E39 tuulilasin pyyhkijät ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fubar
    BTCF Member
    • Aug 2003
    • 204
    • Kuopio

    #46
    Originally posted by Mike_sss View Post
    Mikähän mahtaa olla vikana kun kuskinpuolen pyyhkiä jäi ylös ja pelkääjän puoli pelas normaalisti ja sekin lakkas nyt toimimasta..Mekanismissa joku irti? Pääseekö käsiksi kun ottaa sen muovin irti tuulilasin alapuolelta?
    Sama vastaus kuin edellisessä viestissä,eli tanko irti.Ja nyt kiilautunut jumiin kun ei enää toinenkaan puoli liiku.
    Pääsi muistaakseni näkemään kun purki raitisilmasuodattimen kotelon kuskin puolelta pois. Sieltä pääsee sen painamaan takaisin paikoilleen, mutta jos on niin löysä että irtosi kerran niin tulee irtoamaan uudestaankin. Vaihto tarvitsi muistaakseni vähän enemmän jumppaa, mutta ei ole mahdoton tehtävä. Itse ostin uuden osan pari vuotta sitten schmiedmannilta eikä ollut kovin kallis.
    Ainakin minulla siis korjautui tämän osan vaihdolla https://old.schmiedmann.fi/fi/tuote/...1-61-8-361-741
    E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
    ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

    Comment

    • Mike_sss
      Bimmer Rookie
      • Mar 2017
      • 47
      • suomi

      #47
      Kiitti vastauksesta.siinhän se vika oli.mutta lähti uudestaan irti kun kokeilin😠 täytyy tilata uusi vipu.
      Nyt tuli sellanen vika et ei starttaa,naksahtaa vaan.oisko purkanu akun jostain..sen ruskean releen irrotin apukuskin raikkarin sisäpuolella olevasta kotelosta ja putsasin hapettumat.eikö se ole pyyhkiän rele?kun luulin ensin että vika olis siinä.en kyllä ottanu akun kenkää irti kun sen releen irrotin.

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        #48
        Tulihan se omankin e39:n pyyhkijöiden rele tiensä päähän. Sopivasti heitti toimimasta kunnon ukkoskuuron lopussa ajellessa kotiinpäin. Viimeiset 2 kilometriä sai ajaa ilman pyyhkijöitä varovasti. Laakkoselta uusi rele vähän päälle kolmekymppiä alennuksilla. Kannattaa huomata, että riippuen e39 vuosimallista, tuo rele voi olla erilainen. Itellä tässä faceliftissä se oli semmonen ruskea korkea, K11, numerolla 61 36 8 384 505. Mitään muita releitä tuolla boksissa mulla ei olekaan, paitsi johtoniput menee sieltä autoon sisälle. Alkuperäinen rele ja uusi olivat ihan samanlaiset, valmistajana Tyco. Netistä löytämilläni ohjeilla vilkaisin tuota vanhaa relettä ja reistailun syy oli tyypillinne kontaktipintojen tummuminen, eli virta ei kulje jos pinnat on noessa. Muuten rele näyttää myös koneistoltaan ihan uudenveroiselta. Täytyy puhdistella nuo pinnat hienolla hiomapaperilla, niin tulee aivan uudenveroinen. Nyt vaan oli kiire saada pyyhkijät toimimaan, niin otin tuon liikkeestä mukaan. Niin ja n. 195 tkm kilometreillä meni tämä. Jos mittarissa on jo 200 tkm, niin kannattaa varmasti tarkistaa tuo ja putsailla ennakkoon.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #49
          Originally posted by Bomb5 View Post
          Tulihan se omankin e39:n pyyhkijöiden rele tiensä päähän. Sopivasti heitti toimimasta kunnon ukkoskuuron lopussa ajellessa kotiinpäin. Viimeiset 2 kilometriä sai ajaa ilman pyyhkijöitä varovasti. Laakkoselta uusi rele vähän päälle kolmekymppiä alennuksilla. Kannattaa huomata, että riippuen e39 vuosimallista, tuo rele voi olla erilainen. Itellä tässä faceliftissä se oli semmonen ruskea korkea, K11, numerolla 61 36 8 384 505. Mitään muita releitä tuolla boksissa mulla ei olekaan, paitsi johtoniput menee sieltä autoon sisälle. Alkuperäinen rele ja uusi olivat ihan samanlaiset, valmistajana Tyco. Netistä löytämilläni ohjeilla vilkaisin tuota vanhaa relettä ja reistailun syy oli tyypillinne kontaktipintojen tummuminen, eli virta ei kulje jos pinnat on noessa. Muuten rele näyttää myös koneistoltaan ihan uudenveroiselta. Täytyy puhdistella nuo pinnat hienolla hiomapaperilla, niin tulee aivan uudenveroinen. Nyt vaan oli kiire saada pyyhkijät toimimaan, niin otin tuon liikkeestä mukaan. Niin ja n. 195 tkm kilometreillä meni tämä. Jos mittarissa on jo 200 tkm, niin kannattaa varmasti tarkistaa tuo ja putsailla ennakkoon.
          Jaa-a pitäisiköhän oma katsoa kun taulussa on kohta puoli miljoonaa

          Comment

          Working...
          X