memebuy23buy

E39:n etupyöränlaakeri ja ABS?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #16
    Kyllä tuo alkuperäinen oli omassakin Koyo.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Jaska.T
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1517
      • TaNpere

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Ainakin FAG:n tarvikelaakeri toimii laakista, eikä maksa maltaita.
      Mistä hait tuon FAG:n laakerin ja mitä se maksoi? Tuo itse vaihtooperaatio ei taida kovin kummoinen olla, ei tarvi prässäillä mitään?

      G30 530e Msport
      -------------------------------------------------
      F30 330e Msport
      E60 525d Msport LCI
      E39 530d Touring
      Ex E46 320i coupé
      Ex AC Schnitzer S5 3.0d
      Ex ALPINA B6
      Ex E34 525i Touring
      Ex E36 328i Coupe
      Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
      Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
      Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
      Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
      Never Drive Faster Than
      Your GuardianAngel Can Fly

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #18
        Mistä tahansa tarvikeliikkeestä kannattaa käydä kysymässä. Tuo oma FAG taisi olla AD-ketjun High Level tuotemerkin paketissa. Maksoi muistaakseni 130e.

        Homma ei ole paha. Iskaria vaan pitää nostaa navasta, jotta kaikille pulteille pääsee takapuolelta käsiksi. Ei tarvita mitään erikoistyökaluja. Uusi muuten samalla ne pultit tai vähintään putsaa kierteet ja uutta kunnollista lukitetta niihin.

        Tovi sitten merkkitiskiltä ostettuna takalaakerit, joista toinen KOYO ja toinen tuoreemmalla pakkausmerkinnällä oleva FAG. Eli FAG taitaa olla sitten nykyään OEM.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Janne-90
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 246
          • Naantali

          #19
          Motonetin etupyöränlaakerit sopis ainakin mulla suoraan eikä abs:t mitään valittanu.. merkkiä en nyt enää muista.. hintaa oli 82.50e /kpl molemmat vaihdoin eteen noin puoli sitten ja hyvin toimii kilometrejä tullu yli 20tkm
          Last edited by Janne-90; 06-07-2009, 17:05.

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1228
            • LAHTI

            #20
            Lahdenvaraosa Expert.... Etu 82€/kpl ja taka 60€/kpl

            Originally posted by Janne-90 View Post
            Motonetin etupyöränlaakerit sopis ainakin mulla suoraan eikä abs:t mitään valittanu.. merkkiä en nyt enää muista.. hintaa oli 82.50e /kpl molemmat vaihdoin eteen noin puoli sitten ja hyvin toimii kilometrejä tullu yli 20tkm
            Lahden varaosa Expertillä tarvikkeena "HightLevel"-merkkinen ja pahvilaatikossa oli FAG-merkkinen laakeri sisällä myöskin takapyörän HightLevel paketissa
            FAG merkkinen laakeri joka makso taas vaan 60€/kpl

            Comment

            • MakeJ
              BTCF Member
              • Jun 2005
              • 324
              • Hml

              #21
              Originally posted by MakeJ View Post
              No niin nyt toimii abs:it taas. Ongelma oli se, että anturi oli liian kaukana kehästä. Syy ongelmaan löytyy tarvike laakerista, jossa tunnistekehä on noin 1mm syvemmällä kuin vanhassa (alkuperäisessä?) . Kuvasta näkee jotenkin miten kehä on syvemmällä uudessa laakerissa. Vanhassa kehä tarkkaan reunan tasolla. Anturi lähti toimimaan kun sitä sai hieman menemään syvemmälle hakkaamalla pyörännavan takana olevaa tulppaa syvemmälle. Se otti hiukan anturin reunaan kiinni. Anturin toiminnan testaaminen kävi helposti läppärin ruudulta nopeustietoa seuraamalla kun pyöritti rengasta käsin.

              Kehä ei ollut ainoa epäsopivuus laakerissa. Myös laippaan joutui poraamaan upotusta pultille millä jarrulevy tulee kiinni. En ymmärrä miksi sitä ei ole tehty valmiiksi. Olisko pitänyt hakea alkuperäinen laakeri kl-varaosista vaikka se maksaa 50 egee enemmän kuin tämä paskasti sopiva tarvike:think Tarvikelaakeri oli Mapcon tekele (made in Germany).
              Nyt vituttaa entistäkin enemän kun piti säästää laakerien kanssa Perjantaina piti nostaa auto ylös kun alkoi tuntua ohjaus ihmeelliseltä. Kun renkaasta otti kiinni tuntui siinä selvästi jossain olevan väljää. Toisellapuolella tuntui vielä enemmän väljää. Ylläri ylläri laakereistahan se väljä tuli. Laakereilla tuli ajettua noin 4500km Seuraavana päivänä piti lähtee Viroon hakeen keittoo autolla, joten ei muuta kuin vanhat laakerit takas paikalleen ja väljyydet hävis kokonaan. Nämä vanhat oli kuitenkin vielä ihan välyksettömät. Pieni epämääräinen ääni kuuluu kun rengasta pöyrittelee, mutta ajossa sitä ei vielä kuule. Näillä (Koyon) laakereilla on ajettu ainakin 180tkm.

              Pakko yrittää palauttaa nämä laakerit Motonettiin. Ei tälläsiä osia voi hyväksyä mitenkään. Vieläkun löytäis kuitin jostain. Mitenhän tässä kohtaa kannatais toimia?
              E60 535dA LCI -07 M-sport
              E39 530dAT -99 "M-sport"

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #22
                Originally posted by MakeJ View Post
                Pakko yrittää palauttaa nämä laakerit Motonettiin. Ei tälläsiä osia voi hyväksyä mitenkään. Vieläkun löytäis kuitin jostain. Mitenhän tässä kohtaa kannatais toimia?
                Ei pitäisi olla ongelmia palautuksen kanssa. Etupyöränlaakeria kun ei voi ylikiristääkkään, kuten taka-akselilla.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by kaol View Post
                  Ei pitäisi olla ongelmia palautuksen kanssa. Etupyöränlaakeria kun ei voi ylikiristääkkään, kuten taka-akselilla.
                  Aika hankala sitä takalaakeriakaan on ylikiristää, kun momentti on 300+ Nm ja kahden kuulalaakeririvin sisäkoolit ovat joka tapauksessa kiinni toisissaan.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Marko.K
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1193
                    • Helsinki

                    #24
                    Itse hain myös motonetistä mapco merkkisen etupyöränlaakerin ja abs:ithan siinä sekos totaalisesti

                    Ei muuta kuin FAG:in laakeria alle ja johan taas pelitti, sain palautettua motonettiin ja sain rahat takas kun oikeen jankkasin vastaan, eli tästä voi todeta että noi mapcot on ihan susia, välttäkää niitä
                    F11 535d -11 367hv/728nm
                    E39 M5 -99 Alpine White II
                    E65 730da -02
                    E60 530da -03
                    E39 530da -03 240hv/600nm
                    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                    E38 740iaL -95
                    E39 530d -99 245hv/528nm

                    Comment

                    • riparipa
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 92
                      • Jyväskylä

                      #25
                      täällä myös laakerinvaihdon jälkeen ongelmia abs kanssa. ja tietty laakeri ostettu motonetistä.

                      Kyseessä siis vasen takapyörä. Oireet: ABS ja luistonestovalot syttyy välillä, jarruttaessa alle 40kmh vauhdissa absit rutisee ja vakionopeus asetettuna nopeus "soutaa".

                      eikai auta kun hakea KL-varaosista uusi laakeri ja vasen takakulma uudestaan levälleen...

                      Comment

                      • Juhnu
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 52
                        • Nummela

                        #26
                        Motonetin laakeri

                        Originally posted by riparipa View Post
                        täällä myös laakerinvaihdon jälkeen ongelmia abs kanssa. ja tietty laakeri ostettu motonetistä.

                        Kyseessä siis vasen takapyörä. Oireet: ABS ja luistonestovalot syttyy välillä, jarruttaessa alle 40kmh vauhdissa absit rutisee ja vakionopeus asetettuna nopeus "soutaa".

                        eikai auta kun hakea KL-varaosista uusi laakeri ja vasen takakulma uudestaan levälleen...
                        Mulla täällä prikulleen sama ongelma. E39 vasen takapyörän laakeri korvattu motonetin osalla, ja oireet täsmälleen yllä mainitun laiset. Vaihdoitko jo jonkun muun merkkisen laakerin tilalle? Tuliko kuntoon?

                        Comment

                        • riparipa
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 92
                          • Jyväskylä

                          #27
                          en oo vielä kerenny vaihtaa. nappasin abs sulakkeen mäkeen ni ei jarrut rutise. vituttaa kyllä purkaa ja kasata noita useamman kerran ku osat on paskoja.

                          Comment

                          • rainekoo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 294
                            • oulainen

                            #28
                            Kyllä pitäs olla motonetissä kuitti tallessa ja jos pankkikortilla ootte maksanu niin sieltähän se näkyy. Olikohan se 5 vuotta mitä kauppojen pitää kuitit säilyttää.

                            Comment

                            • Juhnu
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 52
                              • Nummela

                              #29
                              Kävin vinkumassa tuolla motonetissä tästä paskan tavaran myymisestä ja lupasivat hyvittää kuitia vastaan rahat.Myös viallinen laakeri pitää palauttaa, vaikka osinakin, jos ei yhtenä kappaleena irti saa. Koittivat tyrkyttää uutta
                              laakeria tilalle, mutta kieltäydyin tarjouksesta. Seuraavaksi menee ehtaa osaa
                              paikoilleen, kun ei ole aikaa vehdata noitten romujen kanssa. Vähän aikaa taas
                              muistaa säästäneensä väärässä paikkaa, kun ei kukaan kumminkaan maksa mulle oman auton korjaamisesta.

                              Comment

                              • riparipa
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2006
                                • 92
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by Juhnu View Post
                                Mulla täällä prikulleen sama ongelma. E39 vasen takapyörän laakeri korvattu motonetin osalla, ja oireet täsmälleen yllä mainitun laiset. Vaihdoitko jo jonkun muun merkkisen laakerin tilalle? Tuliko kuntoon?
                                ny o laakeri vaihettu. mononeti laakerissa on anturikehän ja reunan välillä 1,25mm ja kl:n laakerissa 0,6mm. On se pienestä kiinni. Lopputulos: ei varaosia enää motonetistä.

                                Mutta ei loppunu ongelmat tähän. nyt ilmeisesti abs boksi sökö (vikakoodi oli joku valve relay)... no toimiipahan vakionnopeuden säädin heh heh...

                                Comment

                                Working...
                                X