E39 vinkuu
Collapse
X
-
Voisiko vika johtua itse kaasuläpästä? Eli tietyllä virtauksella ilma kaasuläpän sisällä "soi".
-
-
Auto, jossa tuo ongelma on ei valitettavasti ole minun, joten en voi tarkistaa tuota ilmansuodattimen koteloa. Mutta sehän todella voisi olla yksi äänen aiheuttaja, jos alkuperäistä rakennetta on muutettu. Tuo auto, jossa on vinkumisongelma, on Saksan versio, joten cold country mallista huohotinjärjestelmää siinä ei ole.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhis View PostJoku huohottimeen tai separaattoriin liittyvä osa voisi olla hyvä veikkaus. Mutta eikö moni tästä ongelmasta kärsivä ole vaihtanut jo nuo osat ja äänet vaan silti jatkuu? :think
Joka tapauksessa tuo sinun ongelma kuulostaa täsmälleen samalta kuin minulla. Vakkaria mulla ei ole joten siitä en pysty sanomaan mitään, mutta kaasuläpän asento se ratkaiseva tekijä äänen synnylle tuntuu olevan.
Pystytkö tarkastamaan omastasi onko ilmansuodatinkotelo alkuperäinen ja täysin ehjä? Omassa kotelon ilman sisäänotto putkesta puuttuu se suppilo. Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta saisipahan tuonkin suljettua pois vaihtoehtojen listalta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostAjossakin tuo ääni esiintyy vain hyvin pienellä kaasupolkimen asento alueella eli hyvin kevyt veto päällä.
Kaasupoljinta ei sinänsä ole itse pakko painaa, vaan tuon saman äänen saa kyllä esille ajamalla vakionopeudensäädin päällä. Moottorin kuormitus eli kaasuläpän asento täytyy vain olla juuri oikea. Missään muussa autossa en ole samanlaista ääntä kuullut, vaikka olen useammalla sadalla eri BMW:llä ajanut.
Originally posted by markokMelko varmasti ääni tulee jostain imusarjan alta ja huohotin tai separaattori voisi olla yksi hyvä veikkaus. Kaikki huohottimen osat on reilu vuosi sitten vaihdettu niin ei viitsisi niitäkään uudestaan purkaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTätä olen miettinyt, mutta miten tarkistaa?
Ja jos autossa ei ole alkuperäistä vahvistinta, niin sitten kojelaudasta soitin irti ja johdot sieltä irti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhis View PostTe keillä tämä ongelma on, oletteko varmistuneet, että ääni todella kuuluu konepellin alta? Ettei esimerkiksi auton alkuperäisessä vahvistimessa ole vikaa ja ääni kuulu kaiuttimien kautta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhis View PostTe keillä tämä ongelma on, oletteko varmistuneet, että ääni todella kuuluu konepellin alta? Ettei esimerkiksi auton alkuperäisessä vahvistimessa ole vikaa ja ääni kuulu kaiuttimien kautta?
Leave a comment:
-
-
Te keillä tämä ongelma on, oletteko varmistuneet, että ääni todella kuuluu konepellin alta? Ettei esimerkiksi auton alkuperäisessä vahvistimessa ole vikaa ja ääni kuulu kaiuttimien kautta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhis View PostOnko tässä topicissa käsiteltyjen autojen vinkumisongelmaan löytynyt ratkaisua? Missä oli vika?
Leave a comment:
-
-
Onko tässä topicissa käsiteltyjen autojen vinkumisongelmaan löytynyt ratkaisua? Missä oli vika?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asdf1 View PostNyt jo toisesta korjaamosta sanoivat, ettei siellä mikään rikki ole. Edelleenkin eri mieltä olen, kun ääni on sen verran kova että kuuluu sisälle asti
Ens viikolla vien auton katsastukseen ja pakokaasumittauksessa pitäs kyllä selvitä onko imuvuoto kyseessä. Sen jälkeen tarvii varmaan kiikuttaa rassi merkkihuoltoon ja maksaa ittensä kipeeks
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostKuulostaisi siltä, että sinulla ääni tulee ihan samalla tavalla esiin kuin minullakin. Äänen kuulumiseen vaikuttaa enemmänkin kaasupolkimen asento kuin kiihdytys, joten imuvuodosta ei ehkä olekaan kysymys.
Ens viikolla vien auton katsastukseen ja pakokaasumittauksessa pitäs kyllä selvitä onko imuvuoto kyseessä. Sen jälkeen tarvii varmaan kiikuttaa rassi merkkihuoltoon ja maksaa ittensä kipeeks
Leave a comment:
-
-
Oma vinkumisen aiheuttaja selvisi, oli tosiaan se ilmanputsarilta tuleva kumin haara ihan murteilla. Tässä on osakuvat ja se viallinen osa oli tuosta osa nro.5.
Mass air flow sensor
Edit: Ei muuten poistanutkaan vinkumista, kuuluu vain todella hiljaa koska nyt haitariputki on ehjä ja näin vaimentaa ulinaa.Last edited by Ancond; 28-08-2009, 16:54.
Leave a comment:
-
-
Lainaan vähän triidiä mutta on niin samankuuloinen vika kuin itsellänikin on tällähetkellä. Eli autona on E46 328iA -98 ja kaasu vinkuu tai oikeastaan inisee tietyllä kaasun asennolla, ihan kuin kela vinkuisi. Nopeudella ei mitään merkitystä, ainoastaan kaasun asennolla. No jos keksitte mikä tuo on niin kiitän ja kumarran. En ole itse ehtinyt sen enempää vielä tutkimaan kun ei ole autoakaan ollu kuin viikon verran ajossa.
Edit: Tutkin vähäsen noita letkuja mitkä lähtee ilmanputsarilta jonnekkin päin autoa, oli sitten sormen mentävä reikä semmoisessa haitarikumissa joka haarautuu siitä paksusta pyöreästä putkesta. Oli vielä siellä piilossa se halkeama että ei silmällä nähnyt mutta kun sormella koitti niin oli ihan revennyt. No vaihdetaan ja katotaan josko helppais.Last edited by Ancond; 20-08-2009, 02:55.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asdf1 View PostKorjaamolla sanoivat, että ei löydy vikaa, eikä ääni muutenkaan vaikuttais "rikkinäiseltä". Itse olen kyllä eri mieltä, kun se kuuluu auton sisälle asti. :think
Pitäisköhän sitä viedä auto merkkihuoltoon..? Ei huvittais kyllä maksaa 93eur/tunti pelkästä työstä
Leave a comment:
-
Leave a comment: