Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 airbag valo syttyi ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vonsaku
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 109

    #46
    Originally posted by Pasco View Post
    Ei kellään oo muistissa, millä niksillä se penkin alla oleva liitin aukeaa? Ei viittis repimään alkaa. Tarvitseeko siinä työkaluja? Pitääkö esim niitä sinisiä palikoita jotenkin siirrellä?
    Siinä liittimen kyljessä on kahva mistä vetämällä liitin aukeaa, ei tarvitse irroitella niitä sinisiä koskettimien pidinpalikoita.

    Elikkä semmoinen "puolen liittimen" kokoinen harmaa täppä mistä vetämällä liitin aukeaa.

    Comment

    • system1
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 167
      • Järvenpää

      #47
      itellä kans sama ongelma, e39 523i -97. airbagin valo just ku käynnisttää auton nii syttyy normisti sit sammuu ja samantien syttyy uusiks päälle ja on kokoajan päällä. no broidil on sellane vikakoodin lukuohjelma, pitää käydä sil näyttää sitä ja kattoo mikä on vikana :o
      BMW e92 325i coupe -08
      ex. BMW e82 123d -08
      ex. BMW e36 325i cabrio -94
      ex. BMW e46 328i -99
      ex. BMW e36 325i cabrio -93
      ex. BMW e38 735ia -98
      ex. BMW e36 325i coupe -92
      ex. BMW e39 523i -97

      Comment

      • hautale
        Newbiemmer
        • Dec 2006
        • 25

        #48
        Originally posted by Plihal View Post
        Erilainen airbag "vika" :

        Eli kun auton (E39, vm-96)laittaa käyntiin, bagin valo sammuu n.0,5 sekunniksi, sit syttyy ja sammuu
        n.puolen minuutin kuluttua, eikä syty enää uuudelleen, vaikka ajais sata kilometriä.
        Kunnes taas jos sammuttaa ja laittaa käyntiin, sama homma.
        Eli sammuu vaikka paikallaan käyttää sen n.puoli minuuttia.

        Onko airbag systeemi tällöin täydessä toimintakunnossa?
        Mulla on just samanlainen päällä e36:ssa, luin vikakoodit ja apparin penkin tunnistinta tarjos. Eli tän ketjun perusteella penkin alle liittimiä nyt alkuun rassailemaan..

        Tuli vaan mieleen et käykös tässä nyt niin, että varotoimenpiteenä pamauttaa molemmat tyynyt jos ajaa kolarin? Turvallisuuden kannalta olettaa tietysti, että joku on kyydissä kun ei ole kerran tietoa asiasta.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #49
          Originally posted by hautale View Post
          Mulla on just samanlainen päällä e36:ssa, luin vikakoodit ja apparin penkin tunnistinta tarjos. Eli tän ketjun perusteella penkin alle liittimiä nyt alkuun rassailemaan..

          Tuli vaan mieleen et käykös tässä nyt niin, että varotoimenpiteenä pamauttaa molemmat tyynyt jos ajaa kolarin? Turvallisuuden kannalta olettaa tietysti, että joku on kyydissä kun ei ole kerran tietoa asiasta.
          Ei pamauta mitään bägejä jos valo palaa, tällöin koko systeemi on pimeenä.
          Tunnistinmaton saa ohitettua niin että luulee aina jonkun istuvan penkillä, systeemi on tyytyväinen mutta bägi laukee aina.
          En tiedä oliko tämä jo laitonta kertoa foorumilla mutta ainakaan ohjeita ei saa suoraan kertoa ilmeisesti...
          Last edited by Supa; 05-07-2010, 22:40.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #50
            Originally posted by Supa View Post
            Ei pamauta mitään bägejä jos valo palaa, tällöin koko systeemi on pimeenä.
            Tunnistinmaton saa ohitettua niin että luulee aina jonkun istuvan penkillä, systeemi on tyytyväinen mutta bägi laukee aina.
            En tiedä oliko tämä jo laitonta kertoa foorumilla mutta ainakaan ohjeita ei saa suoraan kertoa ilmeisesti...
            No ei todellakaan ole pimeenä jos valo palaa, vaan pamauttaa JOKA IKISEN bägin autosta minkä löytää jos vähänkin napsahtaa.
            Ei ole tuo airbag järjestelmä ihan suoraan rinnastettavissa abs-tms muihin järjestelmiin.

            Turvajärjestelmiin vippasien tekeminen on laitonta, jne. Luulisi korjaamontyöntekijän sen tietävän.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #51
              Originally posted by Janzki View Post
              No ei todellakaan ole pimeenä jos valo palaa, vaan pamauttaa JOKA IKISEN bägin autosta minkä löytää jos vähänkin napsahtaa.
              Ei ole tuo airbag järjestelmä ihan suoraan rinnastettavissa abs-tms muihin järjestelmiin.

              Turvajärjestelmiin vippasien tekeminen on laitonta, jne. Luulisi korjaamontyöntekijän sen tietävän.

              No tuosta nyt tuntuu olevan monta koulukuntaa, joistain bemarin ohjeista selviää että disabloi vain piirin missä on havaittu vikaa mutta räjäyttää muut, toisista lähteistä taas kerrotaan että järjestelmä on täysin pimeä kolahtaessa.
              Mutta vähintäänkin se kyllä viallisen piirin tiputtaa pois pelistä. Riippuu varmaankin toiminta hieman srs syteemin versiosta. Mene ja tiedä mutta kuntoon se silti kannattaa laittaa.

              Btw. enkä tee korjaamohommia...
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #52
                Originally posted by Supa View Post
                No tuosta nyt tuntuu olevan monta koulukuntaa, joistain bemarin ohjeista selviää että disabloi vain piirin missä on havaittu vikaa mutta räjäyttää muut, toisista lähteistä taas kerrotaan että järjestelmä on täysin pimeä kolahtaessa.
                Mutta vähintäänkin se kyllä viallisen piirin tiputtaa pois pelistä. Riippuu varmaankin toiminta hieman srs syteemin versiosta. Mene ja tiedä mutta kuntoon se silti kannattaa laittaa.

                Btw. enkä tee korjaamohommia...
                Noh, esim. Apparin tunnistinmatto hajoaa, joo valo syttyy. Bägi räjähtää vaikka isku tulisi pelkästään kuskiin kohdistuvana, koska auto ei tunnista istuuko siinä joku vai ei, joten pelaa järjestelmä varman päälle.

                Hmm..Et siis enää Elektromekan palkkalistoilla ole hommia tekemässä? Noh entinen sitten
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • hautale
                  Newbiemmer
                  • Dec 2006
                  • 25

                  #53
                  Originally posted by Janzki View Post
                  Noh, esim. Apparin tunnistinmatto hajoaa, joo valo syttyy. Bägi räjähtää vaikka isku tulisi pelkästään kuskiin kohdistuvana, koska auto ei tunnista istuuko siinä joku vai ei, joten pelaa järjestelmä varman päälle.
                  Näinhän mä vähän laskeskelinkin, täytyypi ruveta viikonloppuna vikaa etsimään.

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by hautale View Post
                    Näinhän mä vähän laskeskelinkin, täytyypi ruveta viikonloppuna vikaa etsimään.
                    En kyllä tuon laskelman varaan menis pahemmin luottamaan; esim. e39:ssä jne uudemmissa vehkeissä airbag-systeemi on "pimeänä" kun valo palaa, enkä kyllä keksi mitään syytäkään, miksi tuo juttu olisi eri tavalla e36:ssa.
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #55
                      Originally posted by jartsa02 View Post
                      En kyllä tuon laskelman varaan menis pahemmin luottamaan; esim. e39:ssä jne uudemmissa vehkeissä airbag-systeemi on "pimeänä" kun valo palaa, enkä kyllä keksi mitään syytäkään, miksi tuo juttu olisi eri tavalla e36:ssa.
                      Se on just näin. Valo kun palaa niin pussit on ja pysyy tyhjinä.
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #56
                        Originally posted by jartsa02 View Post
                        En kyllä tuon laskelman varaan menis pahemmin luottamaan; esim. e39:ssä jne uudemmissa vehkeissä airbag-systeemi on "pimeänä" kun valo palaa, enkä kyllä keksi mitään syytäkään, miksi tuo juttu olisi eri tavalla e36:ssa.
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Se on just näin. Valo kun palaa niin pussit on ja pysyy tyhjinä.
                        In addition, BMW factory documentation seems to indicated that the airbag system will still work if the airbag light is on, and there are only minor faults observed. I will quote from BMW factory documents:

                        72 01 93 (2137) - "The [airbag] Watchdog subsystem has the ability to disable the Output Stage in the event of certain faults."

                        72 01 85 (2042) - "If the SRS indicator light [lights up] the system is faulty; there is a risk of the system not operating in the event of an accident.

                        So it would seem, depending upon the type of fault recorded by the Watchdog system, the airbags may or may not deploy - it depends on how serious the fault it.

                        LÄHDE

                        I rest my case.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Juhan
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2009
                          • 1345
                          • Ks

                          #57
                          Terve. Mulla on nyt kohta vuoden päivät killuttanu tuo kaverivalo kans kojetaulussa.. anto 2 vikakoodia. turvavyönkiristimen käyttöjännite liian suuri -> korjaantu johtojen korjaussarjalla, mutta sitten se toinen koodi on Apukuskin puolen tunnistinmatto virheellinen koodaus tai joku sellanen. Johtuukohan tuo vika nyt sitte todennäköisemmin airbagin boksista vai tunnistinmatosta? Valo alkoi alunperin palamaan lasien tummennuksen yhteydessä. Olisko mahdollista että tuo tunnistin hajoaa esimerkiksi jos polvella painaa penkkiin?

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            #58
                            Originally posted by Juhan- View Post
                            Apukuskin puolen tunnistinmatto virheellinen koodaus tai joku sellanen. Valo alkoi alunperin palamaan lasien tummennuksen yhteydessä. Olisko mahdollista että tuo tunnistin hajoaa esimerkiksi jos polvella painaa penkkiin?
                            Millä laitteistolla koodit luettiin? Kuulostaa hieman kummaliselta...
                            Varmin keino saada tunnistinmatto rikki, on painaa polvella tai vastaavalla penkkiin sopiva pistekuorma.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • Juhan
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2009
                              • 1345
                              • Ks

                              #59
                              Originally posted by kaol View Post
                              Millä laitteistolla koodit luettiin? Kuulostaa hieman kummaliselta...
                              Varmin keino saada tunnistinmatto rikki, on painaa polvella tai vastaavalla penkkiin sopiva pistekuorma.
                              Läppärillä. oiskoha ollu carsofti tai inpa.. en kyllä muista yhtään ja muistaakseni valitti aikasemmin koodit luettaessa jotain eri juttua tosta matosta.

                              EDIT: mukava nyt tosiaan lähteä arpomaan.. itse kyllä vaihtaisin tuon maton, mutta korjaaja meinas että boksissa ois vika kun tota koodaushommaa heittää..
                              Last edited by Juhan; 12-08-2010, 22:04.

                              Comment

                              • Havis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1838
                                • Kotona/Poissa

                                #60
                                Originally posted by kaol View Post
                                ...Varmin keino saada tunnistinmatto rikki, on painaa polvella tai vastaavalla penkkiin sopiva pistekuorma.
                                Ja kaupan päälle samaan hintaan saadaan mykistynyt istuinlämmitin
                                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                                E60 523iA -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎