Jokos tämä on selvinny?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523 -99 nypyttää 1500rpm kohalla
Collapse
X
-
Originally posted by Ac Naisseri View PostJokos tämä on selvinny?MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Osat myöhässä. (Laakkonen...) Menee ensi viikolle.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostEli otsikko kertoo kaiken, pienimmillä kierroksilla kun lähtee kiihdyttää niin tekee semmosta selvää nypytystä ennenku lähtee vetää tasasesti. Koodeista ei löytynyt muuta kun IHKA 10 AUX sensor open circuit ja LWR2A 1 Outside air temperature open circuit...mikäs vois olla vikana? :think
Testerillä uusiutui tämä herja nollaustenkin jälkeen:
VANOS Valve Mechanically Jamming
Meinaako se että tämä solenoidi siellä ihan oikeastikin jumittaa:
Täytyy joku ilta vilkaista sitäkin...Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Noniin. Tänään jatkettiin korjaamista Elektromekassa. Nyt on vaihdettu rikkinäinen imuputki (se jälkimmäinen iso haitariputki) ja rikkinäinen pakonokka-anturi uusiin.
Ei auttanut. Itse asiassa vika paheni hieman, sillä nyt se ilmenee kierrosalueella 0 - 2300 rpm, pahimman nykimisen ollessa alueella alle 1500 rpm.
Pakonokka-anturin antama vikakoodi hävisi korjauksen jälkeen kuten pitikin ja paksu imuputkisto on nyt katsottu irrallaan tarkasti läpi, kuten myös muut pienemmät imuputket. Ainoaksi vikakoodiksi jäi joku lämpötila-anturin vikakoodi. Osaako joku guru sanoa, voisivatko oireet liittyä tuohon? Muitakin ideoita toki otetaan vastaan.
Tänään loppui aika kesken kun Elektromekalla pukkasivat muut hommat päälle, joten vianetsintää jatketaan loppuviikosta.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Noniin, nyt saatiin vika korjattua!
Nykiminen loppui kun 5. sylinterin puola vaihdettiin. Vika löytyi kun autolla ajettiin koeajolenkillä siten, että se nyki oikein pahasti ja pitkään, jolloin 5. sylinteri antoi jonkin ajan nytkyttelyn jälkeen sytytyksen vikakoodin. (Myös moottorin vikavalo kojelaudassa syttyi.) Aiemmilla koeajoilla en uskaltanut oikein tarpeeksi rääkätä autoa, joten vikakoodia ei tullut.
Kiitokset Elektromekan hemmoille asiantuntevasta ja kohtuuhintaisesta vianetsinnästä/korjauksesta!MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Kuten toisessa threadissa kirjoittelinkin, nykiminen tuli takaisin pari päivää puolan vaihdon jälkeen.
Autossa olevat oireet ovat siis:
- nykiminen matalilla kierroksilla (alle 1500) kiihdytettäessä
- kierrokset laskevat kaasun noston jälkeen selvällä viiveellä (n. 1-2 sekuntia kaasun nostosta)
- ehkä hieman huono alavääntö. (arviointi on hieman hankalaa ilman vertailupohjaa, mutta ajossa tuntuu huonommalta kuin entisessä E36 325:ssa)
Tänään tapahtui sitten aika yllättäviä: Tankkasin V-Poweria, joka lopetti nykimisen. Muihin vikoihin ei ollut vaikutusta.
Ideoita voi heittää miten eteenpäin?
Autolla on joka tapauksessa Inspection 2 ensi viikolla, joten siinä vaihdetaan tulpat ja PA-suodatin ja jatketaan vianetsintää Elektromekan hemmojen kanssa.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Mulla ihan samaa nykimistä siinä 1500 kiekan kohdalla joskus aika rajuakin.
Ja tyhjäkäynnille laskeudutaan silleen askelittain.
Tulpat, ja yhden puolan olen vaihtanut. En sitten tiedä vaikuttaisko vaihtaa ne mustat tutit puolan ja tulpan väliin.
Bensana olen käyttänyt 95:ta
Autona E39 535 V8 1996
Comment
-
-
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.Retard Member
Comment
-
-
Originally posted by herja View PostTsekkaa ICV ettei ole tukossa. 10 min homma.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Nyt on päästy vertailemaan moottorin toimintaa wilperin toimivan -97 523:n kanssa.
Havainnot oli selkeitä. Meikäläisen autossa mättää pari asiaa:
- Moottori on törkeän sammumisherkkä liikkeellelähtökierroksilla
- Kierrokset laskee about puolet hitaammin kun vertailuautossa
- Molemmat edellämainitut yhdessä aiheuttaa "kenguru bensatankissa" -ilmiötä lähdöissä ja vaihteenvaihdoissa. Onnistuinpa jopa tyylikkäästi sammuttamaan auton Teboilin pihaan kun lähdin ajamaan wilperin auton kokeilun jälkeen...MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
Comment