memebuy23buy

E39 Camber säätö takaa loppuu kesken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #76
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Ja kuinkakohan paljon niitä oikeasti hengenvaarallisia autoja teillämme liikkuukaan...
    Tämän yksilön vaivat vaan tulee esiin ehkä paremmin...?

    En epäile etteikö mielellään veis paalattavaksi ja ostais uutta jos ois niin paljoa rahaa...
    Ehkä neuroottisesti liikaa kirjoittelen noista ongelmista, mutta tuon raadon ihmeellinen maailma välillä kummastuttaa

    Heti tosiaankin veisin paaliin jos pystyisi nyt vaihtaan autoa, mut nyt ei vain onnistu ja tuon kanssa on opittava elämään
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      #77
      Originally posted by bemu2000 View Post
      Aika turha tosiaan ihmetellä miksi vasemman ja oikean arvot on erilaiset, jos osia vaihdetaan vain toiselle puolelle. Noi iskarin yläpäätkin kannattaisi kyllä vaihtaa molemmat kerralla. Käy kaikki tukivarret ja välykset läpi, niin eiköhän sieltä syitä ala löytyä...
      Edessähän on kaikki nyt kunnossa ja tukilaakerit on nyt samanmerkkiset eli orkkikset. Eipä ole muuta enää, kun vasemman narina mikä voisi auttaa nostamaan camppaaria vaikka eipä nykyinenkään vanha ole.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        #78
        Originally posted by janke View Post
        Ehkä neuroottisesti liikaa kirjoittelen noista ongelmista, mutta tuon raadon ihmeellinen maailma välillä kummastuttaa

        Heti tosiaankin veisin paaliin jos pystyisi nyt vaihtaan autoa, mut nyt ei vain onnistu ja tuon kanssa on opittava elämään
        Ja toiset on ihan heti sitä mieltä, että autostas putoo renkaat, kulmat ja auraukset on joka nurkassa aivan eri, heittää ainakin 5 astetta per nurkka joka suuntaan jne.

        Itekin haluisin mieluusti ostaa uudemman auton, E39 tai E61, mielellään alta 50t ajettu (mahdoton yhtälö), en vaan tiedä ottaisko yhä edelleen 3 litran nakupadalla, tuo on niin mairea pata...
        Toisenkautta ku bensa on niin muikea kanssa äänineen jne...
        Mut tuohon omaan niin paljo käyttäny aikaa, tarmoa ja rahaa, ettei halua heti ees vaihtaa...

        No jos lopettais OT:n nyt.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          #79
          Tuli nyt käytyä suuntauksessa ja takapyörien camberit oikealla ja vasenmalla olivat -1.31´ :think Eli, muuta ei tehty tuon vasenman camberin eteen, kun uusi bumerangi (joka ei vaikuttanut) ja eteen uusi yläpään tukilaakeri.
          Auraukset olivat edessä kunnossa, mutta takana olivat noin. +0.28´ ja käännettiin +0.10´.
          Vaikka renkaat ovat takana ihan selvät, mutta silti tuo aurauksen säätö vaikutti aika paljon auton käytökseen eli, urat eivät niinkään vie mukana mitä aikasemin.

          Nyt on hyvä vaihtaa talvirenkaat alle ja keväällä arpomaan mitkä renkaat sitä laitattaisi.:think
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            #80
            Jälleen taas vasen taka-camberi piirillä:think Kokeilen vaihtaa uuden narinan ja katsotaan mitä sitten tapahtuu. Tuli mieleen, että viimekesänä kun vaihdoin takakelkan puslat, niin oliko mahdollista että kelkka siirtyi johkin suuntaan?
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14578
              • Oulu

              #81
              Kelkkahan asemoituu samalle paikalleen, kun korissa on vastakappaleet, johon helojen mukaan istuu. Touringiin vaihdoin helat ja ei siellä juurikaan arvot muuttunu vaikka kelkka oli kokonaan irrallaan korista vaihdon aikana.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                #82
                Originally posted by zener View Post
                Kelkkahan asemoituu samalle paikalleen, kun korissa on vastakappaleet, johon helojen mukaan istuu. Touringiin vaihdoin helat ja ei siellä juurikaan arvot muuttunu vaikka kelkka oli kokonaan irrallaan korista vaihdon aikana.
                No näinhän se on. Mutta jotain tapahtui kuiteskin kun hiukan tunkkasin. Ehkä puslat asettuivat paremin paikalleen.

                OT: Zener.. Sinullahan on noi linglongit kesärenkaina? Oletko ollut tyytyväinen? Miten ne mielestäsi käyttäytyy nopeissa ohjauksissa? Onko melu hiljaisempaa verrattuna muihin käyttämiisi renkaisiin?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14578
                  • Oulu

                  #83
                  Kyllä ne greenmaxit oli reilulla 10tkm kokemuksella hyvät ja ostan toistekkin. Normiajossa ihan hyvät ja ei ne tuplalasisessa E38:ssa meteliä pitäneet että mun mielestä ihan hiljaset.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #84
                    Originally posted by zener View Post
                    Kyllä ne greenmaxit oli reilulla 10tkm kokemuksella hyvät ja ostan toistekkin. Normiajossa ihan hyvät ja ei ne tuplalasisessa E38:ssa meteliä pitäneet että mun mielestä ihan hiljaset.
                    Jep.Kiitti!
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • axelll
                      BTCF Member
                      • Apr 2010
                      • 35
                      • salo

                      #85
                      Originally posted by janke View Post
                      Jälleen taas vasen taka-camberi piirillä:think Kokeilen vaihtaa uuden narinan ja katsotaan mitä sitten tapahtuu. Tuli mieleen, että viimekesänä kun vaihdoin takakelkan puslat, niin oliko mahdollista että kelkka siirtyi johkin suuntaan?
                      onko kyseessä kuskin puolen taka rengas, ilmeisesti on eli itse hitsasin alempaan epäkeskoon ulkokehälle lisää (säätöä) haritti n,5mm linjalangalla mitaten pyörän keskiöstä ja tietysti raideleveys huomioon ottaen, en jaksa tarkemmin selittää mutta saa ottaa yhteyttä privana .
                      Last edited by axelll; 09-05-2014, 23:51.

                      Comment

                      • Styroxi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 383
                        • Vaasa

                        #86
                        Oletteko koittaneet säätölautasia? jos niin oletteko tilanneet ebäy:stä vai mistä? Ei taida taakse saada e39 säätöjä mutta eteen saa.. E46:een han saa ne säätö tangot. Mutta liekkö tuo ongelma jos omistaa TIG sekä hitsaustaidot niin muokata hieman tuota Alatukivartta niin että saa säätö varaa enemmän..



                        vähän hinnakkaat kyllä.. mutta säästää kyllä renkaissa..
                        Last edited by Styroxi; 10-04-2017, 13:26.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11219
                          • Oulu

                          #87
                          Originally posted by Styroxi View Post
                          Oletteko koittaneet säätölautasia? jos niin oletteko tilanneet ebäy:stä vai mistä? Ei taida taakse saada e39 säätöjä mutta eteen saa.. E46:een han saa ne säätö tangot. Mutta liekkö tuo ongelma jos omistaa TIG sekä hitsaustaidot niin muokata hieman tuota Alatukivartta niin että saa säätö varaa enemmän..



                          vähän hinnakkaat kyllä.. mutta säästää kyllä renkaissa..
                          https://thayermotorsports.com/collec...nt=41149514759
                          Mutta tommonen avoin uniball nivel, niin onko huonompaa vaihtoehtoa olemassa käyttöautoon. Ei tule edes ensimmäistä talvea selviämään ruostumatta jumiin

                          Eikä se pikku camber renkaita syö jos auraus on tarpeeksi suorassa. Mut toki jos vedetään auraus ohjearvoihin ja jätetään camberia reiluhkosti, niin syö varmasti renkaita.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Styroxi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 383
                            • Vaasa

                            #88
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Mutta tommonen avoin uniball nivel, niin onko huonompaa vaihtoehtoa olemassa käyttöautoon. Ei tule edes ensimmäistä talvea selviämään ruostumatta jumiin

                            Eikä se pikku camber renkaita syö jos auraus on tarpeeksi suorassa. Mut toki jos vedetään auraus ohjearvoihin ja jätetään camberia reiluhkosti, niin syö varmasti renkaita.
                            Keskiviikkona töihin pariksi viikoksi.. joten ajattelin siellä kunnon vehkeillä koittaa tehdä tollaiset.. tosin niveleksi tulee suojattu malli joita löytyy sattumalta tallista uusia, sekä ajattelin myös tehdä nivelistä vaihtomalliset..

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14578
                              • Oulu

                              #89
                              oma haasteensa tieten, kun nuo pallonivelet ei ole kartio kiinnityksellä takana. :think
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Styroxi
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 383
                                • Vaasa

                                #90
                                Ulkoreunalle tulee 2kpl lukitus pultteja kartionivelelle, joita olenkin joissain automalleissa nähnyt aiemmin..

                                Comment

                                Working...
                                X