Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -99 nypyttää 1500rpm kohalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #46
    Hehe, täällä samaa vikaa 535 '99. Kaikenlaista tsekattu ja vaihdettu, mutta eipä löydy ratkaisua. Mietin ite vahvasti jompaakumpaa nokan asentotunnistinta, yks tohon on joskus vaihdettu, mutta toinen on vielä alkup.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • JH.
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 794
      • PKS

      #47
      Originally posted by Supra^ View Post
      Hehe, täällä samaa vikaa 535 '99. Kaikenlaista tsekattu ja vaihdettu, mutta eipä löydy ratkaisua. Mietin ite vahvasti jompaakumpaa nokan asentotunnistinta, yks tohon on joskus vaihdettu, mutta toinen on vielä alkup.
      Ei kannata sitten alkaa vaihtamaan summamutikassa mitään - Laakkos-tyyliin. Lähes kaikki anturit jne. on sen verran helposti diagnosoitavissa ovatko ne kunnossa. Ensin vikakoodit lukuun ja sitten jos jotain löytyy niin nokka-antureihin vaan oskilloskooppi kiinni ja katsomaan mitä sieltä tulee ulos.
      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
      Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

      Käyttis i4 eDrive40
      Kesällä E36 M3
      Radalla E36 325i track day tool

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #48
        Originally posted by JH. View Post
        Ei kannata sitten alkaa vaihtamaan summamutikassa mitään - Laakkos-tyyliin. Lähes kaikki anturit jne. on sen verran helposti diagnosoitavissa ovatko ne kunnossa. Ensin vikakoodit lukuun ja sitten jos jotain löytyy niin nokka-antureihin vaan oskilloskooppi kiinni ja katsomaan mitä sieltä tulee ulos.
        Juu, INPAlla ollaan luettu tallissa vaikka kuinka monta kertaa. Ei anna yhtäkään vikakoodia. Livedatalla pitäis varmaan seurata ajossa jos löytyis jotain.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • JH.
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 794
          • PKS

          #49
          Sekalaista tietoa muille vastaavista ongelmista kärsiville:
          Työkaveri mainitsi tänään, että hänellä oli aikoinaan E34 520i ollut sammumisherkkä ja vika oli ollut kaasuläpän asennossa, joka oli ajautunut vääräksi. Mikäli muistan oikein niin tähän oli liittynyt myös tyhjäkäynnin seilaaminen. Vika oli korjaantunut kaasuläpän asennon säädöllä ja auton luonne oli parantunut valtavasti matalilla kierroksilla.

          Oma auto menee huomenna Inspection 2:een ja sitten jos aikaa jää niin tutkitaan noita muita oireita. Tosin hommaa hankaloittaa tuo tankissa oleva V-Power, joka poistaa 99% nykimisistä. (hmm... mistäs sais 92-oktaanista tähän hätään...sillä voisi saada vikakoodejakin irti.. )
          MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
          Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
          BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

          Käyttis i4 eDrive40
          Kesällä E36 M3
          Radalla E36 325i track day tool

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #50
            Originally posted by JH. View Post
            Nyt on päästy vertailemaan moottorin toimintaa wilperin toimivan -97 523:n kanssa.

            Havainnot oli selkeitä. Meikäläisen autossa mättää pari asiaa:
            - Moottori on törkeän sammumisherkkä liikkeellelähtökierroksilla
            - Kierrokset laskee about puolet hitaammin kun vertailuautossa
            - Molemmat edellämainitut yhdessä aiheuttaa "kenguru bensatankissa" -ilmiötä lähdöissä ja vaihteenvaihdoissa. Onnistuinpa jopa tyylikkäästi sammuttamaan auton Teboilin pihaan kun lähdin ajamaan wilperin auton kokeilun jälkeen...
            Aivan pakko olla imuvuoto?

            Comment

            • JH.
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 794
              • PKS

              #51
              Auto tuntuisi olevan nyt kunnossa! Tankkiin on tankattu 95:sta ja viitisenkymmentä kilometriä kaupunkiajoa on takana ilman nykimistä. (koputellaan puuta...:)

              Eilen tehtiin Inspection 2 ja lisäksi vesipumppu, moniurahihnat, pa-suodatin jne. vaihdettiin. Pointsit taas Elektromekalle! Hinnat olivat kohtuulliset ja työlle omistautuminen kiitettävää tasoa! (hommia väännettii yömyöhään kun satuin menemään sinne vähän turhan myöhään.)

              Selvisi, että autossa oli asennettuna vääränlaiset sytytystulpat, joten tämä lienee vikojen perimmäinen syy. (Olivat BMW:n omat, mutta ei täysin oikea malli). Väärien sytytystulppien valinnasta kuuluu huoltokirjan mukaan kunnia tukholmalaiselle BMW-merkkihuollolle.

              Sammumisherkkyys parantui myös havaittavasti. Ei tuo edelleenkään ole edellisen E36 325i:n tai meillä olevan E46 318i:n veroinen, mutta ei tuolla ajaminen enää mitenkään hankalaa ole. Elektromekan kaverin kanssa käytiin myös koeajolla ja hän totesi auton vetävän hyvin alhaalta ja epäili lievää "kenguruefektiä" voimansiirron välyksistä johtuviksi. Alustasta ei väljää löytynyt nimeksikään, mutta voimansiirtolinjassa on jossain kohtaa lievää klappia, joka tekee paikaltaan liikutteluun oman vaikutuksensa vaikkei vakavaa olekaan.
              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

              Käyttis i4 eDrive40
              Kesällä E36 M3
              Radalla E36 325i track day tool

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #52
                Eli mitä sulle nyt sitten lopun kaiken siihen vaihdettiin ja tehtiin?
                Retard Member

                Comment

                • JH.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 794
                  • PKS

                  #53
                  Originally posted by herja View Post
                  Eli mitä sulle nyt sitten lopun kaiken siihen vaihdettiin ja tehtiin?
                  Tässä topickissa on lueteltu kaikki. Nyt viimeiseksi siis tehtiin normaali Insp2-huolto, joka sisältää mm. tulppien vaihdot ja vaihdettiin pa-suodatin + muuta. Tuo "muuta" sisältää kaikkea sälää mikä ei liity mitenkään tähän topickin vikaan, joten en viitsi alkaa sitä tarkemmin avaamaan. Jos ehdin niin voin kirjoitella myöhemmin jonkin yhteenvedon.
                  MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                  Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                  BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                  Käyttis i4 eDrive40
                  Kesällä E36 M3
                  Radalla E36 325i track day tool

                  Comment

                  • Tompd
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2013
                    • 130
                    • Ylöjärvi

                    #54
                    Nostellaas vähän vanhaa ketjua. Ite huomasin tänään samanlaisen ongelman. Alaväännöt täysin hukassa, isolla tiellä kun tulee mäki niin auto lähes hyytyi 5 vaihteella. Ja muutenkin pikku kiihdyttely on toivotonta, kierroksia tarvii saada se 4300 jolloin oikein tuntee selvästi piikin, ennen tätä oli vaihde mikä tahansa niin auto ei kertakaikkiaan kiihdy.
                    Ennenkun vika alkoi, kesti n. 5s, että sain auton edes käymään. Ajoin 20km matkan kotio, sammutin auton kävin kusella sisällä, lähdin liikententeesen niin kaikki toimi taas normaalisti.
                    Myös 1-2k rpm huomasin pientä nypytystä.

                    Tehnyt 2 kertaa tänään tehojen katoamisen. Hetken lepuutuksella taas toimi.

                    Sitten toinen pulma viellä, vaihdoin enkeleihin normaalit halogeenit ja tänään huomasin, että käy niin kuumina että on sulattanut molemmin puolin liittimiin pienet reiät.
                    Audi R8 V8
                    BMW G12 740Le M-Sport

                    Comment

                    • JH.
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 794
                      • PKS

                      #55
                      Originally posted by Tompd View Post
                      Nostellaas vähän vanhaa ketjua. Ite huomasin tänään samanlaisen ongelman. Alaväännöt täysin hukassa, isolla tiellä kun tulee mäki niin auto lähes hyytyi 5 vaihteella. Ja muutenkin pikku kiihdyttely on toivotonta, kierroksia tarvii saada se 4300 jolloin oikein tuntee selvästi piikin, ennen tätä oli vaihde mikä tahansa niin auto ei kertakaikkiaan kiihdy.
                      Ennenkun vika alkoi, kesti n. 5s, että sain auton edes käymään. Ajoin 20km matkan kotio, sammutin auton kävin kusella sisällä, lähdin liikententeesen niin kaikki toimi taas normaalisti.
                      Myös 1-2k rpm huomasin pientä nypytystä.

                      Tehnyt 2 kertaa tänään tehojen katoamisen. Hetken lepuutuksella taas toimi.

                      Sitten toinen pulma viellä, vaihdoin enkeleihin normaalit halogeenit ja tänään huomasin, että käy niin kuumina että on sulattanut molemmin puolin liittimiin pienet reiät.
                      Vikakoodien luvulla liikkeelle. Eiköhän sieltä jotain paljastu kun on noin pahat oireet.
                      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                      Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                      Käyttis i4 eDrive40
                      Kesällä E36 M3
                      Radalla E36 325i track day tool

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Originally posted by Tompd View Post
                        Nostellaas vähän vanhaa ketjua. Ite huomasin tänään samanlaisen ongelman. Alaväännöt täysin hukassa, isolla tiellä kun tulee mäki niin auto lähes hyytyi 5 vaihteella. Ja muutenkin pikku kiihdyttely on toivotonta, kierroksia tarvii saada se 4300 jolloin oikein tuntee selvästi piikin, ennen tätä oli vaihde mikä tahansa niin auto ei kertakaikkiaan kiihdy.
                        Ennenkun vika alkoi, kesti n. 5s, että sain auton edes käymään. Ajoin 20km matkan kotio, sammutin auton kävin kusella sisällä, lähdin liikententeesen niin kaikki toimi taas normaalisti.
                        Myös 1-2k rpm huomasin pientä nypytystä.

                        Tehnyt 2 kertaa tänään tehojen katoamisen. Hetken lepuutuksella taas toimi.
                        Nokka-akselin asentotunnistin.

                        Comment

                        • Tompd
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2013
                          • 130
                          • Ylöjärvi

                          #57
                          Joo nokka-akselin asennontunnistin siellä oli paskana.
                          Sit kone herjas kans jostai sähköpuhaltimesta tjsp? Jostai ilmastoinnista noi puhu, mut kyllä se ihan normaalisti toimii.
                          Last edited by Tompd; 09-06-2014, 14:21. Reason: A
                          Audi R8 V8
                          BMW G12 740Le M-Sport

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎