Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA hyytyy...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jms-btcf
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 696
    • Tampere

    #31
    Originally posted by VPI View Post
    joo, mielessä on käynyt tämmönenkin, jostain pitää kuitenkin lähtä liikkeelle, ja pitänee aloittaa tosta a.pain.säätimestä
    Jos on aikaa askarrella niin vastaava paineensäädin löytyy myös moottorin toiselta puolelta (egr:n ohjausventtiili), vaihtamalla ne päittäin voisi saada osviittaa onko vika säätimessä. Samalla näkisit oikeasti mikä on alipaineletkujen kunto - itsellä ne hapertui murusiksi jo pelkästä tuijottamisesta...
    e61 535d

    Comment

    • VPI
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 46
      • Suomi

      #32
      jep, ollut sen verran kiirettä että nyt vasta tänään sain vaihdettua tuon ahtopaineen säätimen, ja ei auttanut. Tais mennä entistä enemmän sekaisin, tartteeko tuo koodauksen vai liekä vika muualla.

      Nyt ilmes semmoinen uusi oire, että välillä lähtee esim. 60 km/h vauhdista "lämätessä" kuin "pyssy" mutta hyytyy kuitenkin aika pian. Paikaltaan kun lähtee kiihdyttään niin ei mee kuin 120 km/h, kun taas esim. satasessa kun lyöt tallan pohjaan niin vetää ihan hyvin 150 km/h asti ja sitten stop.

      Käy nätisti ja normaaliajossa ei mitään oireita, kulutus on normaali, öljyä ei syö, eikä savuta.

      Voisko vika olla jossain ihan muualla....no kuskille alkaa ainakin pikkuhiljaa tulla vikaa päähään

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #33
        Vaihdat siihen pyssyyn sen MAFFI! (kulutus tavaraa, vaikka vaihto ei auttaisi niin onhan sekin sitten kokeiltu)
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • VPI
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 46
          • Suomi

          #34
          Originally posted by Dunky View Post
          Vaihdat siihen pyssyyn sen MAFFI! (kulutus tavaraa, vaikka vaihto ei auttaisi niin onhan sekin sitten kokeiltu)
          näin mä meinasin, palataan taas

          Comment

          • samppa...
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 117
            • .

            #35
            Itellä oli just samat oireet aikansa 330da:ssa,välillä tehot hävisi kokonaan..esim jos ajoi 60km/h jonku matkaa tasakaasulla ja siitä täys kiihdytys tuppinurin niin lähti niinkuin 60 heppainen vanha karva kadetti..Saman ahtopaine anturin vaihdoin-->ei apua..letkut ehjät yms..mutta sitte kajahti vaihdeloota ja sen rempan jälkeen ei kertaakaan ole vikaa esiintynyt,kuukauden jo saanu kohta ajella rauhassa.Ja hyvin toiminut.Ja on muuten selvä ero vaihteiston toiminnassa ennen kajahtamista,vaihtaa pehmeästi ei töki eikä luista..Eikä paskahalvauksesta merkkiäkään.......Toivottavasti tässä keississä ei ole tuosta propleemasta kyse.

            Comment

            • VPI
              Bimmer Rookie
              • May 2008
              • 46
              • Suomi

              #36
              Originally posted by samppa... View Post
              Itellä oli just samat oireet aikansa 330da:ssa,välillä tehot hävisi kokonaan..esim jos ajoi 60km/h jonku matkaa tasakaasulla ja siitä täys kiihdytys tuppinurin niin lähti niinkuin 60 heppainen vanha karva kadetti..Saman ahtopaine anturin vaihdoin-->ei apua..letkut ehjät yms..mutta sitte kajahti vaihdeloota ja sen rempan jälkeen ei kertaakaan ole vikaa esiintynyt,kuukauden jo saanu kohta ajella rauhassa.Ja hyvin toiminut.Ja on muuten selvä ero vaihteiston toiminnassa ennen kajahtamista,vaihtaa pehmeästi ei töki eikä luista..Eikä paskahalvauksesta merkkiäkään.......Toivottavasti tässä keississä ei ole tuosta propleemasta kyse.
              tätäkin miettinyt, tuo kyllä vaihtaa nätisti ja ei luistele tyhjiä, mutta semmosen on pannut merkille että liikkeelle lähdettäessä kun paat D:n silmään, niin ihan pienen hetken miettii ennen kuin lähtee liikkeelle. Öljyt on joku aika (oisko vuosi) sitten katottu huollossa lootasta, mistä öljymäärän voi tsekata kun eihän noissa oo mitään tikkuja niinkuin "museovehkeissä" joiden kans on tullut pelattua enempikin....

              Comment

              • toperi
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 105

                #37
                Originally posted by Thuppu View Post
                Onko nyt toiminu ok?
                on toiminut niinku pitää

                kop kop puuta kopistellen...

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #38
                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Ei tuo laatikon täyttäminen nyt oikeesti ole mitään rakettitiedettä, ei se desistä ole toiminta kiinni.

                  Tuossa nyt kuitenkin GM:n viralliset täyttöohjeet:
                  Tuollain se öljymäärän tarkistaminen menee mm. GM:n lodjussa, thx Thuppu
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • VPI
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 46
                    • Suomi

                    #39
                    ilmamäärämittari vaihettu, alkoi kiihtymään mielestäni ärhäkämmin, mutta edelleen hyytyy 120 kmh kohdalla, kun loota vaihtaa vitoselle. Hampaat irvessä kun vetää niin just saa sen 160 kmh irti. Eli parannusta tuli mutta ei pelaa niin ei

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #40
                      Originally posted by VPI View Post
                      ilmamäärämittari vaihettu, alkoi kiihtymään mielestäni ärhäkämmin, mutta edelleen hyytyy 120 kmh kohdalla, kun loota vaihtaa vitoselle. Hampaat irvessä kun vetää niin just saa sen 160 kmh irti. Eli parannusta tuli mutta ei pelaa niin ei
                      Vikakoodit ja livedataa kantsis lukaista. Näkis miten ahdot käyttäytyy...
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • VPI
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 46
                        • Suomi

                        #41
                        joo, pitää taas syventyä autoon kun ehtii, kyllähän tuolla kaupassa käy,

                        löytyykä muuten vikakoodin ja live datan lukijoita Meri-Lapin alueelta, tai vaikkapa Rovaniemi-Oulu akselilta, tonne paikalliseen bmw-liikkeeseen on niin helevetinmoiset jonot....
                        Last edited by VPI; 11-09-2009, 21:50.

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #42
                          Originally posted by VPI View Post
                          joo, pitää taas syventyä autoon kun ehtii, kyllähän tuolla kaupassa käy,

                          löytyykä muuten vikakoodin ja live datan lukijoita Meri-Lapin alueelta, tai vaikkapa Rovaniemi-Oulu akselilta, tonne paikalliseen bmw-liikkeeseen on niin helevetinmoiset jonot....
                          Otappa yhteyttä Clavurion:iin.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #43
                            Originally posted by VPI View Post
                            ilmamäärämittari vaihettu, alkoi kiihtymään mielestäni ärhäkämmin, mutta edelleen hyytyy 120 kmh kohdalla, kun loota vaihtaa vitoselle. Hampaat irvessä kun vetää niin just saa sen 160 kmh irti. Eli parannusta tuli mutta ei pelaa niin ei
                            Oliko MAFfi muuten samanlainen kuin se joka autossa oli?
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              #44
                              oletko huomannut onko eroa toiminnassa josko kiihdytät tasaisesti tai lämä tiskissä?

                              eikä kannate kaikkia lähteä vaihtamaan mitä foorumilla "tiedetään" koska kulku ongelmat voi johtua niin monesta syystä.Alkaa aikalailla palaan dollareita jos sille tielle lähtee.esim.turbo on mahdollista tutkia,vaikkakin työlästä.
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              • VPI
                                Bimmer Rookie
                                • May 2008
                                • 46
                                • Suomi

                                #45
                                - maffin kotelossa pientä eroa, muuten samanlainen

                                -ehkä paremmin ottaa "huiput" kun lähtee esim. 80 kmh:stä kiihdyttämään

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎