Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA hyytyy...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by toperi View Post
    näinhän se tahtoo olla, ikävä kyllä. olen hiljattain turbon vaihtanut nimittäin...
    Onko nyt toiminu ok?
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • VPI
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 46
      • Suomi

      #17
      no, pitää alkaa tutkimaan, tuntus että turbo kestää enempi kuin 150tkm, mutta aika näyttää, pitää laitella tänne mitä vastaan tulee....

      Comment

      • VPI
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 46
        • Suomi

        #18
        Originally posted by VPI View Post
        no, pitää alkaa tutkimaan, tuntus että turbo kestää enempi kuin 150tkm, mutta aika näyttää, pitää laitella tänne mitä vastaan tulee....
        no niin, ilmamäärämittarin piuha käytetty pois ja tyhjäkäynnissä huomattava parannus ja vetää tosi hyvin aina tuonne 120 km/h asti, MUTTA sitten hyytyy. Kulutusmittari stoppaa myös tonne 12litran hujakoille, wtf. No, häätyy jatkaa tutkimista.

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #19
          Originally posted by VPI View Post
          no niin, ilmamäärämittarin piuha käytetty pois ja tyhjäkäynnissä huomattava parannus ja vetää tosi hyvin aina tuonne 120 km/h asti, MUTTA sitten hyytyy.
          Viikko sitten sanoin sulle mistä aloittaa
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • VPI
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 46
            • Suomi

            #20
            Originally posted by Dunky View Post
            Viikko sitten sanoin sulle mistä aloittaa
            niin ja letkut vaikutti ehjiltä...

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #21
              Originally posted by Dunky View Post
              Ilmamäärämittari, turbon letkut... Aloita noista
              Ai pelkät letkut ehjät...
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by VPI View Post
                no niin, ilmamäärämittarin piuha käytetty pois ja tyhjäkäynnissä huomattava parannus ja vetää tosi hyvin aina tuonne 120 km/h asti, MUTTA sitten hyytyy. Kulutusmittari stoppaa myös tonne 12litran hujakoille, wtf. No, häätyy jatkaa tutkimista.
                Ja viikko sitten sanoin että ahtopaineensäädin
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

                Comment

                • VPI
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 46
                  • Suomi

                  #23
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Ai pelkät letkut ehjät...
                  niin, eli kysymys kuuluu että onko tuo teidän asiasta kokeneempien mielestä ilmamäärämittarista johtuvaa vai/ja jostain muusta. Päällisin puolin tosiaan kaikki turbolle tulevat ja lähtevät letkut ja sun muut systeemit on ehyet.

                  Musta toi pelas paremmin ilman sitä mittaria, mutta tekee ilman sitäkin sen "stopin" 120 km/h, niillä paikkeilla kun vaihtaa D:llä, tai käsin pukkaa vitosen silmään tallapohjassa kiihyttäessä. Mutta sinne asti vetää hienosti kaikki pykälät läpi.

                  Comment

                  • Marko.K
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1193
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by VPI View Post
                    niin, eli kysymys kuuluu että onko tuo teidän asiasta kokeneempien mielestä ilmamäärämittarista johtuvaa vai/ja jostain muusta. Päällisin puolin tosiaan kaikki turbolle tulevat ja lähtevät letkut ja sun muut systeemit on ehyet.

                    Musta toi pelas paremmin ilman sitä mittaria, mutta tekee ilman sitäkin sen "stopin" 120 km/h, niillä paikkeilla kun vaihtaa D:llä, tai käsin pukkaa vitosen silmään tallapohjassa kiihyttäessä. Mutta sinne asti vetää hienosti kaikki pykälät läpi.
                    Kerran jo käynyt läpi itse tuon saman eli edelleenki se ahtopaineensäädin vaihtoon
                    F11 535d -11 367hv/728nm
                    E39 M5 -99 Alpine White II
                    E65 730da -02
                    E60 530da -03
                    E39 530da -03 240hv/600nm
                    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                    E38 740iaL -95
                    E39 530d -99 245hv/528nm

                    Comment

                    • VPI
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 46
                      • Suomi

                      #25
                      Originally posted by Marko.K View Post
                      Kerran jo käynyt läpi itse tuon saman eli edelleenki se ahtopaineensäädin vaihtoon
                      ok, täähän pitää jo kohta uskoa , no alotamme vaikka siitä, jotainhan tolle täytyy..., menee viikonpäähän tuo vaihto, jatketaan sitten

                      Comment

                      • VPI
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 46
                        • Suomi

                        #26
                        Originally posted by VPI View Post
                        ok, täähän pitää jo kohta uskoa , no alotamme vaikka siitä, jotainhan tolle täytyy..., menee viikonpäähän tuo vaihto, jatketaan sitten
                        oliko tuo nyt englanniksi mikä, että saa alkaa metsästään uuden

                        Comment

                        • VPI
                          Bimmer Rookie
                          • May 2008
                          • 46
                          • Suomi

                          #27
                          Originally posted by VPI View Post
                          oliko tuo nyt englanniksi mikä, että saa alkaa metsästään uuden
                          charge air pressure sensor???

                          Comment

                          • Marko.K
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1193
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by VPI View Post
                            charge air pressure sensor???
                            Pressure converter varaosanumero: 11747796634

                            F11 535d -11 367hv/728nm
                            E39 M5 -99 Alpine White II
                            E65 730da -02
                            E60 530da -03
                            E39 530da -03 240hv/600nm
                            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                            E38 740iaL -95
                            E39 530d -99 245hv/528nm

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #29
                              Turbon siivet jumittavat. Ei saa rajotettua ahtoja -> ahtaa liikaa -> moottorinohjaus puuttuu peliin ja rajoittaa syöttöä -> meno hyytyy...
                              Tästä tulee yleensä vikakoodi joka viittaa siihen ettei ahtopaineen säätö onnistu. Ei välttämättä tässä tapauksessa tätä vikaa mutta kannattaa miettiä sitäkin.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • VPI
                                Bimmer Rookie
                                • May 2008
                                • 46
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by Supa View Post
                                Turbon siivet jumittavat. Ei saa rajotettua ahtoja -> ahtaa liikaa -> moottorinohjaus puuttuu peliin ja rajoittaa syöttöä -> meno hyytyy...
                                Tästä tulee yleensä vikakoodi joka viittaa siihen ettei ahtopaineen säätö onnistu. Ei välttämättä tässä tapauksessa tätä vikaa mutta kannattaa miettiä sitäkin.
                                joo, mielessä on käynyt tämmönenkin, jostain pitää kuitenkin lähtä liikkeelle, ja pitänee aloittaa tosta a.pain.säätimestä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎