10 vuotta raskaan korjaamoilla työskenneellä palje yleensä räjähtää tai lähtee ylä tai alapään vulganoinnista irti. Jousisto paine kuorma-autoissa sekä perävaunuissa on merkistä riippuen 9-14 kiloa. Jarrupaine on 8 kiloa. Kuorma-autoissa on 2 eripiiriä 1.piiri hoitaa jarrut ja 2.piiri jousiston, kytkin tehostimen,ilmajousitetut penkit ym ym..
Bemarissa vuotavan ilmajousituksen puolen huomaa kun auto nostetaan ylös. Sen puolen pussi vuotaa jonka rengas vetäytyy ylös eli nostaa kinttuaan ihan kuin uros koira. Vaikka pussi näyttää ehjältä niin se voi vuotaa juuri yläpään lautasesta "vulganoinnista". Jos kumpuralta vuotaisi niin kummatkin puolet "nostaisi kinttua". Kompurassa ei ole erillistä piiriä oikean ja vasemman puolen jousitukselle.
1 "paineakun"= paineilmasäiliön purkaneena sisällä ei ole mitään erikoista vain tyhjä säiliö.
Kannattaa tarkastaa myös jousen yläpään ilmaliittimet. On tehty todella vanhan aikaisesti eli ihan samalla tavalla kuin vanhat vesijohtoliitokset. Siellä on tukiliitin,helmi ja mutteri. Ajan kanssa tukihelmi joka tulee putken sisään painuu kasaan ja vuotaa välistä.
Bemarissa vuotavan ilmajousituksen puolen huomaa kun auto nostetaan ylös. Sen puolen pussi vuotaa jonka rengas vetäytyy ylös eli nostaa kinttuaan ihan kuin uros koira. Vaikka pussi näyttää ehjältä niin se voi vuotaa juuri yläpään lautasesta "vulganoinnista". Jos kumpuralta vuotaisi niin kummatkin puolet "nostaisi kinttua". Kompurassa ei ole erillistä piiriä oikean ja vasemman puolen jousitukselle.
1 "paineakun"= paineilmasäiliön purkaneena sisällä ei ole mitään erikoista vain tyhjä säiliö.
Kannattaa tarkastaa myös jousen yläpään ilmaliittimet. On tehty todella vanhan aikaisesti eli ihan samalla tavalla kuin vanhat vesijohtoliitokset. Siellä on tukiliitin,helmi ja mutteri. Ajan kanssa tukihelmi joka tulee putken sisään painuu kasaan ja vuotaa välistä.
Comment