Originally posted by jsr85
View Post
e39 vaeltelee motarilla
Collapse
X
-
Kiinnostaisi myös noiden Meylen merkkisten hilujen laatu. Jos ovat yhtä lujaa tavaraa kuin esim. lemföder niin silloin hinta ei olisi pahakaan mitä _nixu_ tuossa kertoi.
"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
Kaveri kertoi että audi piireissä ei ainakaan ole mikään kummonen laadun suhteen, tiedä sitten...Originally posted by Nisti View PostKiinnostaisi myös noiden Meylen merkkisten hilujen laatu. Jos ovat yhtä lujaa tavaraa kuin esim. lemföder niin silloin hinta ei olisi pahakaan mitä _nixu_ tuossa kertoi.
F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Eilen kävin omaan haistelemassa alustan osien hintoja, ja varaosamyyjä sano justiinsa Meylestä (vai oisko ollu joku toinen valmistaja), että nehän valmistaa Audin originaaliosat myös. Jotenki siinä sitten totes että "Ei ne siellä Audin alla kyllä kauheen pitkään kestä.. Tosin ei Audin alla kestä mikään kauaa", ilmeisesti ihan yleinenki ominaisuus. Mutulla ainakin.Originally posted by Marko.K View PostKaveri kertoi että audi piireissä ei ainakaan ole mikään kummonen laadun suhteen, tiedä sitten...E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
Ei ollut apua vaikka vaihettiin narinahelat ja kallistuksenvakaajat taakse, vieläkin siis vaeltaa motarilla kun käärme konsanaan. Oisko seuraava sijotus sitte takakelkan puslat vai voisko johtua jopa noista 5v vanhoista hakkapeliitta 4:sista, ja ehkä myös niihin liittyvistä paineista...ite oon pitäny eessä 2.2 ja takana 2.6 ja koko 225/50/17 olisiko ehkä tarvetta lisätä? No kohta se on jo kesärengas kelit niin ainakin huomaan sen että johtuuko renkaista kun heittää uudet kumhot alle :thinkF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Muuta en osaa kommentoida, mutta minusta rengaspaineet vaikuttaa liian alhaisilta. Ainahan talvirenkaissa on löysemmät rungot kuin kesärenkaissa ja siihen lisättynä vielä noin alhaiset paineet. Itse ajan koko ajan niillä kullekin rengaskoolle määritellyllä heavy load -paineilla. Mulla on 225/55R16 Conti WinterViking 2 -nastarenkaissa 2,8 ja 3,3. Löytyy ovenpielen tarrasta.Originally posted by Marko.K View PostEi ollut apua vaikka vaihettiin narinahelat ja kallistuksenvakaajat taakse, vieläkin siis vaeltaa motarilla kun käärme konsanaan. Oisko seuraava sijotus sitte takakelkan puslat vai voisko johtua jopa noista 5v vanhoista hakkapeliitta 4:sista, ja ehkä myös niihin liittyvistä paineista...ite oon pitäny eessä 2.2 ja takana 2.6 ja koko 225/50/17 olisiko ehkä tarvetta lisätä? No kohta se on jo kesärengas kelit niin ainakin huomaan sen että johtuuko renkaista kun heittää uudet kumhot alle :think
Ehdottasin, että odota kesärengaskelit ja laita oikeat paineet kesärenkaisiin ja tuomitse vasta sitten, onko alustassa jotain kulunut/vialla. Onko pyöränkulmat säädetty millon?E61 525d LCI
Comment
-
Mulla (sedanissa) on samankokoisissa Conti WV2:ssa noin 2.3 ja 2.8, eikä kyllä vaeltele mihinkään. Noissa tosin on jäykän tuntuiset rungot muutenkin jopa joihinkin kesärenkaisiin verrattuna.Originally posted by Marko.K View Postite oon pitäny eessä 2.2 ja takana 2.6 ja koko 225/50/17 olisiko ehkä tarvetta lisätä?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Eikös jo 205/65-15" kumeillakin ole tehtaan antamat painesuositukset 2,6bar luokkaa:think
Onko pyöränkulmia tarkastettu? Jos pielessä ni ne rupeaa ainakin viskomaan autoa.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Uusissa renkaissa on tosiaan kovemmat suositus paineet jos esmi vertaa 10v saati 20v vanhoja renkaita. Eli autojen ohjekirjoissa olevat paineet ovat olleet suosituksia silloisille renkaille joissa on ollut vahvemmat reunat/rungot ja jos nyt ajelee noilla paineilla tuhoaa renkaat hyvinkin nopeasti.Originally posted by makkis View PostEikös jo 205/65-15" kumeillakin ole tehtaan antamat painesuositukset 2,6bar luokkaa:think
Mimmoset vanteet sulla on ja onko ET muuttunut paljon orkkiksesta?sigpic
Comment
-
Ei edessä E39:ssä eikä vajaalla kuormalla edes E60:ssä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=460Originally posted by makkis View PostEikös jo 205/65-15" kumeillakin ole tehtaan antamat painesuositukset 2,6bar luokkaa:think
Näin on väitetty, mutta itse olen katellut tämän takia myös E60 525i:n painesuosituksia, eli 225/50R17 Q,T,H M+S vajaalla kuormalla 2.2 ja 2.7. Ei noilla paineilla ole mikään tuhoutunut vielä. Painavammalla autolla kannattaa tietysti ottaa vertailukohdaksi vastaavasti painavampi E60/1-variantti, jo E60 530xi oli selvästi korkeammat painesuositukset.Originally posted by MarQ83 View PostEli autojen ohjekirjoissa olevat paineet ovat olleet suosituksia silloisille renkaille joissa on ollut vahvemmat reunat/rungot ja jos nyt ajelee noilla paineilla tuhoaa renkaat hyvinkin nopeasti.
Last edited by Petri.Kekkonen; 01-04-2009, 08:57.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Niin nuo autotehtaan paineet on arvoja jotka vähintään on oltava et auton ajettavuus on sellanen kun tehdas on suunitellut. Renkaiden kannalta kaikki alle 4bar arvot on ok. Mitä enemmän sen parempi.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
Comment