävää sanomista, harmi ku ei olla laahellä. Oltais voitu kokeilla keskenään autoja, ollaan tulossa kylläkin laukaalle 18.04-19.04.2009 silloin voidaan testailla.
                          E39 540iA Touring

                          Comment

                          • Keke71
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 340
                            • Kiiminki

                            #43
                            Omaan kiesiin laitoin keulapäähän kaikki uusiksi, myös sen välitangon, tulihan se hintoihin. Mut ei voi muutakaan, mutta ei ole tärinöitä eikä tutinoita, se että ostin jonkun halvan "koiranluun" mikä ei kestänyt ku sen 20 000km on historiaa.
                            E39 540iA Touring

                            Comment

                            • Marko.K
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1193
                              • Helsinki

                              #44
                              Eilen taas auto kulki sitten todella nätisti isommissakin nopeuksissa, en ymmärrä miten voi olla niin suuri ero ajettavuudessa aina välillä, no alkuviikosta pitäs tilata se meylen etupään setti niin katellaan osien vaihon jälkeen miten auttoi ajettavuuteen :think
                              F11 535d -11 367hv/728nm
                              E39 M5 -99 Alpine White II
                              E65 730da -02
                              E60 530da -03
                              E39 530da -03 240hv/600nm
                              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                              E38 740iaL -95
                              E39 530d -99 245hv/528nm

                              Comment

                              • Marko.K
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1193
                                • Helsinki

                                #45
                                Noniin tämäkin ongelma on tipotiessään kun vaihettiin eteen uudet reaktiotangot puslineen, koiranluut, tukivarret ja raidetangot jonka jälkeen täydellinen kulmien suuntaus ja avot...eipä vaeltele enää
                                F11 535d -11 367hv/728nm
                                E39 M5 -99 Alpine White II
                                E65 730da -02
                                E60 530da -03
                                E39 530da -03 240hv/600nm
                                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                                E38 740iaL -95
                                E39 530d -99 245hv/528nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎