Kyllä tuo alkuperäinen oli omassakin Koyo.
E39:n etupyöränlaakeri ja ABS?
Collapse
X
-
Originally posted by Clavurion View PostAinakin FAG:n tarvikelaakeri toimii laakista, eikä maksa maltaita.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Mistä tahansa tarvikeliikkeestä kannattaa käydä kysymässä. Tuo oma FAG taisi olla AD-ketjun High Level tuotemerkin paketissa. Maksoi muistaakseni 130e.
Homma ei ole paha. Iskaria vaan pitää nostaa navasta, jotta kaikille pulteille pääsee takapuolelta käsiksi. Ei tarvita mitään erikoistyökaluja. Uusi muuten samalla ne pultit tai vähintään putsaa kierteet ja uutta kunnollista lukitetta niihin.
Tovi sitten merkkitiskiltä ostettuna takalaakerit, joista toinen KOYO ja toinen tuoreemmalla pakkausmerkinnällä oleva FAG. Eli FAG taitaa olla sitten nykyään OEM.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Lahdenvaraosa Expert.... Etu 82€/kpl ja taka 60€/kpl
Originally posted by Janne-90 View PostMotonetin etupyöränlaakerit sopis ainakin mulla suoraan eikä abs:t mitään valittanu.. merkkiä en nyt enää muista.. hintaa oli 82.50e /kpl molemmat vaihdoin eteen noin puoli sitten ja hyvin toimii kilometrejä tullu yli 20tkm
FAG merkkinen laakeri joka makso taas vaan 60€/kpl
Comment
-
-
Originally posted by MakeJ View PostNo niin nyt toimii abs:it taas. Ongelma oli se, että anturi oli liian kaukana kehästä. Syy ongelmaan löytyy tarvike laakerista, jossa tunnistekehä on noin 1mm syvemmällä kuin vanhassa (alkuperäisessä?). Kuvasta näkee jotenkin miten kehä on syvemmällä uudessa laakerissa. Vanhassa kehä tarkkaan reunan tasolla. Anturi lähti toimimaan kun sitä sai hieman menemään syvemmälle hakkaamalla pyörännavan takana olevaa tulppaa syvemmälle. Se otti hiukan anturin reunaan kiinni. Anturin toiminnan testaaminen kävi helposti läppärin ruudulta nopeustietoa seuraamalla kun pyöritti rengasta käsin.
Kehä ei ollut ainoa epäsopivuus laakerissa. Myös laippaan joutui poraamaan upotusta pultille millä jarrulevy tulee kiinni. En ymmärrä miksi sitä ei ole tehty valmiiksi. Olisko pitänyt hakea alkuperäinen laakeri kl-varaosista vaikka se maksaa 50 egee enemmän kuin tämä paskasti sopiva tarvike:think Tarvikelaakeri oli Mapcon tekele (made in Germany).Perjantaina piti nostaa auto ylös kun alkoi tuntua ohjaus ihmeelliseltä. Kun renkaasta otti kiinni tuntui siinä selvästi jossain olevan väljää. Toisellapuolella tuntui vielä enemmän väljää. Ylläri ylläri laakereistahan se väljä tuli. Laakereilla tuli ajettua noin 4500km
Seuraavana päivänä piti lähtee Viroon hakeen keittoo autolla, joten ei muuta kuin vanhat laakerit takas paikalleen ja väljyydet hävis kokonaan. Nämä vanhat oli kuitenkin vielä ihan välyksettömät. Pieni epämääräinen ääni kuuluu kun rengasta pöyrittelee, mutta ajossa sitä ei vielä kuule. Näillä (Koyon) laakereilla on ajettu ainakin 180tkm.
Pakko yrittää palauttaa nämä laakerit Motonettiin. Ei tälläsiä osia voi hyväksyä mitenkään. Vieläkun löytäis kuitin jostain. Mitenhän tässä kohtaa kannatais toimia?E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
-
Originally posted by MakeJ View PostPakko yrittää palauttaa nämä laakerit Motonettiin. Ei tälläsiä osia voi hyväksyä mitenkään. Vieläkun löytäis kuitin jostain. Mitenhän tässä kohtaa kannatais toimia?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostEi pitäisi olla ongelmia palautuksen kanssa. Etupyöränlaakeria kun ei voi ylikiristääkkään, kuten taka-akselilla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Itse hain myös motonetistä mapco merkkisen etupyöränlaakerin ja abs:ithan siinä sekos totaalisesti
Ei muuta kuin FAG:in laakeria alle ja johan taas pelitti, sain palautettua motonettiin ja sain rahat takas kun oikeen jankkasin vastaan, eli tästä voi todeta että noi mapcot on ihan susia, välttäkää niitäF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
täällä myös laakerinvaihdon jälkeen ongelmia abs kanssa. ja tietty laakeri ostettu motonetistä.
Kyseessä siis vasen takapyörä. Oireet: ABS ja luistonestovalot syttyy välillä, jarruttaessa alle 40kmh vauhdissa absit rutisee ja vakionopeus asetettuna nopeus "soutaa".
eikai auta kun hakea KL-varaosista uusi laakeri ja vasen takakulma uudestaan levälleen...
Comment
-
-
Motonetin laakeri
Originally posted by riparipa View Posttäällä myös laakerinvaihdon jälkeen ongelmia abs kanssa. ja tietty laakeri ostettu motonetistä.
Kyseessä siis vasen takapyörä. Oireet: ABS ja luistonestovalot syttyy välillä, jarruttaessa alle 40kmh vauhdissa absit rutisee ja vakionopeus asetettuna nopeus "soutaa".
eikai auta kun hakea KL-varaosista uusi laakeri ja vasen takakulma uudestaan levälleen...
Comment
-
-
Kävin vinkumassa tuolla motonetissä tästä paskan tavaran myymisestä ja lupasivat hyvittää kuitia vastaan rahat.Myös viallinen laakeri pitää palauttaa, vaikka osinakin, jos ei yhtenä kappaleena irti saa. Koittivat tyrkyttää uutta
laakeria tilalle, mutta kieltäydyin tarjouksesta. Seuraavaksi menee ehtaa osaa
paikoilleen, kun ei ole aikaa vehdata noitten romujen kanssa. Vähän aikaa taas
muistaa säästäneensä väärässä paikkaa, kun ei kukaan kumminkaan maksa mulle oman auton korjaamisesta.
Comment
-
-
Originally posted by Juhnu View PostMulla täällä prikulleen sama ongelma. E39 vasen takapyörän laakeri korvattu motonetin osalla, ja oireet täsmälleen yllä mainitun laiset. Vaihdoitko jo jonkun muun merkkisen laakerin tilalle? Tuliko kuntoon?
Mutta ei loppunu ongelmat tähän. nyt ilmeisesti abs boksi sökö (vikakoodi oli joku valve relay)... no toimiipahan vakionnopeuden säädin heh heh...
Comment
-
Comment