Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 touring ilmajousi poksahti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    E39 touring ilmajousi poksahti

    Eli sport alustaisen E39 farkun perse oli aamulla kentässä ja kuskin puolella palje puhki. Yritin tubeles paikalla tekohengittää tuota, mutta vituix män.. mistähän sais tilattua uudet 37 12 1 095 081 ja 37 12 1 095 082 osanumeroiset palkeet, vai täytyykö pyllistää marmorille..

    Samppa
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • eki_boomer
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 223
    • Klaukkala

    #2
    Varoittiko mitenkään / huomasiko ajossa? Minkäverran autolla on ajettu?
    F31 moped edition...

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      #3
      Originally posted by eki_boomer View Post
      Varoittiko mitenkään / huomasiko ajossa? Minkäverran autolla on ajettu?
      Eipä varoitellu mitenkään. Aamulla oli vain perse maassa. Ajettu n.240000km..
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • roibmw
        Newbiemmer
        • Apr 2006
        • 15

        #4
        jep

        viime viikolla itsellä kävi sama juttu vasemmalta puolelta ja wetterillä hinta pussille 219 ja KL osissa 217 euroa. tarvikkeena ei saanut. ja kyseessä 528 touring urheilualustalla.

        Comment

        • Makee28
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 527
          • Kitee

          #5
          Marmoritiskiä vaatii, ei saa tarvikkeena. Omasta hajos kanssa pussi eilispäivänä. Viime keväänä hinta oli marmorilla muistaakseni 170€/kpl . Normaali ja sporttipussi samanhintaisia.

          Comment

          • HC91
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 998
            • 29100/310053

            #6
            länsinaapurissa on -02 530dat:ista puretut palkeet 400SEK kipale + rahdit. Tarina ei kerro onko kumman alustan, mutta sen voi tietty selvittää: GW42117.
            92' ///M5 3.8 individual
            09' 320d xDrive
            16' NIU N1 Sport
            19' NIU U+ Sport

            Comment

            • Keke71
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 340
              • Kiiminki

              #7
              Sampalle toimitettu pussi, toivottavasti saat sen modifioitua paikoilleen, koska oli eri puolen pussi kyseessä niin se teettää vähän käsitöitä. Mutta olettaisin että saa homman toimiin
              E39 540iA Touring

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #8
                Bemmi nousi jälleen renkailleen väärän puolen palkeella. Kevyesti modaamalla se sinne meni. Ylhäältä kohdistintappi pois ja alapäästä vähän rautasahalla muovista palaa pois.. Alakiinnityksen kulma on nyt vähän väärään suuntaan, mutta jospa tuo kestäis siihen asti, että saa uudet hommattua. Pystytkö HC91 tuomaan sillä Saksan keikallasi tuollaiset?

                Erityskiitokset Kekelle nopeasta toiminnasta! Olin jo varma, että kärry seisoo ainakin viikon tuon takia...

                Samppa
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • BMWFW24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 276
                  • Jämsä

                  #9
                  Asiaa sivuten. Millaisia lukemia INPA näyttää perän korkeudelle noilla sporttipalkeilla verrattuna vakiopalkeisiin?
                  Last edited by BMWFW24; 03-05-2009, 22:10. Reason: Muutettu kysymystä vähän.
                  ex. 316i e36 1991
                  ex. 318iS Coupe e36 1992
                  ex. 528iA Touring e39 1997
                  ex 316i e30 1990, vaimon
                  ex. X5 4.4i e53 2001
                  ex 316 e46 2003, vaimon
                  525iX e60 2008
                  Z4 e85 2003, vaimon​

                  Comment

                  • roibmw
                    Newbiemmer
                    • Apr 2006
                    • 15

                    #10
                    Originally posted by HC91 View Post
                    länsinaapurissa on -02 530dat:ista puretut palkeet 400SEK kipale + rahdit. Tarina ei kerro onko kumman alustan, mutta sen voi tietty selvittää: GW42117.
                    mistäs löysit nuo Ruotsin palkeet? Olis taas tarvetta...

                    Comment

                    • rasvapeukalo
                      Newbiemmer
                      • Oct 2010
                      • 22
                      • Siuro, Nokia

                      #11
                      Pussi poksahti aamusta täälläkin. Ei varotellut. Onkohan tuo paha homma vaihtaa?! Uskaltaakohan tuoll ajaa illasta takas kotio hissukseen n. 20km... Vaihto-ohjeet löytyikin jo, ei pitäis olla paha homma.
                      Last edited by rasvapeukalo; 17-12-2010, 07:02.
                      528i Touring steptr. 1997 270tkm

                      Comment

                      • Aslakki
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 359
                        • Kuusamo

                        #12
                        Originally posted by rasvapeukalo View Post
                        Pussi poksahti aamusta täälläkin. Ei varotellut. Onkohan tuo paha homma vaihtaa?! Uskaltaakohan tuoll ajaa illasta takas kotio hissukseen n. 20km... Vaihto-ohjeet löytyikin jo, ei pitäis olla paha homma.
                        Pusseja poksahtelee näköjään Nokialla vähän enemmänki, aamulla oli mullaki kuskin puolen pussi pihissy tussuksi. Tämä päivänä uuden pussin hinta on marmorilla (autokeskus tampere) 215€ ja Kl-varaosilla 250€, sporttipussi ja vakio saman hintasia.
                        Ite en kyllä ajelis metriäkään näytti niin pohjassa olevan tuo kuskin puoli. Tuota vaihtoa mietin että mitenkähän se ilmaputki on kiinni siinä pussin yläpäässä, alapää on vissiin vaan pultilla/mutterilla. Muuta irrotettavaa ei ilmeisesti ole. Pistäs Rasvapeukalo niitä vaihto-ohjeita jos löysit ne jostain, vaikka eiköhän tuo kiinnitys selviä kun menee tutkimaan lähemmin...
                        E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                        Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                        Comment

                        • rasvapeukalo
                          Newbiemmer
                          • Oct 2010
                          • 22
                          • Siuro, Nokia

                          #13
                          Laitoin pussit autokeskukselta 3pvän toimituksella tilaukseen juuri tuo 215e ketale. Ei tuntunut muualta löytyvän. Kl-varaosa lupas vkn toimitusajalla... Vaihto-ohjeet löyty haulla. Näpyttelen kännyllä, nii en pysty linkkiä laittaan. Mut ei vaikuttanu pahalta hommalta, mitä pikaseen lukasin. Eikä kannata ajaa enempää, kun poksahtaa kait herkästi toinenkin puoli.
                          528i Touring steptr. 1997 270tkm

                          Comment

                          • humala
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 739
                            • Kemi

                            #14
                            kyllähän se jossakin välissä se toinenkin puoli poksahtaa mutta milloin niin se on eriasia.. Itsellä parit kokemukset ekana meni vasen ja tokalla kerralla oikea puoli ja kummallakin kerralla oon kinkannut auton kanssa himaan.. Eihän siinä kun ajelee hissukseen tasaisia teitä. Mutta tuskin tuo hyvää alustalle tekee se on varma..

                            Pussin vaihto on noin 30min homma. Rengas irti, alapuolelta pulttipois, ylhäältä paineilmaliitin irti ja 3kpl klipsuja pois. Peräkontista joutuu purkamaan vähän että löytyy nämä klipsut ja liitin.. Sitten uutta vaan sovittamaan paikoilleen..
                            E70 X5 3.0d -07
                            E39 530da touring -99
                            ex: E36 325i sedan -93

                            Comment

                            • rasvapeukalo
                              Newbiemmer
                              • Oct 2010
                              • 22
                              • Siuro, Nokia

                              #15
                              Pussit tuli vaihdettua, eikä ollut paha homma. En vaan ymmärtänyt miten paineilmaliittimen muoviset "sokat" ois saanut ehjänä irti. Laitoin sit nippusidettä ja sheringrengasta varmistukseks ja on toistaiseks pysyny paikoillaan. Ilm. Orkkisjouset ja kesti 260tkm ja oli selkeitä halkeemia molemmin puolin. Repsikan puoli jäi viel hätävaraks hyllyyn.
                              528i Touring steptr. 1997 270tkm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎