Mapcon laakerit ovat viallisia älkää ostako niitä bemareihin!!!!!
E39:n etupyöränlaakeri ja ABS?
Collapse
X
-
EBAY: BMW E39 FAG RADLAGER
ja löytyykpl hinta postien kanssa jotain 130€ ja varmasti tulee "FAG" merkkinen
4kpl meylen pyöränlaakereita(2xetu 2xtaka) etupyöränlaakerinkiinnityspulttien kera saa ~200€sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Exami View PostEBAY: BMW E39 FAG RADLAGER
ja löytyykpl hinta postien kanssa jotain 130€ ja varmasti tulee "FAG" merkkinen
4kpl meylen pyöränlaakereita(2xetu 2xtaka) etupyöränlaakerinkiinnityspulttien kera saa ~200€530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Eipä ole aina luottamista esim KL-varaosan osiinkaan. Itse ostin sieltä ja sain Koyo merkkiset laakerit, jonka jälkeen ABS valo syttyi ja etu pyörät täristivät.
Syynä oli väärä navan halkaisija. Oli 72 vaikka po 74 vai miten se nyt meni ja abs kehät epätasaisesti asennettu.
Vaihdossa sain sitten myöhemmin FAG laakerit, jotka olivat hyvät. Niiden mukana tuli myös uudet pultit.BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
On aika yllättävää miten osavalmistajat pystyy tuottamaan väärillä mitoilla olevia osia vai onko nämä sitten jotakin B-erää joita on ostettu selkeästi normaalitukkuhintoje edullisemmin ja ns kokeilumyydään jos saatas ongelmaosat hävitettyä kuluttajille edullisen hinnan huumalla tms?!
Näköjään pitää itse tuoreehkona e39 omistajana alkaa keräämään listaa kuluvista osista mitä uskaltaa ostaa mihinkin kohtaan ettei sitten vian kohdalla tartte samaa vikaa korjata paskalaatuisten osien takia kahteen/kolmeen kertaan.
Toki helpoimmalla pääsis kun hakis osat aina tarvittaessa wetteriltä, mutta kun ei innosta maksaa osasta lasipalatsilisää kun saman valmistajan osia on yleensä tarjolla toisaalla maltillisemmillä prosenteilla. Näköjään menee taitopeliksi mistä ne sitten löytää!
Comment
-
-
siis voi vittu jos tästä on jo sata kertaa sanottu että älkää ostako niitä mapcon laakereita niitä miks pitää sitten ostaa, no ei oo mikään pakko uskoa...ostakaa vaan vaikka varastot täyteen jos niikseen tuleeF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Speedcars View PostNo voi ny saat..a!Pitäis huomenna vaihtaa MOTONETIN laakeri absivian takia uuteen.Absit rärättää alle 40 vauhdissa ja otin pariviikkoa sitten väkivalloin anturit irti ja tais kehä vaurioitua!!!Originally posted by duki View PostJos motonetista ostaa niin siellä joskus saattaa olla HIGH LEVEL nimisiä vetoniveliä ne on hyviä ja käyvät 100% ne on sellasessa sinisessä pakkauksessa jonka päällä lukee oransilla taustalla HIGH LEVEL!!!!"hosumalla ei tuu kuin äkkiä valmista"
BMW 530da
BMW 530i v8
BMW 330da
BMW 320d
BMW 316
Comment
-
-
Originally posted by Speedcars View PostLaitoin MOTONETIN TOPRAN-merkkiset laakerit taakse ja pelas n.15km ja syttyi valot mittaristoon.Saattais olla yhdistysvikakin.Ei kai muuta kuin vikakoodinlukuun.KERSPELES ku syö miestä!
kauanko muuten meni kun vaihdoit laakerit?
Comment
-
-
Originally posted by 28schnitzer View Postolisko motonetin topran laakerit samaa kuraa kun mapcon, jonain päivänä vaan lyöty eri merkki päälle. jos niissäkin jää tuo abs kehä sen vajaan millin kauemmas anturista kuin omissa, niin näyttää tuolla merkitystä olevan.
kauanko muuten meni kun vaihdoit laakerit?
Aikaa meni jotain 2t/puoli välillä kahvia hörppien."hosumalla ei tuu kuin äkkiä valmista"
BMW 530da
BMW 530i v8
BMW 330da
BMW 320d
BMW 316
Comment
-
-
Itse tilasin saksasta e39 etupyörän tarvikelaakerit (merkkiä en muista).
Asensin ne paikoilleen ja lähdin ajamaan.
Heti kun pyörät lähtivät pyörimään alkoi hirveä jurina eikä auto kiihtynyt juuri ollenkaan, asc valo vilkkui mittaristossa. Auto kulki kävelyvauhtia.
Pienen ajon jälkeen asc ja abs valo syttyivät mittaristoon ja autolla pystyi taas ajamaan normaalia nopeutta.
Kun valot kerran syttyivät, ei ne enää sammuneet.
Annoin olla vian päällä useamman kuukauden kunnes nyt katsastuksen takia aloin tutkimaan vikaa. Luin carsoftilla vikakoodit ja vikakoodeiksi tuli abs anturi oikea etu ja vasen etu.
No ajattelin tietysti että anturit on jotenkin hajonnut asennuksen yhteydessä joten ostin uudet anturit eteen ja asensin ne. Vika ei tietystikään poistunut. Sitten purin vasemman etulaakerin pois ja asensin vanhan alkuperäisen laakerin tilalle. Nollasin vikakoodit, tein koeajon ja luin vikakoodit uudestaan. Enää antaa vikakoodiksi etuoikean abs anturin.
Eli vika oli siis noissa paskoissa tarvikelaakereissa!!! Jotain vikaa niissä tunnistinkehissä on oltava kun ei vaan toimi. Kyllä vituttaa!
Nyt pitäisi huomenna käydä ostamassa uusi tarvikelaakeri oikealle eteen että saisi auton katsastettua.
Osaatteko suositella paikkaa pk-seudulta josta löytyisi hyllystä oikeasti toimiva etupyöränlaakeri e39 bmw:hen? Espoon motonetissä näyttää olevan 2kpl, mutta jos ne on niitä mapco merkkisiä niin hyllyyn ne saa jäädä. Muut merkit kuin mapco ilmeisesti toimivat?
Comment
-
-
Muut merkit kuin mapco ilmeisesti toimivat?
Merkkejä ei muista. Mapcoja eivät olleet, mutta oman kokemuksen mukaan Mapcon osilla ei tee mitään. Tosin tällä hetkellä Mapcon rättinivel testissä
Eli ilmeisesti noi tarvikkelaakerit on vähän mitä sattuu. Huonolla tuurilla sattuu se ei toimiva versio. Mutta saahan nuo onneksi yleensä takuuseen.
Tietysti esim. KL-varaosilta löytynee se varma vaihtoehto, tosin hintaa aika reilusti sitten. Mutta jos ei itse aio vaihtaa niin silloin kannattanee ehdottomasti tuo kalliimpi laittaa.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
Comment