Kotikonsteilla mennään, itellä sain tuon airbagin valon sammumaan kun apparin penkin alta painelin kaikkia liittimiä mitä löysin.
e39 airbag valo syttyi ??
Collapse
X
-
Airbagin vikakoodit luettu ja valo palaa E39:ssä:
9 ignition circuit 5 ->
side airbag right
Error frequency 1
Remain over limiting value
24 digital seat occupation recognition
Error frequency 1
Leak resistor or short circuit to batt+
Olisko ideoita miten saa korjattua?
Comment
-
Tuliko nämä nollauksen jälkeen uudestaan?Originally posted by piritek2 View PostAirbagin vikakoodit luettu ja valo palaa E39:ssä:
9 ignition circuit 5 ->
side airbag right
Error frequency 1
Remain over limiting value
24 digital seat occupation recognition
Error frequency 1
Leak resistor or short circuit to batt+
Olisko ideoita miten saa korjattua?
Oikea sivubagi ja penkin tunnistinmatto...E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Tämä tuli heti nollauksen jälkeen (toinen ei) kun käytti virtoja päällä:
24 digital seat occupation recognition
Pystyykö nuo tunnistimen johdot vain kytkemään yhteen penkistä, jolloin virta piiri suljettu ja auto luulisi että vänkärin paikalla istuu koko ajan ihminen -> ei vikakoodia -> kolaritilanteessa matkustajan bägi laukeaisi vaikka siinä ei kukaan istuisikaan? Vai uutta mattoa vain kehiin vänkärin sport ituimeen?
Comment
-
Ei kannata kysellä turvalaitteiden ohituksesta tällä foorumilla, uutta osaa vaan kehiinOriginally posted by piritek2 View PostTämä tuli heti nollauksen jälkeen (toinen ei) kun käytti virtoja päällä:
24 digital seat occupation recognition
Pystyykö nuo tunnistimen johdot vain kytkemään yhteen penkistä, jolloin virta piiri suljettu ja auto luulisi että vänkärin paikalla istuu koko ajan ihminen -> ei vikakoodia -> kolaritilanteessa matkustajan bägi laukeaisi vaikka siinä ei kukaan istuisikaan? Vai uutta mattoa vain kehiin vänkärin sport ituimeen?
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Näin se ei ole kuin istuintunnistimen vian kohdalla.Originally posted by Supa View PostNo tuosta nyt tuntuu olevan monta koulukuntaa, joistain bemarin ohjeista selviää että disabloi vain piirin missä on havaittu vikaa mutta räjäyttää muut, toisista lähteistä taas kerrotaan että järjestelmä on täysin pimeä kolahtaessa.
Mutta vähintäänkin se kyllä viallisen piirin tiputtaa pois pelistä. Riippuu varmaankin toiminta hieman srs syteemin versiosta. Mene ja tiedä mutta kuntoon se silti kannattaa laittaa.
Btw. enkä tee korjaamohommia...
Kaikissa muissa tapauksissa AINA jos valo palaa taulussa=vika on päällä, airbagjärjestelmästä EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA LAUETA MITÄÄN.
Bagisysteemi toimii vai kokonaisuutena tai ei ollenkaan, sillä muutoin kyseessä on pahimmillaan enemmän henkilövahinkoja aiheuttava järjestelmä kuin niiltä suojaava järjestelmä.
Comment
-
ostin äskettäin 523 vm 97 ja myyntipuheessa kerrottiin että e39 tyyppiviat korjattu airbag matot yms.. no heti koe ajolle lähtiessä huomasinkin airbag valon palavan,ukko sano että poistuu vikakoodi nollauksella että olis vaan kuskin puolelta liittimen välissä luultavasti pölyä.nyt sitten aloin tutkia sitä
ja vänkärin puolella on maton johot yhdistetty ja kuskin puolelta löyty oranssi liitin irrallaan mikähän se mahtaisi olla? oli kyllä muutenkin ukolla myynti puheet kohdillaan kun koe ajolla kolis monttuihin ja kysyin että onko koiran luut vaihdettu sanoi että kyllä ja katsoin niin olihan ne ihan uudet sanoi vielä että
on aika varma että kuskin puolen lamppu kolisee montuissa.sitä en kyllä uskonu..nyt sitten nostin keulan tunkilla ja huomasin että reaktio tanko siellä onkin ihan väljä. melko seppä saa olla ettei ole koiranluita vaihtaessa huomannut moista tai sitten vaan umpikiero huijari
mutta tosiaan mikä se oranssi liitin siellä on? muutenkin sekasin siellä ne johdot ku joka paikassa sähköteippi kötöstyksiä.. olihan siellä vielä jotkut epämääräsisen näköset ruskeat johdot mitkä ei näytä menevän mihinkään. eli tietoa tulemaan vaan!!
käyttis e61 530Da Touring Lci -08
ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
PärräSuzuki gsx-r 750-00
ex e39 523i sedan-97ex Kawasaki zzr600-93
ex e34 525tdsa Touring-92
ex e34 524td sedan-90
ex e30 324tdic sedan-88
Comment
-
Olisiko tästä mustaa valkoisella?Originally posted by Hemi View PostNäin se ei ole kuin istuintunnistimen vian kohdalla.
Kaikissa muissa tapauksissa AINA jos valo palaa taulussa=vika on päällä, airbagjärjestelmästä EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA LAUETA MITÄÄN.
Bagisysteemi toimii vai kokonaisuutena tai ei ollenkaan, sillä muutoin kyseessä on pahimmillaan enemmän henkilövahinkoja aiheuttava järjestelmä kuin niiltä suojaava järjestelmä.
Oranssit liittimet taitavat BMW:n tapauksessa useinmiten nimenomaan olla turvalaitteiden liittimiä, sähkärin teipillä ja hyppylangoilla niistä ei saa kuin pahan mielen.Originally posted by Kinner View Postostin äskettäin 523 vm 97 ja myyntipuheessa kerrottiin että e39 tyyppiviat korjattu airbag matot yms.. no heti koe ajolle lähtiessä huomasinkin airbag valon palavan,ukko sano että poistuu vikakoodi nollauksella että olis vaan kuskin puolelta liittimen välissä luultavasti pölyä.nyt sitten aloin tutkia sitä
ja vänkärin puolella on maton johot yhdistetty ja kuskin puolelta löyty oranssi liitin irrallaan mikähän se mahtaisi olla? oli kyllä muutenkin ukolla myynti puheet kohdillaan kun koe ajolla kolis monttuihin ja kysyin että onko koiran luut vaihdettu sanoi että kyllä ja katsoin niin olihan ne ihan uudet sanoi vielä että
on aika varma että kuskin puolen lamppu kolisee montuissa.sitä en kyllä uskonu..nyt sitten nostin keulan tunkilla ja huomasin että reaktio tanko siellä onkin ihan väljä. melko seppä saa olla ettei ole koiranluita vaihtaessa huomannut moista tai sitten vaan umpikiero huijari
mutta tosiaan mikä se oranssi liitin siellä on? muutenkin sekasin siellä ne johdot ku joka paikassa sähköteippi kötöstyksiä.. olihan siellä vielä jotkut epämääräsisen näköset ruskeat johdot mitkä ei näytä menevän mihinkään. eli tietoa tulemaan vaan!!Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
niinpä taitaa olla juu,mutta edelleen pitäisi saada lisää tietoa kyseisestä liittimestä. en löydä sille omaa paikkaakaan.Originally posted by Janzki View PostOlisiko tästä mustaa valkoisella?
Oranssit liittimet taitavat BMW:n tapauksessa useinmiten nimenomaan olla turvalaitteiden liittimiä, sähkärin teipillä ja hyppylangoilla niistä ei saa kuin pahan mielen.käyttis e61 530Da Touring Lci -08
ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
PärräSuzuki gsx-r 750-00
ex e39 523i sedan-97ex Kawasaki zzr600-93
ex e34 525tdsa Touring-92
ex e34 524td sedan-90
ex e30 324tdic sedan-88
Comment
-
Tunnistinmatto on nyt vaihdettu. Valo syttyy nyt vasta 20 sekunnin päästä (ennen syttyi heti). Airbag resetoitu työn jälkeen. Tämä vikakoodi tuli silloin viime kerralla kun luettiin vikakoodit Inpalla.
9 ignition circuit 5 ->
side airbag right
Error frequency 1
Remain over limiting value
Johtosarja tsekattu saranan kohdalta ja johdot näytti ehjiltä. Seuraavaksi pitää vissiin ottaa ovipaneeli irti. Onko tietoa mitä pitäs seuraavaksi korjata?
Comment
-
Mul kans palaa airbagin valo aina satunnaisesti jos vänkärin puolella istuu joku, katsastuksen saa aina läpi kuhan ei ota ketään kyytiin
E39 M-sport 530da vm03
Vw ransuportteri vm03
ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
E34 525i vm90
E34 525i vm89
Comment
-
Nyt on tunnistinmatto vaihdettu ja kokeiltu eri "Control electronics, seat occupancy" -sensoria.
Edelleen tulee vikakoodi:
24 digital seat occupation recognition
Error frequency 1
Leak resistor or short circuit to batt+
Auto E39 523i -97 ja penkit E38 -01 Sport penkit. Mitä vaihtais seuraavaksi?
edit: lattiamatto piti ottaa auki ja paljastui että ex-omistaja oli tehnyt teippipatentteja kun oli vaihtanut manuaalipenkit sähköpenkeiksi. Nyt syttyy valo ainoastaan, kun laittaa virrat päälle eli toimii.Last edited by piritek2; 22-10-2010, 19:40.
Comment
-
Originally posted by piritek2 View PostNyt on tunnistinmatto vaihdettu ja kokeiltu eri "Control electronics, seat occupancy" -sensoria.
Edelleen tulee vikakoodi:
24 digital seat occupation recognition
Error frequency 1
Leak resistor or short circuit to batt+
Auto E39 523i -97 ja penkit E38 -01 Sport penkit. Mitä vaihtais seuraavaksi?
Onko penkin alla olevalle liittimelle tehty mitään?..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
Sivuairbaggine ohjauslaitteen koodaaminen
Airbag valo minullekin pääle e39 530d vm 2003. Vika on tullut esiin enemmän ja enemmän. Ennen pyystyi poistaa vika koodit mutta nykyään ei enään.
Vikakoodi väittää kuskinpuolisen oven airbagissa oleva häikkää ja molempien puoliset törmäystunistimet.
KP oven airbagin liittimet ok. Molempien puoliset ovien liittimet käyty läpi, ohjain yksikköt koodattu uudestaan. Vikakoodit kyllä poistuu kunnes seuraavalla kerralla käynistät moottoria.
Eli sivuairbagien ohjainyksikkö on viallinen. Ebay on pullollaan käytettyjä muutamalla kympille. Mutta "kuulema" niitä ei voi koodata uudestaan?
Kysymys on miksi, meinaa uuden hinta on montaa on about 350-400€, ja käytettynä saa muutamalla kympille...:thinkViviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
Comment