Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -99 nypyttää 1500rpm kohalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ac Naisseri
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 109
    • Raisio

    #31
    Jokos tämä on selvinny?

    Comment

    • JH.
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 794
      • PKS

      #32
      Originally posted by Ac Naisseri View Post
      Jokos tämä on selvinny?
      Osat saapuvat ke-to, ennen Wappua tarkoitus on ehtiä asentamaan jos ei tule mitään hässäkkää.
      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
      Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

      Käyttis i4 eDrive40
      Kesällä E36 M3
      Radalla E36 325i track day tool

      Comment

      • JH.
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 794
        • PKS

        #33
        Osat myöhässä. (Laakkonen...) Menee ensi viikolle.
        MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
        Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
        BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

        Käyttis i4 eDrive40
        Kesällä E36 M3
        Radalla E36 325i track day tool

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1195
          • Espoo

          #34
          Originally posted by Marko.K View Post
          Eli otsikko kertoo kaiken, pienimmillä kierroksilla kun lähtee kiihdyttää niin tekee semmosta selvää nypytystä ennenku lähtee vetää tasasesti. Koodeista ei löytynyt muuta kun IHKA 10 AUX sensor open circuit ja LWR2A 1 Outside air temperature open circuit...mikäs vois olla vikana? :think
          Omassa hajonneen letkun uusinta korjasi paljon mutta vielä jäi vähän epätasaisuutta tyhjäkäyntiin sekä välillä tasaisella 1500RPM kierrroksilla ajettaessa esiintyy nykimistä.

          Testerillä uusiutui tämä herja nollaustenkin jälkeen:
          VANOS Valve Mechanically Jamming

          Meinaako se että tämä solenoidi siellä ihan oikeastikin jumittaa:


          Täytyy joku ilta vilkaista sitäkin...
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • JH.
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 794
            • PKS

            #35
            Noniin. Tänään jatkettiin korjaamista Elektromekassa. Nyt on vaihdettu rikkinäinen imuputki (se jälkimmäinen iso haitariputki) ja rikkinäinen pakonokka-anturi uusiin.

            Ei auttanut. Itse asiassa vika paheni hieman, sillä nyt se ilmenee kierrosalueella 0 - 2300 rpm, pahimman nykimisen ollessa alueella alle 1500 rpm.

            Pakonokka-anturin antama vikakoodi hävisi korjauksen jälkeen kuten pitikin ja paksu imuputkisto on nyt katsottu irrallaan tarkasti läpi, kuten myös muut pienemmät imuputket. Ainoaksi vikakoodiksi jäi joku lämpötila-anturin vikakoodi. Osaako joku guru sanoa, voisivatko oireet liittyä tuohon? Muitakin ideoita toki otetaan vastaan.

            Tänään loppui aika kesken kun Elektromekalla pukkasivat muut hommat päälle, joten vianetsintää jatketaan loppuviikosta.
            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

            Käyttis i4 eDrive40
            Kesällä E36 M3
            Radalla E36 325i track day tool

            Comment

            • Ketzi
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 217
              • Pohojammaa

              #36
              Miten auton käynnin pitäisi reagoida jos tyhjäkäynnillä nyppäsee öljykorkin irti?
              Ja mitä tyhjäkäynti pitäisi normaalisti olla lämpimänä?
              Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

              Comment

              • JH.
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 794
                • PKS

                #37
                Noniin, nyt saatiin vika korjattua!

                Nykiminen loppui kun 5. sylinterin puola vaihdettiin. Vika löytyi kun autolla ajettiin koeajolenkillä siten, että se nyki oikein pahasti ja pitkään, jolloin 5. sylinteri antoi jonkin ajan nytkyttelyn jälkeen sytytyksen vikakoodin. (Myös moottorin vikavalo kojelaudassa syttyi.) Aiemmilla koeajoilla en uskaltanut oikein tarpeeksi rääkätä autoa, joten vikakoodia ei tullut.

                Kiitokset Elektromekan hemmoille asiantuntevasta ja kohtuuhintaisesta vianetsinnästä/korjauksesta!
                MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                Käyttis i4 eDrive40
                Kesällä E36 M3
                Radalla E36 325i track day tool

                Comment

                • JH.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 794
                  • PKS

                  #38
                  Kuten toisessa threadissa kirjoittelinkin, nykiminen tuli takaisin pari päivää puolan vaihdon jälkeen.

                  Autossa olevat oireet ovat siis:
                  - nykiminen matalilla kierroksilla (alle 1500) kiihdytettäessä
                  - kierrokset laskevat kaasun noston jälkeen selvällä viiveellä (n. 1-2 sekuntia kaasun nostosta)
                  - ehkä hieman huono alavääntö. (arviointi on hieman hankalaa ilman vertailupohjaa, mutta ajossa tuntuu huonommalta kuin entisessä E36 325:ssa)

                  Tänään tapahtui sitten aika yllättäviä: Tankkasin V-Poweria, joka lopetti nykimisen. Muihin vikoihin ei ollut vaikutusta.

                  Ideoita voi heittää miten eteenpäin?

                  Autolla on joka tapauksessa Inspection 2 ensi viikolla, joten siinä vaihdetaan tulpat ja PA-suodatin ja jatketaan vianetsintää Elektromekan hemmojen kanssa.
                  MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                  Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                  BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                  Käyttis i4 eDrive40
                  Kesällä E36 M3
                  Radalla E36 325i track day tool

                  Comment

                  • rainekoo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 294
                    • oulainen

                    #39
                    Mulla ihan samaa nykimistä siinä 1500 kiekan kohdalla joskus aika rajuakin.

                    Ja tyhjäkäynnille laskeudutaan silleen askelittain.

                    Tulpat, ja yhden puolan olen vaihtanut. En sitten tiedä vaikuttaisko vaihtaa ne mustat tutit puolan ja tulpan väliin.

                    Bensana olen käyttänyt 95:ta

                    Autona E39 535 V8 1996

                    Comment

                    • herja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1649

                      #40
                      Tsekkaa ICV ettei ole tukossa. 10 min homma.
                      Retard Member

                      Comment

                      • rainekoo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 294
                        • oulainen

                        #41
                        Kuinkas tämä tapahtuu

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          #42
                          Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                          Retard Member

                          Comment

                          • JH.
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 794
                            • PKS

                            #43
                            Originally posted by herja View Post
                            Tsekkaa ICV ettei ole tukossa. 10 min homma.
                            ICV putsattu. Ei vaikutusta, likaa oli hieman.
                            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                            Käyttis i4 eDrive40
                            Kesällä E36 M3
                            Radalla E36 325i track day tool

                            Comment

                            • JH.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 794
                              • PKS

                              #44
                              Nyt on päästy vertailemaan moottorin toimintaa wilperin toimivan -97 523:n kanssa.

                              Havainnot oli selkeitä. Meikäläisen autossa mättää pari asiaa:
                              - Moottori on törkeän sammumisherkkä liikkeellelähtökierroksilla
                              - Kierrokset laskee about puolet hitaammin kun vertailuautossa
                              - Molemmat edellämainitut yhdessä aiheuttaa "kenguru bensatankissa" -ilmiötä lähdöissä ja vaihteenvaihdoissa. Onnistuinpa jopa tyylikkäästi sammuttamaan auton Teboilin pihaan kun lähdin ajamaan wilperin auton kokeilun jälkeen...
                              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                              Käyttis i4 eDrive40
                              Kesällä E36 M3
                              Radalla E36 325i track day tool

                              Comment

                              • wilperi
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2005
                                • 154
                                • HELSINKI

                                #45
                                sammuttamaan auton Teboilin pihaan kun lähdin ajamaan wilperin auton kokeilun jälkeen... [/QUOTE]

                                -03 skoda octavia RS



                                EX:
                                -97 E39 540ia
                                -97 E39 523
                                -08 BASHAN 300CC ROADSTER
                                -84 E28 "527"
                                - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
                                -84 E30 318
                                -84 E28 520

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎