Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA -02 sammui ajosta ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #31
    No niin vika todennäköisesti selvinnyt!! Auto oli tosiaan Benkarassa ja siellä huomasivat, että moottorinohjaimen sulake 30A oli palanut. Se vaihtoon ja taas moottori käy! Noh kävi se 10km kun teki sen taas eli sammui lennosta, taas uutta sulaketta ja toimii. Benkara kertoi, että autoon täytyy vaihtaa uusi johtosarja ...

    En heti lähtenyt mukaan touhuun vaan muistin edellisestä huollosta kun kerrottiin, että huohottimen lämmittimen johdot kohtuu valmiin näköiset. Kerroin Benkaraan tästä ja ne väittivät, että ei dieselissä ole ko. lämmitintä huohottimessa, bensamalleissa ainoastaan... No siitä Metroautoon ja tulostin kuvat lämmittimestä ja Benkarassa olivat huuli pyöreänä... Kysyivät, että onko kaikissa Suomi-autoissa tällainen varuste, sanoin, että poikkeuksetta on!

    Hain sitten Metroautosta uuden johtosarjan huohottimen lämmittimelle ja lähdin tonkimaan paikkoja. Tosiaan voiko enempää johdot olla rikki, ainakin kolmesta kohtaa kuparit näkyvissä ja vielä kummastakin johtimesta. Uusi johtosarja paikoilleen ja vola!!!

    Vikakoodia ""Charge pressure regulator"" ei enää anna. Tämäkin selvisi miksi se antaa tuon koodin, kun on lämmitin haaroitettu suoraan turbon solenoidilta!

    Benkarassa miettivät, mahtoivatko he vaihtaa saman vian vuoksi turhaan moottorin johtosarjan viikko sitten toiseen 530d:hen...
    Last edited by VolvoTDi; 01-04-2009, 23:32.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #32
      No perskeles, aivan sama ongelma kuin mm. case MarTan.

      Tuolloin antoi vikakoodeja melkein kaikilta mahdollisilta antureilta, eikä niitä saanut nollattua. Eipä tullut heti kuvauksesta mieleen.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #33
        Originally posted by Clavurion View Post
        No perskeles, aivan sama ongelma kuin mm. case MarTan.

        Tuolloin antoi vikakoodeja melkein kaikilta mahdollisilta antureilta, eikä niitä saanut nollattua. Eipä tullut heti kuvauksesta mieleen.
        Eilen sammui e46 330d -02 ajosta moottoritiellä ja viimeiset 10% matkasta (20km) mentiinkin sitten vetonarun jatkona. Mukana oli sattumalta diagnoosivehkeet ja vikakoodia pukkas tosiaan kaikista tuon palaneen sulakehaaran antureista.

        Vikakoodeista oli onneksi helppo päätellä että ongelma on virransyötössä. Kaikki anturit siis herjasivat cut circuit / short to negative tms. Omastani en löytänyt huohottimen johtosarjasta vikaa, mutta itse lämmityselementin irrottamisen (ja uuden sulakkeen) jälkeen auto taas pärähti käyntiin.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎