Näin on väitetty, mutta itse olen katellut tämän takia myös E60 525i:n painesuosituksia, eli 225/50R17 Q,T,H M+S vajaalla kuormalla 2.2 ja 2.7. Ei noilla paineilla ole mikään tuhoutunut vielä. Painavammalla autolla kannattaa tietysti ottaa vertailukohdaksi vastaavasti painavampi E60/1-variantti, jo E60 530xi oli selvästi korkeammat painesuositukset.
Se mitä tarkoitin oli juuri tuossa listassa noi 205/65-15" M+S täydellä lastilla edessä 2,5bar, takana 3,0bar
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Itsellä sama ongelma vaivaa ja pientä kolinaa välillä etupäästä kuuluu. Reaktiotangot+puslat ja koiranluut kun vaihtaisi voisi ongelma poistua. http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05
Kuvasta osat 5, 4 ja 11. Näin ainakin isot pojat meinanneet....
Auto on voinut olla pyörien suuntauksessa vaikka linkin
Muuta en osaa kommentoida, mutta minusta rengaspaineet vaikuttaa liian alhaisilta. Ainahan talvirenkaissa on löysemmät rungot kuin kesärenkaissa ja siihen lisättynä vielä noin alhaiset paineet. Itse ajan koko ajan niillä kullekin rengaskoolle määritellyllä heavy load -paineilla. Mulla on 225/55R16 Conti WinterViking 2 -nastarenkaissa 2,8 ja 3,3. Löytyy ovenpielen tarrasta.
Ehdottasin, että odota kesärengaskelit ja laita oikeat paineet kesärenkaisiin ja tuomitse vasta sitten, onko alustassa jotain kulunut/vialla. Onko pyöränkulmat säädetty millon?
Joo pistin eilen lisää paineita eteen 2.6 ja taakse 3.0 bar, mun mielestä muuttu kyllä paremmaks mutta välillä taas tuntuu että ei auttanu. Täytyy kyllä varmaa tässä lähipäivinä ne uudet Kumhot vaihtaa alle ja tosin kattoa sitten uudestaan. Voi myös johtua toki noista 5v vanhoista hakkapeliitoista toi vaeltelu, eikös siitä oo ollu paljon juttua että ei oikee sovi takavetosen raskaan auton alle, ja siltä kyllä on tuntunukki. Niin tosta alustasta vielä että mulla tulee rattiin aina semmonen vasen-oikea heilahdus ja ajaa epätasasuuksiin ja jäisellä pyykkilaudalla ja Helsingin keskustassa on yhtä ratin vatkausta :( Eli voipi olla että sieltä etupäässä sitten jotain häikkää on ???
Eikös jo 205/65-15" kumeillakin ole tehtaan antamat painesuositukset 2,6bar luokkaa:think
Onko pyöränkulmia tarkastettu? Jos pielessä ni ne rupeaa ainakin viskomaan autoa.
Pyöränkulmat säädettiin tossa talvella, eli ei kyllä puolla kumpaakaan suuntaan mutta jatkuvaa korjausliikettä melkeen täytyy motarilla tehä, tosin se paineiden nosto eilen mielestäni autto ainakin vähän
Tuli tossa viikko sitten vaihatettua narinahelat ja koiranluut taakse, ja eipä sitten vaikuttanu ei sitten yhtään toi toimenpide toho vaelteluun. Tänään taas motarilla 140km/h lasissa ja aivan järjetöntä vaeltelua, auto menee täysin mihi itse vaan haluaa, hyvä jos kaistalla pysyy, oikeen hävettää ajaa...takana ajavat varmaa luulevat että kännissäkö mä ajan. Jatkuvasti joutuu tekemään korjausliikettä. Ja ei muka katsastus setä löytäny välystä ei sitten mistään. Kyllä tässä nyt varmaan alkuviikosta täytyy tilata ebaysta se Meylen setti eteen mihin tulee reaktiotangot, tukivarret, koiranluut ja raidetangonpäät ja sitten vielä uudet reaktiotangon puslat...en sitten tiedä mikä noista osista poistaisi ton levottomuuden? Jos ei mikään niin mikäs sitten??? :think
Tuli tossa viikko sitten vaihatettua narinahelat ja koiranluut taakse, ja eipä sitten vaikuttanu ei sitten yhtään toi toimenpide toho vaelteluun. Tänään taas motarilla 140km/h lasissa ja aivan järjetöntä vaeltelua, auto menee täysin mihi itse vaan haluaa, hyvä jos kaistalla pysyy, oikeen hävettää ajaa...takana ajavat varmaa luulevat että kännissäkö mä ajan. Jatkuvasti joutuu tekemään korjausliikettä. Ja ei muka katsastus setä löytäny välystä ei sitten mistään. Kyllä tässä nyt varmaan alkuviikosta täytyy tilata ebaysta se Meylen setti eteen mihin tulee reaktiotangot, tukivarret, koiranluut ja raidetangonpäät ja sitten vielä uudet reaktiotangon puslat...en sitten tiedä mikä noista osista poistaisi ton levottomuuden? Jos ei mikään niin mikäs sitten??? :think
:think:think:thinkHmmmm,,, onko varmasti pyöränkulmat tsekattu "oikein", on varmaan montakertaan tästä sanottu, mut sanon edelleen. Ja sit RENKAAT vaikuttaa hirveesti, testata eri renkailla. Jos ei sittenkään tunnu tulevan muutosta, niin suosittelisin viemään merkkikorjaamoon testattavaksi,(edellyttäen että ne osaa) Kokemuksia on että jotkut liikkeet sanoo että on kriteerien sisällä, mut silti pyöränkulmat on ihan perseellään. Mut ku niille sanoo että laittaa ne kulmat siihen mihin haluu, niin ne laittaa. En nyt muista että mitkä pyöränkulmat pitäis olla edessä ja takana, (ehkä hemi muistaa)
:think:think:thinkHmmmm,,, onko varmasti pyöränkulmat tsekattu "oikein", on varmaan montakertaan tästä sanottu, mut sanon edelleen. Ja sit RENKAAT vaikuttaa hirveesti, testata eri renkailla. Jos ei sittenkään tunnu tulevan muutosta, niin suosittelisin viemään merkkikorjaamoon testattavaksi,(edellyttäen että ne osaa) Kokemuksia on että jotkut liikkeet sanoo että on kriteerien sisällä, mut silti pyöränkulmat on ihan perseellään. Mut ku niille sanoo että laittaa ne kulmat siihen mihin haluu, niin ne laittaa. En nyt muista että mitkä pyöränkulmat pitäis olla edessä ja takana, (ehkä hemi muistaa)
Vianorilla säädettiin kulmat tossa talvella. Samanlaista vaeltelua teki nokian hkpl 4:silla ja niin näköjään myös noilla Kumhon Ecsta kesärenkailla
Luulenpa että ei oo merkittävää sanomista, harmi ku ei olla laahellä. Oltais voitu kokeilla keskenään autoja, ollaan tulossa kylläkin laukaalle 18.04-19.04.2009 silloin voidaan testailla.
Omaan kiesiin laitoin keulapäähän kaikki uusiksi, myös sen välitangon, tulihan se hintoihin. Mut ei voi muutakaan, mutta ei ole tärinöitä eikä tutinoita, se että ostin jonkun halvan "koiranluun" mikä ei kestänyt ku sen 20 000km on historiaa.
Eilen taas auto kulki sitten todella nätisti isommissakin nopeuksissa, en ymmärrä miten voi olla niin suuri ero ajettavuudessa aina välillä, no alkuviikosta pitäs tilata se meylen etupään setti niin katellaan osien vaihon jälkeen miten auttoi ajettavuuteen :think
Noniin tämäkin ongelma on tipotiessään kun vaihettiin eteen uudet reaktiotangot puslineen, koiranluut, tukivarret ja raidetangot jonka jälkeen täydellinen kulmien suuntaus ja avot...eipä vaeltele enää
Comment