No niin vika todennäköisesti selvinnyt!!
Auto oli tosiaan Benkarassa ja siellä huomasivat, että moottorinohjaimen sulake 30A oli palanut. Se vaihtoon ja taas moottori käy! Noh kävi se 10km kun teki sen taas eli sammui lennosta, taas uutta sulaketta ja toimii. Benkara kertoi, että autoon täytyy vaihtaa uusi johtosarja
...
En heti lähtenyt mukaan touhuun vaan muistin edellisestä huollosta kun kerrottiin, että huohottimen lämmittimen johdot kohtuu valmiin näköiset. Kerroin Benkaraan tästä ja ne väittivät, että ei dieselissä ole ko. lämmitintä huohottimessa, bensamalleissa ainoastaan... No siitä Metroautoon ja tulostin kuvat lämmittimestä ja Benkarassa olivat huuli pyöreänä... Kysyivät, että onko kaikissa Suomi-autoissa tällainen varuste, sanoin, että poikkeuksetta on!
Hain sitten Metroautosta uuden johtosarjan huohottimen lämmittimelle ja lähdin tonkimaan paikkoja. Tosiaan voiko enempää johdot olla rikki, ainakin kolmesta kohtaa kuparit näkyvissä ja vielä kummastakin johtimesta. Uusi johtosarja paikoilleen ja vola!!!![Smoke](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/smoke.gif)
![Smoke](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/smoke.gif)
Vikakoodia ""Charge pressure regulator"" ei enää anna. Tämäkin selvisi miksi se antaa tuon koodin, kun on lämmitin haaroitettu suoraan turbon solenoidilta!
Benkarassa miettivät, mahtoivatko he vaihtaa saman vian vuoksi turhaan moottorin johtosarjan viikko sitten toiseen 530d:hen...
![Cool](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_cool.gif)
![Eek](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_eek.gif)
En heti lähtenyt mukaan touhuun vaan muistin edellisestä huollosta kun kerrottiin, että huohottimen lämmittimen johdot kohtuu valmiin näköiset. Kerroin Benkaraan tästä ja ne väittivät, että ei dieselissä ole ko. lämmitintä huohottimessa, bensamalleissa ainoastaan... No siitä Metroautoon ja tulostin kuvat lämmittimestä ja Benkarassa olivat huuli pyöreänä... Kysyivät, että onko kaikissa Suomi-autoissa tällainen varuste, sanoin, että poikkeuksetta on!
Hain sitten Metroautosta uuden johtosarjan huohottimen lämmittimelle ja lähdin tonkimaan paikkoja. Tosiaan voiko enempää johdot olla rikki, ainakin kolmesta kohtaa kuparit näkyvissä ja vielä kummastakin johtimesta. Uusi johtosarja paikoilleen ja vola!!!
![Smoke](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/smoke.gif)
![Smoke](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/smoke.gif)
Vikakoodia ""Charge pressure regulator"" ei enää anna. Tämäkin selvisi miksi se antaa tuon koodin, kun on lämmitin haaroitettu suoraan turbon solenoidilta!
Benkarassa miettivät, mahtoivatko he vaihtaa saman vian vuoksi turhaan moottorin johtosarjan viikko sitten toiseen 530d:hen...
Comment