E39 kaarien pokkaus
Collapse
X
-
Originally posted by Mörökölli View PostMissä vaiheessa leveys kasvoi puolella tuumalla?
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostNyt ei mun 3D-mallinnos hahmota tätä. Eikös sen niin juuri pidä tehdä.
Comment
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostSaisko tuosta linkistä jotain osviittaa, vai onko m5 kaari leveämpi? Noille tuskin on muuta tehty kuin mankeloitu, eli kai ne oikealla rengastuksella sinne menee pelkällä pokkauksella:
http://www.felgen-man.de/marcuse39.htmlKaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostIhmetellään sitten aikanaan tätäkin ihmettä, jos ei saada mahtumaan, niin kai täältä joku hiutsauksen taitava kaveri nää multa pois ostaa.
suosittelen kyllä ostamaan ne puoli tuumaa kapeammat kehät, niissäkin on jo takuulla mahduttamista sinne.... :think juhis voi ehkä kertoa lisää... sillä taisi olla 295 kumit 12" ET16 vanteilla, eli ET0 265 kumilla tulisi about yhtä ulos ja helposti ne ei tainnut mahtua, rälläkällä vaan pokkaukset pois ja reippaalla lämmöllä rajusti mankelia ja kaaret sitten maalaukseen
niin mistäs ne kehät nyt sitten löytyi ja mitkä kumit meinasit laittaa?Last edited by bemu2000; 05-08-2009, 00:26.
Comment
-
-
tässä kuva joumanin 11" ET10 setistä... aika pahalta näyttää tuokin jo, kun tulee varmaan tuuman kaaresta pihallesiihen kun vielä 15mm spacerin heittäis (ET-5) , niin ei sillä kyllä enää ajettais, kun traktori korkuisena ja näyttäis ihan hölmöltä ilman kaaren levityksiä.
eli se 10,5" ET7 näyttäis 265 kumilla kokolailla tuolta.
Comment
-
-
En niin näistä vielä oppinu ole mutta sen verran osaan kertoa että jos edessä on 235 ja 8" vanne ET0 niin ottaa sisälokariin takaosaan kun kääntää reilusti.. ja mitä takapäähän tulee niin 265 ja 9" vanne ET6 niin joutuu pokkaa + levittää kaaria + silti raapii kiinni niin sisälokariin että kaareenkin
Jos näistä nyt mitään apua.. leveempää vannetta siis mutta vähän isommalla et:llä ni pitäs mennä aika kivuttomasti ja saada ihan kivan lookin aikaseks esim 10-11" ja et 9 esim taakse ja eteen 9-10" ja et myös 9 en tosin näistäkään sano että mahtuu mutta voisi olla kokeilemisen arvonen asia
http://www.felgen-garage.de/Showcars/Frits.html <- vähän siihen samaan suuntaan..sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Eli
Jos oletetaan, takavanne 17x10,5 et10, tällöin kaari levittyy takapäässä ulospäin alkuperäisestä (17x9,5 et13) 26mm, olettaen, että sorvari saa sen 10mm keskeltä sorvattua pois. Edessä on hieman vaativampi? 17x10 et4, tällöin levitys olisi ulospäin 38mm alkuperäisestä(17x8,5 et13), myös olettaen että sorvari saa sen 10mm sorvilla pois. Edessähän tuolla alkuperäisellä setupilla oli ainakin 15-18mm vielä kaaren tasalle. Minusta vaan tuntuu ettei tämä olisi aivan mahdottomuus?? Vaihetaan sitten autoo mihin nämä mahtuu tai myydään jollekin, kenelle varmasti mahtuu. Onhan mulla hätävaroiksi sitten nuo tämänhetkisten takavanteiden lipit ellei mikään muu auta. Juu eli kehät tilasin tässäkin topikissa esiintyvältä "felgen-manilta" Kumeista ei vielä mitään tietoa, jotkut sellaiset mitkä venyy ja paukkuu
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostJos oletetaan, takavanne 17x10,5 et10, tällöin kaari levittyy takapäässä ulospäin alkuperäisestä (17x9,5 et13) 26mm, olettaen, että sorvari saa sen 10mm keskeltä sorvattua pois. Edessä on hieman vaativampi? 17x10 et4, tällöin levitys olisi ulospäin 38mm alkuperäisestä(17x8,5 et13), myös olettaen että sorvari saa sen 10mm sorvilla pois. Edessähän tuolla alkuperäisellä setupilla oli ainakin 15-18mm vielä kaaren tasalle. Minusta vaan tuntuu ettei tämä olisi aivan mahdottomuus?? Vaihetaan sitten autoo mihin nämä mahtuu tai myydään jollekin, kenelle varmasti mahtuu. Onhan mulla hätävaroiksi sitten nuo tämänhetkisten takavanteiden lipit ellei mikään muu auta. Juu eli kehät tilasin tässäkin topikissa esiintyvältä "felgen-manilta" Kumeista ei vielä mitään tietoa, jotkut sellaiset mitkä venyy ja paukkuu
kymmentä milliä noista vanteista ei voi ottaa pois. ei jää kun pelkkä kartio jäljelle ja täytyy sinne vähän muutakin jäädä, kun se pelkkä kartio. 5mm on varmaan aika maksimi. ei tule onnistumaan ilman jouman tyylin kaaria, jos autolla on tarkoitus ajaakin.
älä nyt tosiaan ala sinne kartioihin asti niitä sorvaamaan, siinä on jo oman hengen lisäksi kyse vähän ulkopuolistenkin turvallisuudesta.
noilla sun tilaamilla kehillä vanteet on tosiaan 9,5" ET0 ja 11" ET-6, vai tilasitko ne 3" ja 4" ? vakiokehät on 2" ja 2,5".
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postmistä löytyi? epdm? 4" kehällä ei mene taakse ilman että hitsaat lisää tavaraa kaareen... sillä kehällä vanteesta tulisi 11" ET-6.
edit: eteen 2,5" kehä, niin vanne on 9" ET6 ja taakse 3,5" kehä, niin vanne on 10,5" ET0... tuota leveämpi en kyllä lähtis laittamaan.
Comment
-
Comment